Se indlæg
Naar Europa ikke laengere virker saa tiltraekkende.
|
|
PeterS |
Lagt på d. 14/07-2013 13:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
@ hugobørge Her er de regler som du selv har lagt op på siden, jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor du fortsætter med den kombination da den ikke er rigtig. For var den rigtig, ville ingen dansker have problem med at lave visum da vores grundbeløb ville være tilstrækkelig. marriage visa Månedlig pension på ikke mindre end baht 40.000 eller indestående i thai bank baht 400.000 i mindst 2 måneder. reteiment visa Månedlig pension ikke under baht 65.000 eller indestående i thai bank baht 800.000 og her kommer så det eneste sted der kan kombineres pension plus indestående i thai bank på tilsammen ikke mindre end baht 800.00. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/07-2013 13:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
PeterS skrev: @ hugobørge Her er de regler som du selv har lagt op på siden, jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor du fortsætter med den kombination da den ikke er rigtig. For var den rigtig, ville ingen dansker have problem med at lave visum da vores grundbeløb ville være tilstrækkelig. marriage visa Månedlig pension på ikke mindre end baht 40.000 eller indestående i thai bank baht 400.000 i mindst 2 måneder. reteiment visa Månedlig pension ikke under baht 65.000 eller indestående i thai bank baht 800.000 og her kommer så det eneste sted der kan kombineres pension plus indestående i thai bank på tilsammen ikke mindre end baht 800.00. @PeterS, jeg boejer mig aerboedigst, du har fuldstaendig ret. Her er dokumentet fra Chaeng Wattana i den traad jeg selv startede. http://www.thaila...rriage.pdf Aarsagen til jeg naevnte kombinationsmuligheden for "marriage" ver ar at der nogle raadgivningsfirmaer der giver denne oplysning som saa er forkert. Jeg vil gaa retirement vejen da det er den nemmeste loesning. Tillad mig at rette til 800,000.- i stedet for 800.00 |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 14/07-2013 16:05
|
Ja rigtig, der mangler et nul, men godt man er negativ og ikke flyder med som det tynde øl. Men som det ses er det ikke særlig vellidt, at fortælle sandheden. Og det her handler kun om papir gangen ved visum. Tror der er for få der lever hernede og selv har prøvet systemet. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 14/07-2013 17:27
|
PeterS skrev: Ja rigtig, der mangler et nul, men godt man er negativ og ikke flyder med som det tynde øl. Men som det ses er det ikke særlig vellidt, at fortælle sandheden. Og det her handler kun om papir gangen ved visum. Tror der er for få der lever hernede og selv har prøvet systemet. Som sagt, jeg beklager og undskylder min fejltagelse (pinligt eftersom jeg selv har smidt reglerne op), mere kan jeg ikke goere. Jeg er paa work permit og skal snart i gang med retirement visa da jeg ikke oensker at gaa den besvaerlige vej med marriage visa. Mvh. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 14/07-2013 19:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
hugoboerge skrev: PeterS skrev: Ja rigtig, der mangler et nul, men godt man er negativ og ikke flyder med som det tynde øl. Men som det ses er det ikke særlig vellidt, at fortælle sandheden. Og det her handler kun om papir gangen ved visum. Tror der er for få der lever hernede og selv har prøvet systemet. Som sagt, jeg beklager og undskylder min fejltagelse (pinligt eftersom jeg selv har smidt reglerne op), mere kan jeg ikke goere. Jeg er paa work permit og skal snart i gang med retirement visa da jeg ikke oensker at gaa den besvaerlige vej med marriage visa. Mvh. Hvorfor er marriage besværligt ? (jeg spørger oprigtigt) for mig virker det til man skal tjene mindre, eller have kun halvdelen indestående i forhold til retirement ? |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 14/07-2013 20:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Hvorfor er marriage besværligt ? (jeg spørger oprigtigt) for mig virker det til man skal tjene mindre, eller have kun halvdelen indestående i forhold til retirement ? Besværligt på den måde at forstå, at det kræver du er gift. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 14/07-2013 21:34
|
swedmark skrev: Hvorfor er marriage besværligt ? (jeg spørger oprigtigt) for mig virker det til man skal tjene mindre, eller have kun halvdelen indestående i forhold til retirement ? Besværligt på den måde at forstå, at det kræver du er gift. Ahh kan ikke tro det er det, der menes. Da flere der er både gift og retired, vælger retirement visa.. Der må jo være en grund til dette, og det er den grund jeg spørger om, da jeg syntes jeg kun kan se at kravene er mildere på marriage end retirement. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/07-2013 00:57
|
Bjarke85 skrev: swedmark skrev: Hvorfor er marriage besværligt ? (jeg spørger oprigtigt) for mig virker det til man skal tjene mindre, eller have kun halvdelen indestående i forhold til retirement ? Besværligt på den måde at forstå, at det kræver du er gift. Ahh kan ikke tro det er det, der menes. Da flere der er både gift og retired, vælger retirement visa.. Der må jo være en grund til dette, og det er den grund jeg spørger om, da jeg syntes jeg kun kan se at kravene er mildere på marriage end retirement. Besvaerligt paa den maade at det skulle tage laengere tid samt der kraeves en del mere dokumentation. Jeg fik at vide at retirement kan klares indenfor samme dag og marriage processen kunne tage op til en maaned. Oplysning indhentet fra Chaeng Wattana. Maaske er der andre steder hvor det er enklere ? |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 15/07-2013 02:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Reglerne der er skrevet er andre i denne tråd, og de er de samme regler som man kan finde på Thailandsk Immigration hjemmeside... Men Dansk tankegang vil det nok betyder for de fleste af os, at bare man så har de papir, får man sit Visa Ext, MEN nu er vi altså i Thailand...Så det er ikke sikkeret at man få det... Da nogle af mine venner havde problem med Immigration ringe vi derfor på 1111 hvilket er hotline, call center til Thailandsk Immigration hvor de yder gode hjælp og forklare en hvordan og hvor ledelse det forholder sig omkring diverse regler med mere..Og de vil fortæller når man spørger at regler er som skrevet i denne tråd er korrekt.. MEN efter de har fortalt det, oplyser de AT det er 100% op til det enkelet Immigration kontor, dagens medarbejder at fortolker de regler, op til kontoret, medarbejder at udbeder sig yderlige papir der kan bekræfte om man kan få Visa-Ext. eller ej. Op til dem hvordan, hvor ledelse de kombiner de forskellige tal... Damen jeg snakke med, sagde Thailandsk regler er IKKE som westen rules. De Thailandsk er mere vejledning for Immigration kontoret og dens medarbejder, ja hendes ord var "Guide lines" Med det i tanker kan man jo godt regner ud, man kan løbe på en medarbejder der ikke bare give en sit Visa-Ext. selv om man har de papir der står i reglerne, men udbeder sig mere, kræver andet... Lige nu er der en Fa-Rang dame der bruger retirement extension, læs om hende på et andet forum, mener der står i den at hun har 35.000 pr måned = 420.000 baht pr år, så hun skal jo "bare" havde 380.000 i banken, MEN Immigration vil havde hun har 500.000 baht. Ud over det vil de næste år havde billeder af hendes Thai familie, MEN hun er single !!!!! Hun har kontakte Bangkok afd med mere, der giver hende ret i, at hun burde kunne få retirement extension efter de regler der findes de papir hun har, MEN det hjælpe bare ikke hende på hendes Immigration kontor... Ang Married Visa-Ext, finder folk det måske besværliget at de skal forbi Immigration kontoret 2 måske 3 gang for at få deres Married Visa-Ext, det er jo alt for besværlige for os Dansker, og jo ikke til at klare, Hvorfor tænker de Thai dog ikke mere på os.... Men synes nu det er okay for at få lov til at opholde sig i landet. Forbi ens Amphoe. Tage 5 billeder. Diverse papir. Finde selv regler på google Ud på Immigration med konen, går det normalt sende papir til Bangkok afd, og man får 30 eller 60 dag Visa-Ext. når papir er blevet godkendt, sende de bud, og man få de andre 10-11 måned Visa Ext.. Ud over det, kan Immigration nogle gange bede en om at komme tilbage med 1-2 vidner på at man bo sammen og er gift, på den måde kan man altså komme til at skal forbi Immigration 3 gange før man har sit Married Visa-Ext. Nogle gange bliver man bedt om at være hjemme ugen efter da Immigration "måske" vil komme forbi og se om man nu også bo der... |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/07-2013 04:28
|
Ja nu kom der lige endnu en ekspert. Første gang du laver visum er det besværligt med gifte visum i forhold til reteiment, men ved forlængelse er det helt samme arbejdsgang. Og lad nu være med at tro på alle disse kloge hoveder der fortæller , at det enkelt imigration helt selv bestemmer. Det er småting der kan være forskel på, så som hvilke kopier o.s.v. og de vil altid se originalen, men selve reglerne er helt ens over hele landet. Og forskellen som du efterlyser, hvorfor det er nemmere med reteiment er, at bruger du en kombination behøver pengene ikke være på kontoen i 2 måneder. |
|
|
Mai Mii Gik |
Lagt på d. 15/07-2013 04:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Og lad nu være med at tro på alle disse kloge hoveder der fortæller , at det enkelt imigration helt selv bestemmer. Så er der hvis ingen grund til at forsætte, Det er fra Thailandsk egen Immigration hotline, call center..Skidt pyt, peters ved bare bedre... Op til dig om du vil kalde mig for ekspert. viser jo bare din mangle på at forstå at andre kan oplever tingene på en anden måde end dig selv...Siger faktiske en hel del mere om dig som person. Vi andre dele bare hvad der opleves i landet, ikke andet.. Det er vil vigtige at få ud, at tingene ikke altid går som ønsket/planlagt ?? |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 15/07-2013 10:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Mai Mii Gik Det var da godt nok noget af en velkomst, du dér fik til DTW. For mig er det lysende klart, at du i bedste mening gerne vil videregive personlige erfaringer for, hvordan tingene kan fungere ude i det virkelige liv. Lige som en anden skribent, som har adskillige års personlige erfaringer med både retirement og marriage. Men du og andre må også forstå, at det ikke er tilbørligt at stikke snuden frem, når de RIGTIGE eksperter er på banen. Så skal I nok blive sat på plads. For mig virker nogle reaktioner fra disse sande eksperter som hovski-snovski, arrogante, nedladende, jeg-alene-vide og ofte i stil med et utilpasset barn, der er vant til at få sin vilje ved at stampe i gulvet. Det er meget sandsynligt, at jeg tager fejl. Men jeg er heller ikke ekspert. Jeg har så fundet dit indlæg aldeles udmærket og informativt. Kom endelig med mere - og lad dig ikke gå på af besynderlige udladninger. Bjarne PS: Du er nu registreret for 2 indlæg på DTW, så du har naturligvis meget at lære endnu. Irettesætteren, som er ude med riven efter kloge hoveder, har været med i 2 måneder og har præsteret godt 80 ubetinget absolut vigtige og uundværlige indlæg pr. måned. Hurra for disse alvidende bidragydere, som uafladeligt banker tasterne i spåner for at retlede vi andre novicer. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 15/07-2013 10:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Kim Ludvigsen skrev: THansen skrev: Et Non-Imm O-A visum giver mulighed for ophold i Thailand i op til et år fra første indrejse, og kræver ikke at du rejser ud af landet hver 90. dag - dog skal du oplyse din adresse til det lokale immigrationskontor hver 90. dag. Et Non-Imm O giver dig lov til at blive i landet i op til 90. dage. Har du et visum med flere indrejser (multiply) kan du forlade landet og rejse ind igen, hvilket giver dig 90 nye dage. Er der nogen forskel på pris eller krav ved ansøgning på ambassaden/konsulatet i Danmark? Hidtil har jeg fået Non-Imm O, men det vil da være rart at slippe for visa run, hvis et ophold skulle overstige de 90 dage. Jeg sad med nøjagtigt samme spørgsmål som Kim L her skriver. Nu har jeg talt med konsulatet i Danmark , der som supplement forklarer følgende: Et O kan udstedes eks på konsulatet i Danmark , og de kigger ikke hårdt på beløbsgrænser, men mere om man har et rimeligt beløb til rådighed, altså mere et skøn fra deres side. Konsulatet kan ikke udstede et O-A, det skal man have i Thailand på Immigrationskontoret og der er de officielle tal gældende(800.000 osv). Forskellen i praksis i Thailand er som beskrevet ovenfor i forhold til om man skal ud af landet eller køre på Immigrationskontoret. Konsulatet fortællerdog, at det er op til den enkelte afdeling om de evt vil stemple og acceptere at forlænge de 90 dage på et O , altså kan det til tider lade sig gøre, men det er ikke noget man har krav på. Jeg har kendskab til, at man i Korat har gjort det, blot som eksempel, det hjælper naturligvis ikke generelt set , men som konsulatet sagde, "i forhold til O, så er den bedste mulighed at spørge på det nærmeste Immigrationskontor om de vil eller ej" , så kan man planlægge ud fra det. God dag herfra PS: konsulatet gør opmærksom på, at man ved et O-A skal huske at få stempel i sit pas hvis man rejser ud af Thailand (genindrejse-stempel) . |
|
|
THansen |
Lagt på d. 15/07-2013 11:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 393 |
Anjin skrev: Kim Ludvigsen skrev: THansen skrev: Et Non-Imm O-A visum giver mulighed for ophold i Thailand i op til et år fra første indrejse, og kræver ikke at du rejser ud af landet hver 90. dag - dog skal du oplyse din adresse til det lokale immigrationskontor hver 90. dag. Et Non-Imm O giver dig lov til at blive i landet i op til 90. dage. Har du et visum med flere indrejser (multiply) kan du forlade landet og rejse ind igen, hvilket giver dig 90 nye dage. Er der nogen forskel på pris eller krav ved ansøgning på ambassaden/konsulatet i Danmark? Hidtil har jeg fået Non-Imm O, men det vil da være rart at slippe for visa run, hvis et ophold skulle overstige de 90 dage. Jeg sad med nøjagtigt samme spørgsmål som Kim L her skriver. Nu har jeg talt med konsulatet i Danmark , der som supplement forklarer følgende: Et O kan udstedes eks på konsulatet i Danmark , og de kigger ikke hårdt på beløbsgrænser, men mere om man har et rimeligt beløb til rådighed, altså mere et skøn fra deres side. Konsulatet kan ikke udstede et O-A, det skal man have i Thailand på Immigrationskontoret og der er de officielle tal gældende(800.000 osv). Forskellen i praksis i Thailand er som beskrevet ovenfor i forhold til om man skal ud af landet eller køre på Immigrationskontoret. Konsulatet fortællerdog, at det er op til den enkelte afdeling om de evt vil stemple og acceptere at forlænge de 90 dage på et O , altså kan det til tider lade sig gøre, men det er ikke noget man har krav på. Jeg har kendskab til, at man i Korat har gjort det, blot som eksempel, det hjælper naturligvis ikke generelt set , men som konsulatet sagde, "i forhold til O, så er den bedste mulighed at spørge på det nærmeste Immigrationskontor om de vil eller ej" , så kan man planlægge ud fra det. God dag herfra PS: konsulatet gør opmærksom på, at man ved et O-A skal huske at få stempel i sit pas hvis man rejser ud af Thailand (genindrejse-stempel) . Jeg vil nu ikke mene, at informationen fra konsulatet er helt korrekt. Frequently Asked Questions (Royal Thai Embassy, Copenhagen) Q: I heard that Thailand is a nice place to stay after retirement. Is there any special kind of visa for retirees? A: Yes, there is special visa called Non-immigrant “O-A” (Long Stay). Foreigners who are 50 years of age or older who wish to stay in Thailand for a long period and do not have any intention to work in the Kingdom may apply for such visa at the Royal Thai Embassy or Royal Thai Consulate-General in their respective countries. The holder of “O-A” visa is allowed to stay in Thailand for 1 year from the date of first entry, and is also able to apply for an extension of stay afterwards. Please see the qualifications and requirements for application and relevant information in the Embassy’s website. Thailand's Visa Information : Issuance of Visa Thailand's Visa Information : Non-Immigrant Visa "O-A" (Long Stay) |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 15/07-2013 11:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@THansen Ja, det du der linker til , siger klart noget andet. Der er ikke noget at sige til at man som ansøger af et visum kan blive forvirret, når den samme myndighed oplyser 2 vidt forskellige ting. Problemet her vil være, at når konsulatet siger som de gør, så kan man naturligvis ikke få dem til at udstede det (O-A) , men jeg tror nu jeg vil printe det link ud og forhøre mig på konsulatet igen, for det er da til at få lange løg af, og hvis der er noget man ikke ønsker sig en sommerdag i Juli så er det da lange løg |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 15/07-2013 13:33
|
Ja jeg er da ikke blevet mere beroliget af alle de forskellige meninger og måder, jeg har læst herinde, til når jeg engang skal søge mit marriage visa. Faktisk er jeg næsten lige så lost, som inden jeg vidste noget som helst |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/07-2013 13:58
|
Bjarke85 skrev: Ja jeg er da ikke blevet mere beroliget af alle de forskellige meninger og måder, jeg har læst herinde, til når jeg engang skal søge mit marriage visa. Faktisk er jeg næsten lige så lost, som inden jeg vidste noget som helst ja jeg forstår dig, den eneste måde er nok på pm, hugobørge har lavet et godt forarbejde som med et par små justeringer passr total. men nu starter det op som det plejer når det er visum. men der kom dog en ny jeg ikke kendte, at lovgivningen i thailand kun er noget vejledende, Det eneste jeg vil fraråde er, at tro på nogen kan hjlpe dig gennem visum, for nå der advares mod agenter, hvis det er til danmark, så er det her helt samme, men held og lykke, |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 15/07-2013 14:06
|
PeterS skrev: Bjarke85 skrev: Ja jeg er da ikke blevet mere beroliget af alle de forskellige meninger og måder, jeg har læst herinde, til når jeg engang skal søge mit marriage visa. Faktisk er jeg næsten lige så lost, som inden jeg vidste noget som helst ja jeg forstår dig, den eneste måde er nok på pm, hugobørge har lavet et godt forarbejde som med et par små justeringer passr total. men nu starter det op som det plejer når det er visum. men der kom dog en ny jeg ikke kendte, at lovgivningen i thailand kun er noget vejledende, Det eneste jeg vil fraråde er, at tro på nogen kan hjlpe dig gennem visum, for nå der advares mod agenter, hvis det er til danmark, så er det her helt samme, men held og lykke, Yea, jeg kunne heller aldrig finde på at betale en agent for at hjælpe mig det nemmeste vil nok være at ringe til konsulatet i danmark selv, og så få at vide hvad jeg skal bruge til min ansøgning. Og når jeg så skal forlænge efter det første år, må jeg jo bare høre ad på det immigration jeg er tilknyttet og så fremlægge de ting de kræver |
|
|
Boes |
Lagt på d. 15/07-2013 14:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
PeterS skrev: In the case of marrige to a thai woman, the alien husband must earn an average annuel income of less than Baht 40.000 per month or must have no less than baht 400.000 in a bank account in Thailand for past two months to cover for one year. Den slags citater har ingen relevans uden kildeangivelse - Venligst Boes "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 15/07-2013 14:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej Bjarke 85, Jeg naegter at tro paa at du er lost med hensyn til at du maaske om faa aar skal soege married extension. Med alle de penge du skriver du tjener, saa kan de min. ฿ 400,000 der skal vaere paa Thai bankkontoen 2 maaneder foer forste ansoegning naeppe vaere et problem. Conrad |
|
Spring til debat: |