Se indlæg
 Udskriv debat
Flere udlændinge sælger sex i Aarhus
Mali
Bjarke hold da op.. ved ikke hvor jeg skal starte, det var da et ordentligt udbrud du kom med. Jeg er ikke misundelig, jeg har det fint med vores liv, den misundelige er min kone som gerne ville kunne rejse som hun ville. Og ser sine veninder komme hjem med guld i lange baner.

Just for the record, så er det mig som står for madlavning rengøring og passer vores barn mest fordi jeg står uden job. så pak dine fordomme ned!

sudsakhon
Nu må man vel næppe tillægge Bjarke at være den skarpeste tekstanalytiske ressource, som kan opdrives.

Men, det jeg hæfter mig ved, udover det lidt frimodige sprog, som man sagtens kan tilgives, er en tilsyneladende indgående viden om miljøet, de konkrete arrangementer, prisen som bagmænd opkræver, og de generelle bevæggrunde for at arbejde indenfor "massage" industrien i DK

Hvor har du din omfattende viden fra?

Lægger du (igen) et par udtalelser , som din kone har fortalt fra miljøet, sammen med et par gæt?

Og konkluderer derefter, på baggrund deraf, en generel tendens?

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
farao54
Mali skrev:

Bjarke hold da op.. ved ikke hvor jeg skal starte, det var da et ordentligt udbrud du kom med. Jeg er ikke misundelig, jeg har det fint med vores liv, den misundelige er min kone som gerne ville kunne rejse som hun ville. Og ser sine veninder komme hjem med guld i lange baner.

Just for the record, så er det mig som står for madlavning rengøring og passer vores barn mest fordi jeg står uden job. så pak dine fordomme ned!

Se så... Jeg tænkte jo netop nok at Bjarke misforstod... trist at du kom så sent på banen Mali... For nu er Bjarke smuttet 'for altid' efter hans eget udsagn...
Men fint at du kom på banen igen... :-)

Mali
Bjarke85 skrev:

Kim hvad er det du ævler om ? Du er jo helt blæst.

Jeg skriver at det er afskygeligt og usmagligt at Mali skriver med jalousi i stemmen, at lønnen jo er god for de menneskehandlede thai prostituerede, og at de har råd til at rejse til Thailand oftere end ham, fordi hans kone kun gør rent.

Hvad har det med min kone at gøre ? Og hvis du både direkte eller indirekte, insinuere det du lige gjorde igen. Så ender det grimt. Så drop det.

Med et normalt tænkende hovede, kan Malis indlæg da ikke tolkes på nogen som helst anden måde.

Og jeg finder det horribelt. At du acceptere det, og sikkert lever på samme måde, må stå for din egen regning.

Tag nu lige og klap hesten, kender flere thai kvinder som bor her og er dansk gift som arbejder ganske frivilligt i branchen og deres mænd er indforstået med det..

Mali
farao54 skrev:

Mali skrev:

Se så... Jeg tænkte jo netop nok at Bjarke misforstod... trist at du kom så sent på banen Mali... For nu er Bjarke smuttet 'for altid' efter hans eget udsagn...
Men fint at du kom på banen igen... :-)

Havde en datter som skulle i seng jo Pfft

farao54
sudsakhon skrev:

Nu må man vel næppe tillægge Bjarke at være den skarpeste tekstanalytiske ressource, som kan opdrives.

Men, det jeg hæfter mig ved, udover det lidt frimodige sprog, som man sagtens kan tilgives, er en tilsyneladende indgående viden om miljøet, de konkrete arrangementer, prisen som bagmænd opkræver, og de generelle bevæggrunde for at arbejde indenfor "massage" industrien i DK

Hvor har du din omfattende viden fra?

Lægger du (igen) et par udtalelser , som din kone har fortalt fra miljøet, sammen med et par gæt?

Og konkluderer derefter, på baggrund deraf, en generel tendens?

Wow.. Og her kom du så på banen.. Men igen... Bjarke er smuttet for altid... :-)
For øvrigt så nød jeg din 'fælde' omkring de 3 situationer omkring rådgivning ifbm visum ansøgning... Bjarke hoppede lige i med begge ben, og jeg undrer mig over at han ikke så fælden i tide.. Men jeg skrald grinede over den måde den blev lagt på...

Jeg beundrer også din tålmodighed og overbærenhed omkring grimt sprogbrug... hvilket Bjarke netop er garanti for at levere i rigelige mængder af.

Lad os se om Bjarke mon besinder sig, og dropper ind igen på et tidspunkt... Indtil da, så er denne debat vel sagtens død. :-)

Bjarke85
Sudsakhon, og du skulle være meget klogere ?

Jeg kan godt bruge 3 kvarter på at svare på en post, ligesom du. Og sidde og google mig til fine ord, slå paragraffer op inde på retsinfo.dk osv. osv.

Men jeg taler lige ud af posen, og i et normalt sprog. Derfor lyder jeg måske ikke så klog som dig. Men du tager grueligt fejl, hvis du tror du er mig overlegen i både livserfarring og intellekt.

Jeg vil sådanset skide jer gamle idioter et stykke, og hvis jeg kunne, ville jeg slette min profil, det er dog ikke en mulighed i indstillinger! Men jeg orker ærligt talt ikke denne forsamling tabere længere. (der er fine folk herinde, skal det siges, de vil dog hellere forsvare mine holdninger i privat beskeder, i stedet for at bakke op offentligt)

Så derfor trækker jeg mig, og Farao du kan mene det er barnligt eller at være tøsefornærmet. Men jeg orker det bare ikke mere.

Jeg har en meget stor æresfølelse i virkeligheden, og hvis folk taler til mig som de gør herinde i virkeligheden, så ville de få så mange tæsk de hverken kunne gå eller stå, og der er til dato ikke nogen der har talt sådan til mig til mit ansigt, ikke uden at få på munden. Af samme årsag, så holder jeg mig også fra druk og bylivet, da det ikke vil gøre mig noget godt.

Fulde folk, og internet krigere har nemlig ingen respekt, det er en helt anden sag, at stå ansigt til ansigt ædru Smile

Og jeg håber sådanset at webmaster kan banne mig for trusler nu, for jeg kan ikke lade være med at svare, når folk skriver og kan som sagt ikke slette min profil.

Så brænd i helvede klamme svin, i ved hvem jeg mener, resten er fine nok.

Hygge hej

flyer
Med den eksplosive vækst af "thaimassagekliniker" i "The Wild West" kunne noget tyde på at jyderne er noget underernæret udi det seksuelle.... Synd synd.... 5555Tuttelu Tralla
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Webmaster
Bjarke85 skrev:
Det giver ingen mening at du beskylder mig for at generalisere, når jeg netop forsvare thaier. Hvis det er hvad du læser ud af det jeg skriver, så er det en misforståelse, kan jeg garantere dig. Hvis jeg skulle mene det om alle thaier, så skulle jeg jo mene det om min egen kone.. Doh....

Det er fair nok du mener de gør det frivilligt, og det derfor er helt i orden at bordellerne tager 50/60% og det er også fair nok du mener, at de helt til at begynde med, gjorde det af ren lyst, og ikke nød.

Men jeg syntes også det er mere end rimeligt og fair nok, at jeg så mener du er helt uden realitetssans og meget fjern fra virkeligheden.

Lad os starte bagfra. Virkeligheden er at stort alle de thai'er som arbejder på disse 75-100 klinikker i østjylland har deres papirer i orden. Hvis de ikke havde det, så var de taget med af myndighederne. Myndighederne forspilder ikke en chance for at sprede budskabet om hvor dygtige de er og derfor hører vi af og til om at der er udvist 3-4 thaier og 5 brasilianere som ikke havde orden i deres papirer. Men der er altså langt fra de få thaier som bliver snupper årligt og så op til de hundredevis af thaier som arbejder de steder. Og når jeg kommer med et antal på hundredevis, så er det udfra en antagelse om at der mindst er én thai til stede på hver thai-klinik og er der 100 klinikker så har vi også de første 100 thaier. Så kan du selv gange op med hvor mange som er tilstede på hver klinik.

Samtidigt så må de også arbejde i en form for skiftehold - de bliver simpelthen nødt til at være hjemme hos ægtefællen nogle gange så ægtefællen ikke aner uråd om alle de venindebesøg, overarbejde og bla. bla., hvis altså ikke ægtefællen er vidende om hvad der foregår.

Der sidder ikke bare 100+ thai'er med opholdstilladelse og arbejdstilladelse klar i østjylland og venter på det ringer på døren hvis de ikke gør det frivilligt.

Og nå jeg betegner det som frivilligt, så er det fordi det er et valg de tager om forholdsvis lette penge i forholde til at stå og rense fisk eller rende rundt med spand og skrubbe.

