Se indlæg
 Udskriv debat
Best thai beer?
Robert Kronberg
Måske Søndagsskolen kan lave et bryggeri, der laver øl, hvor man kun må snakke Thai, når man drikker dem.

Beer Hong Wan
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Kimpil
Så er det da 100% sikkert jeg indskrives omgående når jeg flytterGrin
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
Allan Nielsen
Kære klassekammerater.
Når der er frikvarter i morgen i søndagsskolen skal i få bajer, som man i Thailand kun kan drømme om - er netop lagt på køl.
Venlig hilsen
Nielsen

clydehaumann
Men kun i frikvarteret drenge.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Joey
jeg har ikke noget imod at drikke en varm øl med is i især på roskilde.

jens
Lagde i slet ikke mærke til denne her side på Bangkokbobs side
http://www.bangko...weries.htm

Man kan iøvrigt læse mange sjove informationer på hans hjemmeside blandt andet få et godt grin læs her
http://www.bangko...dments.htm

MVH
Jens

jorn
Takker Jens! men jeg roedmer helt! Jeg har vaeret paa besoeg "at the londoner" den ligger i underetagen af Robinson.

Det er lang tid siden, men som jeg husker det, saa var hverken oellet eller maden vaerd skrive hjem om. Men jeg tror at jeg ville besoege stedet igen, bare lige for tjekke oellet!!CoolCool

Jeg husker isaer maden, blandt andet fordi det er det eneste sted i Thailand at jeg har faaet serveret pulver kartofelmos! Men ikke der med sagt at der ikke er andet paa menuen som er godt!Grin

Jeg har tidligere anbefalet "bulls head" som ligger inde i soi Villa, sukhumvit soi 31, Jeg anbefalet stedet hvis man ville spise et godt engelsk maaltid mad og nyde en fad oel i et engelsk "pub milijoe". Men der maa jeg traekke mig!

Den sidste gang vi besoegte Bulls head, fik jeg serveret tre "Knallinger" af lammekoteletter, som var toerre, seje og jeg kunne knap faa den smule koed, der var, fra benet.Sad

Min kaerste bestilte en medium "done", steak, og fik serveret en "klump" raat koed, der var braendt paa ydersiden og sejt som saale laeder. Min kaerste er thai, buddist og selv om tallerken floed i blod, saa kunne der ikke vaere tale om at klage!Sad

Jeg valgte nu at klage over boeffen, som derefter blev fjernet med en undskyldning. Boeffen kom retur 15 minnutter senere! Denne gang paa en rengjort tallerken og med det samme tilbehoer "overfoert" Det var en endnu mere forkullet "steak" og nu meget "well done" boef! bestemt ikke mindre sej! Vi fik simplthen den samme boef serveret engang til!Sad

Min kaerste er haaploes til at stille krav og jeg fik ikke lov til at forlade stedet uden betale regningen, Saa vi blev og betalte efter at vi havde "tykket" os igennem et stort set uspiseligt maaltid mad. Prisen var cirka 500, for boeffen alene! Saa det var ikke billigt efter thai forhold!Cool

Men naar det er sagt, saa har Bulls head udmaeket Guinness og andet engelsk oel, samt god engelsk underholdning.Grin

The Barbican, i soi taniya, mellem Silom road og Suriwongsee road, der har samme ejer som bulls head. Maden der kender jeg ikke! men det er ogsaa et hyggeligt "Europaerisk" in sted.Cool med godt oel!

I silom lige nedenfor skytrain station, Sala deng, paa hjoernet af Silom road/Soi Taniya, ligger O'reillys, engelsk/irsk pub, som baade kan servere et "rimeligt" maaldtid mad men ogsaa har et braedt udvalg af engelsk oel: killkenny, Guinness, New Castle, Strong bow etc. og her, er der ogsaa "engelsk" underholdning i form a levende musik, men mest med thai kunsterne, men abslut af en bedre kvalitet.GrinGrin

Kimpil skrev:
Helt ærligt så er det ikke øllet, der har gjort mig forelsket i Thailand. I mine øjne erd et al sammen noget tyndt sprøjt uden nævneværdige smagsnuancer

Jeg er stort set enig! Men man kan finde "det gode oel" men saa er det ikke "thai oel" og de flest udlandske maerker loeber hurtigt op i prisen, som paa oven naevnt steder ligger paa 150-200 baht for en "pint" altsaa 25-30 dkr, og det er jo naesten samme pris som i DK.ShockGrinGrinGrinGrin

“Music is the only language I whirly understand"

Allan Nielsen
Der er dukket en ny øl op i Thailand - se i fotoalbummet under søndagsskolen.
Venlig hilsen
Nielsen

FarangDingDong
For ca 5 år siden lagde jeg mærke til nogle ændringer for alkohol procenter: Leo før 5,5 % nu 5 % Beer Singh før 6% nu 5%. Chang uændret 6,4 % lige som den nye chang classic.
Jeg tænkte ikke nærmere over det dengang og mente det måske var for at konkurrere med heineken der var 5%.
Jeg husker ikke at smagen blev anderledes af det.
For 6 år siden fik jeg en beer Archa. Jeg spyttede det ud igen lige efter jeg fik en tår i munden og så vidt jeg husker var % over 6.
De sidste par år lagde jeg mærke til at der var flere og flere der drak Archa. Hver gang fortalte jeg historien om den eneste gang jeg nogensinde havde spyttet øl ud. Så for et par måneder siden smagte jeg den hos nogle venner (efter mine medbragte leo var sluppet op) og den kunne faktisk drikkes(eller også var jeg bare meget tørstig). Alkohol % 5,4, jeg mener den var højere før. Og mht smagen så har enten min smagsløg ændret sig eller også har øllen ændret sig .
Er der nogen der kender til disse ændringer i thailandsk øl og hvorfor osv

FCKdk
I de fleste tilfælde, enten Jeg er på Thai Corner eller et dejligt værtshus i Pattaya, drikker Jeg kun Singha Beer....
Kan Jeg budgetere med tid til en portion tømmermænd, er
iskolde Chang dog heller ikke helt ved siden af!!!!Cheers

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Namprik
50 indlaeg om noget saa gruefuldt som en lever sygdom, skaal.Cool
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
Gokinok
Archa Beer er ganske udmærket øl synes jeg...

Singha smager og lugter af formalin, og det sku´ ikke undre mig om der faktisk ER sådan noget stads i det, måske anvendt til at rense flaskerne.

Leo kan gå an.

Federbräu er KLASSE!

Doc G.

Joe
Der er Singha i Kvickly lige nu til en 10'er stk.

moon
Cheers Om der så var singha til 1 kr stk ville jeg sku ikke drikke det lort Hello.... MEN
Carlsberg vender tilbage til Thailand
Carlsberg er tilbage i Thailand efter mere end seks års fravær. Relanceringen foregår forsigtigt med salg af fadøl til foreløbigt 100 udvalgte barer på de kendte turiststeder.

Bryggeriet måtte i 2004 nærmest flygte ud af landet efter et spektakulært fjendskab med en af Thailands rigeste mænd, whiskykongen Khun Charoen. Lige siden dengang har Thailand stået som et åbent sår og mindet bryggeriets topledelse om, at der manglede en væsentlig brik i Carlsbergs Asien-strategi.

Det er et marked på 18 mio. hl (1.800 mio. l), hvoraf de 2 mio. hl er i det såkaldte super premium-segment (mærkevare-øl), hvor Carlsberg befinder sig. Det er dermed et af Asiens bedste markeder for de dyre øl på grund af de mange turister.

Distributøren af Carlsberg i Thailand bliver Fluid Asia Pacific, der i forvejen sælger 1664 fra Kronenbourg, som Carlsberg også ejer. Franske Kronenbourg var en del af opkøbet af Scottish & Newcastle.

Lars Lehmann vil ikke oplyse om de finansielle mål i Thailand eller fortælle, hvor stor en markedsandel man stræber efter for at kalde relanceringen en succes.

Carlsberg har en strategi, som hviler på tre ben. Asien defineres her som ”det tredje ben” og som fremtidens marked.

Læs nærmere på:
- Carlsberg vender tilbage til Thailand (epn.dk)
- Carlsberg på tærsklen til Thailand (DTW)
- Carlsberg indgår dyrt forlig med Chang (DTW)
- Whiskykongen fra Bangkok spøger stadig (DTW)
Så hvorfor spekulere på Thai øl
Ellers er der jo ARCHA Cheers Hvis man vl drikkeThai øl
Mvh Moon
Violin

Kittisak
Fuck Carlsberg.

All i need is :

[img]http://www.buyers-web.com/wp-content/uploads/2008/07/chang.jpg[/img] is not a valid Image.

Big-Viking
Fuck Carlsberg!!!!!!! Hmmm vil du have flasken eller dåsen.??Rolll

Gokinok
Chang er lavet efter Carlsberg´s FF opskrift..

Endvidere tilsat lidt JP-4 (JetFuel), en knivspids kokain af den bedste Colombianske blend, få mg arsenik og formaldehyd, diverse uppers and downers, og det giver den særlige eksotiske Chang brandert!

Rolll

Dr. Gonzo
Redigeret af Gokinok d. 22/10-2010 20:31

natty
Smag og behag er heldigvis forskellig og det er da kun godt. Men jeg kunne aldrig drømme om at drikke Carlsberg eller Tuborg i Thailand. Når jeg er i udlandet drikker jeg for det meste lokal øl. Men har da oplevet at danske øl, smager forskelligt fra land til land pga. den lokale smag. Sådan er det ogsåmed cigaretter.
Men iøvrigt kan jeg godt li en kold Singha, selvom mange har en anden holdning. Chang til gengæld er ikke lige mig.

Kittisak
Drikker selv Tuborg herhjemme men Carlsberg og Tuborg i Thailand smager efter min mening af kogt pis!

No offence Friends

Skal man drikke Carlsberg og Tuborg skal man sgu drikke det her i DK med den ægte smag Cheers

Men det så bare min mening Pfft

sank
Cheers Singha tak og Clasik i DK Wink

Spring til debat: