Se indlæg
Træt af Thailand og Thailændere i dag!
|
|
patirak |
Lagt på d. 12/08-2012 17:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
clydehaumann skrev: Jeg troede først at Patiraks indlæg var ironisk ment men det lader til at jeg desværre har taget grueligt fejl og det gør mig uendeligt ked af det for mange tidligere indlæg har givet mig den opfattelse at vi her havde med en begavet person at gøre. En påstand om at en person er utroværdig, uærlig, doven, udviser dobbeltmoral med mere blot fordi denne er af anden etnisk afstamning end en selv burde en veluddannet person ikke kunne få sig selv til at komme med. Er du blevet snydt Patirak, så gå til den person der har snydt dig og brok dig til ham. Har han begået noget ulovligt så meld ham til politiet. Det er ikke det thailandske folk der har snydt dig, men en bestemt person. Ok, Jeg har boet her i omkring det samme antal år som du levet og kan da stadigt blive knotten og småsur når andre ikke tænker som jeg. Læg mærke tl at jeg skriver andre og ikke de andre. Det er ikke dem og os. Er helt enig i at det ikke burde være dem og os... Men desværre bliver jeg alt for ofte mindet om, at jeg er "anderledes". Må dagligt høre på "Farang" ordet i enhver samtale, når jeg er i nærheden. Jeg har faktisk et navn og det er ikke "Farang"... Derudover kræver man ekstra betaling af mig bare p.g.a. min hudfarve, når jeg skal ind i f.eks. en forlystelsespark. Hvem er det lige der deler tingene op i "dem eller os"? Får intet ud af at melde fyren til politiet. Det eneste jeg kan gøre at at lave livet surt for ham på et senere tidspunkt og det har jeg selvfølgelig tænkt mig at gøre. Jeg er jo trods alt "Farang" i dette land og skal derfor træde varsomt, når korruptionen er så udbredt som den er. |
|
|
natty |
Lagt på d. 12/08-2012 18:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Patirak: "Men desværre bliver jeg alt for ofte mindet om, at jeg er "anderledes". Må dagligt høre på "Farang" ordet i enhver samtale, når jeg er i nærheden. Jeg har faktisk et navn og det er ikke "Farang" @Patirak Vi må jo opleve helt forskellig verdener. De thailændere som kender mig tiltaler eller omtaler mig da ikke som Farang med med mit navn, lad os bare kalde det Natty eller Khun Natty. Hvis du ikke kan forklare at du ikke vil omtales som "farangen" er der da noget galt med kommunikationen. Derudover er jeg så enig med dig i at det er et vanvittigt system de har med forkellige priser for forlystelser eller nationalparker. Specielt hvis forskellen er helt sindsyg. Jeg kan blive rasende over det eller jeg kan holde mig væk, eller tælle til 10, Derfor holder jeg mig også væk fra turistede rip-off steder som Phuket. Til dagligt handler jeg hvor der er faste priser, eller lader mine thaibekendte om at (for)handle, men har da selv overrasket nogen over hvor langt jeg kom ned i pris for et indkøb i Silom. "Betalte du kun det?" var det undrende spørgsmål. Jeg var faktisk kommer under det beløb de selv ville have givet. Jeg må dog også sige, at jeg et par gange har været utilfreds med ikke at få hjælp til at "få den rigtige pris", det har jeg så roligt forklaret at jeg havde regnet med, og sådan blev det også efterfølgende. Ville dog blive noget ´forundret hvis en kæreste eller kone ikke sørgede for at man ikke betalte farangpriser, hvor det er muligt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 12/08-2012 18:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Dalton skrev: hugoboerge skrev: Man maa bare acceptere at saadan er det bare og der er ikke nogen der kan goere noget ved det. Undskyld hvis jeg kommer til at blande trådene lidt sammen, men mener du udtaler dig lige modsat i en anden tråd her på siden God Søndag Dalton Enig HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 12/08-2012 20:09
|
natty skrev: Patirak: "Men desværre bliver jeg alt for ofte mindet om, at jeg er "anderledes". Må dagligt høre på "Farang" ordet i enhver samtale, når jeg er i nærheden. Jeg har faktisk et navn og det er ikke "Farang" @Patirak Vi må jo opleve helt forskellig verdener. De thailændere som kender mig tiltaler eller omtaler mig da ikke som Farang med med mit navn, lad os bare kalde det Natty eller Khun Natty. Hvis du ikke kan forklare at du ikke vil omtales som "farangen" er der da noget galt med kommunikationen. Derudover er jeg så enig med dig i at det er et vanvittigt system de har med forkellige priser for forlystelser eller nationalparker. Specielt hvis forskellen er helt sindsyg. Jeg kan blive rasende over det eller jeg kan holde mig væk, eller tælle til 10, Derfor holder jeg mig også væk fra turistede rip-off steder som Phuket. Til dagligt handler jeg hvor der er faste priser, eller lader mine thaibekendte om at (for)handle, men har da selv overrasket nogen over hvor langt jeg kom ned i pris for et indkøb i Silom. "Betalte du kun det?" var det undrende spørgsmål. Jeg var faktisk kommer under det beløb de selv ville have givet. Jeg må dog også sige, at jeg et par gange har været utilfreds med ikke at få hjælp til at "få den rigtige pris", det har jeg så roligt forklaret at jeg havde regnet med, og sådan blev det også efterfølgende. Ville dog blive noget ´forundret hvis en kæreste eller kone ikke sørgede for at man ikke betalte farangpriser, hvor det er muligt. Bliver som du også tiltalt og omtalt som Khun "Patirak" af dem der kender mig. Og selvfølgelig forhandler min kæreste indgangspriserne langt ned og klarer eventuelle andre "udfordringer" i den henseende. Det jeg forsøger at beskrive er den "generelle" tiltale form og holdning, når man som Farang tropper op et sted. Sidst min kæreste, hendes søn og jeg skulle ind i en forlystelsespark, så blev jeg straks henvist til en særlig skranke for "Faranger". Pris for mig. 850 Bath. Pris for min kæreste 500 Bath. Min kæreste gik i "forhandlingerne" med damen bag skrænken og straks var hvert andet ord der blev sagt "Farang". Modsat mange andre steder, var damen bag skrænken ikke til at forhandle med, så vi måtte betale overpris for mig - blot fordi jeg var/er "HVID". Min hudfarve og intet andet bestemte prisen. At man bliver snyd og betaler overpris på markeder o.s.v. har jeg egentlig ikke noget imod. Men at man direkte SKILTER med to forskellige priser - en for Thaier og en for Faranger, det synes jeg er direkte racistisk. Tror egentlig de slipper afsted med det, fordi hovedparten af alle "hvide" aldrig opdager, at de betaler langt mere eller kan læse hvad der står på skiltene. Ja, man må i situationen "sluge kamelen", uretfærdigheden og tælle til 10 - akkurat ligesom negerne måtte det i busserne i USA og Jøderne måtte under Nazi-tiden. Man accepterer, fordi man i situationen ikke har andre valg. Det ændrer dog ikke ved at det er dybt forkert og at jeg ikke fatter at Thailænderne ikke selv kan se at de sender et meget forkert signal til os "faranger", ved at gøre sådan noget. Jeg bliver personlig dybt fornærmet, når jeg oplever de situationer her i Thailand og begynder at drømmer om at åbne en isbod i København og skrive på skiltet foran butikken: "Soft Ice for "Faranger" 20 kr. - og Soft Ice for Asiatere 30 kr." Så kunne de måske lære det! På den anden side, så er det Thailandske samfund jo fyldt med "uretfærdigheder", så hvorfor bruge energi på at gøre et par "hvide" mennesker glade? Redigeret af patirak d. 12/08-2012 20:23 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/08-2012 02:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Fa-Rang = Hvid person (Vesten) Vil det passer på mig, så fint nok folk der ikke kende/har mødt mig omtale mig på den måde, jeg føler det skam ikke negativ, heller det, end hvad de kalder en del andre personer fra andre landene... Dem man falde i snak med, møde, kender, kalder jo ikke en (Altså mig) for Fa-Rang, vil ikke her hvor jeg slå mine kolbøtter, og helt klart et bedre ord end så mange lande bruger om de personer der besøger/opholder sig i deres lande... Forlystelsespark med mere, koster nogle gange mere end Thai, andre gange betaler jeg Thai pris pga mit Thai kørekort. I starte her nede, synes jeg det var sær/træls, i dag tænker jeg ikke over det, og har det ok med det, jeg ser det lidt som brugerbetaling, jeg har mere end de fleste Thai, så ok, jeg giver de baht mere, gider ikke bruge negative energi på det...Livet er for kort til det i min verden... I hverdagen betaler jeg skam aldrig mere end Thai, men når jeg tager på ture, ja så på de ting jeg ikke kan læse prisen på, står og se hvad Thai betale, ja der kan det godt være jeg giver mere, men igen Fair nok, går ikke så meget op i det.. Så har jeg nogle aftale med mine Tøj damer, hvor jeg betaler mindre end de Thai der kommer og købe, sådan er livet nu bare engang.... Nå vil ud og gå en lille tur inden det er tid til jeg skal hen på mit hospital til min 7 måned tandlægtjek, så pas godt på jer selv der ude i verden..... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 13/08-2012 04:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
patirak skrev: Det jeg forsøger at beskrive er den "generelle" tiltale form og holdning, når man som Farang tropper op et sted. Sidst min kæreste, hendes søn og jeg skulle ind i en forlystelsespark, så blev jeg straks henvist til en særlig skranke for "Faranger". Pris for mig. 850 Bath. Pris for min kæreste 500 Bath. Min kæreste gik i "forhandlingerne" med damen bag skrænken og straks var hvert andet ord der blev sagt "Farang". Modsat mange andre steder, var damen bag skrænken ikke til at forhandle med, så vi måtte betale overpris for mig - blot fordi jeg var/er "HVID". Min hudfarve og intet andet bestemte prisen. Andre steder i verden er der ligeledes prisforskelle, f.eks. i USA. Hvis man bor i den stat hvor attraktionen ligger kommer man billigere ind og hvis man kommer udefra betaler man mere. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 13/08-2012 13:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Kære Patirak Jeg kan godt forstå man har en off-day, og har en 'modsat' dag, hvor man har brug for at få luft, ved at åbne for de negative ventiler .... ud med det, og i morgen skinner solen igen. Så videre med livet. Men helt ærligt at kalde Thailændere dumme og bruge argumentet de skod-serier de ser .... det er jo ikke seriøst! I Danmark har vi Robinson, Paradise Hotel, Emil's damer, Live fra Bremen, Kok Amok, Dagens mand, Wipe Out, Divaer i Junglen,For lækker til Love, X-factor, Kongerne af Marienlyst .... jeg kan simpelt hen ikke huske dem alle (dette var blot et udklip af tv-programmet) ... Dansk TV flyder over med totalt værdiløst underholdnings TV, til tomhjernede hjemmegående kvinder og ditto mænd - unge som gamle. Nu kan man også snart stifte bekendskab med 'Gustav & Linse på udebane' - hvor hovedpersonerne kun er hovedpersoner fordi man har en afvigende holdning til brugen botox og størrelsen af sine egne patter, fordi mand er homoseksuel og dum som en dør. Når der lige er en pause i den fordummende underholdning, kan man lige nå at fordybe sig i de talrige genudsendelser af Beverly Hill's, Venner og div. andre underlødige serier, fyldt med platte vittigheder og dåselatter, fordi det adresserede publikum er for dumme til selv at finde ud af, hvornår en vittighed morsom.. I Danmark er ungdommens idoler, samtale-emner og vægophæng personer som Amalie og Sidney Lee .... skån mig for fremtiden, når de unge mennesker skal administrere vores lille land. Jo dummere man er, jo mere afvigende man er, jo mere omtalt og berømt bliver man - hvilket Amalies Verden, Zulu Gumball jo er et tydeligt bevis på. Så at Thaier'ne ser dårligere tv end os eller er dummere end os .... den køber simpelt hen jeg ikke I Danmark er dumhed ved at være rigtig IN! |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 14/08-2012 09:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
clydehaumann skrev: Ironisk, sarkastisk eller spydig. Jeg ved ikke hvad det er Patirak forsøger at være her og hvad end der er, lykkes det vist heller ikke helt. Han bliver da taget grueligt alvorlig af mange. Jeg vælger at tro på at Patiraks indlæg er et forsøg på efter bedste evne at være morsom og at evnerne ikke rigtigt slog til denne gang. Må dog sige at jeg forstår hvad dine øjne har set. +1 Holder meget af Patirak's altid gode og informative indlæg... også dem fra en dårlig dag... ;-) Mvh NH |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 14/08-2012 15:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
patirak skrev: flot skrevet.
Kan ikke lade være med at smile lidt af reaktionerne her... primært fordi mit mål med indlægget var at beskrive de følelser som man indimellem (ihvertfald jeg) har og får, når man bor, lever og arbejder i dette land. Når man kommer med et "had-udbrud", så er der tale om primært generalisering og overdrivelse, som i mit tidligere indlæg. Jeg elsker i bund og grund Thailand og dens befolkning. Men indimellem kan jeg også bare få nok af Asiatisk kultur. Jeg har arbejdet i dette område i ret mange år nu og har prøvet en del både privat og på min arbejdsplads. Har tabt tillid såvel som penge flere gange til løgnagtige forretningspartnere... og korrupte statsansatte. Lever man udelukkende blandt Thaler, som jeg gør - så kan kulturen indimellem gå en på nerverne. I dette samfund vil man altid være "Farang" - ligemeget hvordan man forsørger at tilpasse og integrere sig. Tag en tur i en forlystelsespark med din familie. Konen og sønnen skal betale en pris - du skal betale omkring det dobbelte... Hvorfor? Fordi du er "HVID"!!! Forestil jer det modsatte i Danmark... her bliver det kaldt "rasisme". I Danmark, ville vi danskere reagere og råbe op om uretfærdighed, ligestilling og menneskerettigheder, for det er jo dybt forkert at en hud-farve skal betale mere end andre! Vi ville forsvare de stakkels mørk-farvede mennesker. Men hvad gør Thaierne? De smiler bare og siger "You Farang - You have to pay more! Lad være med at drage konklusioner om mit privatliv baseret på mit indlæg. Min kæreste og jeg har det såmænd bedre end nogensinde før. Mit midlertidige "had" skyldes såmænd bare en lokal forretningspartner, som hensynsløst har løjet og stjålet fra mig over længere tid. Det kunne også ske i Danmark ville nogen sige... Ja, men fandme ikke så tit som i Asien! Jeg er træt at hele tiden at skulle "tjekke" folk som jeg omgiver mig med i dette land. Nogle vil blot sige "vær blot tillidsfuld" - Tro mig... den har jeg prøvet flere gange og den fungerer ikke her! Hvordan kan den det i et land hvor korruptionen er så udbredt og den med penge kan slippe fri af alt ansvar? I dag hader jeg Thailand - I morgen elsker jeg landet. Jeg har boet er i lang nok tid til at se forskellene og uretfærdighederne. Jeg kan godt se igennem smilene og de konstante "Yes-sigere", som alligevel blot mener "Nej"... Har man aldrig hadet dette sted engang imellem, så har man heller aldrig elsket det rigtigt! Blot min mening. Undskylder selvfølgelig, hvis jeg på min "had-dag" har fornærmet en masse mennesker. Lad nu være med at tage tingene personligt! Thailænder er blot mennesker som alle mulige andre. De er fuldt ud lige så dobbeltmoralske og dumme som os Danskere. Derfor må de også engang imellem være klar til at få lidt "over nakken"... uden at skulle dække sig ind under "tabe ansigt" begrebet. Thailand er et dejligt land og den Thailandske befolkning er det dejligt folkefærd. Men indimellem må det sgu også være tilladt at blive lidt sur på dem og kaste lidt mudder efter dem. De er trods alt jo kun mennesker som alle os andre (Faranger)... og de har altså også deres fejl! God dag! DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
mugge |
Lagt på d. 14/08-2012 21:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
tja jeg ved nu ikke helt. Husk ordsproget "at feje for egen dør først" . Danskerne er da de mest selvhøjtidelige man kan møde fyldt med fordomme og snæver syn. Danskerne er da fuldstændig og totalt ligeglad med hvor de ryger eller drikker herhjemme også selvom det er ved et offentligt sted.-fuldstændig ligeglad om man genere nogen. Hvor Thaierne er åbne og imødekomne er Danskerne lukkede og skeptiske. Og er Thaierne dovne ? De kæmper da alle og én for at få en løn. Herhjemme når man bliver 60 kan man bare sætte sig og tude og så får man sin pension og førtidspension og blabla pension men ..Thaierne arbejder da! også mere end vi gør (37 timer ) Men hver sin mening, jeg mener bare ikke du har helt ret. Hvert land har sine skønheder og bagsider. Man skal se det hele og veje det hele op. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/08-2012 21:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Patirak, jeg forstår godt din frustation, man bliver bims af at være for længe på landet…og se ikke mine indlæg som en kritik, for jeg kan godt lide dine indlæg…der er tanker og kød på…..men du har nok misforstået et par punkter efter min mening… Du kan møde både gode og dårlige mennesker i denne verden, bare fordi thaier (de fleste) er buddhister er det ikke ens betydning med at de alle sammen er fromme og perfekte…kristne og muslimske lande har også forbrydere, bedragere osv. At Thailand har en halvstor andel af fattige stillet mennesker gør ikke risikoen for at møde en sådan person mindre. Glem aldrig dette! Hav empati Det kan godt være at du føler dig uretfærdigt behandlet…men hvordan tror du thaierne har det når de ser udlændinge leve et endnu bedre liv i deres eget land? Ja, gu fanden er der råddenskab i Thailand! Og den tendens stiger i takt med økonomien..nu er det bare endnu større gevinster det drejer sig om… Du nævner gentagne gange ’farang’ problemstillingen….men kære ven… Lad os lige få det på det rene, langt fleste thaier kalder os ikke ’faranger’ for at være nedladende..men det kan da godt bruges nedladende, det er bare yderst sjældent! Anna Tsing bliver ganske rigtigt citeret på wikipedia: globaliseringen og det stigende antal af udlændinge i Thailand har både ført gode og dårlige ting med sig, af samme grund balancere ordet også på vippen til om det er dårligt el. godt. ’Neger’ var ord alment brugt om sorte folk, uden en negativ klang, men pludselig kunne det antyde noget negativt og i dag anses det udelukkende for racistisk. Ris-gnasker kan du ikke sammenligne, det er udelukkende nedlandende og har altid været det. Der fortsættes: pga. af turisme og handel, bliver udlændige i Thailand ofte forbundet med ’velstand’ og ’penge’ med tilhørende god behandling og høj status. Lys hud er hermed forbundet med dette. Men samtidig har thaierne en tradition for at holde Thailand for sig selv. Hvilket jeg finder som en klog beslutning modsat Danmark som er godt i gang med at sælge ud af landet til en muslimsk indvandringsfest der ender med at overtage det hele...ikke i mit liv, men måske mine børn og børnebørns tid.. Denne tradition er thaierne stolte af og værner om den. Vil du virkelig ødelægge den for dit eget bedste? Derfor husk altid at du er gæst i landet og hvem har egentligt bildt dig ind at du skal have samme rettigheder som dem i deres eget hus? Dansk mentalitet version 2.0. Af samme grund er det sjældent thaierne der brokker sig over behandling og racisme i DK. Vi danskere kan nemlig hurtigt blive dobbeltmoralske at høre på, når vi først bliver forfærdet over udlændinge i Danmark, hvorefter vi laver helt samme fejl i Thailand!! Smil af det Patirak, nyd livet og omgivelserne. Jeg har som sagt selv været der og selv blevet frustreret over den uvidenhed der findes i landsbyerne. Mest af alt er jeg sur over den dårlige måde thaierne behandler hinanden på. Og jeg ser dette som grunden til mange dårligdomme i landet. Men igen, jeg er gæst og det bliver sgu også trist at tænke for meget over den slags...men derfor skal der stadig være plads til at få afløb for tankerne her på Dansk Thai Website uden at blive svinet til. Enig! En anden ting, du betaler IKKE overpris fordi du er hvid (dum el. naiv) og bliver set NED på, glem den offerrolle (den kan du give til de evigt grædende muslimer)…du betaler overpris FORDI du er hvid og bliver set op til. Men selvfølgelig er der thaier der har regnet den ud. De ved godt at pengene ikke vokser på træer i farangland, men har alligevel fundet en berettigelse i at udlændinge skal betale mere fordi de HAR mere, kommer nemmere til mere og fordi de i forvejen drager stor fordel af de billige priser på så mange andre ting i landet. Hvis din teori om forskelsbehandling og racisme gælder, ja, så burde det jo være billigere for en thai at købe en is i en isbod end en dansker. De bliver jo anset som fattigere, hvor vi i Thailand bliver anset som rigere og derved bør betale mere. Tænk over det. Du skal altid være varsom når du laver forretning, dette gælder også i Danmark. Af samme grund laver jeg kun forretning når jeg enten kan være 100% sikker på ikke at blive taget i røven, 100% sikker på at få dækket mit evt. tab el. 100% sikker på at jeg godt ville kunne undvære et evt. tab. Samme gør sig gældende i Thailand og jeg låner derfor aldrig penge ud osv. Jeg henviser altid til min kone, så ved folk med det samme at kassen er lukket og jeg undgår akavede situationer. Stoler du ikke på dem du handler med, så find et andet sted evt. lade konen klare større handler. Korruptionen, well, hvor meget oplever vi den egentlig som turist/expat? En del hvis du roder dig ud i alle mulige mærkelige ting (som mange faranger gør)…men hvis du lever et stille og fredeligt liv på den rigtige side af loven, så går det sjældent ud over dig, udover måske en uberettiget bøde for en fiktiv forseelse i ny og næ, men smil af det og tænk over at du i sidste ende støtter den 15-årige barpige den korrupte satan af en betjent køber for dine penge. Ellers kan du bære nag fra nu af og til dommedag. Så længe deres økonomiske struktur og samfund er bygget op som den er, så kommer du det aldrig til livs alligevel. Og tro mig, hvis du siger det på en pæn og kærlig måde, så er det min erfaring at du godt at ’give dem lidt igen på samvittigheden’...her tænker jeg på dobbeltmoralen osv…jeg gør det tit med folk jeg kender i Thailand. Smil af det |
|
|
lung |
Lagt på d. 14/08-2012 22:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
vi er 5 millioner i dk og 50 millioner i Thailand og hvor mange i verden 500000000 ?? hvorfor tror vi altid at lille dk. har ret og gør det rigtige ??? er vi bare lidt indavlet eller hvad ?? men rigtigt jeg kan også blive fucking irriteret... lung |
|
|
vandango |
Lagt på d. 15/08-2012 07:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
lung skrev: vi er 5 millioner i dk og 50 millioner i Thailand og hvor mange i verden 500000000 ?? hvorfor tror vi altid at lille dk. har ret og gør det rigtige ??? er vi bare lidt indavlet eller hvad ?? men rigtigt jeg kan også blive fucking irriteret... lung Nu glemmer du vist lige, at danskere er verdens lykkeligste folk. http://www.b.dk/n...-folk-igen [img]http://i.istockimg.com/file_thumbview_approve/4854511/2/stock-photo-4854511-happy-people.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 15/08-2012 12:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
danskerne........verdens lykkeligste folk, det er nok fordi vi er så åbne og positive..ik, |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 15/08-2012 15:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Jeg mener bare at trådstater skulle finde sig et andet land,hvor han kan være tilfreds og stole på folk eller måske bare bruge lidt jysk forsigtighed,men det duer jo heller ikke da han ikke vil forbindes med Danmark og danskere også forstår jeg ikke hvorfor han så i en anden tråd siger han har været 2 gange i dk inden for 3 uger,så der må jo være noget godt ved Danmark i det mindste. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/08-2012 16:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
jydetampen skrev: Jeg mener bare at trådstater skulle finde sig et andet land,hvor han kan være tilfreds og stole på folk eller måske bare bruge lidt jysk forsigtighed,men det duer jo heller ikke da han ikke vil forbindes med Danmark og danskere også forstår jeg ikke hvorfor han så i en anden tråd siger han har været 2 gange i dk inden for 3 uger,så der må jo være noget godt ved Danmark i det mindste. Det lyder rigtigt, men han har vel ogsaa en forretning han skal passe saa det er nok derfor. Man rejser ikke bare til Danmark for at faa en hot dog paa Kongens Nytorv. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 15/08-2012 16:17
|
jydetampen skrev: Jeg mener bare at trådstater skulle finde sig et andet land,hvor han kan være tilfreds og stole på folk eller måske bare bruge lidt jysk forsigtighed,men det duer jo heller ikke da han ikke vil forbindes med Danmark og danskere også forstår jeg ikke hvorfor han så i en anden tråd siger han har været 2 gange i dk inden for 3 uger,så der må jo være noget godt ved Danmark i det mindste. Som investor og iværksætter investerer man (ihvertfald jeg) i mennesker. Det er trods alt menneskerne, der sikrer en virksomhed success. Når man har flere forretninger kørende på samme tid, så er man altid nød til også at udvise tillid til de folk man samarbejder med. Man kan ikke stå ved siden af og kontrollere alle på samme tid. Jeg har lavet forretning her i mange år og er ikke naiv eller upåpasselig, men derfor kan godt blive snydt alligevel. Hvis man har lavet forretning i Asien før, så skal man grundlæggende være mere varsom og mere påpasselig end normalt. Det tror jeg alle med lidt erhvervserfaring herfra ved. Vedr. Danmark: Mit koncept er ganske simpelt. Sælg dyrt i Danmark og producer billigt i Asien. Derfor er jeg ofte i Danmark. Tro mig, jeg savner absolut ikke Danmark og elsker Thailand. Men derfor behøver jeg ikke konstant at gå rundt og ligne en glad "sukkergris" her. Der kan også være nedture og dårlige dage, som alle andre steder. Thailand er ikke altid "guld og grønne skove"... og det mener jeg ikke folk tager skade af at høre om. Rejs tilbage til Danmark eller et andet land? Hvorfor skulle jeg det? Fordi jeg indimellem er møg træt af Thailand og Thailændere? Kender ingen der har boet her i længere tid, som ikke har følt sådan indimellem. Udover selvfølgelig dem, som er tæske naive og ender med at miste alt her og rejse tomhændet hjem. Folk er vidt forskellige når det gælder Thailand og deres indtryk herfra. Nogle er total ukritiske og synes at alt er bare AHHH så fantastisk. Det er som regel folk, der ikke har så mange lokale relationer, eller som bare er snot naive. Så findes der dem der er konstant negative. Det er som regel dem, som virkelig har brændt nallerne og som er konstant mavesure over det. Fælles for mange af udlændingene her i Thailand (medmindre de er Thai-gifte og bor her) er at de i realiteten ikke omgiver sig ret meget med Thailændere og især ikke lever med og blandt dem. Gør man det, så ser og oplever man forskellene og de gode og dårlige ting på egen krop. Det giver gode oplevelser og til tider også dårlige oplevelser... Men det ændrer ikke ved at jeg til tider forbander Thailændere og Thailand langt væk og faktisk mener det er sundt også at blive sur på det hele engang imellem. Redigeret af patirak d. 15/08-2012 16:31 |
|
|
patirak |
Lagt på d. 15/08-2012 16:37
|
Dem der gør sig til dommer og "dømmer" at jeg tager til et andet land eller tilbage til Danmark, siger mig at de enten ikke har boet her og omgivet sig med Thailændere, at de ikke har lavet forretning her, at de ikke kender ret meget til landet og befolkningen - eller bare er de typiske naive "Thailands-lovers" der elsker ALT ved Thailand og nægter også at se de dårlige sider. Det er som regel dem, der på et tidspunkt står tilbage og tuder, når de har mistet deres opsparing og Thailandske kæreste/kone i samme åndedrag. Jeg er blevet "taget i røven" flere gange her i Asien og jeg er "still-standing". Det er der nok en grund til. Bor du fast i Thailand med din Thai-kæreste/kone og går konstant rundt med et lalleglad smil på læben og er konstant ukritisk, så kan jeg kun sige: "Vent til du løber tør for penge!" Så finder du ud af, at du måske skulle have været lidt mere smart og kritisk fra starten. Redigeret af patirak d. 15/08-2012 16:47 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/08-2012 22:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
En ting ved Thai-piger, jeg aldrig lærer at forstå... Du bor og lever sammen med en dejlig pige. I har det godt og der bliver opbygget et venskab og sammenhold, nogle fælles bånd, som gør at du/jeg (manden) føler 100 % tillid til kæresten. Det betyder i min verden, at man hjælper og støtter hinanden. Bla. forventer jeg, at min kæreste hyler højt, eller gør indsigelser, hvis hun opdager, at jeg er ved at blive snydt økonomisk af en Thai. Det kan feks. være en alt, alt for høj pris på noget jeg vil købe. Eller en for høj regning på en ydelse. Men her er der nogle faktorer jeg har overset.... Hun siger ikke en lyd. Hvorfor.? Hun ved det er for dyrt og alligevel nævner hun det ikke, gør heller ikke indsigelser.! Hvorfor.? Fordi Thai, hjælper Thai og farang skal betale mere end Thai'er. Fed logik ikke.? Jeg kunne nævne utallige eksempler på fænomenet og jeg undrer mig hver gang over at min pige ikke ta'r mit parti, i disse situationer. Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste her, der har den erfaring. De er nogle snydepelse, er de. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 16/08-2012 01:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
du har vel bare ikke fundet den rigtige..
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
Spring til debat: |