Se indlæg
 Udskriv debat
24/7/365 - Eller mindre ?
Longway
hugoboerge skrev:

Longway skrev:

Jamen det det vil jeg da gerne svare paa Hugoboerge.

Skal en ny shop aabnes, saa ser jeg ikke mine kone ret meget den foerste md.

Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter.

Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat.

OleH.

Der 2 ansat i hver shop, de er dog alle fra Cambodia, thaierne her vil ikke arbejde for en loen som hedder 320. pr. dag, de vil have mellem 5 og 700. pr. dag.....

@Longway, uden at komme noget grus i maskineriet, saa haenger det ikke helt sammen hvis din kone kun bruger 4 - 5 timer per dag, da de foerste 4 - 5 timer gaar med at "snitte op etc etc" jeg vil da tro hun bruger mere tid end det. Bare transport til markedet naer Don Muang, indkoeb, tilbage igen plus snitte, pakke osv.

Vi koeber ind paa det store groent markede naer Don Muang, det er billigt, saa snitter man op og pakker osv...det tager en 4 - 5 timer r. dag. ganske simpelt

Okay Hugoborge.

Det er ganske simpelt, der er omkring 6-7 mennesker ( Fam. og venner ) som handler groent, alle skiftes til at koere paa groentmarkedet, der er jo ingen grund til at sende 3-4 biler afsted. altsaa man hjaelper hinanden..til tider koere vi ogsaa paa det store markede.......de 4-5 timer bruges til ( jeg udtrykte mig nok forkert ) til at snitte lidt, pakke lid osv, saa gaar turen til shops, personalet har som regel sat borde, parasoler osv op, der bliver afleveret vare og min kone koere saa hjem igen, midt paa dagen tager hun saa ind og toemmer kassen og lige tjekker om alt er i orden, kommer hjem igen..omkring kl 21----21.30 koere hun saa ind og er med til at lukke shops ned igen.

Hvis i handler paa bl.a Theparak rd. saa har i muligvis handlet ved min kone.

Alt det man hjaelper hinanden med er der ingen penge i klemme i, man goer det blot for man er fornuftig og er fam. / venner..Ning er nok den som koere mindst, men hun er saa til gengaeld den som styre de andres shops hvis de er udenby's.

Det er umuligt at fange mig paa det forkerte ben, for alt jeg skriver er sandt !

Er nogle i tvivl om jeg taler sandt, jamen det kan jeg jo ikke tage mig af...det var blot en traad om hvad man evt. kunne goere hvis man er ved at gaa i oploesning over at vaere sammen 24/7
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Robert Kronberg
For nogle år siden boede jeg på Sukhumvit soi 1, og der var en dame med en salgsvogn. Husker ikke, hvad hun solgte, men hun forklarede, at hun var uddannet på Bangkok Universitet, men at hun kunne tjene mere ved at have end vogn.

Der var en anden dame i soi 1, der solgte mad fra sin vogn. Den var ret stor og med adskillige ansatte. Hun tjente ret godt.

Senere boede jeg i Soi Sonvijai, der ligger mellem Royal City Avenue (RCA) og Tong Lor. Der var en kæmpe salgsvogn, som lavede de mest fantastiske nudler med kylling af god kvalitet (kun rent brystkød). Det var virkeligt godt, og jeg savner den meget. Jeg har aldrig fået det så godt, og det kostede omkring 25 eller 35 baht. Jeg vil ikke kalde dette sted centralt som sådan, men der var altid fyldt, og der holdt altid masser af taxier, hvor chaufføren skulle spise. Hun må have tjent rigtigt godt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Longway skrev:

hugoboerge skrev:

Longway skrev:

Jamen det det vil jeg da gerne svare paa Hugoboerge.

Skal en ny shop aabnes, saa ser jeg ikke mine kone ret meget den foerste md.

Min kone bruger i gennemsnit 4-5 timer pr. dag. hendes soester og svoger og et par venner koere ogsaa groent, saa alle deles om opgaven med at hente vare saa det bliver nemmere for alle parter.

Om der er tid til weekend eller andre fridage, det er der, i saafald vi vil et eller andet sted hen og slappe af, jamen saa ordner soester, svoger eller venner forretningerne imens, saa der er langt mere fritid i forhold til at vaere ansat.

OleH.

Der 2 ansat i hver shop, de er dog alle fra Cambodia, thaierne her vil ikke arbejde for en loen som hedder 320. pr. dag, de vil have mellem 5 og 700. pr. dag.....

@Longway, uden at komme noget grus i maskineriet, saa haenger det ikke helt sammen hvis din kone kun bruger 4 - 5 timer per dag, da de foerste 4 - 5 timer gaar med at "snitte op etc etc" jeg vil da tro hun bruger mere tid end det. Bare transport til markedet naer Don Muang, indkoeb, tilbage igen plus snitte, pakke osv.

Vi koeber ind paa det store groent markede naer Don Muang, det er billigt, saa snitter man op og pakker osv...det tager en 4 - 5 timer r. dag. ganske simpelt

Okay Hugoborge.

Det er ganske simpelt, der er omkring 6-7 mennesker ( Fam. og venner ) som handler groent, alle skiftes til at koere paa groentmarkedet, der er jo ingen grund til at sende 3-4 biler afsted. altsaa man hjaelper hinanden..til tider koere vi ogsaa paa det store markede.......de 4-5 timer bruges til ( jeg udtrykte mig nok forkert ) til at snitte lidt, pakke lid osv, saa gaar turen til shops, personalet har som regel sat borde, parasoler osv op, der bliver afleveret vare og min kone koere saa hjem igen, midt paa dagen tager hun saa ind og toemmer kassen og lige tjekker om alt er i orden, kommer hjem igen..omkring kl 21----21.30 koere hun saa ind og er med til at lukke shops ned igen.

Hvis i handler paa bl.a Theparak rd. saa har i muligvis handlet ved min kone.

Alt det man hjaelper hinanden med er der ingen penge i klemme i, man goer det blot for man er fornuftig og er fam. / venner..Ning er nok den som koere mindst, men hun er saa til gengaeld den som styre de andres shops hvis de er udenby's.

Det er umuligt at fange mig paa det forkerte ben, for alt jeg skriver er sandt !

Er nogle i tvivl om jeg taler sandt, jamen det kan jeg jo ikke tage mig af...det var blot en traad om hvad man evt. kunne goere hvis man er ved at gaa i oploesning over at vaere sammen 24/7

Jeg tror ikke der er nogen der har interesse i at fange nogen paa det forkerte ben.

Men hvis det er en "familieforretning" bestaaende af 6-7 personer skal alle vel have en del i fortjenesten eller med andre ord saa taler vi om en million i fortjeneste hvis hver isaer har en fortjeneste paa over THB 150,000.- per maaned som er din kones fortjeneste.

Nu handler vi ikke paa Theparak Road, men konens barnebarn gaar i skole der.

Longway
ALLE HAR DERES EGNE SHOPS, det er kun indkoeb som er faelles...og hjaelp naar man vil slappe af...

Det min kone tjener skal ikke deles med nogen..( udover mig ) ;-)
Redigeret af Longway d. 18/10-2013 18:47
Mvh. Chiliposen.

Bjarke85
Hugo, den evige mistroiske skeptiker Headbanger .. Fedt at det går jer så godt Longway. Og så på noget så "simpelt" som at sælge grøntsager.

wilai
Ja, jeg siger ligesom Bjarke85, fedt at det kører med grøntsagerne, det havde jeg dog aldrig troet at man ku´ tjene den slags penge på en grøntbod, så er man blevet klogere, tak for det Longway!

Glem Janteloven, synes det er herligt at det kører for folk, vi ER jo ikke i Danmark, så der må gerne præsteres og ydes lidt ekstra.

Nahm
Longway,

Super med jeres forretning, det er klart det er nemt med et overskud ved de vogne der er jo næsten lejeudgifter mm, men at det skulle være en så givtig bisness var jeg ikke klar over, beklager mit tidligere måske lidt skeptiske indlæg, men det var bare for at få lidt mere info om kring det.

Der ligger også en madvogn i Pattaya lige udenfor "Copenhagen" de kalder den "million-forretningen" de sælger også helt vildt hver dag fra morgen til aften, og de havde købt ny bil sidst jeg var der..og der er rent, at se hende vaske op er et smukt syn- hun skyller ting i forskellige baljer med vand 3 gange Smile, dejligt at se hun ikke sjusker.
Mvh,
Nahm

Longway
At folk traeder rund i spekulationer og jantelov er jeg da saadan set ogsaa kold overfor, men maaske lidt anstrengene at skulle forklare simple ting...Men for at nu HugoB kan blive helt bims, saa kig her....Ja det er ogsaa min kone. hahahaha

www.isaan-house.com

Det foerste hus i hoejre kollone er vores eget.. 5555

Moerkt i Bkk.