Jeg ser ikke ned på dem på grund af deres valg. Det er deres valg, ikke mit.

Og næste punkt.

Nu kender jeg ikke Århus og østjylland særligt godt. Har været i Århus én gang i mit liv og tænkte kun på at komme ud af byen igen med alle de ensretninger og gågader jeg ramte ind i med bilen. Men hvis snakker københavnske forhold, så antager jeg at næsten alle klinikker/bordeller er ejet af thaier. Og hvorfor jeg antager det, jo fordi det er hvad jeg hører og fordi myndighederne har gjort en stor indsats for at ramme bagmændene som påstået udnytter disse mennesker. Skal du finde klinikker/bordeller her hvor et rygmærke sidder og trækker i trådene, så antager jeg at hovedparten af dem er steder med andet end thaier. Jeg ved det ikke, og tror ikke at der rigtig er nogle som ved det. Så det ene bud er næsten ligeså godt som det andet.

Så når der bliver hevet 50-60% som du nævner (hvis der gør det) så er det oftes en anden thai som hiver de %'er.

Jo jeg mener du generalisere når du holder hånden over alle thai'er, både dem som klarer sig selv ved almindeligt arbejde og så dem som sælger sig selv. Fint nok at holde hånden over dem som er tvunget, men det er altså kun meget få thaier herhjemme som er virkeligt tvunget. Med tvunget mener jeg låst inde, fået taget sit pas, blive holdt skjult for myndighederne og tvunget og kan ikke sige nej til selv de ækleste svin som kommer ind af døren (lidt ligesom dem i videoen i indlæg 3).

Nu er tvang jo en definition og det er nok deri vores uenig grunder. Jeg mener ikke man er tvunget bare fordi man kommer fra Thailand som er et fattigere land end Danmark, jeg mener det er et valg som de mennesker har taget. Har de opnået opholdstilladelse og arbejdstilladelse som de beviseligt har opnået, så kunne de havde valgt en anden måde at tjene penge på, f.eks. ved at skære fisk, rengøring, sidde i kassen i et supermarked eller lignende.

I mine øjne er det et valg mellem almindelig arbejde eller "lettjente" penge. Og når du bruger betegnelsen thai'er så generaliser du og stempler bla. også de thai'er som står op hver morgen og passer et almindeligt arbejde. Thai'er med et almindeligt arbejde hvor der kun er råd til at rejse til Thailand én gang om året. Og det sidste jeg tror du er interesseret i er at give et indtryk af at alle thai'er er sådan at de sælger sig selv.

Fint du forsvarer thai'er, men du forsvarer altså også nogle som selv aktivt har taget et valg omkring den måde de tjener deres penge på og så får givet en indtryk videre af at det er de næsten nødt til bare fordi de kommer fra fattige Thailand. Nej, det er de ikke. Der er tusindvis af thai'er som har valgt en anden vej uden at sælge sig selv, og de kommer også fra fattige Thailand.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
farao54
Bjarke85 skrev:

Sudsakhon, og du skulle være meget klogere ?

Jeg kan godt bruge 3 kvarter på at svare på en post, ligesom du. Og sidde og google mig til fine ord, slå paragraffer op inde på retsinfo.dk osv. osv.

Men jeg taler lige ud af posen, og i et normalt sprog. Derfor lyder jeg måske ikke så klog som dig. Men du tager grueligt fejl, hvis du tror du er mig overlegen i både livserfarring og intellekt.

Jeg vil sådanset skide jer gamle idioter et stykke, og hvis jeg kunne, ville jeg slette min profil, det er dog ikke en mulighed i indstillinger! Men jeg orker ærligt talt ikke denne forsamling tabere længere. (der er fine folk herinde, skal det siges, de vil dog hellere forsvare mine holdninger i privat beskeder, i stedet for at bakke op offentligt)

Så derfor trækker jeg mig, og Farao du kan mene det er barnligt eller at være tøsefornærmet. Men jeg orker det bare ikke mere.

Jeg har en meget stor æresfølelse i virkeligheden, og hvis folk taler til mig som de gør herinde i virkeligheden, så ville de få så mange tæsk de hverken kunne gå eller stå, og der er til dato ikke nogen der har talt sådan til mig til mit ansigt, ikke uden at få på munden. Af samme årsag, så holder jeg mig også fra druk og bylivet, da det ikke vil gøre mig noget godt.

Fulde folk, og internet krigere har nemlig ingen respekt, det er en helt anden sag, at stå ansigt til ansigt ædru Smile

Og jeg håber sådanset at webmaster kan banne mig for trusler nu, for jeg kan ikke lade være med at svare, når folk skriver og kan som sagt ikke slette min profil.

Så brænd i helvede klamme svin, i ved hvem jeg mener, resten er fine nok.

Hygge hej

Kan kun sige at det er umådeligt trist at du ikke kan klare dig i en direkte konfrontation, uden at skulle slå fra dig. Det er vel sagtens derfor at der ikke er mange der 'tør' sige deres mening til dig face-to-face.
Det ville klæde dig om du tog kampen op mod dig selv og fik styr på det voldsomme temperament, og trangen til at tæske alle der ikke har samme mening som dig selv. Alle har ret til en mening...

sudsakhon
Det var ikke "fælder", men helt normale problemstillinger, som helt normale par er ude for hver dag.

jeg valgte naturligvis et par situationer, hvor parrene ikke umiddelbart selv kunne gennemskue problemerne.

Derfor søgte de råd.

Det som faktisk forundrede mig mest, måske endda chokerede mig, var at flere brugere meget bombastisk kaldte denne rådgivning for ussel og umoralsk. (blandt de pænere formuleringer)

Samme, ellers meget aktive brugere, havde mere end almindeligt travlt med ikke at svare på det naturlige spørgsmål, som måtte opstå:

Når nu man fandt det så forfærdeligt med rådgivning, så rådgiver "ægteskab uden grænser" (ÆUG) lige netop om lige nøjagtigt denne type problemstillinger

ÆUG er faktisk en af de parter, som giver høringssvar i forbindelse med lovforslag på udændingeområdet.

Stakkels de par, som har benyttet sig af "Sverigesløsningen" eller anden EU retlig vej til familiesammenføring.

Der er nok også vejledt til grænsen af føromtalte brugeres moralske grænser.

Bjarke85
Så er det godt vi ser verden forskelligt Webmaster.

Ja jeg er klar over de frivilligt er tage til DK, og frivilligt sælger deres krop, ellers var det jo voldtægt.

Men, som jeg også skrev før, så er der sku nok ikke nogen unge piger der drømmer om at blive luder i et fremmed land, eller overhovedet.

Det starter jo af nød, den typiske historie, thai manden er skredet, fabriks jobbet giver ikke nok penge til de 2 sultne børn, vi starter i BKK eller PTY, vi får erfarring, vi får evt. nogle sponsorere eller finder en farang som vi tager med. Så vi kan tjene endnu flere penge i DK. I hele den process, som ikke er sket på dag 1, der er de blevet hardcore og ligeglade.

Første gang mig og mine venner tævede nogen, ja første gang jeg slog en med knyttet nævne i ansigtet og så hans næse sprøjte med blod, der havde jeg dårlig samvittighed i 2 uger.. I dag ville det ikke røre mig det mindste.

Forstår du hvor jeg vil henad ?

Men det gør det ikke mere i orden, og hvis forholdene var bedre i de lande hvor hovedvægten af prostituerede kom fra, så ville der være langt færre prostituerede.

Hvor mange fra de højere sociale lag i ethvert samfund er prostituerede ? Og hvor mange er fra de lave sociale lag ? Og hvor mange er fra fattige lande og hvor mange er fra rige lande ?

Hvis du ikke ser en sammenhæng, så er du da den største ignorant der kan gå på 2 ben.

Bjarke85
og igen siger du at det er letttjente penge..

Du siger altså det er fucking let at blive kneppet i hoved og røv hver dag.

Det er GODE penge, men ikke LETTE penge..

farao54
sudsakhon skrev:

Det var ikke "fælder", men helt normale problemstillinger, som helt normale par er ude for hver dag.

jeg valgte naturligvis et par situationer, hvor parrene ikke umiddelbart selv kunne gennemskue problemerne.

Derfor søgte de råd.

Det som faktisk forundrede mig mest, måske endda chokerede mig, var at flere brugere meget bombastisk kaldte denne rådgivning for ussel og umoralsk. (blandt de pænere formuleringer)

Samme, ellers meget aktive brugere, havde mere end almindeligt travlt med ikke at svare på det naturlige spørgsmål, som måtte opstå:

Når nu man fandt det så forfærdeligt med rådgivning, så rådgiver "ægteskab uden grænser" (ÆUG) lige netop om lige nøjagtigt denne type problemstillinger

ÆUG er faktisk en af de parter, som giver høringssvar i forbindelse med lovforslag på udændingeområdet.

Stakkels de par, som har benyttet sig af "Sverigesløsningen" eller anden EU retlig vej til familiesammenføring.

Der er nok også vejledt til grænsen af føromtalte brugeres moralske grænser.

Well... Det så meget ud som en ulig kamp. Jeg har før fortalt dig at jeg personligt har svært ved at forstå de vendinger og termer du bruger, hvorfor jeg vil strække våben med det samme fremfor at kaste mig ud i en kamp på netop ord med dig.. Men at se Bjarke ihærdigt kæmpe mod dig var som at se en der ikke kan svømme ligge og sprælle på åbent hav. I starten var det hylende morsomt, men til sidst syntes jeg faktisk det var lidt synd for ham. Men okay.. Hvis ikke dte var en fælde, så er du alligevel ikke så udspekuleret som jeg troede..:-)

Webmaster
Hold da helt ferie hvor det er væltet ind med indlæg mens jeg skrev mit forrige indlæg.

Øhmmm allesammen, skal vi ikke lige prøve at undgå at blive personlige med drillerier og ønske om at brænde op i helvede osv. og i stedet holde debatten på sporet.

Husk nu at gå efter bolden og ikke efter manden.

Og til Bjarke, hvad er det for noget fis med at du ikke vil deltage mere. Du har givet dine meninger til kende og det er du i din gode ret til, der er nogle herinde herunder undertegnende som så ikke er helt enig med dig og det giver vi udtryk for. Det er vi også i vores gode ret til. Ingen siger vi skal være enige herinde, næsten det eneste krav herinde er at vi debattere ordentlig med hinanden - og det uanset hvad man så ellers mener.

Så op på hesten igen, du er kommet med nogle af dine meninger og andre med deres meninger. Andet er der ikke i det.
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Bjarke85
Farao også kaldet XXXXXXX fra XXXXXXX, nu syntes jeg du skal stoppe din provokationer og holde dig til emnet.
Redigeret af Webmaster d. 03/03-2014 21:07

farao54
Webmaster skrev:

Øhmmm allesammen, skal vi ikke lige prøve at undgå at blive personlige med drillerier og ønske om at brænde op i helvede osv. og i stedet holde debatten på sporet.

Husk nu at gå efter bolden og ikke efter manden.

Så op på hesten igen, du er kommet med nogle af dine meninger og andre med deres meninger. Andet er der ikke i det.

Enig... Op på hesten igen...

Webmaster
Bjarke85 skrev:

og igen siger du at det er letttjente penge..

Du siger altså det er fucking let at blive kneppet i hoved og røv hver dag.

Det er GODE penge, men ikke LETTE penge..

Jeg skrev lettjente med gåseøjne omkring. Se venligst indlæg 49 igen.
Tak
Med venlig hilsen

Webmaster

sudsakhon
Kære Bjarke.
Du kan være så sikker på, som amen i kirken, at jeg ville sige nøjagtigt det samme til dig, om så du stod lige foran mig.

Og mon ikke man har haft en Bjarke eller anden med et fyldigt temperament foran sig før? ;-)

At du måske ikke kunne styre dit temperament, og hellere ville slå på tæven end at øse af dine andre kvaliteter, skal jeg undlade at kommentere.

Jeg kan bare ikke forstå, at du har så svært ved at acceptere, at der er områder, hvor man bare ikke har erfaring nok.

Og ja, det kan evt. være uddannelse. Ikke at nogen er bedre en andre, men min revisor ved altså en ting eller to mere end jeg. Selvom jeg godt kan den lille tabel

Og som jeg har skrevet, vil en asfaltering af min indkørsel nok gå bedre hvis du gjorde end hvis jeg selv dumstædigt selv ville. Hvorfor?
Uddannelse og erfaring.

Men fordi vi alle har forskellig erfaring i vores arbejdsliv, underkendes alle andres personlige arbejdsliv jo ikke. Det er bare ikke alle erfaringer, som kan anvendes i alle situationer.

Det ville klæde dit, ellers levende engagement, at lære lidt en gang imellem

farao54
Bjarke85 skrev:

Farao også kaldet XXXXXX fra XXXXXXX, nu syntes jeg du skal stoppe din provokationer og holde dig til emnet.

Fair nok...
Jeg er jo ikke interesseret i at få en på tuden. Det er jo ikke derfor, jeg giver min mening til kende.
Redigeret af Webmaster d. 03/03-2014 21:07

Spring til debat: