Se indlæg
 Udskriv debat
Kontakt med Udbetaling Danmark?
PeterS
jydetampen skrev:

@skeptikeren.
Her et citat fra din egen bog.

Mine penge var begyndt at blive små, jeg havde trukket for meget fra Danmark. Kan kun bebrejde mig selv over mit umådeholdende forbrug af livets goder, så da tiden nærmede sig for fornyelse af mit årsvisa var der ikke penge nok på min bankbog her.

Så stop dit hykleri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi snakker om, hvis og når man ikke har andet end folkepension plus ATP.

At kalde det hykleri er godt nok flot.

Moralister der ved hvordan andre skulle have levet deres liv er altid meget vidende.

jydetampen
PeterS skrev:

jydetampen skrev:

@skeptikeren.

Mine penge var begyndt at blive små, jeg havde trukket for meget fra Danmark. Kan kun bebrejde mig selv over mit umådeholdende forbrug af livets goder, så da tiden nærmede sig for fornyelse af mit årsvisa var der ikke penge nok på min bankbog her.

Moralister der ved hvordan andre skulle have levet deres liv er altid meget vidende.

ja og læser du skeptikerens indlæg,så giver han skylden for sin situation til dem som snød ham ved atm automaten og skriver i sin bog at han har levet over evne,så er det ikke hykleri?????????

PeterS
jydetampen skrev:

PeterS skrev:

jydetampen skrev:

@skeptikeren.

ja og læser du skeptikerens indlæg,så giver han skylden for sin situation til dem som snød ham ved atm automaten og skriver i sin bog at han har levet over evne,så er det ikke hykleri?????????

Jeg har næsten samme penge som skeptikeren og mener ikke jeg er hykler.

Men mener stadig ikke det er hykleri at mene ca. 7.400 minus skat er for lidt.

Skeptikeren
Jydetamp, du er uforbederlig, Husker du selv dine sidste skriv til mig, hvor du lovede at næste gang du kom til TH ville du komme forbi og banke fornuft i mit hoved hvis jeg ikke omgående stoppede med at beklage mig over min lille pension. Senere i en anden tråd, er du forarget over at du ikke kan få del af din hustrus gratis hospitalshjælp, se det kalder jeg hykleri.

Det jeg skrev om at have levet over evne var skrevet FØR mine sidste penge blev stjålet, og at min familie inviterer på mad kan da for fanden da kun få DIT pis i kog. Du lever fedt og godt i DK med alt betalt men alligevel overfalder du alle der blot nævner for lidt i pension. Jeg ville mene du må leve med en grim smag i munden i din dagligdag, kan det tænkes at være misundelse? Du er sku et meget primitivt væsen.

Jeg bakker ud af min egen tråd, vil ikke debattere på det plan.

Somrak
Redigeret af Skeptikeren d. 17/08-2013 09:28
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
jydetampen
Skeptikeren skrev:

Jydetamp, du er uforbederlig, Husker du selv dine sidste skriv til mig, hvor du lovede at næste gang du kom til TH ville du komme forbi og banke fornuft i mit hoved. Samtidig senere i en anden tråd, er du forarget over at du ikke kan få del af din hustrus gratis hospitalshjælp, se det kalder jeg hykleri.

Det jeg skrev om at have levet over evne var skrevet FØR mine sidste penge blev stjålet, og at min familie inviterer på mad kan da for fanden da kun få DIT pis i kog. Du lever fedt og godt i DK med alt betalt men alligevel overfalder du alle der blot nævner for lidt i pension. Jeg ville mene du må leve med en grim smag i munden i din dagligdag, kan det tænkes at være misundelse? Du er sku et meget primitivt væsen.

Jeg bakker ud af min egen tråd, vil ikke debattere på det plan.

Somrak

Hallo skep,hvis du læser mit indlæg ang hospitalshjælp skriver at jeg kan få hjælp hvis jeg boede i Thailand men kun der hvor hun arbejder,så den holder ikke skep.
Det jeg skrev i min pbér til dig var at jeg gerne ville diskutere din situation face to face og jeg ville også betalle din bus billet til Bangkok,jeg har aldrig skrevet at jeg ville ruske dig,så læs mit brev igen eller smid den op her som jeg også sagde du kunne gøre.
Du sidder i Thailand fordi du svindler med dine midler,når du skal have fornyet dit visa,så du må sidde med en dårlig smag,hvergang du nævner hvor lykkelig du er i Thailand.
Misundelig på hvad???? at sidde i solen og pive over at du ikke kan få mere i pension,fordi du har levet over evne,har ladet dig narre af nogle svindlere.nej skep det er ikke noget at være misundelig over.
Redigeret af jydetampen d. 17/08-2013 09:54

Mai Mii Gik
Skeptikeren skrev:

Mai Mii Gik, nu er der jo for det første forskel på årgange, og ansættelsesforhold når man taler om muligheden for selvpensionering. Jeg selv startede da beskedent som nygift men opgav da jeg ville overføre beløbet til en ny police i et nyt selskab, og de så fortalte at der ingen penge var på opsparingen???? Sådan gik det også med forsikringer via div. job, hver gang blev de afsluttet uden at jeg fik noget ud af det. Først i 70 blev der vedtaget nogel lovændringer der gjorde at man kunne flytte fra selskab til selskab uden noget tab. Da Nordisk Gentofte i sin tid fusionerede med Novo (89-90) fik man etableret en kontakt med et rådgivningsfirma (så vidt jeg husker hed det Dansk Pensionsrådgivning) de anbefalede meget kraftigt mig og de fleste af mine kollegaer til kun at tegne os for en del af vores løn indtil vi var 65 henhv. 67. Og så indregnet en sygeordning. Så da jeg blev syg fik jeg en månedlig udbetaling indtil jeg blev 65. Og dermed i de par år en meget lav invalidepension fra staten, så vidt jeg husker noget med 1.100 DKK, da jeg blev 67 blev den sidste pension udbetalt kontant og de penge brugte jeg så dels til at købe hus for her (i fruens navn) og dels gemt på en konto il at støtte den lille pension fra DK, den konto + den jeg havde her i TH blev ribbet af nogle forbandede arabere fra Algier i 2011. Så din tese om at det er selvforskyldt holder ikke helt vand.

Nu er du skam ikke den eneste der har prøvet at spare op igennem sit arbejde, Og ved arbejdeskift følger penge ikke med over den næste arbejde ordning...
Så udbetales penge minus en stor del i Skat, resten smider jeg så ind på min opsparing til jeg bliver folkepisnonist i banken, frem for at bruge dem.
Ud over de forskellige pension ordning spare jeg også op i banken hver måned, så jeg ved der er penge i tilfælde der sker ændring med mere ang. pension opsparing / forsikring, Lige som vi alle den gang blev rådet til, selv om det ikke give meget afkast, men for at være sikker på der er "nogle" penge til den tid..

Har prøvet at komme frem til Hvordan der kunne opstå en mulighed for at nogle Arabere kunne ribbe mig for penge, og kan ikke se det er mulige, Dette ville ikke kunne ske for mig, da jeg ikke ville sætte mig selv i sådan en situation at de kunne komme afsted med det...
Men lad det nu være, det er jo privat ting..

Kun du ved om at få udbetalt den pension til indkøb af hus har været en god valg ??

Personlig ville jeg ikke gøre, Men kan da godt se det er skønt at havde jeres egen hus..

Går ud fra når du skrive til køb af hus, at det så er købt og betalt ??
Hvis det er et Jat, så har i jo ingen udgifter til huslejen...
Så begynder det jo faktiske at se en hel del bedre ud for dig, frem for så mange andre folkepensionister her nede, Da leve af grundbeløbet+ATP, har kone, muligvis et barn også samt husleje...

Synes bare lige jeg ville svare dig Skeptikeren.

For mig handler det ikke så meget om hvad meget/lidt man har i folkepension+ATP +privat opsparing, men mere om at folkepensionister får det samme i Danmark/EU eller F.eks i Thailand, Da jeg personlige synes dette ville være fair...
At samme gruppe får samme sats...

Så hvis man kunne samle folk om det er forskel behandling af folkepensionister, tro jeg dette "måske" ville være mulig at få flere folk med sig, i tilfælde af en fælles klager, protest...

Tab ikke modet Skeptikeren, livet er trods alt modgang skønt at leve, ikke ??

Spring til debat: