Se indlæg
 Udskriv debat
Indberetninger fra ambassaden i Bangkok
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

DK skrev:
Man kunne jo også "vende det hele på hovedet" og afskaffe reglen om forskellig størrelse pension.
...
Så slap vi for rapportering, kontrollanter, stikkere og mistænksomme ansatte i det offentlige.

Næh, så ville der være større behov for kontrol.

Du kan nemlig kun vende det om på én måde, eftersom du ikke kan nedsætte pensionen inden for EU. Og hvis dem i thailand får ret til de samme tillæg som dem i Danmark/EU, så er der flere snydemuligheder - først og fremmest i form af oplysning om, hvorvidt man bor alene. Og samme pension ændrer ikke på, om man har arbejdsindtægt ved siden af.

Vaas, nu er snydemulighederne nemlig ens.

Kim Ludvigsen
i skal altså lige læse, hvad jeg skrev, og ikke hvad I tror, jeg skrev.

Jeg skrev ikke, at det ville være nemmere at snyde for en person i Thailand end for en person i et EU-land. Jeg skrev, at der blev flere muligheder for at snyde for en person bosat i Thailand, hvis reglerne blev ændret, så pensionen blev ens. Og at ens pension derfor ikke er et argument for at foretage mindre kontrol - tværtimod.

Jeg gav jer endda et eksempel.

Så for at skære det ud i pap: Hvis reglerne blev ændret, så pensionen blev ens, så ville en person med officiel adresse i Thailand kunne snyde med mere, end han kan i øjeblikket.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Jeg har meget svært ved at se, hvad ønsket om at få udbetalt et højere beløb i pension, eller i al fald at have ens tilskudsregler, har med den store interesse og modvilje for kontrol at gøre.

Det synes at være således, at det første ønske søges reguleret ved at at problematisere kontrolindsatsen.

Det hænger da på ingen måde sammen

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

i skal altså lige læse, hvad jeg skrev, og ikke hvad I tror, jeg skrev.

Jeg skrev ikke, at det ville være nemmere at snyde for en person i Thailand end for en person i et EU-land. Jeg skrev, at der blev flere muligheder for at snyde for en person bosat i Thailand, hvis reglerne blev ændret, så pensionen blev ens. Og at ens pension derfor ikke er et argument for at foretage mindre kontrol - tværtimod.

Jeg gav jer endda et eksempel.

Så for at skære det ud i pap: Hvis reglerne blev ændret, så pensionen blev ens, så ville en person med officiel adresse i Thailand kunne snyde med mere, end han kan i øjeblikket.

Saa er personen jo ligestillet med andre, ikke ?

Peder1968
sudsakhon skrev:

Jeg har meget svært ved at se, hvad ønsket om at få udbetalt et højere beløb i pension, eller i al fald at have ens tilskudsregler, har med den store interesse og modvilje for kontrol at gøre.

Det synes at være således, at det første ønske søges reguleret ved at at problematisere kontrolindsatsen.

Kun en tanke....... Friends
Hvis man snyder i dag, f.eks. man er registreret som om man bor i Spanien men rent faktisk bor i Thailand og får div. tillæg som man rent faktisk ikke har krav på, men man faktisk har den overbevisning at det er uretfærdigt at man ikke kan få div. tillæg som fastboende i Thailand. Så vil man nok have en modvilje for kontrol Cool

sudsakhon
Peder1968
...Smile
haha...det er forbudte tanker.

For, hvad betyder den store interesse og modvilje for kontrol her på siden så?

hugoboerge
Peder1968 skrev:

sudsakhon skrev:

Kun en tanke....... Friends
Hvis man snyder i dag, f.eks. man er registreret som om man bor i Spanien men rent faktisk bor i Thailand og får div. tillæg som man rent faktisk ikke har krav på, men man faktisk har den overbevisning at det er uretfærdigt at man ikke kan få div. tillæg som fastboende i Thailand. Så vil man nok have en modvilje for kontrol Cool

Men saa er man som "bosiddende" i Thailand ligestillet med dem som bor i Spanien, saa ikke helt urimeligt vel ?

Lung Yao
Inden diskutionen : For - Imod kontrolen udarter sig , skulle vi ikke "skære det i pap" for Hvad det hele drejer sig om:

- For: Myndighedernes fortolkning/implantering af kontrolen efter nuværende GÆLDENDE regler.

- IMOD : Som fx. Hugobørges eget og andres "ønsketænkning" (intet forkert i det, bare Utopisk) .

Desvære sker der ofte en sammenblandning af Eens egne fortolkning af RET og Retfærdighed, som kan være diametralsk modsætning af Lovens bogstav.
Længere er den ikke, for JEG siger/skriver ikke at det er OK med "forskelbehandling" af skatborgerne, men desvære som i andre tilfælde må man bøje sig for gældende lovgivning TIL at den måske bliver ændret.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
lige nøjagtigt:

hugoboerge skrev
Men saa er man som "bosiddende" i Thailand ligestillet med dem som bor i Spanien, saa ikke helt urimeligt vel ?

hvad har de to hensyn med hinanden at gøre??

Lung Yao
sudsakhon skrev:
lige nøjagtigt:
Jeg har meget svært ved at se, hvad ønsket om at få udbetalt et højere beløb i pension, eller i al fald at have ens tilskudsregler, har med den store interesse og modvilje for kontrol at gøre. Det synes at være således, at det første ønske søges reguleret ved at at problematisere kontrolindsatsen.

hugoboerge skrev

hvad har de to hensyn med hinanden at gøre??
Som jeg skrev : Ønsketænkning om "ligestilling" .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: