Se indlæg
 Udskriv debat
Dokumenter og ægteskab i Thailand
max
tak ole h jeg printer lige dit svar ud så jeg har det ved hånden håber det kan få det til at glide noget letter
men der går nok nogle dage inden er på vej til det kolde norge arbejdShock men skal nog vende tilbage med hvad det endte med

max
var lige et hurtig smut forbi borgerservice i århus efter mit nye pas så jeg spørger damen angåene denne famøse ægteskabsattest ved at jeg ikke her en civilstands attest fra thailand hun kikked på mig og spurte og jeg have adresse
i thailand og det har jeg jo hun svare at det ikke var nogle problem om jeg have udfyldt ansøgningen så vil det tage ca 10 min at lave den så der er forskel på hvem man snakker med på borgerservice men nu har jeg den Smile

taxidriver990
Herligt...Held og lykke Yo baby

Virkelig stor forskel paa hvem man snakker med.....gaelder ikke kun borgerservice dog
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

sudsakhon
Det fremgår af loven, at det er op til den enkelte kommune at vurdere i hvilket omfang der kræves dokumentation i ægteskabsprøvelser.

Derfor vil man opleve forskellige krav.

Max, du slap igennem, og det er det vigtigsteSmile

Man kan desværre blive udsat for en emsig sagsbehandler, der med rette kan udbede sig al mulig (og umulig) dokumentation.

Jeg har ikke mulighed for at fremlægge beviser, men jeg har oplevet flere gange, at især kvindelige sagsbehandlere godt kan finde på at blive en smule spidse, når en mand tropper op med en udenlandsk (især thai) ledsager med et eller andet ærinde.

Jeg har desværre måtte puste mig lidt op i flere af de tilfælde, hvor jeg har assisteret.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bjarne
Sudsakhons oplevelser viser jo desværre, hvor rædselsfuldt, det offentlige system kan være skruet sammen. Har konen bag skranken haft skænderi med manden over morgenmaden, og har hunden skidt på gulvet - så hold dig væk fra offentlig sagsbehandling den dag.
Desværre kan det være nødvendigt at puste sig op, og det er godt, at nogle kan gøre det. Men forfærdeligt for dem, der af den ene eller anden årsag ikke magter at slå igen, når det er rimeligt at gøre det.
Og fuldstændig urimeligt, at et samfund på vores niveau i den grad kan være afhægig af tilfældigheder.

taxidriver990
@ Bjarne...

Giver dig helt ret, og kun fordi han er expert paa omraadet har han en chance mod en parragraf rytter der har en daarlig dag.
Og nu naar du naevne en hund saa er det altid bedre at stryge den med haarene, har brugt den " metode " i min gamle kommune efter adresse skift til LOS og det hjalp
Selvom jeg boede her slap jeg for at betale 500 kr for aegtenskabs ansoegningen, de flyttede mig bare frem og tilbage ved hjaelp af en mail fra mig. Slap for at hente den personligt i DK og sparede en masse penge.
Og siden har de reg mit aegtenskab i DK og aendret min hustrus efternavn uden vi skulle have legaliseret et eneste dokument ( ellers krav paa DK ambassaden i BKK )

Saa foej for skrankepaver....og tak for dem der er medmenneskelige
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Spring til debat: