Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
hugoboerge
Maaske Robert Kronberg skulle faa lov til at faa ordet saa vi kan faa handlingsforloebet set fra hans side.

Lige nu bliver der kastet lidt "mudder" omkring ordet svindel.

H_Larsen
buick skrev:
Nu glemmer folk at se at der fra trådstarter spilles hårdt på tiden og det uden at sige han selv har bedt Robert om at ligge stille indtil han har fået svindlet hans og vennens kærste her til Danmark på turistvisum jeg har fuld forståelse for at trådstarters sag blev afvist af Robert jeg hade selv gjort det samme, dog havde jeg hvis der endnu ikke var betalt til ambasade osv selvfølgelig refunderet disse penge

Det er hårde ord, men usandt, det er ikke svindel at få sin kæreste til Danmark på et turistvisum og derefter gifte sig med hende og søge familiesammenføring i Danmark.

Men de fleste vil gerne have turistvisum før de få legaliseret de papir man skal bruge til at blive gift og søge familiesammenføring, så visakontoret eller ambassaden ikke blande de 2 ting sammen og give afslag på turistvisum og fortæller man skal søge familiesammenføring i sit hjemland. Da Udlængestyrelsen helst ser man søger fra sit hjemland, men det er en fuldt ud lovlig metode

Men det er ingen svindel i overstående, men en fornuftig fremgangsmåde

Såfremt det var svindel, så kunne man vel ikke læse fremgangsmåden på den danske ambassade i Bangkok hjemmeside med hvilke papir man skal have legaliseret for at blive gift i Danmark.

med venlig hilsen

H_Larsen
Redigeret af H_Larsen d. 22/07-2014 13:22

buick
Han har imod lovgivningen fået sin og vennens kærste op på turistvisum med det formål at blive gift
dette er ikke lovligt hvis formålet er at blive gift skal dette ske i Thailand hvor efter der søges familie samføring til Danmark
Der med er det svindel

At man under et turistbesøg i Danmark kan blive enige om at blive gift er ok men rent faktisk skal den udlandske part så hjem og søge familiesamføring
der er så et hul i loven som giver prosesuelt ophold under behandling af sagen som normalt udnyttes

Anjin skrev:

@Buick

"indtil han har fået svindlet hans og vennens kærste her til Danmark på turistvisum"

Hvordan "svindlet" ?

buick
Hvis formålet fra start er at blive gift så ja det er svindel men hvis man under opholdet finder ud af man skal giftes så er det lovligt
i denne sag beder trådstarter Robert om at forberede papire men ikke at lave noget før turistvisumet er klart så jow klart overtrædelse af lovgivningen

H_Larsen skrev:

buick skrev:
Nu glemmer folk at se at der fra trådstarter spilles hårdt på tiden og det uden at sige han selv har bedt Robert om at ligge stille indtil han har fået svindlet hans og vennens kærste her til Danmark på turistvisum jeg har fuld forståelse for at trådstarters sag blev afvist af Robert jeg hade selv gjort det samme, dog havde jeg hvis der endnu ikke var betalt til ambasade osv selvfølgelig refunderet disse penge

Det er hårde ord, men usandt, det er ikke svindel at få sin kæreste til Danmark på et turistvisum og derefter gifte sig med hende og søge familiesammenføring i Danmark.

Men de fleste vil gerne have turistvisum før de få legaliseret de papir man skal bruge til at blive gift og søge familiesammenføring, så visakontoret eller ambassaden ikke blande de 2 ting sammen og give afslag på turistvisum og fortæller man skal søge familiesammenføring i sit hjemland. Da Udlængestyrelsen helst ser man søger fra sit hjemland, men det er en fuldt ud lovlig metode

Såfremt det var svindel, så kunne man vel ikke læse fremgangsmåden på den danske ambassade i Bangkok hjemmeside med hvilke papir man skal have legaliseret for at blive gift i Danmark.

med venlig hilsen

H_Larsen

Anjin
buick skrev:

Han har imod lovgivningen fået sin og vennens kærste op på turistvisum med det formål at blive gift
dette er ikke lovligt hvis formålet er at blive gift skal dette ske i Thailand hvor efter der søges familie samføring til Danmark
Der med er det svindel

At man under et turistbesøg i Danmark kan blive enige om at blive gift er ok men rent faktisk skal den udlandske part så hjem og søge familiesamføring
der er så et hul i loven som giver prosesuelt ophold under behandling af sagen som normalt udnyttes

Anjin skrev:

@Buick

"indtil han har fået svindlet hans og vennens kærste her til Danmark på turistvisum"

Hvordan "svindlet" ?

Ok Buick. Tak for uddybningen.

ho14
Hej.
Jeg kan kun bekræfte det er ulovligt at tage ens kæreste herop,
hvis formålet er for at gifte sig og søge opholdstilladelse.
Men til min bedste viden er det ikke ulovligt at gifte sig, når hun rejser hjem igen.
Det er som om der straks antages jeg bryder loven og søger opholdstilladelse.
Men det må stå for andres regning. Jeg har ikke i sinde at bryde loven.
Men det er da også en mærkelig drejning at give mit indlæg.
Mit indlæg drejser sig først og fremmest om dårlig behandling af Robert Kronberg.
Om at man ikke kan stole på de aftaler man laver med ham.
At han ikke svarer på mail og telefon.
og at han er som en ål der forsøger at sno sig uden om hans fusk.
Betaler man 3000 for en vare så vil man have den leveret.
Er det måske for meget at forlange.
Hvis det er moral og etik omkring det at hente ens kæreste herop.
og fortolkninger af lovgrundlag. så havde jeg bedt en med forstand på den slags yde mig bistand.
Men nu handler denne tråd sig jo ikke om den slags.
nej den handler om en ydelse der er betalt for.
og en ydelse der ikke er blevet leveret i henhold til den aftale der var blevet indgået

H_Larsen
buick skrev:
Der med er det svindel

Det er fuldt ud lovligt at blive gift i Danmark på et turistvisum.

Ambassaden skrive hvordan man skal gøre

http://thailand.u...i-danmark/

Nyidanmark skriver hvorledes man kan søge familiesammenføring, mens man har lovlig ophold i Danmark

https://www.nyida...erelse.htm

læs det afsnit det hvem kan ansøge i Danmark

Så når du skriver svindel, kan du måske henvise til hvor du har det fra?

Svindel er stærke ord, så når man smider rundt med sig sådanne ord, skal man være sikre i sin sag

mvh

H_Larsen

H_Larsen
buick skrev:

Hvis formålet fra start er at blive gift så ja det er svindel men hvis man under opholdet finder ud af man skal giftes så er det lovligt
i denne sag beder trådstarter Robert om at forberede papire men ikke at lave noget før turistvisumet er klart så jow klart overtrædelse af lovgivningen

H_Larsen skrev:

buick skrev:

med venlig hilsen

H_Larsen

Det er stadigvæk ikke svindel, kan du henvise til hvor i lovgivning der stå at man ikke må søge turistvisum og derefter blive gift i Danmark, og til sidst at søge familiesammenføring.

Jeg kender hverken den ene eller anden Bjarne der er hovedpersoner i denne tråd, men kender procedure ifm giftemål og familiesammenføring.

Ovenstående metode er en måde og omgå det bureaukratisk system, men der er ikke ulovlig og der er ikke svindel, der er stor forskel.

Såfremt ambassaden bliver opmærksom på at man vil søge familiesammenføring i Danmark, skal de sende ansøgningen til København til behandling og så er ventetiden op til 60 dage, men det betyder ikke man få et afslag.

Du kan også få legaliseret alle papir og ambassaden inddrager ikke det turistvisum som ens kæreste tidligere har fået udstedt.

Derfor få man lavet visum først og derefter få man legaliseret papirer man skal bruge til familiesammenføring.

Papir til giftemål kan du sagens få samtidig med turistvisum, derfor skriver ambassaden også om det, men jeg ville nok anbefale at få turistvisum først og derefter legaliseret papirerne, så så der ikke gå bureaukrati i ansøgning

mvh
H_Larsen
Redigeret af H_Larsen d. 22/07-2014 13:46

ho14
Mærkelig drejning denne tråd tager.
Tråden handler reelt jo om dårlig forretnings moral og det at man ikke kan stole på Robert Kronberg.
Der er faktisk mange sager som viser han er meget upålidelig i hans sags behandling.
og konsekvent udlægger alle som brokrøve og hystader når de klager.
Men til dem som endelig gerne vil have en mere end elendig behandling.
Så henvend jer endelig ved Robert. Held og lykke med det.

hugoboerge
Bjarne t Jensen skrev:

Mærkelig drejning denne tråd tager.
Tråden handler reelt jo om dårlig forretnings moral og det at man ikke kan stole på Robert Kronberg.
Der er faktisk mange sager som viser han er meget upålidelig i hans sags behandling.
og konsekvent udlægger alle som brokrøve og hystader når de klager.
Men til dem som endelig gerne vil have en mere end elendig behandling.
Så henvend jer endelig ved Robert. Held og lykke med det.