LOL LOL

Nahm.............Mai pen rai !
Redigeret af Longway d. 18/10-2013 20:08
Mvh. Chiliposen.

Nahm
Longway,

Tak for beretningen,
Du er en heldig mand, også med den hjemmeside og kone, håber ikke i lider af for meget "nahm turm" i jeres område.
Mvh,
Nahm

wilai
@Longway: HugoBøv bliver da helt, helt rundt på gulvet, rolig nu!

Nå, man er natteravne ser det ud til, du skal ikke selv på markedet i Don M. i morgen tidlig?

Jeg må da hellere kigge forbi grøntboden, der er ikke langt fra Suan Luang, må ha´kigget på varerne og blive inspireret.

Tuttelu Tralla

Longway
Ingen markede imorgen, det klare de andre...Jamen du kigger da bare forbi, du kan evt. sende en PB..

Da jeg hoerte foerste gang at man kunne tjene dynen paa groent, ja der taenkte jeg,, jajaja, slap nu lige lidt af og kom ned paa jorden, jeg er blevet klogere...
Redigeret af Longway d. 18/10-2013 21:21
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
Longway skrev:

At folk traeder rund i spekulationer og jantelov er jeg da saadan set ogsaa kold overfor, men maaske lidt anstrengene at skulle forklare simple ting...Men for at nu HugoB kan blive helt bims, saa kig her....Ja det er ogsaa min kone. hahahaha

www.isaan-house.com

Det foerste hus i hoejre kollone er vores eget.. 5555

Moerkt i Bkk.

LOL LOL

Nahm.............Mai pen rai !

Så, Så, Kong Gulerod.!

Jorden kalder.

Nej jeg var også overrasket over avancerne du omtaler. Lidt ligesom da
Kasi Jesper fandt ud af hvor mange penge der var i smykke branchen og købte sig ind i Pandora.

Håber at i forvalter jeres penge bedre.

Held og lykke med det hele.
Redigeret af Anonym Bruger d. 19/10-2013 04:20

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Hugo, den evige mistroiske skeptiker Headbanger .. Fedt at det går jer så godt Longway. Og så på noget så "simpelt" som at sælge grøntsager.

Tak for det. Jeg kan kun udtrykke glaede over at det gaar Longway og hans kone godt. Det er altid rart med den slags nyheder.

Mvh.

Jeg er hverken mistroisk eller skeptiker og dog saa proever jeg paa at forholde mig til tal saa realistisk som overhovedet muligt.

patirak
Ved enden af vores Soi er der en frugtforretning, som drives af både manden og konen (begge Thaier). Han tager dagstjansen og hun arbejder om aftenen. Der er konstant kø og travlhed i deres lille butik. Har overhovedet ingen anelse om hvad de hiver hjem, men vil gætte på minimum 150.000 til 200.000 THB pr. måned. Hvad de kan skære af frugt og lange over disken på bare få minutter er ihvertfald imponerende.

hugoboerge
wilai skrev:

@Longway: HugoBøv bliver da helt, helt rundt på gulvet, rolig nu!

Nå, man er natteravne ser det ud til, du skal ikke selv på markedet i Don M. i morgen tidlig?

Jeg må da hellere kigge forbi grøntboden, der er ikke langt fra Suan Luang, må ha´kigget på varerne og blive inspireret.

Tuttelu Tralla

Der er saamaend ingen grund til at blive helt rundt paa gulvet. Jeg tillod mig at spoerge om det antal arbejdstimer der bliver lagt i for at opnaa den fortjeneste, det er saamaend det hele og straks bliver jeg udraabt som skeptiker og hvad ved jeg.

Jeg tillod mig ogsaa at foreslaa at det maatte vaere en millionforretning og det maa det da vaere for hele familien plus venner hvis Longway og frue scorer THB 150,000.- minimum per maaned. Der maa da ogsaa vaere noget til familie og venner. Men det fik vi ikke rigtig svar paa.

Som naevnt tidligere saa er det glaedeligt at det gaar Longway og frue godt. Tillykke med det. Mvh.

Skeptikeren
Endnu mere imponerende bliver indtægten når man lægger til Longways pension fra DK, som jo ikke hører til laveste.

Jeg er sku forarget at det er tilladt, når en Folkepensionist ikke må lave noget, ikke må eje noget, o.s.v., o.s.v.

Har endnu Kontrolteamets snagen og roden i diverse Folkepensionisters gøren og laden, i frisk erindring. Hvis det var mig ville jeg stoppe skryderiet. Husker hvordan det gik skrædderen fra Pattaya da naboerne opdagede at han deltog i forretningen.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
patirak
Skeptikeren skrev:

Endnu mere imponerende bliver indtægten når man lægger til Longways pension fra DK, som jo ikke hører til laveste.

Jeg er sku forarget at det er tilladt, når en Folkepensionist ikke må lave noget, ikke må eje noget, o.s.v., o.s.v.

Har endnu Kontrolteamets snagen og roden i diverse Folkepensionisters gøren og laden, i frisk erindring. Hvis det var mig ville jeg stoppe skryderiet. Husker hvordan det gik skrædderen fra Pattaya da naboerne opdagede at han deltog i forretningen.

Somrak

Jeg kan ikke se der er noget problem i at Longway har en pension og har giftet sig med en aktiv forretningskvinde. Det kan overhovedet ikke forarge mig. Skal hun straffes eller begrænses fordi Longway får en pension? Og skal han straffes fordi han har en aktiv kone, der skaber arbejdspladser og knokler hver dag?

Noget der derimod kan forarge mig er de skattepenge, der hver eneste dag spildes på at holde gang i f.eks. ambassader og EU kørende - og ikke mindst tåbelige dødsdømte statsstøttede udviklingsprojekter i lande gennemtæret af korruption, så højt betalte konsulenter kan leve deres Expat-liv i luksus og lokale "forretningsfolk" (Læs: Svindlere), kan få fyldt deres lommer med danske skattekroner. Skattekroner, som ellers var forbeholdt de fattige, men blot ryger i lommerne på de rige under dække af at man hjælper andre. Det kan virkelig forarge mig...

Jeg håber inderligt at Longways kone scorer kassen, bliver mega-rig og lever en super og langt liv med Longway. Håber de brænder hans pension af på lange og dyre ferier og at de griner hver gang de går ud af banken.

Anonym Bruger
Patirak skrev:

Noget der derimod kan forarge mig er de skattepenge, der hver eneste dag spildes på at holde gang i f.eks. ambassader og EU kørende - og ikke mindst tåbelige dødsdømte statsstøttede udviklingsprojekter i lande gennemtæret af korruption, så højt betalte konsulenter kan leve deres Expat-liv i luksus og lokale "forretningsfolk" (Læs: Svindlere), kan få fyldt deres lommer med danske skattekroner. Skattekroner, som ellers var forbeholdt de fattige, men blot ryger i lommerne på de rige under dække af at man hjælper andre. Det kan virkelig forarge mig...

Jeg håber inderligt at Longways kone scorer kassen, bliver mega-rig og lever en super og langt liv med Longway. Håber de brænder hans pension af på lange og dyre ferier og at de griner hver gang de går ud af banken.

Kunne ikke dy mig...

Nogen bestemt du tænker på.?

Måske Lille Lars L.!

[img]http://i1020.photobucket.com/albums/af322/vipdenmark/LLR_zps78f93f8b.jpg[/img] is not a valid Image.

flyer
Skeptikeren skrev:

Somrak

Tja, Skeptiker misundelse er en grim grim ting, kan nu ikke få øje på hvad din og Longway´s pension har med hinanden at gøre! Kan heller ikke rigtig se hvad Longway´s pensionsstørrelse rager hverken dig eller os andre!!!Headbanger

Hvilken glæde har du ved at hænge andre pensionister ud? Er det for at få dem efterset af kontrolteamet???
Dit ærinde er under lavmålet, misundelse er en grim grim ting!!!

Hav en rigtig god dag, husk at få skyllet munden så du kommer af med den grimme smagJoker

Is på bilen i morgesSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

vandango
Tillykke Longway, rart at se at der er vind i sejlene.

Kan huske at der for en del år tilbage, var en der skrev at hans hustru/kæreste også solgte fødevarer på markedsplads, og lavede 2-3000 baht hver dag, han selv var vist noget med EDB-internet.

Dengang var vi meget fokuseret på Pattaya, så hans indlæg har nok været lidt overset.

Skal fortælle denne gode historie til min forlovede, hun er tvunget til at gå på pension når hun fylder 60, og det har hun det bestemt ikke godt med.

Spring til debat: