Se indlæg
 Udskriv debat
Håndværker i ThailND
xxxx
Hejsa.
Turist eller ej.
Er man ikke fastboende er man nu nok turist som Kurt skriver....

Til det med loennen ja men ok da hvis nogen mener de aktuelle loenninger er for smaa, vil det saa ogsaa sige at alle paa mindste loen i DK ikke behoever lave ret meget eller bekymre sig om udfaldet af det de laver....????

le-si

Frank
Til det med at være turist eller ej:

tourist
n : someone who travels for pleasure [syn: tourer, holidaymaker]

Source: Webster's Revised Unabridged Dictionary (1913)

Ifølge den definition må vi, der hverken har fast bopæl eller forretninger i Thailand, betragtes som turister. Og hvad er der egentlig galt med det?

For mig virker denne diskussion om at være turist eller ej, som når man som barn diskuterede, hvis far der var stærkest og den slags. Som om det skulle give højere status her på dtw, hvis man bor i Thailand.

mvh
Frank

NB: Om 68 dage er det mig som er turist Cool.

xxxx
Hej frank.
Ja ja du kan jo laegge hvad i det du vil, men hvis du tager det ud fra hvad der var skrevet saa var det nogle turister der startede med at skrive de ikke var turister og deraf diskutionen.
At paadutte os fastboende noget andet er lidt langt ude....

Le-si

Buggymann
jeg er da helt kold overfor om du bor der fast eller ej jeg gøre ikke fordi jeg ikke er gammel nok til at bo der med dansk efterløn eller sådan...
men jeg kommer der så tit jeg kan fordi vi har det dejligt oppe på landet,,,, turist vil jeg bare ikke kaldes fordi en turist er en som besøger samme sted et par gange og så et nyt land og opholdet er gerne 14 dage... jeg er der fra 1 mdr-til 3 mdr når vi tager afsted, og foretning hmmm vi har da 2 store rismarker måske det kan kaldes foretning....
ParkpeanCool
just love Thailand. The land off budda...

www.thaikontakt.dk
rinpoche
Den definition må stå for din egen regning.
En turist er een der rejser for sin fornøjelses skyld iflg. den officielle definition, du har øjensynligvis en personlig definition heraf, men det ændrer jo ikke ligefrem på kendsgerningerne.

Iøvrigt tjener dine indlæg i denne tråd da kun til at bekræfte dette.

Men hvorfor skulle det nu lige pludseligt være odiøst at være turist?

rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 28/01-2006 18:59

Hejsa rinpoche
jamen der er da ikke noget odiøst i det at være en turist
Men når jeg sidder oppe i konen hule,så føler jeg mig ikke som turist
og når de indfødte kommer og hygger,
Men når jeg er i pattaya så føler jeg mig som en rigtig turist,jeg mangler kun cameraet hængende på maven
Så det er jo som man føler, jeg er heller ikke en farang,,jeg er dansker,uanset hvad de indfødte siger
bamsen

rinpoche
Smile

Ja, du har ret bamse, ingen grund til at tærske mere langhalm på den.

Turist eller ej, det diskvalificerer selvfølgelig ingen i at have indsigt i det vi her alle taler om.

Kan dog ikke lade være med at lægge mærke til at fx. le-si`s og Kronbergs for ikke at sige Clydes indlæg konsekvent bærer præg af stor indlevelse og forståelse for de lokale forhold.
En konsekvens af at bo der og samtidig være erhversaktiv.

mvh
rinpoche

Suk Rak Ning
Det var sq da egentligt også noget underligt noget at diskutere, Folk kan kalde mig turist eller ej, jeg har det godt uanset hvad.

Det lyder jo næsten som om, at der er prestige i at være fastboende.

Sikken en gang vrøvl

[small]
" Min far er brandmand, æv bæv bussemand " Grin
[/small]

Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/01-2006 19:19
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

clydehaumann
10000 for et toilet eller 18000 for at faa malet. Dyrt eller ikke dyrt? Ja det er jo umuligt at skendes om da vi jo ikke ved hvor meget arbejde der har vaeret forbundet med det. Hvor stort var huset der blev malet og skulle der laves faldstamme?
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
xxxx
hej Clyde.
toilettet kan du have lidt ret i men maling af et hus til 18.000 det er altsaa 90 arbejds dage.. Det skal huleme vaere et stort hus hvis det skal tage 3 mdr.GrinGrin
Turist, Suk altsaa der er jo ikke en eneste udover dem der tilsyneladende er turist her ude der har sagt et eneste ord om at det ene eller andet er mere.......
Mange fast boende er rent faktisk turister i Thailand fordi de er her paa turist visum og hva faen saa.. ????
TURIST VISUM.....hmmmmmm gad vide hvorfor det hedder saadan ????
Det har da ikke en ski at goere med at nogen er mere end andre, men ganske enkelt en konklusion af hvad ordet turist betyder... At nogen ikke kan lide ordet, naa ja fred vaere med dem, de har et mindre vaerds kompleks og det kan da aldrig blive mit problem. Jeg skal selv officielt skilles nu og ja saa er jeg altsaa ogsaa turist i thailand for uden wife visa, kan jeg kun faa et turist visa. Shit grim tanke... turist i Thailand.. GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin
Jeg kender da flere som er i samme situation. og hva saa....
Nogen af os bor her og begynder langsomt at se hvad det egentlig er der foregaar, andre kommer her som turist... hi hi .....en gang eller 2 om aaret og ved meget lidt om Thailand.. Det er hvad vi har at forholde os til..

Le-si

Frank
Hej le-si

Jeg forstod ikke dit forrige indlæg, men jeg er helt enig med dig i dit sidste indlæg om begrebet turist.Grin

mvh
Frank
NB: nu kun 66 dage til turiststatusCool

jorn
til christian-s Ja! din handling afoedte jo mange og "forvirret" reaktioner. Det er ikke kun thailaendere der kommer i "Uorden" naar klasseskellene pludselig nedbrydes!GrinGrin

Jeg er sikker paa, christain-s, at du er en meget velovervejet person og at du helt sikkert ved hvad du goer og det er vel egentligt det vaesentligeste og saa er baade min og andres mening jo temmelig ligegyldig.Wink

18,000.- baht for at faa malet et hus er mange penge i thailand, hvis det er et dukkehus! men vi ved jo rent faktiske ikke om det er en luksus villa paa en en bjerg skraaning med udsigt etc.Grin og hvilken kvalitet forventes osv.Smile

Hvornaar udnytter man andre mennesker? Det er ogsaa et meget komplekst sproegsmaal Cool

Hvorfor kan mange farangs betale et "bar fee" paa 300,- baht (indehaveren er ofte farang) og 1000,- baht til en "taxi" naar pigen skal hjem, alt imens betaler vi 200,- baht for en dags haardt arbejde! hvilket jeg ogsaa selv har gjort? ( der ikke tale om at jeg skal goere mig selv hellig) Grin

Jeg er kommet til punkt at jeg vil have et ordentligt stykke arbejde udfoert - af en "ansat" - ikke af flere venner eller familie medllemmer! og for det vil jeg gerne lade mig "snyde" og betale 200,- baht i timenWink (men min kaerster naegter mig den "luksus"Wink

Hvis man som jeg - ogsaa kommer i de pubber hvor farangs ikke er "velkommen" (jeg kommer ikke som "gaest"Wink men i de pubber som er udelukkkene for thai'er saa er "barfee" under det halve! og pigen faar imellem 300-500,- baht for en nat i et skod hotel. Men foeler vi os snydt i det her tilfaelde???

Hvad sker der oppe nordpaa hvis en "ansat" eller deres familie medlemmer bliver syge? og ikke kan arbejde, Griber den hvide farang saa til pungen? eller ansaetter man bare an ny?Shock

Der ikke ret mange thaier der forventer, at vi som "hvide" borgere bliver intergeret, taler sproget, opfoere os som buddister eller spiser maden!Smile Der er heller ikke en lovgivning der kraever intergration!Wink

De forstaar at vi "anderledes" (ikke at vi bedre) Men hvad de fleste thaier, forventer naar de tager en farang ind i varmen er at vi kan tilfoere noget, i form af f.eks. flere kunder i butikken, en haandsraekning i en svaer situation osv. eller om ikke det ene saa det andet iform af penge.Shock En thai vil ikke snyde dig (selvfoelgelig er der karlsmart) En thai ser ikke situation med vores oejne!Shock

Jeg er i "toppen" af thai samfundet og jeg er meget bevidst om, at jeg er anderledes, det kan jeg ikke aedre paa!Cool

Jeg gaar ikke paa kompremis med:

At jeg er farang og hvis jeg betaler, saa er jeg bossen.Smile

Jeg gaar ikke paa kompremis med sikkerheden for min egen person eller andre, men jeg betaler gerne for sikkerheden.Wink

Jeg giver ikke penge ud tilfaeldigt, men velovervejet, men hvis jeg betaler saa bestemmer jegWink

Hvis en af mine thai venner bliver syge og ikke har en forsikring, saa koere til vi laegen eller hospitalet og jeg med inde hos laegen, for jeg bestemmer, for jeg betaler.Wink

Ingen thai "laaner" penge af mig! heller ikke familien og vennerne Wink

"Det er nemt nok at faa venner at "spise" sammen med, men venner for livet er en sjaeldenhed"
“Music is the only language I whirly understand"

jorn
En klassiker, en tilfoejelse!Grin

Hvis en af mine thai venner bliver syge og ikke har en forsikring, saa koere til vi laegen eller hospitalet og jeg med inde hos laegen, for jeg bestemmer, for jeg betaler.

Laes: Hvis jeg vaelger at koere personen paa til laegen eller hospitalet......

Man skal ogsaa kende konsekvensen af sin handling! et hospitals forloeb er ikke noedvendigvis en billig sag.........og har man sagt A maa man ogsaa sige B............. (vandpumben, betalt af en farang, skal ogsaa vedligeholdes.......)Cool

“Music is the only language I whirly understand"

xxxx
Hejsa
Nej det er sq da dyrt... 30 thb for at komme paa hospital.......

le-si

Spring til debat: