Se indlæg
 Udskriv debat
Prisen på Baht
Anonym Bruger
Jonas22 skrev:

Nu drømmer jeg (det sundt og drømme) men lad os sige at jeg spillede eurojackpot på Fredag (spiller ikke) og vandt de næsten 120 millioner. Hvis kursen er 6 baht pr 1 krone, og jeg ønskede og rejse afsted med 1 millioner kroner / 6 millioner Thailandske baht, fordi jeg ville til Thailand og fejre mit held, så synes jeg da selv at jeg skal have lov til det.

Der er da heller ikke nogle problemer med at tage 1 million kr med ud af landet hvis de er tjent på en ærlig måde. Hvis vi nu antager at du havde vundet den store præmie i lotto og besluttet dig for at hæve 1 million kr og rejse til Thailand. Så er alt du skal gøre at deklarere pengene inden du rejser ud af landet, Jeg har aldrig prøvet det så skal ikke kunne sige hvad det kræver men kunne forestille mig at du kunne få banken til at udstede en erklæring om at pengene kom fra dem og er hævet på din konto hvor der står 120.000.000 kr. Så kan du vise den til told og de siger så ok god rejse.

Men fatter personligt ikke hvorfor man nogensinde ville have så mange kontanter med. Hvis det var mig så ville jeg tale med min bank om hvad de kan tilbyde af kreditkort med høje grænser for løbende hævninger. Hvis ikke min egen bank kunne tilbyde det kan man jo altid overføre et par millioner til en schweizisk bank og få et kort derfra.

Jonas22
TomDK skrev:

Jonas22 skrev:

Nu drømmer jeg (det sundt og drømme) men lad os sige at jeg spillede eurojackpot på Fredag (spiller ikke) og vandt de næsten 120 millioner. Hvis kursen er 6 baht pr 1 krone, og jeg ønskede og rejse afsted med 1 millioner kroner / 6 millioner Thailandske baht, fordi jeg ville til Thailand og fejre mit held, så synes jeg da selv at jeg skal have lov til det.

Der er da heller ikke nogle problemer med at tage 1 million kr med ud af landet hvis de er tjent på en ærlig måde. Hvis vi nu antager at du havde vundet den store præmie i lotto og besluttet dig for at hæve 1 million kr og rejse til Thailand. Så er alt du skal gøre at deklarere pengene inden du rejser ud af landet, Jeg har aldrig prøvet det så skal ikke kunne sige hvad det kræver men kunne forestille mig at du kunne få banken til at udstede en erklæring om at pengene kom fra dem og er hævet på din konto hvor der står 120.000.000 kr. Så kan du vise den til told og de siger så ok god rejse.

Men fatter personligt ikke hvorfor man nogensinde ville have så mange kontanter med. Hvis det var mig så ville jeg tale med min bank om hvad de kan tilbyde af kreditkort med høje grænser for løbende hævninger. Hvis ikke min egen bank kunne tilbyde det kan man jo altid overføre et par millioner til en schweizisk bank og få et kort derfra.

Nu går jeg ikke ud fra at jeg vinder de 120 millioner i eurojackpot når det nu er jeg at ikke spiller, det var blot et eksempel Smile
Men så ved jeg da så meget.

Bjarke85
men du skal regne med hvis du har 1 million i kontanter går tolden helt amok Grin så gør dig selv en tjeneste og fortold det først.

Og for at svare på det andet, ja du kan sagtens bevise det er dine penge, men hvorfor ikke bare fortolde dem i forvejen som reglerne siger du skal ? Så slipper du også for at blive taget ud af køen og stillet 200 spørgsmål om dine penge, som de skal hen og tjekke bagefter om er rigtige.

Crafack
Skule man vide sådan en formue, vil enhver bank (jeg kender) være jublende lykkelig for at give dig et kreditkort med en passende kreditgrænse Smile

Jeg tør slet ikke tænke tanken at rejse med så mange kontanter. Risikoen for en brat afslutning af rejsen er for stor Frown

Anonym Bruger
Har lige sakset denne fra Ritzau:

TOMLEN NED FOR BATH

Regionalt i Asien vender investorerne tommelen ned for den thailandske bath.

Voldsomme politiske uroligheder har i weekenden præget Bangkok i oppositionens forsøg på at vælte premierminister Yingluck Shinawatra. Gadekampe omkring permierministerens kontor, Government House, har præget nyhedsfalden hos de store internationale nuhedsbureauer, og investorerne trækker følehornene tilbage i det som markedsføres som Smilets Land. Men smilet er stivnet i løbet af de seneste måned, hvor den politiske uro i stigende grand er bygget op til den indtil videre kulmination i weekenden.

De politiske uroligheder rammer den i forvejen skrøbelige økonomiske vækst i landet, hvilket har sendt thai- bath og Bangkok-aktiemarkedet ud i et længerevarende kursfald.

Dollar koster mandag morgen 32,20 thai-bath mod 31,99 thai-bath fredag eftermiddag. Ses der på udviklingen i den seneste måned, hvor urolighederne startede, er der tale om en svækkelse fra 30,95 bath per dollar. Bath toppede for syv måneder siden med 28,60 bath for en dollar.

/ritzau/FINANS

Flemming Kruhøffer +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: , www.ritzaufinans.dk

vandango
vandango skrev:

Vi overvejer at købe bil, og hvis kursen fortsætter nedad, kan jeg næppe snakke mig uden om mere. Shock

Overførte 11.000 dkr. onsdag morgen, fredag tikkede der 64200 baht ind på min konto.

Det er da ok.

maichai
Overførte 11.000 dkr. onsdag morgen, fredag tikkede der 64200 baht ind på min konto.

Det er da ok.

Du skal nok overføre lidt mere hvis du skal have en bil BVDr
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

waree
http://www.valuta...?id=492430
Det er sku blevet 10% dyrere for thaierne at holde ferie I Dk paa et aar
Cheers

vandango
maichai skrev:

Det er da ok.

Det er lommepenge resten af måneden. Wink

Ahr. bliver vel på afbetaling, sgu dyrt med alle udgifterne i Danmark.

Her ude er alt jo billigt, bliver et luksusliv når jeg en dag slår mig ned herude.

Skal også optimere mine udgifter, så jeg kan bygge noget op, til den dag jeg går på pension.

Conrad
Hvis du koeber en ny bil nu, saa er den vel godt brugt og gammel, naar du gaar paa pension.

Renterne paa financieringen af en bil er normalt ikke billigt i Thailand, de tager laane %'ten af hele den financierede kapital hvert aar indtil laanet er tilbagebetalt.

Der er ogsaa andre ting som ikke er billigt.

Og saa kan du naeppe faa bilen i dit navn, hvis den skal financieres.

Om livet herude bliver et luksusliv, det afhaenger delvist af hvor god din pension bliver, folkepensionens mindstebeloeb raekker ikke langt. Men med en hustru, som maaske har en god pension, saa hjaelper det.

Og saa kan vi jo haabe at kursen paa ฿ bliver endnu bedre.

Conrad

vandango
Min "forlovede" er tjenestemand, hun skal pensioneres som 60 årig, og modtager et éngangsbeløb som er mega stort.
Hun vil gerne fortsætte med at arbejde, så vi må finde på noget til den tid.

Jeg skal leve af offentlig og privat pension, så det går nok.

Mht. køb af bil, bliver den nok brugt i første omgang.

Hun fortæller at folk har forkøbt sig, idet staten gav et tilskud til førstegangskøbere.

Har kig på f.eks. Ford Everest der går for omkring 650-700.000 baht, i 2011-2013 årgange, men det kan også blive til andre modeller.

Girobank
Vandango, hvornår går du så på pension selv?

Du er jo ikke så gammel endnu?

Jeg går selv her pr. 1. januar på Folkepension, det bliver helt underligt at få et månedlig beløb indsat på kontoen, men tilskud til vores kommende tur med afrejse medio januar til april.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

vandango
Girobank skrev:

Vandango, hvornår går du så på pension selv?

Du er jo ikke så gammel endnu?

Jeg går selv her pr. 1. januar på Folkepension, det bliver helt underligt at få et månedlig beløb indsat på kontoen, men tilskud til vores kommende tur med afrejse medio januar til april.

Det er da ok, du har fortjent det.

12 år og én dag, så er det pensionstid. Wink

TG950
vandango skrev:

maichai skrev:

Det er da ok.

Det er lommepenge resten af måneden. Wink

Ahr. bliver vel på afbetaling, sgu dyrt med alle udgifterne i Danmark.

Her ude er alt jo billigt, bliver et luksusliv når jeg en dag slår mig ned herude.

Skal også optimere mine udgifter, så jeg kan bygge noget op, til den dag jeg går på pension.

skal du så ikke til at have mere fart på !!
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

vandango
Næppe - vi var lige ved at købe en bil idag i Lotus Tesco.

En Honda City, som jeg heldigvis ikke kunne sidde ordentligt i.

100.000 kr. er ellers en fin pris for sådanne en bil.

20 % i udbetaling samt resten rentefrit over 4 år.

Longway
Nu koere vi selv i Honda City, hvor gammel var den bil i saa paa, og hvad stod der paa taelleren ?
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
vandango
Den var sprit ny. 599.000 baht.

Så må indtil videre klare mig med min fine Honda Forward 125 CC. Cool

Longway
Tak.

Ja det er jo en nem maade at faa bil paa, jeg vil dog give dig ret i at den er lige en anelse for lille, eller dvs. vores er vist krympet her de sidste par aar,

Tuttelu Tralla
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
vandango
Ditto her. Wink

hugoboerge
vandango skrev:

Næppe - vi var lige ved at købe en bil idag i Lotus Tesco.

En Honda City, som jeg heldigvis ikke kunne sidde ordentligt i.

100.000 kr. er ellers en fin pris for sådanne en bil.

20 % i udbetaling samt resten rentefrit over 4 år.

Det var et daarligt tilbud, det der med 20% udbetaling. Nuomstunder er det 0% i udbetaling og resten rentefrit.

Spring til debat: