Se indlæg
Thailands Tidende
|
|
OleH |
Lagt på d. 04/01-2014 13:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 458 |
Jeg vil vende den om, hvorfor ikke ? Mon ambsasadøren kan tage skade af at møde nogle almindelige mennesker ? Og det, at du synes, borgerne bliver behandlet dårligt hjemme, kan vel ikke bruges som undskyldning for også at behandle dem dårligt hernede. I øvrigt er jeg enig med dig i, at borgerne bliver dårligt behandlet i Danmark. Selv om jeg er dansker, er jeg glad for, at jeg ikke behøver at bo der under de nuværende forhold, som bare bliver værre og værre. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/01-2014 14:10
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
OleH skrev: Jeg vil vende den om, hvorfor ikke ? Mon ambsasadøren kan tage skade af at møde nogle almindelige mennesker ? Syntes jeg nu nok jeg gav rimeligt godt udtryk for i indlæg 40. Selvfølgelig bare min egen personlige mening. Men jeg vil da ikke lægge skjul på at når jeg bliver flået i skat herhjemme og må give afkald på selv at administrere nogle af de penge jeg har knoklet for, så har jeg også en helt klar forventning om at pengene bliver brugt på en fornuftig og økonomisk ansvarlig måde. Og der er selskablig omgang i Pattaya med almindelig mennesker altså hverken fornuftigt eller økonomisk ansvarligt i min verden. Manden er ansat til at repræsentere og tjene Danmark i Thailand, Myanmar (Burma) og Cambodja - ikke rende og være selskablig og nikke anerkendende til hvor hårdt det er at leve i Pattaya uden pensionstillæg fordi en dansk statsborger af egen fri vilje har valgt at bosætte sig udenfor EU hvor andre regler er gældende. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 04/01-2014 14:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Webmaster skrev: Mon ikke ambassadens budget kan klare en køretur til Pattaya, hvis ambassadøren ellers havde lyst til at møde nogle landsmænd, så langt er der da heller ikke ! Jo en køretur er der skam nok råd til. Men hvorfor ???? .[/quote]Der er da officiel dansk tilstedeværelse i Pattaya i forvejen med konsulens tilstedeværelse. Hvorfor skal det være en ambassadør's tilstedeværelse ? Og i modstrid med Skeptikerens holdning så anser jeg også at det er langt vigtigere at ambassadøren arbejder erhvervsrettet for at få tjent nogle kroner hjem til statskassen frem for ambassadøren render og spilder tiden på at vifte med et Dannebrog i Soi Diana og hvor enkelte danske pensionister ellers holder til. Man skal også lige huske på at Ambassaden i Bangkok ikke kun er en dansk ambassade i Thailand, men også en dansk ambassade i Cambodja og Myanmar (Burma). Så der er nok rigeligt andet at tænke på for en Ambassadør end at være selskablig i Pattaya. Fuldstændig enig. Hvor mange provinser er der i Thailand i skrivende stund? 76-77? Jeg har svært ved at se hvorfor Pattaya, som ikke engang er en provinshovedstad, skulle have særlig bevågenhed fra ambassadens side. mvh |
|
|
maik |
Lagt på d. 04/01-2014 14:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Og hvis ambassadøren endelig ankom til Pattaya ville han – af nogle – sandsynligvis blive beskyldt for at ville snage i folks personlige og økonomiske forhold. Som bekendt kan man ikke gøre alle mennesker tilfredse.
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/01-2014 14:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
rinpoche skrev: ................................................... Jeg har svært ved at se hvorfor Pattaya, som ikke engang er en provinshovedstad, skulle have særlig bevågenhed fra ambassadens side. mvh Det har de i forvejen i form af et Konsulat og det samme har de på Phuket: Pattaya Konsulat
384/22 Moo 12, Jomthien Garden #52, Jomthien Beach Road, Nongprue, Banglamung, 20260 Cholburi. Tlf. nr..: +66 (0) 3 823 1630 Fax nr.: +66 (0) 3 823 2227 E-mail: Hjemmeside: www.consulatepatt... Postadresse: P.O. Box 73, Jomthian Post Office, Cholburi 20261 Konsul: Stig Vagt-Andersen Konsulatet yder konsulær bistand til danske statsborgere i området. Der kan ansøges om pasforlængelse og udstedelse af nødpas og kørekort. Konsulatet modtager ikke ansøgninger om almindeligt pas og visum til Danmark/Schengen. Redigeret af Lung Yao d. 04/01-2014 15:02 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/01-2014 15:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Kunne det tænkes at det drejer om "nye boller på suppen" ? Spar, hvor der kan spares. http://www.dr.dk/...130457.htm Hermed ikke sagt at Ambassaden eller konsulater i Thailand skulle lukkes, men der kunne tænkes at deres aktiviteter bliver "neddæmpet/nedprioriteret". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 05/01-2014 03:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
både Web og Rhin har da helt ret i deres synspunkter., jeg undrer mig såmænd bare over at den norske ambassadør giver sig tid til 2 gange om året at rejse rundt og informere landsmænd om diverse, bl.a. om pension og her deltager altså også den dansk/norske konsul i det område der nu bliver besøgt. Web nu skriver du om selskabelighed - thja? Er det mindre selskabeligt når han stiller op med sin elguitar og spiler til bal på de bonede gulve sammen med koryfæerne? Konsulen har en stor del af ansvaret for at mange ting fungere her, og fungerer godt, men har lovgivningsmæssigt sine begrænsninger, så han må bla.a. IKKE mere formidle nye pas, vi må rejse til Bangkok nu. Men han må godt servicere danskere og nordmænd når ambassaden holder fyraften, eller er på udflugt med eliten. Web du syntes dine penge kunne bruges bedre, ja det syntes jeg også, man kunne f.eks. begrænse ministre o.a. flyrejse på luksusklasse, luksushotel o.m.m. Man kunne jo til eksempel lave loven om så en pakistansk statsborger efter de få år i DK ikke kan tage den fulde og hele pension (folke- og andre typer) med sig når han forlader DK. Og sådan kan man blive ved. Jeg er såmænd kun glad for at i det mindste nordmænd får mulighed for at stille relevante spørgsmål til deres hjemlands officielle repræsentant og at hun bringer det videre til sit bagland. Og her har Konsulen, når han optræder på danskes vegne, så igen en begrænsning - han må ikke under nogen omstændighed deltage eller besvare politiske spørgsmål, det må kun Ambassadøren. Jeg siger som OleH med flere: Glad for ikke at skulle leve og opholde mig i DK, trods det at det er mit fædreland! Somrak Redigeret af Skeptikeren d. 05/01-2014 03:24 Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 05/01-2014 08:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
skeptikeren skrev. så han må bla.a. IKKE mere formidle nye pas, vi må rejse til Bangkok nu. Det er en gang hver tiende år og hvis du ikke bestalte under bordet er der penge til mange gange frem og tilbage ikke???????? skeptikeren skrev. Man kunne jo til eksempel lave loven om så en pakistansk statsborger efter de få år i DK ikke kan tage den fulde og hele pension (folke- og andre typer) med sig når han forlader DK. Hvor mange år snakker du om??? for efter få år bliver der jo taget en brøkdel af pensionen ikke? skeptikeren skrev. Jeg siger som OleH med flere: Glad for ikke at skulle leve og opholde mig i DK, trods det at det er mit fædreland! jamen det står dig frit for at sige fra for alt og alle fra Danmark og igen du må sgu have en dårlig smag i munden over at leve og føre dig frem i Thailand på bestikkelse og løgne ,men godt at se du kan være enig med en af dem der fik det glatte lag i din bog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 05/01-2014 09:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
Jydetamp, dine frustrationer omkring min person kan du putte..... Det kan andre heller ikke bruge til noget, ej heller jeg, for mig er du en taber på alle fronter. Du har intet positivt at bidrage med! Som skrevet før, hver gang du er i TH kæfter du op og ødelægger diverse tråde hvor jeg deltager - hvornår skal du hjem til Hammerum igen så vi kan få fred? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/01-2014 10:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 257 |
Skeptikeren skrev: Jydetamp, dine frustrationer omkring min person kan du putte..... Det kan andre heller ikke bruge til noget, ej heller jeg, for mig er du en taber på alle fronter. Du har intet positivt at bidrage med! Som skrevet før, hver gang du er i TH kæfter du op og ødelægger diverse tråde hvor jeg deltager - hvornår skal du hjem til Hammerum igen så vi kan få fred? Somrak hammerum? er det i nærheden af tørre røvelse? |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 05/01-2014 11:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
maik skrev: Ja prins Henrik var på Christiania og måske Vi snart ser Dronningen på Halmtorvet , så ambassadøren kunne vel også tage til Pattaya. De danske politikere besøger jo også ghettoerne voldsmose- mjølner-parken m.m
Og hvis ambassadøren endelig ankom til Pattaya ville han – af nogle – sandsynligvis blive beskyldt for at ville snage i folks personlige og økonomiske forhold. Som bekendt kan man ikke gøre alle mennesker tilfredse. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 05/01-2014 11:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Skeptikeren skrev: Jydetamp, dine frustrationer omkring min person kan du putte..... Det kan andre heller ikke bruge til noget, ej heller jeg, for mig er du en taber på alle fronter. Du har intet positivt at bidrage med! Som skrevet før, hver gang du er i TH kæfter du op og ødelægger diverse tråde hvor jeg deltager - hvornår skal du hjem til Hammerum igen så vi kan få fred? Somrak Jeg sidder ikke i Thailand nu og har ikke været der siden sidste år og sidder ikke i Hammerum og det ved du jo heeler ikke hvor er vel?????? Hvor det positive du bidrager med????? Brok over alt der vedrører Danmark og danskere som "kun" kommer til Th engang indimellem og brok over din pension som du bare kan sige nej tak til ,det eneste du finder positivt er din Thailandske familie som holder hånden over dig og hvis de skulle slå hånden af dig så har du sikkert nok indebrændt brok til en ny bog. Jeg ved ikke hvorfor du er så indebrændt på det danske system,som du har nydt godt af ikke kan jo bla nævne dine indlæggelser på sygehuset i kbh når ja så var der jo også den med at du prøvede at snyde det danske system med tandlæge regningen for din kone. Jeg kan kun gætte på hvorfor du er så indebrændt men en ting kunne jo være at du havde håbet på at lægerne havde ret ang hvor lang tid du havde igen på jorden,at så skulle der bare fyres penge mens tid var også lade din familie klare sig selv derefter. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/01-2014 12:42
|
Skal vi ikke prøve at undgå at blive alt for personlige herinde? Fint nok at tage principielle diskussioner, men tingene om bestikkelse og tandlæge-regninger hører vel ikke til i en debat alle og enhver kan se og følge med i. Hvis i har behov for den diskussion, så burde i tage den i det private. Det vedkommer jo ikke rigtigt andre. Ligeledes er det sagen uvedkommen om den ene og anden debattør opholder sig i Thailand eller Danmark (Hammerum, aner ikke engang hvor det er). Debattere gerne, også gerne ting i er vidt uenige om. Men undgå nu at det bliver alt for personligt. I opfører jer som to hanhunde som render og pisser territorium af - og det er ikke særlig kønt at se på. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/02-2014 09:46
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. februar 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/03-2014 16:31
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. marts 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/04-2014 15:31
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. april 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/07-2014 12:29
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. juli 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/08-2014 17:02
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. august 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/09-2014 13:40
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. september 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 01/10-2014 15:52
|
Den nye udgave af Thailands Tidende kan nu læses her: - Thailands Tidende (1. oktober 2014) (PDF-format) Med venlig hilsen
|
Spring til debat: |