Se indlæg
Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 09/04-2013 15:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
DK, alt det du skriver med oversættelse af papire ægteskabs papire osv. Har intet med visum at gøre :-) det er ægteskabs papire, med henblik på i skal giftes. Det er noget helt andet, de ting skal man ikke blande sammen. Og der er firmaer som roberts ganske fine, vi brugte et lokalt firma til oversættelse af vores. Det jeg helt præcist betvivler, er det med at de tager penge for at hjælpe med at søge et ganske almindeligt visum. Og der kan de ikke hjælpe med noget som helst, der er hverken oversættelser eller sprogbroblemer eller andet, da personaler taler thai og blanketter fås på thai. Men mht. legalisering af thai dokumenter der skal oversættes, der er det fint nok at bruge firmaer der kan dette, ingen tvivl om det. Men vi skal altså lige adskille de 2 ting :-) Og milex, behøver vel ikke kommentere det du skrev, da du tog grueligt fejl :-) så den lader vi stå. Mvh Bjarke |
|
|
zapper |
Lagt på d. 09/04-2013 16:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 442 |
Bjarke85 du bliver altså trættende i længden, og du er utrolig bedrevidende - grænsende til det irriterende. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 09/04-2013 18:49
|
Zapper, hvis du er uenig i noget, kan du jo komme med det. Sådan en kommentar kan ikke bruges til noget som helst. Og hvis det keder dig at læse, så står det dig også helt frit for at springe over det. Og jeg kan ikke se det har noget med bedrevidende at gøre. Der er da stor forskel på om vi snakker legalisering af ægteskabs papirer, eller vi snakker visum ansøgning. Men hvis det er fordi du føler dig stødt over jeg ikke havde hørt om det med de stempler i passet før, så beklager jeg. Men jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder som en del af den dokumentation man skal have på plads i en ansøgning. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/04-2013 19:25
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej DK, Det er klart, hvis du ønsker at indlevere et dokument, der er på thai, så skal det oversættes, også selvom dokumentet er irrelevant. Man skal fx ikke indlevere en skilsmisseattest ved en ansøgning om besøgsvisum til Danmark. Søger man derimod visum til Norge, så vil de se en civilstandsattest. Det sker, at VFS beder om en opdatering fra en ATM-maskine, da det ikke er unormalt, at den thailandske person har brugt de 40.000 baht ... Hilsen, Robert DK skrev:
clydehaumann skrev: DK, må jeg spørge om hvilken form for visum i har søgt? Jeg forstår ikke helt den der med skilsmissepapirer. Det må du godt. Almindeligt Boyfriend/girlfriend visa. Vi (min kæreste) måtte op på en højere etage og få et bureau til at oversætte, både skilsmissepapirer (7 år gamle iøvrigt) og hendes tilladelse til at drive butik. De ville ha' det på engelsk. Hendes bankbog, som viste samme saldo som bankens brev med bekræftelse (2 dage gammel), ville de ikke godkende, fordi den viste saldoen for 10 dage siden. Og altså ikke var opdateret inden for de 7 dage, de forlanger. De ville derfor sende os til banken for ny opdatering, til trods for bankens 2 dage gamle bekræftelses brev på beløbet. Så slog jeg i bordet.! Og efter medarbejderen havde en samtale med en kollega, var det ok. Tror, iøvrigt at vores sagsbehandler var ny. Hans navn på vores receipt er Bang. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
milex |
Lagt på d. 10/04-2013 00:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
@bjarke85, Ja - ambassaden advarer også mod useriøse agenter vedr. visum til Danmark. Men ellers mener jeg faktisk nøjagtig hvad jeg skriver. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 10:19
|
Det lader til du ikke har læst hvad ambassaden advarer imod Milex, trods Jydetampen linkede det til dig. Så jeg citere direkte fra Ambassadens hjemmeside Advarsel mod brug af visumagenter Ambassaden advarer mod, at visumansøgere betaler agenter for bistand i forbindelse med indgivelse af visumansøgning. Vi er bekendt med, at sådanne agenter findes både i og udenfor Bangkok, herunder også i umiddelbar nærhed af VFS visum-outsourcing centret i Alma Link Building. Vi har tidligere advaret mod, at visumansøgere og værter i Danmark lader sig lure af disse agenter, idet de blot påfører ansøger og reference en helt unødvendig og ofte ganske betragtelig ekstraudgift. De har INGEN kompetence, og kan ikke indgive en visumansøgning på ansøgerens vegne og bidrager oven i købet ikke sjældent til en unødvendig forlængelse af sagsbehandlingstiden, da de ikke er bekendt med de præcise regler og procedurer. Er du i tvivl om ansøgningsproceduren er du velkommen til at kontakte vores visumansøgningscenter VFS eller ambassaden direkte i telefontiden eller pr. e-mail. ------------------------------------------------------------------------------------- Der står intet om det er thai visum agenter, der står intet om at det er useriøse agenter der menes. Men blot visum agenter. Da disse IKKE kan handle på jeres vegne, ej heller aflevere ansøgningen for dig. Faktisk kan de ikke hjælpe med noget som helst. Som jeg efterhånden har prøvet at udtrykke flere gange i tråden :-) |
|
|
milex |
Lagt på d. 10/04-2013 15:18
|
Har jeg faktisk. Så ved ikke rigtig hvad jeg skal svare - Kunne være: Boller fra Kohberg eller goddag mand økseskaft. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 15:37
|
Altså så lyver du jo bare ? Du skriver ordret at ambassaden advare imod useriøse agenter vedr. visum til Danmark. Før var det de thailandske visum agenter de advarede imod i følge dig. Begge dele er forkert og du aner faktisk ikke hvad du snakker om. Jeg tror vi lader den stå her, da jeg ikke ønsker at spilde tid på ligegyldig pladder med dig. |
|
|
milex |
Lagt på d. 10/04-2013 16:31
|
Tja - det bestemmer du jo selv. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/04-2013 17:08
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Rolig nu, det skal jo helst ikke ende i slagsmål herinde. Vi bør hellere hjælpe hinanden end fare i totterne på hinanden. Det korte af det lange er at nogle kan og vil klare det på egen hånd, andre vælger at betale sig til ekstra hjælp til det. Grundene til at blande en 3. part ind i det kan være mange og være lige fra usikkerhed og sprogproblemer (også internt mellem parrene) til problemer mv. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 17:44
|
Så skal man jo hyre en tolk, og ikke en visum agent Ambassadens egne ord : De har INGEN kompetence, og de kan ikke indgive en ansøgning på ansøgernes vegne. Altså kan de ikke noget som helst, og den med sprogproblemer er jeg stadig skeptisk over, da personale og blanketter taler/er på thai.. Men som jeg også skrev for et par indlæg siden, det er jo op til kunderne selv... Men jeg er ret overbevist om at det er folk der er uvidende og er usikre på det hele, og kan jeg med min guide, og assistance over mail, bare hjælpe ET par, uden at skulle betale en grip-agent. Så er jeg glad :-) |
|
|
zapper |
Lagt på d. 10/04-2013 17:54
|
Bjarke85 du er som min xkone du vil bare ha det sidste ord. Du er heldig med, du ikke er min papegøje, for så havde du fået et håndklæde lagt over buret for 110 indlæg siden. Der er ingen tvivl om Buddha vil velsigne dig, og lave dig til en papegøje i dit næste liv. |
|
|
OleH |
Lagt på d. 10/04-2013 18:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
zapper skrev: Bjarke85 du er som min xkone du vil bare ha det sidste ord. Du er heldig med, du ikke er min papegøje, for så havde du fået et håndklæde lagt over buret for 110 indlæg siden. Der er ingen tvivl om Buddha vil velsigne dig, og lave dig til en papegøje i dit næste liv. Hvis det var min papegøje, så havde jeg nok ...... ...... .. .. ... |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/04-2013 19:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Nu går i for lavt. Det er en fin vejledning Bjarke85 har lavet og giver ham ret i hvad angår visum agenter som ikke kan gøre andet end at hjælpe med at udfylde dvs papirer og følge ansøgeren til vfs. Milex jeg forstår ikke hvad og hvor du har læst at ambassaden advarer mod agenter for at søge visum til Thailand. P.s mangler stadig svar fra Robert hvad "approved" betyder på hans hjemmeside,Betyder det godkendt visum agent som ikke kan gøre en døjt eller er det det bare et smart salgs tricks for at lokke kunder i butikken. |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 11/04-2013 04:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Min Thailady har lige fået sit første 3 mdr. schengen visa med multi entry. Vi gjorde følgende: Jeg ringede til Den Danske Ambassade i Bangkok og fik aftalt et møde, med henblik på visum til min ægtefælle. I går mødte vi op på det aftalte tidspunkt, medbringende de nødvendige papirer. Fik taget et foto og betalte et gebyr på 2400 Baht. En time efter fik min kone passet retur med 3 mdr visum, og ønske om et behageligt ophold fra de meget søde og imødekommende ambassademedarbejdere. Endelig nogle autoriteter som forstår deres job. Tusind tak |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/04-2013 06:25
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg er en af disse stygge visum agenter, Jeg hjælper med at udfylde visumansøgninger og ansøgninger om familiesammenføring og jeg gør det gratis, men dog med en bagtanke. Jeg underviser thailændere på vej til Danmark i dansk og benytter selvfølgeligt lejligheden til at fortælle om vores skole og hvad jeg kan tilbyde. Jeg gør meget ud af at fortælle alle der kommer til os at jeg hverken på den ene eller den anden måde kan garantere at de får visum, Vi kan kun forsikre om at ansøgningen er korrekt udfyldt. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 11/04-2013 11:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Der var et spørgeskema, med "20 spørgsmål til proffessoren" som jeg ikke havde fået udfyldt. bla. et spørgsmål hvor meget min kone tjente pr. år. Jeg skrev det kom an på hvor meget det regnede idet min kone er farmer. Her fik jeg hjælp af den søde Thaidame på den anden side skranken, som mente det var bedst hvis jeg skrev 150.000 Baht. og på spørgsmålet om hvor tæt vores bekendtskab var, skrev jeg vi gik i seng sammen. Her mente hun jeg skulle rette det til at vi var ægtefolk. Der var flere lignende person følsomme spørgsmål, som egentlig skulle udfyldes af min kone på engelsk eller Thai. Men blev udfyldt af mig med hjælp fra den ansatte på den anden side skranken og underskrevet af min kone. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 11/04-2013 15:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
clydehaumann skrev: Jeg er en af disse stygge visum agenter, Jeg hjælper med at udfylde visumansøgninger og ansøgninger om familiesammenføring og jeg gør det gratis, men dog med en bagtanke. Jeg underviser thailændere på vej til Danmark i dansk og benytter selvfølgeligt lejligheden til at fortælle om vores skole og hvad jeg kan tilbyde. Jeg gør meget ud af at fortælle alle der kommer til os at jeg hverken på den ene eller den anden måde kan garantere at de får visum, Vi kan kun forsikre om at ansøgningen er korrekt udfyldt. Jeg ved ikke hvor styg du eller Robert er. Hvis der udfoeres et stykke arbejde skal det selvfoelgelig honoreres og det kan der vist ikke vaere tvivl om. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 13/04-2013 10:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Angående visa agenter, så advarer ambassaden mod at bruge dem, bl.a på deres web-site og når man mailer dem o visa spørgsmål De advarer mod at det kun er en unødigvendig udgift og at det ikke er en garanti for at få et visa Følger man "bare" den tjekliste der gælder for netop det visa man har tænkt sig at søge er det faktisk ikke så svært at udfylde papirerne rigtigt. På vfs får man rigtig nok et spørgeskema, med lidt tætte spørgsmål ( måske ) men det er jo for at se om manden og kvinden beskrivninger af forhold og oplysninger stemmer overens. Også et piece of cake skema Iøvrigt er VFS rimelige behjælpelige hvis man skulle have skrevet noget forkert eller ikke korrekt Derfor ingen grund til at holde liv i agenter http://thailand.u...l-danmark/ Redigeret af taxidriver990 d. 13/04-2013 10:27 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
zapper |
Lagt på d. 13/04-2013 11:22
|
thai du kommer med et rigtig godt indlæg, du bringer helt nyt i sagen,og du beskriver lige nøjagtig hvad man skal og ikke skal. Det er godt du kommer med sådan et indlæg som nr #59. ps....ironi kan forekomme pss... du har vist ikke gidet læse nogen af de første 58 indlæg |
|
Spring til debat: |