Se indlæg
 Udskriv debat
NY LOV, KAN BLIVE DYR FOR KOMMUNERNE
phom
Spændende svar du fik fra DF, men det er næppe officielt politik fra DF side, faktisk pressede de meget på for at stramme optjeningsprincipperne indtil kort før valget sidste år, bl.a. vil de have førtidspensionen delt op i grundbeløb og tillæg for alle førtidspensionister, da de var sure over at indvandrer kunne tage den høje førtidspension med sig til hjemlandene,

Imens regeringen nu ser ud til at gå den anden vej og gerne vil udfase den gamle førtidspension.

Som jeg husker debatten fra sidste år var meldingen ganske klar, Danmark skulle betale mindre til pensionister i udlandet. Ligesom brøkpensionen reglerne skulle strammes fra 40 til 47 år. Og de regler skal nok komme igennem når FARVEL regeringen har sagt farvel.

http://www.inform....dk/276931

24. august 2011

Her er overskrifterne på de konkrete optjeningsprincipper, som ifølge DF blev vedtaget under forhandlingerne om reformpakke 2020, men som aldrig blev offentliggjort:

Krav om 14 dages beskæftigelse for at modtage godtgørelse for erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse.

Ingen tilskud til medicin i en karensperiode på 2 år.

Begrænset adgang til gratis praktisk hjemmehjælp i en karensperiode på 2 år.

Bopælskravet til fuld folkepension hæves fra 40 til 47 år.

Bopælskravet til fuld førtidspension hæves fra 80 pct. til 94 pct. af optjeningsperioden.

Førtidspension opdeles i grundbeløb og pensionstillæg

Flygtninge kan ikke medregne ophold i hjemlandet ved beregning af det nye førtidspensionstillæg.

Opstramning af procedurerne vedrørende konstatering af arbejdstagerstatus.

Meddelelsespligt for sygedagpengemodtagere i udlandet.

Krav om 47 års ophold for modtagelse af fuld boligydelse

Bjarne, det varmer altid (omend kort) når nogen gider reagere på ens henvendelser. Men! - Husker nu lige pludselig at jeg foruden ham Socialdemokraten også fik brev fra den selvsamme sekretær fra DF.

Kedelig jeg ikke har det mere, for jeg er næsten sikker på at ordlyden er den samme, altså et automatsvar.

Se Phoms indlæg det siger jo hvilken kovendeing også DF har taget.

SORRY! Jeg tror ikke en døjt på nogen politiker, det det drejer sig om for dem, er at sidde fast på taburetten uanset farven på stolen.

Skeptikeren

Spring til debat: