Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad siger din familie om din thai kone?
sol
Som sagt er thai meget god til at pas sig i andre kultur. Som svige datter i huset, er thai pige god til det. pigerne blev opdraget, at de skal tjene sin svigefamilie så godt de kan. Man siger, i Thailand, at få svige datter i huset lige som at få tjenestepige til sig selv. Pigerne giver et stor respektere til sine svige forældre lige som de giver til sine egen forældre.

Jeg synes, at det er meget normalt, at nogen af jer forældre vil fald for jeres thai kone, elle accepterer hende. Men hvis der er nogen at forældre ikke acceptere jeres kone, synes jeg det er synd. Det må være at de har meget fordomme over thailænder.

Det må være nemt for os thailænder, hvis vi alle sammen som kommer til Danmark har Phd. med sig. Eller hvis Thailand er et rig land lige som Japan. Jeg tror tingene bliver anderledes.

En ting vil jeg sige, at det er ikke nemt som thai at integrere sig her i Danmark.

vores kultur er jo så forskellige. Thai er ikke ventil at diskutere så meget med hinanden. Man skal bare være enig med hinanden. Hvis thai begynder, at diskutere med hinanden så end med ballade, eller bliver de sur på hinanden.

Mange af thailænder er ikke selvstændig. De er ikke ventil at bestemme og siger sine mening, fx hvis du tager til en restaurant sammen med din thai kæreste, kan du lade mærke til, at hun har det meget svært med at bestemme over, hvad hun skal have at spise. (nogen af dem).

Thai er ikke så god til at finde vejen selv. De kan ikke finde ud af at læse landkort. ( jeg mener ikke at thai er dumme). Men thai er ventil at rejse sammen med gruppe og der skal være en der bestemmer og arrangerer det helle.

Det er så mange ting, at thai skal lære at være ikke som thai. Man skal være som dansker. Det er et håbløs, men det kan lade sige gøre og det er hårdt arbejde.

Jeg synes, det er dejligt at høre nogen thai der blev acceptere far sin svigefamilie. Det betyder rigtigt meget for os thailænder. Vi bor jo lang værk fra vores egen familie. Men hvis vi bor i Thailand så er det her situation er lige gyldigt.

( Skal vi ikke slå op på thai i sted for, jeg kan nu ikke klare mere at skrive på dansk)

ben
Eh...sol - du er en dansk mand - og har bevist det allerede ved at skrive "phom" om dig selv flere gange baade paa lydskrift og paa Thai... hvorfor gider du blive ved med det pjat? Pfft

Men skaal alligevel!

xxxx
Hej ben
Skidt med det vi har det da noget at laese og evnt kommentere. Grin
Naa men nej jeg ved heller ikke hvem sol er og har selvfoelgelig haft mine tvivl.. Men der er ingen tvivl om det er en der kender ret meget til thailand....

Le-si

sol
Altså ben

Nu må du hold. Skriv andre kommentar i sted for.

"phom" kan hvem som helst skrive. Altså jeg kan ikke lade være med at grin at du bliver ved sådan. Men på et alle andt måde tyder på at nogle dansker er så nemt til at snyd. Grin

sol
Nej, hvad siger man på dansk. "til at blive snydes."

Suk Rak Ning
Sol.
Det er altså kun mænd der siger " Phom "

Så hvor meget du ved om TH kan vel diskuteres........

Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Suk Rak Ning
Most people when they start to learn Thai find some things confusing. It's just because there are some special words which are used by women and men. Lots of people have been asking me about this. For example, for the word "I" the men use "phom" and the women will use "chan". Actually the word "chan" can be used with both sexes but not many men say it. But you might hear some boys say "chan", that's not wrong. It's just because they are being polite not because they are using it wrong.

sol
Hej søde Suk

Ha a a a a a a a a! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! . Grin Grin Grin

Suk Rak Ning
Det var sq da godt, at du ikke skrev:HiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiShock

Suk.................Wink

sol
thai ordsproget.

"yaa soon jo-ra-ke hai waai naam."

Suk Rak Ning
Nej jeg skal ikke lære nogen krokodille at svømme, ej heller ikke gøre mig klog på det Thailandske sprog.
Men jeg mener trods alt, at jeg har ret i det med " Phom "

Mvh. Suk...................Cool

Suk Rak Ning
I Danmark kan man sige : Du skal ikke lære en gammel luderkarl, at slikke f....Wink

sukShock

ben
He,he Grin
Sol; oveni det som Suk lige har givet dig, mener ogsaa du har skrevet "Kap" paa ihvertfald thai foer - det gaar daelme godt med at "snyde" os danskere... Grin

Jeg fatter ike hvad du har gjort ved Suk's engelske quote der jo klart bekraefter hvad andre her ogsaa har sagt - istedet smider du "ladyboy" og danske ord ind istedet?

Personligt er jeg ligeglad med AT du goer det men er nysgerring omkring HVORFOR du goer det?

Igen; skaal alligevel!
Redigeret af ben d. 19/01-2006 05:43

rinpoche
Jeg forstår ikke at i gider at tærske langhalm på det.
Utroligt at spørgsmålet omkring om hvorvidt sol er en mand eller kvinde skal stå som det emne der har generet mest traffik den sidste måneds tid.
Så bruger sol udtrykket Phom/krap og så er det og det bevist??
Faktum er at det her er et digitalt forum på internettet, i princippet kan enhver udgive sig for hvadsomhelst, hvis man synes det er interessant.
Om sol er en mand eller ej er da bedøvende ligemeget, eller?

rinpoche

Robert Kronberg
Hej,

Det for for så vidt lige meget, om sol er en mand eller en kvinde, en Thai eller en dansker, så længe personen har noget konstruktivt at komme med.