Maerkelig drejning, ja, for lige pludselig dukker ordet svindel op osv.

Robert Kronberg er utrolig tavs omkring handlingsforloebet i denne sag og det taler ikke til hans fordel efter min mening.

Saa Robert Kronberg kom nu ud af busken og fortael handlingsforloebet. Hvis man koerer en forretning maa man ogsaa kende handlingsforloebet i hver enkelt sag eller ????

buick
At du har en anden udlægning af ordet svindel end jeg har det rager mig nu en høstblomst
når noget er ulovligt så er det svindel

Lovgivningen siger klart at det ikke er muligt/lovligt at få turistvisum til Danmark hvis formålet er at blive gift og familiesamført, længere er den ikke

At så du bliver ved med at benægte dette fordi det ikke er ulovligt at komme til Denmark som turist og under dette ophold beslutte sig at blive gift og dermed indlevere en ansøgning om familiesammenføring
gør jo intet ved at det er ulovligt med fuldt overlæg at bruge et turistvisum til giftemål

H_Larsen skrev:

buick skrev:
Der med er det svindel

Nyidanmark skriver hvorledes man kan søge familiesammenføring, mens man har lovlig ophold i Danmark

Svindel er stærke ord, så når man smider rundt med sig sådanne ord, skal man være sikre i sin sag

mvh

H_Larsen

H_Larsen
buick skrev:

At du har en anden udlægning af ordet svindel end jeg har det rager mig nu en høstblomst

Lovgivningen siger klart at det ikke er muligt/lovligt at få turistvisum til Danmark hvis formålet er at blive gift og familiesamført, længere er den ikke

At så du bliver ved med at benægte dette fordi det ikke er ulovligt at komme til Denmark som turist og under dette ophold beslutte sig at blive gift og dermed indlevere en ansøgning om familiesammenføring
gør jo intet ved at det er ulovligt med fuldt overlæg at bruge et turistvisum til giftemål

Kan du komme med en henvisning i lovgivningen siger klart at det ikke er muligt/lovligt at få turistvisum til Danmark hvis formålet er at blive gift og familiesammenført.

Nej det kan ikke, for den findes ikke, men det er kun US der kan udstede sådan et visum og ikke ambassaden, men det er ikke ulovligt, jeg har henvist til flere steder du kan læse danske myndigheder regelsæt, men du kan ikke henvise til din påstand.

Så det er vel kun dig der benægter sandheden!

med tråden her handler om at Bjarne K har snydt Bjarne J.

mvh

H_Larsen

hugoboerge
For nogle aar tilbage var der en traad omkring en vanvittig el-regning ved et dansk ejet resort i Pranburi.

Den traad gik fuldstaendig op i "hat og blaa briller" og det endte med at webmaster fjernede hele skidtet.

Det er unfair at beskylde traadstarter for at have gjort noget forkert (hvis han har gjort noget forkert i det hele taget).

Lad nu Robert Kronberg komme til orde saa vi kan faa en afslutning paa dette forloeb. Mvh.

JesperK
buick skrev:

H_Larsen skrev:

buick skrev:
Der med er det svindel

mvh

H_Larsen

Synes lige ved henvis til, som komme fra
http://www.nyidan...besoeg.htm

For at give visum til kærester – herunder ansøgere, der ønsker at indrejse i Danmark for at indgå ægteskab skal det dokumenteres, at parterne har et sædvanligt fast parforhold. Dette indebærer, at både ansøger og vært er ugifte eller fraskilte, at parret har mødt hinanden personligt, og at de har set hinanden inden for det seneste år. Hvis parret kun kender hinanden gennem telefonisk, skriftlig eller online kontakt får ansøger afslag på visum.

Ja, men kan ikke få et schenge visum fordi man vil søg FS, men man kan få fordi man vil giftes eller er gift. Og hvis man gift kan altid søg FS. Ingen grund til at nævne noget om FS i forbindelse med schenge-visum ansøgning og de spørge jo helle ikke efter om man opfylder kravene til at bliv gift i Denmark hvis man søger schenge-visum fordi man skal giftes i denmark.

Asian Farmer
Igen... tråden er ikke om FS og lovgivningen for indrejse i DK med det ene eller det andet fortsæt.
Men om forretningsmoralen for Robert Kronbergs service eller mangel på samme

Jeg har for år tilbage benyttet mig af Robert Kronbergs service. Og været yderst tilfreds med den behandling jeg modtog.
Derfor anbefalede jeg naturligvis min gode ven "Sung" at benytte Robert Kronbergs service til hans retirement visa.
Det var ikke så heldigt et forløb og jeg har efterfølgende, og igennem hele forløbet fået opdateringer om den yderst dårlige service min gode ven har været udsat for.
Jeg ved ikke hvad der er gået galt i den konkrete sag, men noget tyder på at Robert Kronberg enten har for mange jern i ilden eller ikke kan finde ud af at komme ud af sengen om morgenen!

hugoboerge
Asian Farmer skrev:

Igen... tråden er ikke om FS og lovgivningen for indrejse i DK med det ene eller det andet fortsæt.
Men om forretningsmoralen for Robert Kronbergs service eller mangel på samme

Jeg har for år tilbage benyttet mig af Robert Kronbergs service. Og været yderst tilfreds med den behandling jeg modtog.
Derfor anbefalede jeg naturligvis min gode ven "Sung" at benytte Robert Kronbergs service til hans retirement visa.
Det var ikke så heldigt et forløb og jeg har efterfølgende, og igennem hele forløbet fået opdateringer om den yderst dårlige service min gode ven har været udsat for.
Jeg ved ikke hvad der er gået galt i den konkrete sag, men noget tyder på at Robert Kronberg enten har for mange jern i ilden eller ikke kan finde ud af at komme ud af sengen om morgenen!

Retirement visa er forholdsvis simpelt.

hugoboerge
Jeg mener det ville vaere rart hvis medlemmerne her nu undlod at komme med diverse kommentarer (for ikke at mudre det hele til) og saa lade Robert Kronberg komme til orde.

ho14
JA tråden har åbenbart fået et liv af dens hel egen natur.
En natur som over hovedet ikke drejer sig om det væsenlige jeg startede denne tråd om.
Tråden handlere i bund og grund om forretnings moral.
Samt den etik man udviser overfor ens kunder.
I dette tilfælde er jeg kunden og piro consulting group det firma jeg betroede en opgave
Robert Kronberg er så den ansvarlige for at arbejdet bliver udført på en tilfredsstillende måde.
Nå man så bruger 29 dage på absolut intet betrager jeg det som sjusk/fusk.
At man så skal true med forums og andet for at få et svar er mere end latterligt.
Samt at man sender en mail om man ikke vil udføre arbejdet.
Men vi stopper lige 17200 Bath. (Ca 3000Kr.) i lommen. Det er i min verden Tyveri.
Aftaler er aftaler og de er vel til for at blive overholdt.
Heldigvis fik jeg mine papirer retur efter 33 dage.
Men det er vel også det eneste gode ting jeg kan finde i dette forløb.
Redigeret af ho14 d. 22/07-2014 16:04

hugoboerge
Bjarne t Jensen skrev:

JA tråden har åbenbart fået et liv af dens hel egen natur.
En natur som over hovedet ikke drejer sig om det væsenlige jeg startede denne tråd om.
Tråden handlere i bind og grund om forretnings moral.
Samt den etik man udviser overfor ens kunder.
I dette tilfælde er jeg kunden og piro consulting group det firma jeg betroede en opgave
Robert Kronberg er så den ansvarlige for at arbejdet bliver udført på en tilfredsstillende måde.
Nå man så bruger 29 dage på absolut intet betrager jeg det som sjusk/fusk.
At man så skal true med forums og andet for at få et svar er mere end latterligt.
Samt at man sender en mail om man ikke vil udføre arbejdet.
Men vi stopper lige 17200 Bath. (Ca 3000Kr.) i lommen. Det er i verden Tyveri.
Aftaler er aftaler og de er vel til for at blive overholdt.
Heldigvis fik jeg mine papirer retur efter 33 dage.
Men det er vel også det eneste gode ting jeg kan finde i dette forløb.

Lad os nu faa Robert Kronberg paa banen.

Jeg mener alle her i forum forstaar dine frustationer.

buick
Hvis du har brug for at se det i en lov tekst så søg den selv hvorfor i alverden skulle jeg bruge tid på det?? om du tror på det eller ej er jeg da ligeglad med Big eyes

H_Larsen skrev:

buick skrev:

Kan du komme med en henvisning i lovgivningen siger klart at det ikke er muligt/lovligt at få turistvisum til Danmark hvis formålet er at blive gift og familiesammenført.

Nej det kan ikke, for den findes ikke, men det er kun US der kan udstede sådan et visum og ikke ambassaden, men det er ikke ulovligt, jeg har henvist til flere steder du kan læse danske myndigheder regelsæt, men du kan ikke henvise til din påstand.

Så det er vel kun dig der benægter sandheden!

med tråden her handler om at Bjarne K har snydt Bjarne J.

mvh

H_Larsen

Spring til debat: