Se indlæg
Er Thailand slidt op?
|
|
natty |
Lagt på d. 08/07-2012 19:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Der er godt nok sket meget i Thailand siden jeg var der første gang i vel 1995. Noget til det bedre og noget til det værre. Da jeg var på Koh Samet første gang jeg var i Thailand, var det jo en helt anden ø end den er idag, selovm jeg må erkende at hvis man kender de rigtige steder og strande kan den stadig have sin charme. Det jeg mener er, at jeg ofte hører at nu er det og det paradis ødelagt, af for mange turister og grådighed. Dertil siger jeg ofte, at det da kun er godt at lokalbefolkningen tjener mere og kan få et ordentligt liv pga. turisterne. Det som er problemet er hvis områderne ikke holder fast i deres særegenthed, deres natur og deres "venlighed". På et tidspunkt var Samet ved at ligne en stor losseplads, det synes jeg så at de er ved at få styr på. Det er en balancegang. Jeg kan også huske hvordan jeg blev mere og mere frustreret over at Thainland blev mere og mere mainstream, og at det ene efter det andet fly satte tusinder af chartergæster af, for ikke at tale om pakkerejserne. Thailand blev det nye Costa del Sol og Gran Canaria. Sexturister var der masser af, set ved selvsyn, men jeg føler at der ikke var så meget industri over det dengang som der er nu. Hvad er der så sket med mig mht. Thailand. Ja, jeg holder sgu stadig af landet, føler mig "hjemme" når jeg sidder i en taxi på vej fra lufthavne og er på vej til central Bangkok, mens jeg hører Isan musik. Jeg kan huske at jeg skrev et kort hjem til familie, og det som der stod var nogenlunde som det her: "Jeg har aldrig oplevet noget så fantastisk og rædselsfuldt på samme tid" Sådan er det vel egentlig stadigvæk, jeg tror ikke min tiltrækning og "kærlighed" til landet har ændret sig. Jeg er måske blevet mere realistisk og har lært "the games", og tro mig dem lærer man ikke efter 2x14 dage i "paradis". Det som er sket for mig på mine rejser er, at jeg skal hae mit Bangkok fix, derefter tager jeg steder hen som er mere og mere udenfor "Kraks vejviser". Der er det nemlig stadig muligt at se og opleve noget af det "oprindelige" Thailand. Jeg har været i flere nabolande, og må sige at Laos er fantastisk, men der skal man også turde gå uden for alfarvej. Når jeg om nogle år har mulighed for det, står Laos stort på min "mulighedsliste", det eneste som er problemet er at det ikke er nemt at komme til havet. Det var bare nogle tanker jeg har gjort mig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/07-2012 19:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
chaingmai skrev: js, jeg takker for udnævnsen følger der løn med? er er det bare for at være morsom, eller er du bare sur over jeg har en anden mening og ikke falder på halen for dine guldkorn, eller må jeg ikke have mine holdninger selvom der ikke passer dig,jeg skriver det som jeg oplever thailand Ser du... Jeg prøver bare at diskuere på nogle tanker...du ved, sætte en diskussion igang så der sker lidt på Dansk Thai Website efter siden var ved at dø bl.a. pga. idioter som dig. Jeg satte mit indlæg op som spørgsmål og IKKE konstateringer...jeg kastede bolde i luften som folk så kan gribe og kommentere lidt på (hvilket de fleste andre benytter sig af), således at vi hører hinandens meninger og oplevelser af Thailand. Inspireret delvis fra egne observationer og delvis fra det jeg læser....meget af 'barmiljøet' (som hånden på hjertet fylder meget i Thailand for mange) var især påvirket af diverse 'stickman' artikler hvor temaet går igen flere steder... Meningen med tråden var netop at høre forskellige synspunkter, både for- og imod mine bolde. Men du kommentere slet ikke på dem i første omgang, men nøjes blot med at kalde mit indlæg for plat...og derefter igen for "platte dumt" (hvilken børnehave det begreb så end stammer fra).. Det er fint at du hygger dig i Thailand og det er fint at du har det godt og ser lyst på tingene. Men måske er det i virkeligheden dig der ikke kan tåle at andre har en anden holdning til tingene end dig??? Ihvertfald virke det ikke som om du er særlig glad for at høre end anden version end din egen. Men så bidrag dog positivt til diskussionen istedet for at stemple indlægget som plat. At gøre begge ting er vel som at tvinge sig selv til at se en dårlig film.. Tak |
|
|
John |
Lagt på d. 08/07-2012 19:50
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
En debat består af forskellige meninger og der er ingen fasitliste Giv gerne udtryk for jeres meninger men drop det personlige. Admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
Djan |
Lagt på d. 08/07-2012 21:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
Det er vel en naturlig konsekvens at, at europæere bliver fattigere og andre lande i udvikling bliver rigere. Selv med naturkatastrofer og militærkup har Thailand haft vækst - den thailandske middelklasse har aldrig været så stor. Ja, det vil afskrække visse segmenter fra Europa/Vesten, men de bliver nok bare udskiftet af andre - mere købestærke turister. De "fattige" europæere må så finde andre lande og håbe de landes befolkninger forbliver forarmede. |
|
|
natty |
Lagt på d. 08/07-2012 22:04
|
Djan skrev: Det er vel en naturlig konsekvens at, at europæere bliver fattigere og andre lande i udvikling bliver rigere. Selv med naturkatastrofer og militærkup har Thailand haft vækst - den thailandske middelklasse har aldrig været så stor. Ja, det vil afskrække visse segmenter fra Europa/Vesten, men de bliver nok bare udskiftet af andre - mere købestærke turister. De "fattige" europæere må så finde andre lande og håbe de landes befolkninger forbliver forarmede. Du har på en måde ret Djan. Jo mere velstand til "under- og middelklassen", jo mere forandrer et land sig og egentlig fantastisk at Thailand har haft og stadig har vækst. Nå, men det ender jo med at (s)expacts må finde sig en anden verdensdel at slå sig ned i. Kan se for mig at flere, bliver nødt til at tænde på pingviner, og bosætte sig på Sydpolen Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
bellaleifh |
Lagt på d. 08/07-2012 23:37
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Ta det nu rolig venner, hvem brokker sig over og skal betale en billet over 5.000 et par gange om året, men man skal betale 50 baht mere i en butik, når man er der, hvem klager over herhjemme en pakke smør er steget med 8 kr. inden for kort tid, og det er ikke det eneste der er steget, sorry bare en tanke |
|
|
Lagt på d. 09/07-2012 02:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Prisstigninger i Thailand er en realitet over en bred front, efter den nye lov om minimumslønninger, i turister lægger bare ikke mærke til det. Jeg vil gætte på at ca. 5 % af Dansk Thai Website medlemmer er fastboende, og de kan ihertfald mærke det. Den største stigning er på medicin, men også fødevarer har åfët en lille tak op igen, men fødevarer stadig billige set med danske øjne. Øl har fået 2 Btath op, men er for det meste ikke slået igennem på konsumeringsstederne. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/07-2012 08:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
natty skrev: Der er godt nok sket meget i Thailand siden jeg var der første gang i vel 1995. Noget til det bedre og noget til det værre. Da jeg var på Koh Samet første gang jeg var i Thailand, var det jo en helt anden ø end den er idag, selovm jeg må erkende at hvis man kender de rigtige steder og strande kan den stadig have sin charme. Det jeg mener er, at jeg ofte hører at nu er det og det paradis ødelagt, af for mange turister og grådighed. Dertil siger jeg ofte, at det da kun er godt at lokalbefolkningen tjener mere og kan få et ordentligt liv pga. turisterne. Det som er problemet er hvis områderne ikke holder fast i deres særegenthed, deres natur og deres "venlighed". På et tidspunkt var Samet ved at ligne en stor losseplads, det synes jeg så at de er ved at få styr på. Det er en balancegang. Jeg kan også huske hvordan jeg blev mere og mere frustreret over at Thainland blev mere og mere mainstream, og at det ene efter det andet fly satte tusinder af chartergæster af, for ikke at tale om pakkerejserne. Thailand blev det nye Costa del Sol og Gran Canaria. Sexturister var der masser af, set ved selvsyn, men jeg føler at der ikke var så meget industri over det dengang som der er nu. Hvad er der så sket med mig mht. Thailand. Ja, jeg holder sgu stadig af landet, føler mig "hjemme" når jeg sidder i en taxi på vej fra lufthavne og er på vej til central Bangkok, mens jeg hører Isan musik. Jeg kan huske at jeg skrev et kort hjem til familie, og det som der stod var nogenlunde som det her: "Jeg har aldrig oplevet noget så fantastisk og rædselsfuldt på samme tid" Sådan er det vel egentlig stadigvæk, jeg tror ikke min tiltrækning og "kærlighed" til landet har ændret sig. Jeg er måske blevet mere realistisk og har lært "the games", og tro mig dem lærer man ikke efter 2x14 dage i "paradis". Det som er sket for mig på mine rejser er, at jeg skal hae mit Bangkok fix, derefter tager jeg steder hen som er mere og mere udenfor "Kraks vejviser". Der er det nemlig stadig muligt at se og opleve noget af det "oprindelige" Thailand. Jeg har været i flere nabolande, og må sige at Laos er fantastisk, men der skal man også turde gå uden for alfarvej. Når jeg om nogle år har mulighed for det, står Laos stort på min "mulighedsliste", det eneste som er problemet er at det ikke er nemt at komme til havet. Det var bare nogle tanker jeg har gjort mig. HAr du da rendt efter turisterne,for at kigge på ,om de er sexturister ???? ja hvor skulle du ellers vide det fra, maner vel ikke sexturist bare fordi man sidder i en bar.... |
|
|
natty |
Lagt på d. 09/07-2012 10:31
|
sonny skrev: HAr du da rendt efter turisterne,for at kigge på ,om de er sexturister ???? ja hvor skulle du ellers vide det fra, maner vel ikke sexturist bare fordi man sidder i en bar.... Nu behøver du jo ikke at gøre folk dummere end de er. Hvis man ikke er blind og så iøvrigt har øjne i forhovedet, skal man da være mere end almindelig naiv og dummere end politiet tillader, hvis man ikke kan se den byttehandel som foregår. Hvis man går ind på en luderbar og endda heller ikke her kan se hvad som foregår, så er man ikke bare blind, men også døv og total blank. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/07-2012 13:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
natty skrev: sonny skrev: HAr du da rendt efter turisterne,for at kigge på ,om de er sexturister ???? ja hvor skulle du ellers vide det fra, maner vel ikke sexturist bare fordi man sidder i en bar.... Nu behøver du jo ikke at gøre folk dummere end de er. Hvis man ikke er blind og så iøvrigt har øjne i forhovedet, skal man da være mere end almindelig naiv og dummere end politiet tillader, hvis man ikke kan se den byttehandel som foregår. Hvis man går ind på en luderbar og endda heller ikke her kan se hvad som foregår, så er man ikke bare blind, men også døv og total blank. Folk har vel lov til at saette sig i en hvilken som helst bar uden at skulle blive kaldt for sex turist. Gaar man paa vaskehus for at blive vasket ? |
|
|
natty |
Lagt på d. 09/07-2012 14:27
|
hugoboerge skrev: Folk har vel lov til at saette sig i en hvilken som helst bar uden at skulle blive kaldt for sex turist. Gaar man paa vaskehus for at blive vasket ? Selvfølgelig hugoboerge, jeg har heller aldrig påstået andet, jeg skrev ikke at man var sexturist fordi man satte sig ind i en bar, jeg skrev at der er/var sexturisme, det kan man vel godt se selvom man ikke selv er sexturist. Jeg reagerede da sonny lagde ord i munden på mig, som jeg ikke har skrevet eller givet udtryk for. Det var otte ord, nærmest en bisætning, i et længere indlæg om hvordan jeg oplever Thailand før og nu og mine tanker omkring det. Mit indlæg handlede ikke om sexturisme, det var en biting. Taget ud af sammenhængen, er det typisk at man slår lige ned på et par ord for at brokke sig, men måske sonny selv har noget at bidrage med til denne tråd. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/07-2012 16:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
natty skrev: hugoboerge skrev: Folk har vel lov til at saette sig i en hvilken som helst bar uden at skulle blive kaldt for sex turist. Gaar man paa vaskehus for at blive vasket ? Selvfølgelig hugoboerge, jeg har heller aldrig påstået andet, jeg skrev ikke at man var sexturist fordi man satte sig ind i en bar, jeg skrev at der er/var sexturisme, det kan man vel godt se selvom man ikke selv er sexturist. Jeg reagerede da sonny lagde ord i munden på mig, som jeg ikke har skrevet eller givet udtryk for. Det var otte ord, nærmest en bisætning, i et længere indlæg om hvordan jeg oplever Thailand før og nu og mine tanker omkring det. Mit indlæg handlede ikke om sexturisme, det var en biting. Taget ud af sammenhængen, er det typisk at man slår lige ned på et par ord for at brokke sig, men måske sonny selv har noget at bidrage med til denne tråd. Forstaaet. For mange aar siden kom de amerikanske GI's paa 5 dages R&R til Bangkok fra Vietnam. Til det formaal udvidede man Petchburi Road som saa blev kaldt for New Petchburi Road eller Petchburi Dad Mai (extension road). Den bestod simpelthen kun af barer, hoteller og vaskehuse. Man kan maaske ikke kalde dem for sex turister men der var bare noget der skulle "fyres" af. Ikke uforstaaeligt. Dog var det ikke et sted skandinaverne opholdt sig, der var simpelthen for dyrt. Saa vi holdt os til de ydmyge steder paa Silom Road saa som Club 99 og Silver Star og for saa vidt ogsaa en gang imellem ned i Klong Toey paa "Myggen" eller Mosquito Bar. Naa men det er historie alt sammen. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 10/07-2012 09:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
"Er Thailand slidt op?" Det er naturligvis helt individuelt, hvad man mener, men jeg talte igår med min nabo om det. Hans kone er fra Filippinerne, og de er begyndt at tænke over, hvordan de vil leve som pensionister. De besøger svigerfamilien hvert år, men bruger altid lidt tid i Thailand på tilbagevejen. De foretrækker begge Thailand fremfor Filippinerne, og vælger formentlig Thailand til deres pensionisttilværelse. Peter
|
|
|
sank |
Lagt på d. 10/07-2012 09:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Tja alting er da steget lidt ? men min Pension er da også steget med 263 kr. og min daglige øl kan jeg stadig få for mellem 45 og 70 baht. og 28 i 7 - 11. Maden i spisehusene er nu næsten det samme og vand 10 baht og 7 i 7 - 11. Så føler det ikke så slemt baht bus stadig 10. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 10/07-2012 10:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
JS skrev: Er Thailand slidt op? Jeg har ræsonneret lidt over de seneste uger om tilstanden i Thailand og fremtiden for os fans, bl.a. på grund af egne erfaringer og internettet som fx Stickman og indlæg fra Dansk Thai Website. Hvor er Thailand på vej hen, både som rejsemål, expat destination, forretningssted og som naughty boy destination? Er Thailand ved at blive kvalt i sin egen succes? Er Thailand ved at blive for mainstream? Med kolossale og stadig voksende turist antal og en stadig mere mainstream familie venlig turisme. Overfyldte strande og fuldt booket hoteller samt en turistificering af stederne på bekostning af lokale værdier og seværdigheder. Er Thailand ved at blive for dyrt? Med en stigende økonomi, rekordstore produktioner og investeringer i landet og dertil øget efterspørgsel og højere priser. For barmiljøet: Behøver færre at arbejde i barerne og bliver dem der gør stadig grimmere og tykkere samt mindre afhængige og af en udenlandsk kæreste/sponsor og bliver de dermed ligeglade? Er magtfaktoren vendt til fordel for de stakkels piger? Er det i virkeligheden dem der spiller spillet og ikke modsat længere? Er tidligere tiders gensidige respekt og nysgerrighed ved at falme? Er status som udlænding mindre end nogensiden? Er stoffer, mafiaer og korruptionen ved at tage overhånd? Er årtiers barmiljø ved at dø i sin egen succes? Er barmiljøet blevet en gammel rotte der har tilvænnet sig til sex- og drukturismen og kender alle knebene? Er det blevet FOR kynisk? Er det overhovedet ’sanook’ længere for begge parter el. er det kun unge araber drenge der nyder godt af denne fagre nye verden? Er tilgangen af stadig flere nyrige russere, arabere, afrikanere, kinesere og indere ved at skubbe den tradionelle europæer/amerikaner/australier ud? Er tilgangen af nye unge generationer og dennes udskejelser ved at tage overhånd og ødelægge charmen fuldstændig? Hvad vil de faldende turist tal den vestlige verden betyde? Generelt: Er Thailand ved at udvikle sig til asiens nye Singapore? Og taber Thailand sin charme til nabolande som Cambodja, Vietnam, Laos, Myanmar, Filippinerne? Der samlet set tilbyder det samme som Thailand og individuelt begynder at røre på sig? fx, Laos har alt det isaan har. Myanmar har alt det Nordthailand (Fx chiang mai) har samt kulturen. Filippinerne har strandene der matcher Sydthailand, tilmed et veludviklet barmiljø. Bangkok lignere mere og mere det du ser i Malaysia, Indonesien og Singapore. Vietnam har maden og spændingen, ligeledes med Cambodja. Får disse steder en bedre infrastruktur og mere åben tilgang til turister og investorer, ligner Thailand så en kommende taber? Super indlæg!!! Set i forhold til de omkringliggende lande, så mener jeg stadig at Thailand har noget unikt at byde på. Det er svært at forklare hvad præcist det er... "God Karma" er nok det bedste udtryk jeg kan komme på... En følelse, som kommer op i en, når planter fødderne på Thailandsk jord - og noget som man ikke føler, når man besøger de omkringliggende lande. Det skyldes nok Thailands enorme styrke, når det gælder turisme. De ved hvordan "kagen skal skæres" og hvordan de lokker folk tilbage til Thailand igen - år efter år... Om smilene så er falske og de synes vi Faranger er latterlige, er så for den sags skyld ligegyldig, for de lykkedes med at give os fornemmelsen af at vi er i paradis. Når jeg rejser rundt i de omkringliggende lande, så har jeg aldrig den samme "trygge" og "behaglige" fornemmelse, som jeg har i Thailand. Jeg føler mig ganske simplet blot godt tilpas i Thailand. Jeg tror det er den følelse mange har og får, første gang de besøger landet og som gør, at man bare stortrives når man er her. Thailand har efter min mening "Det hele", hvor de andre lande kun har enkelte dele... og jeg simpelthen aldrig at de andre lande kommer op på samme niveau. For det skyldes både kulturen, men også erfaring indenfor turisme. Og der er Thailand langt foran. Hvor mange mennesker kender man lige der f.eks. tager på ferie til Cambodia eller Vietnam hvert år? - modsat dem der tager til Thailand år efter år? Der er en klar grund til at folk bliver ved med at tage tilbage til Thailand og aldrig får nok af stedet. De er pisse gode til turisme og er et helt specielt folkefærd. Redigeret af patirak d. 10/07-2012 10:19 |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 10:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Der bliver flere der vil bruge Cambodia og Vietnam i fremtiden,for turister vil opleve noget nyt og hvor meget nyt er der for turister,som har besøgt thailand flere gange??? Jeg tror på at mange vil bruge Thailand som base for besøge de andre lande,da det ikke koster mere at flyve til Ho che minh end til Phuket eller Chiang mai også når lande som Cambodia og Vietnam har lært at takle turisterne og deres behov så bliver Thailand den lille. Der kørte en serie her i Dk med en Vietnamser som "spiste" Vietnam,og det var et rigtig godt eksempel på hvad Vietnam kan byde på og mange danskere vil prøve det også når de finder ud af at de kan få det hele til det halve,så er springet ikke så stort. Mange "hardcore" thai elskere vil opleve at det var ligesom Thailand i de "gode" gamle dage. Jeg håber at Thailand og turist erhvervet vil overleve,men der skal tænkes nyt. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 10/07-2012 11:08
|
jydetampen skrev: Der bliver flere der vil bruge Cambodia og Vietnam i fremtiden,for turister vil opleve noget nyt og hvor meget nyt er der for turister,som har besøgt thailand flere gange??? Jeg tror på at mange vil bruge Thailand som base for besøge de andre lande,da det ikke koster mere at flyve til Ho che minh end til Phuket eller Chiang mai også når lande som Cambodia og Vietnam har lært at takle turisterne og deres behov så bliver Thailand den lille. Der kørte en serie her i Dk med en Vietnamser som "spiste" Vietnam,og det var et rigtig godt eksempel på hvad Vietnam kan byde på og mange danskere vil prøve det også når de finder ud af at de kan få det hele til det halve,så er springet ikke så stort. Mange "hardcore" thai elskere vil opleve at det var ligesom Thailand i de "gode" gamle dage. Jeg håber at Thailand og turist erhvervet vil overleve,men der skal tænkes nyt. Ja, du har ret at der er flere og flere, der søger "nye udfordringer". Problemet er bare at f.eks. Vietnam ikke er et land, som folk længes tilbage til efter det første besøg. Problemet tror jeg generelt skyldes, at det er mere besværligt at være turist i f.eks. Vietnam og folk gider ikke noget besværligt flere gange i træk. Folk vil slappe mest muligt af på deres ferie. Tror ikke det skyldes at Vietnameserne ikke taler så godt engelsk, eller at de ikke er så servicemindede eller erfarne som Thaierne, når det gælder turisme Jeg tror, det skyldes kulturen generelt og det er stort set umuligt at ændre på. Vietnameserne har bare ikke det i sig, der skal til for at blive et super turistland. Derfor vil de efter min mening aldrig komme op på samme niveau, til trods for at de har f.eks. maden, strandene osv. Det er befolkningen, kulturen, erfaringen, religionen og regeringens syn på turisme, der gør Thailand til et populært turistmål. Alle de ting skal forenes og være på plads, før man kan konkurrere med Thailand. Jeg kender f.eks. meget få mennesker, der har været turist i Vietnam og som drømmer om at tage tilbage dertil på ferie. De har alle haft en god oplevelse, men vil ikke tilbage.. Det modsatte er tilfældet for Thailand. Det viser efter min mening hele forskellen og der er meget langt endnu før f.eks. Vietnam kommer op på niveau med Thailand. Jeg ville selv aldrig vælge at betale for en dyr ferie i Vietnam eller Cambodia. Det er simpelthen ikke pengene værd, efter min mening og sådan tror jeg de fleste har det, efter at have besøgt landene første gang. Børnefamilier gider ikke rende rundt i f.eks. forurenede Hanoi eller Saigon med deres unger, blandt millioner af larmende motorcykler og ikke-smilende, ikke-engelsktalende og uvenlige vietnamesere, mens de desperat leder efter et sted hvor de kan krydse vejen for at få adgang til de få indkøbssteder, hvor der findes vestlige varer (altsammen til overpris). Spændende???... Ja, men også hammer stressende... Vietnam er faktisk ikke meget billigere end Thailand, både når det gælder hoteller, mad o.s.v. - faktisk er det mange steder dyrere og kvaliteten og servicen er langt langt dårligere. Folk fatter ikke en skid og man skal bruge oceaner af tid på bare at bestille en simpel Cola. Ikke ligefrem noget man gider spilde tid på, når man har ferie og skal slappe af. I Thailand er alt til gengæld nemmere, selv i en storby som Bangkok. Her bliver man som turist til tider også snydt, men det forgår til gengæld altid med et "smil" og folk forstår at få hele familien til at føle sig godt tilpas. En illusion? Ja, sikkert! men det fungerer og vil altid fungere fordi Thaierne kan finde ud af at smile og skabe tryghed omkring dem. Redigeret af patirak d. 10/07-2012 11:35 |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 10/07-2012 11:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
patirak skrev: jydetampen skrev: Der bliver flere der vil bruge Cambodia og Vietnam i fremtiden,for turister vil opleve noget nyt og hvor meget nyt er der for turister,som har besøgt thailand flere gange??? Jeg tror på at mange vil bruge Thailand som base for besøge de andre lande,da det ikke koster mere at flyve til Ho che minh end til Phuket eller Chiang mai også når lande som Cambodia og Vietnam har lært at takle turisterne og deres behov så bliver Thailand den lille. Der kørte en serie her i Dk med en Vietnamser som "spiste" Vietnam,og det var et rigtig godt eksempel på hvad Vietnam kan byde på og mange danskere vil prøve det også når de finder ud af at de kan få det hele til det halve,så er springet ikke så stort. Mange "hardcore" thai elskere vil opleve at det var ligesom Thailand i de "gode" gamle dage. Jeg håber at Thailand og turist erhvervet vil overleve,men der skal tænkes nyt. Ja, du har ret at der er flere og flere, der søger "nye udfordringer". Problemet er bare at f.eks. Vietnam ikke er et land, som folk længes tilbage til efter det første besøg. Problemet tror jeg generelt skyldes, at det er mere besværligt at være turist i f.eks. Vietnam og folk gider ikke noget besværligt flere gange i træk. Folk vil slappe mest muligt af på deres ferie. Tror ikke det skyldes at Vietnameserne ikke taler så godt engelsk, eller at de ikke er så servicemindede eller erfarne som Thaierne, når det gælder turisme Jeg tror, det skyldes kulturen generelt og det er stort set umuligt at ændre på. Vietnameserne har bare ikke det i sig, der skal til for at blive et super turistland. Derfor vil de efter min mening aldrig komme op på samme niveau, til trods for at de har f.eks. maden, strandene osv. Det er befolkningen, kulturen, erfaringen, religionen og regeringens syn på turisme, der gør Thailand til et populært turistmål. Alle de ting skal forenes og være på plads, før man kan konkurrere med Thailand. Hvis du så serien om ham der rejste gennem østen i tog,så viste den at der er kræfter som arbejder hårdt på tiltrække flere turister og de unge tog ekstra timer i engelsk,så det skal nok komme,og regeringen skal nok vågne op når de finder ud af hvor mange penge der i turisterne,også de skal lige lære det,mener at have læst at der skal udvides/bygges nye lufthavne. Men hensyn til religion så er 70 % budister ,men måske en anden retning end den thaierne har,det skal jeg ikke kloge i for og imod. Jeg har venner som længes tilbage til Vietnam,fordi de slet ikke var "færdige" og det er nøjagtige det samme som trækker mange til Thailand,så jeg ser en rød tråd i det. Hvad angår at komme på samme niveau som Thailand så har du måske ret,men hvis de kom på 70% så ville det betyde rigtig mange forsvandt fra Thailand og igen det ville være rigtig træls for Thailand og Thaier´ne. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 10/07-2012 11:55
|
jydetampen skrev: patirak skrev: jydetampen skrev: Der bliver flere der vil bruge Cambodia og Vietnam i fremtiden,for turister vil opleve noget nyt og hvor meget nyt er der for turister,som har besøgt thailand flere gange??? Jeg tror på at mange vil bruge Thailand som base for besøge de andre lande,da det ikke koster mere at flyve til Ho che minh end til Phuket eller Chiang mai også når lande som Cambodia og Vietnam har lært at takle turisterne og deres behov så bliver Thailand den lille. Der kørte en serie her i Dk med en Vietnamser som "spiste" Vietnam,og det var et rigtig godt eksempel på hvad Vietnam kan byde på og mange danskere vil prøve det også når de finder ud af at de kan få det hele til det halve,så er springet ikke så stort. Mange "hardcore" thai elskere vil opleve at det var ligesom Thailand i de "gode" gamle dage. Jeg håber at Thailand og turist erhvervet vil overleve,men der skal tænkes nyt. Ja, du har ret at der er flere og flere, der søger "nye udfordringer". Problemet er bare at f.eks. Vietnam ikke er et land, som folk længes tilbage til efter det første besøg. Problemet tror jeg generelt skyldes, at det er mere besværligt at være turist i f.eks. Vietnam og folk gider ikke noget besværligt flere gange i træk. Folk vil slappe mest muligt af på deres ferie. Tror ikke det skyldes at Vietnameserne ikke taler så godt engelsk, eller at de ikke er så servicemindede eller erfarne som Thaierne, når det gælder turisme Jeg tror, det skyldes kulturen generelt og det er stort set umuligt at ændre på. Vietnameserne har bare ikke det i sig, der skal til for at blive et super turistland. Derfor vil de efter min mening aldrig komme op på samme niveau, til trods for at de har f.eks. maden, strandene osv. Det er befolkningen, kulturen, erfaringen, religionen og regeringens syn på turisme, der gør Thailand til et populært turistmål. Alle de ting skal forenes og være på plads, før man kan konkurrere med Thailand. Hvis du så serien om ham der rejste gennem østen i tog,så viste den at der er kræfter som arbejder hårdt på tiltrække flere turister og de unge tog ekstra timer i engelsk,så det skal nok komme,og regeringen skal nok vågne op når de finder ud af hvor mange penge der i turisterne,også de skal lige lære det,mener at have læst at der skal udvides/bygges nye lufthavne. Men hensyn til religion så er 70 % budister ,men måske en anden retning end den thaierne har,det skal jeg ikke kloge i for og imod. Jeg har venner som længes tilbage til Vietnam,fordi de slet ikke var "færdige" og det er nøjagtige det samme som trækker mange til Thailand,så jeg ser en rød tråd i det. Hvad angår at komme på samme niveau som Thailand så har du måske ret,men hvis de kom på 70% så ville det betyde rigtig mange forsvandt fra Thailand og igen det ville være rigtig træls for Thailand og Thaier´ne. Ja, regeringen i Vietnam gør hvad de kan for at tiltrække turister - men situationen er faktisk den, at folk primært kun kommer 1 gang og så ikke vender tilbage til landet. Vedr. religion, så har hovedparten af Vietnameserne ingen religion, hvilket især skyldes kommunismen. Religion spiller faktisk en enorm rolle - også når det gælder turisme. Vietnamesere mangler generelt efter min mening forståelse for, hvad der er "rigtig" og "forkert", fordi de ingen religion har og mangler den i deres opdragelse. De er efter min mening derfor også nogle af de mest egoistiske mennesker på denne jord og hvis man ikke evner at tænke eller have medfølelse for andre, så lærer man heller aldrig hvad "service" er. Hele grundlaget for at Vietnam nogensinde skulle blive et super turistland, som folk vender tilbage til, vil efter min mening aldrig være tilstede. Spørg en Vietnameser og han vil sige at Vietnam er verdens bedste land - på alle områder. Det er han nemlig hjernevasket til at sige og mene. Hvis man selv tror man er perfekt til alt, så er det svært at overbevise en om at ting kan gøres anderledes og der er plads til forbedringer. Fakta er at ALT kunne forbedres i Vietnam - men Vietnameserne kan bare ikke selv se det. Måske også derfor de altid har været i krig med andre. De fatter generelt ikke ret meget og er enerådige. Den dårligste ferie, jeg nogensinde har haft var forresten i Vietnam - hvis nogen skulle være i tvivl V Modsat kunne Burma med tiden blive et super turistland. De har den venlige befolkning og flere taler faktisk engelsk. Dertil kommer nogle tæskelækre og uberørte strande - men så også en enorm dårlig infrastruktur. Hvem gider køre med 20 km i timen til stranden, fordi der reelt ingen vej er, eller hullerne i vejen er 1 meter dybe...? Hvem gider konstante power-cuts, dårlige/ingen internetforbindelser, ingen ATMs og et møgkedeligt natteliv? Der er lang, lang vej endnu... men potentiale... Redigeret af patirak d. 10/07-2012 12:13 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/07-2012 12:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
patirak skrev: Spørg en Vietnameser og han vil sige at Vietnam er verdens bedste land - på alle områder. Det er han nemlig hjernevasket til at sige og mene. Hvis man selv tror man er perfekt til alt, så er det svært at overbevise en om at ting kan gøres anderledes og der er plads til forbedringer. Fakta er at ALT kunne forbedres i Vietnam - men Vietnameserne kan bare ikke selv se det. Hvordan adskiller det sig fra Thailand og thaierne? Og med hensyn til forståelse for, hvad der er "rigtigt" og "forkert", så har thaierne vist heller ikke meget at prale af i den retning. Voranai Vanijaka skrev for nogle år siden et indlæg i Bangkok Post om kontrasten ved en ulykke i Thailand (vist en oversvømmelse), hvor en virksomhed mistede en masse varer. En stor del forsvandt simpelthen, mens virksomheden fik tilbudt at købe resten. Og så noget lignende i Japan, hvor befolkningen leverede alt tilbage uden krav. |
|
Spring til debat: |