Men denne sol har kommet med nogle ganske provokorende kommentarer om farang-mænd, og de er blevet trukket i langdrag med en slingren til venstre og til højre, først som en person, så som en anden person, og nogle gange som mand og andre gange som kvinde.

Det er altså intet hoved eller hale i det, andet end at vedkommende fra tid til anden lufter sine fordomme om for danske mænd, og efterfølgende sovser det hele ind.

En af betingelserne for dialog er, at man ved, hvem modparter er, og hvad modparten står for. I dialog er det muligt at være anonym, men det er ikke muligt at skifte hat hele tiden.

Jeg betragter sol som et menneske, der har problemer, og som prøver at få opmærksomhed igennem dette forum.

Personligt vil jeg opfordre sol til at begynde forfra på en frisk. Få en ny profil under andet navn og efterfølgende udgive sig for, hvad vedkommen faktisk er. Så kan det pludselig være, at der kommer noget fornuftigt ud af, at vedkommen er her.
Redigeret af Robert Kronberg d. 19/01-2006 06:55

http://www.danishschool.dk/thailand/
sol
Lidt mere om kultur forskellige.

Thailænder elsker deres mad og deres kong. Som svige datter i huset, skal hun stå tidlige op for at gøre klare til at lave morgen mad, og bagefter skal hun gøre klare til at lave frokost. Og det var ikke længe, så er der aftensmads tid. Thai spiser varm mad hver måltid. Rasurtalt er at svige datter står og laver mad hele tiden, og det er ikke kun en slag mad hun laver. De har to eller tre retter i en måltid, og det er ikke thai kultur at spise op. Når thai spiser skal de lade noget mad tilbage i tallerken, eller er man uhøflige. Når børn kommer hjem fra skolen, bliver de også sulten. De skal også have noget at spise. Det kan godt være nogen dansker opfatter at thai spiser helle tiden.

Når thai kommer til Danmark, er det meget svært at ventil dansk mad. Vi synes, at dansk mad har ingen smag. Og det sammen som nogen danske synes om thai mad, men omvend. Det var da skægt den gang, da jeg lige kom til Danmark. Jeg skulle ud og spise julefrokost sammen med min svige familie. Vi sad der og spiste næsten helle dagen. Vi blev ved med at spise, og jeg savnede bare noget stræk noget. Da jeg kom hjem fra julefrokost, så skyndte jeg mig at finde thai mad. Det skulle være noget meget stræk. Så sagde min mand til mig ” Vi har jo være ud og spist helle dagen, hvordan kan det være at du stadig væk er sulten” Så synes jeg, ja jeg er godt nok mæt, med alle de mad som har ingen smag. Jeg ved ikke hvordan kan danske over livet. Angry

En aften imens jeg laver aftensmad, kommer min svige far lige forbi. Han har jo ikke nogen at lave. Han skal se, hvad vi skal have til aftensmad. Jeg laver tre rette mad, også siger han til mig : Nej ! i er godt nok rig, i skal have bare så mange rette mad på bordet. !!!!! Wink

Thailænder drikker ikke kaffe. Hvor man sidder pænt og dækker bordet og drikke kaffe. Det gøre vi ikke. Hvis de gøre det, så har de taget andre kultur til sig.

Og det var en gang skulle jeg til en stor families fest. Jeg kan godt huske, at vi begyndte med at spise og bagefter blev der serveret kaffe. Min mand gik på toilet, og jeg skulle passe mig selv, og selvfølgelige med de andre som sad ved det samme bordet, men hvad skulle jeg sige. Det var en, hun var meget søde. Hun brøde mig en kop kaffe, men jeg sagde nej, eller bare ryste på hovet kan jeg ikke huske. Hun spurgte mig igen, om måske ville jeg have en kop af te. Så sagde jeg nej igen. Ja! mon hvor var jeg dumt. Jeg følte mig bare så dumt og pinligt. Ja! Til sidst fik jeg cola, det var det jeg skulle have, men det ved jeg slet ikke, at man serveret kun varm drikke og så søde sager. Det var min først step at jeg integrerer mig i det danske samfund.

Spørgsmål er, hvor mange thai-dansk ægteskab holder det i lang tid. Der er mange bliver skilt efter seks år ægteskab. Hvad er grunden til det. Er det fordi at pigen kan slet ikke fungere i dette her samfund eller fordi pigerne blev ikke accepteret eller fordi vores kultur er så lange fra hinanden, eller fordi pigerne er kommet her kun for at finde pege. Hvis det var det, så synes jeg, at i skulle ved i for vejen, om hvordan den pige var. Ikke bare tager hende op og efter et par år, så finde i ud af at det er penge der hun vil have. Det er vigtigste er, at det afhænge af i selv, om hvor mange penge havde i vist til pige. Jeg ved godt, der er nogle går rundt og spiler rig der ned, selv om i knokler her og spare op for at tage ned til mit land. Hvis der er nogen der er rige, så er der en and sage.

Suk Rak Ning
Jeg tror lige, at jeg går ud og snakker i den store telefon...Wink

Robert Kronberg
Hej Suk,

Hvad er den store telefon?

Suk Rak Ning
Det er når man har lyst til at gå ud på toiletet og kaste op........Grin

Mvh. Suk.........555555555555555555555

Robert Kronberg
Hej Suk,

Tænk, jeg har aldrig hørt om den store telefon før Smile

Torasap Yai er altså også et toilet?

U T Torasap Yai? Torasap Yai U T Hongnam.
Redigeret af Robert Kronberg d. 20/01-2006 07:08

Spring til debat: