Se indlæg
 Udskriv debat
Forskel på danske pensionister i Thailand og Spanien
chaingmai
tak til js jeg tror der omkring pension er flere rygter ens paragraffer,LOL LOL

Anonym Bruger
chaingmai skrev:

tak til js jeg tror der omkring pension er flere rygter ens paragraffer,LOL LOL

Det kan ihvertfald hurtigt tage overhånd, specielt herinde hvor der er mange pensionister der rammes af den samme lovgivning og derfor hurtigt for geilet en stemning i vejret...og samtidigt er det jo forbudt at modsige noget...

Selvfølgelig vil mere have mere, men faktum er at det danske pensionssystem er et af de bedste i verden, det fungere med andre ord skidegodt og mange lande beundre det og prøver at kopiere det......eneste minus er, at der idag og i fremtiden, modsat tidligere tider, er færre til at betale til flere....arbejdsstyrken (skattebetalere) mindskes og mængden af pensionister der skal forsørges stiger...I har sgu ikke fået børn nok med andre ord...i har avlet for lidt og brugt pengene på jer selv...krydret med en økonomisk opbremsning giver en dårlig cocktail....

Desuden har de årgange som er nye på pension og som går på pension i disse år haft det fantastisk igennem livet...der har været holdt en fest i forhold til nutidens DK!....lav arbejdsløshed, fleksiblet uddannelsessystem, konstante stigende lønninger/indkomster og boligpriser (friværdi), utallige økonomiske og sundhedsmæssige reformer, lav inflation, lave brændselspriser, lav indvandring (DYR!) osv osv...

I skulle prøve at være ung i dagens danmark og fremtiden er ikke skide lys....

så kan i pive i kor over lidt lavere ydelser for en pensionist i TH osv...men tænkt på hvordan pensionssystemet ser ud i fremtiden....efterløn hahaha....men fremtiden er i jo ligeglade med, bare I får mest muligt nu...så kan fremtidens danmark sejle sin egen sø...

Dalton
Virkelig godt skrevet JS
Du rammer lige hovedet på sømmet.

Dalton

chaingmai
nu er jeg fra før krigen (2, VK.) og har oplevet festen, men også nogle lange pauser under den...........LOL LOL

bitten
Ja rigtigt der kan efter kommunens skøn ydes hjælp til brller og tandpotese , men ikke til tandbehandling , et lille indlæg min 91 årige nabo som er alene har fået afslag på en ældrebolig , begrundelse " du er ikke gammel nok til at komme i betragtning !!!" ok hvornår er man så berettiget ??

Anonym Bruger
bitten skrev:

Ja rigtigt der kan efter kommunens skøn ydes hjælp til brller og tandpotese , men ikke til tandbehandling , et lille indlæg min 91 årige nabo som er alene har fået afslag på en ældrebolig , begrundelse " du er ikke gammel nok til at komme i betragtning !!!" ok hvornår er man så berettiget ??

Jeg skal ikke kunne vurdere den sag om din nabo og andre historier (har desværre hørt mange sørgelige), vi kan hurtigt blive enige om at systemet er slidt og vakler...

..mht tilskud....jeg har arbejdet på en tandklinik og her havde de fleste pensionister helbredskort, dem som ikke havde, havde rigeligt med penge....de fleste som søger, får godkendelse fra kommunen idet deres indkomst er lille og behovet for behandling har betydning for helbredet. Klart du får afslag hvis du har 400.000 i banken el. bor i millionvilla og kører stor bil...el. hvis du bare skal have lavet noget kosmetisk...men tilskuddet dækker også tandbehandling fx. Parodontose beh..

http://www.tandla...jaelp.aspx

Redigeret af Anonym Bruger d. 18/11-2012 13:20

Skeptikeren
Web! du skriver flg. men jeg kan ikke åbne:

For en god ordens skyld så kan min egen mening læses i slutningen af dette INDLÆG og ud over det er jeg enig i journalistdk's indlæg HER. Så skulle der ikke være tvivl om mine meninger selvom andet har været skrevet fra min hånd i et forsøg på at finde ud af hvad der er op og ned i emnet.

Hvad er det "journalisten" skriver? Og du?

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Peder1968
Skeptikeren skrev:

Web! du skriver flg. men jeg kan ikke åbne:

For en god ordens skyld så kan min egen mening læses i slutningen af dette INDLÆG og ud over det er jeg enig i journalistdk's indlæg HER. Så skulle der ikke være tvivl om mine meninger selvom andet har været skrevet fra min hånd i et forsøg på at finde ud af hvad der er op og ned i emnet.

Hvad er det "journalisten" skriver? Og du?

Somrak

Virker fint Cool En hjælp for dig, læs nedenstående:

Webmaster skrev:

natty skrev:
Det er også i den forbindelse fuldstændigt ligegyldigt hvad EU har besluttet, vi skal i stedet lovgive og rette ind således at EU reglerne gælder for hele kloden.

Helt lige meget er EU-lovgivning og EU's beslutninger altså hellere ikke. Den korte version, i følge Folketingets EU-oplysning, er:
EU's regler står over danske regler, men en EU-regel gælder ikke i Danmark, hvis der opstår den særlige situation, at reglen strider mod grundloven, eller hvis Folketinget vedtager en lov, for at tilsidesætte den.

Men for at komme tilbage til grunden for den positive forskelsbehandling af pensionister bosat i EU, så kan grunden findes i EU-forordning 1408/71 og 883/2004.

Links:
- [url=http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:I:1971_II:31971R1408GrinAPfftDF]EU-forordning 1408/71 (frem til 1. maj 2010)[/url]
- [url=http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1972R0574:20070412GrinAPfftDF]EU-forordning 574/72 (gennemførelse af 1408/71)[/url]
- [url=http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:166:0001:0123GrinaPfftDF]EU-forordning 883/04 (fra 1. maj 2010)[/url]

Men Pensionsstyrelsen lægger nu ikke skjul på retsgrundlaget for reglerne. De har tilgængeligt materiale liggende på deres hjemmeside både for konventioner og overenskomster om social sikring og for EF/EU-forordninger.

Så det er ikke nok bare at skabe forståelse for sagen hos Özlem Cekic eller andre folkevalgte herhjemme. Sagen skal bringes op på højere plan end det danske folketing. Jeg vil anslå at det er en del lettere at få Thailand med blandt konventionslandene (Pakistan, Marokko, Sydkorea og Tyrkiet er allerede med), eller Danmark ud af EU end at få ændret reglerne for mennesker som vælger at bosætte sig udenfor EU.

Personligt, og det kan godt være at det ikke er politisk korrekt at sige men det er ærligt sagt, så havde jeg snydt og bibeholdt en adresse i DK/EU. Det resultat kan i det mindste mærkes på kontoen fra måned et af, en kamp mod DK/EU har helt sikkert noget længere udsigter før en økonomisk gevinst ville blive synlig.

journalistdk skrev:

Ud over visse debattørers perfide interne diskussioner, så er det vist ret svært at se hvad de pensionister, der har på ærligt vis har registreret sig boende i Thailand, reelt kunne have snydt, efter gældende regler.

Derfor er kontrollen af dem mere en parodi end resultatgørende, Spørgsmålene til dem, tjener jo rent ud sagt ikke noget fornuftigt svar med hensyn til ændringer.

Måske skulle Danmarks grænsekontrol, hellere kontrollere hvem der rejser ind og ud af schengen området, på bedre vis.

Så kunne de jo have bedre styr på, hvem der burde være i nærheden af det nærmeste bistandskontor, end andre steder.

Ja selv Thailand, som Danmark jo ofte ser på, med tredie verdens blikket. har jo mere styr på om deres borgere er hjemme eller ikke hjemme, mens Danmark ikke har styr på om vi danskere er hjemme" eller en asylansøger er på ferie i det hjemland, de er flygtet fra, eller endnu værre, på genopdragelse, men det finder de naturligvis aldrig ikke ud af.

Hurra for alle de kompetente mennesker i den offentlige administration.

Links kom til at se lidt mærkelig ud.
Men når du trykker på Indlæg og HER åbnes et nyt vindue i din browser Smile

Spring til debat: