Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Læger, hospitaler og klinikker
 Udskriv debat
Bumrungrad og operationsregninger... Nogle erfaringer?
patirak
hn skrev:

patirak skrev:

Ja, det er sgu en lidt uheldig situation, især når man føler sig "fanget". Der er ingen tvivl om at hospitalet udnytter situationen. Og jeg skulle også have holdt mig langt væk. Det er jo også bare en umulighed i sådan en situation.

Jeg har tænkt mig at gå til benet, når de præsenterer regningen og bede dem om at vise en regning til prisen på de 135.000 Bath og så sammenligne med vores - som sikkert bliver 2-3 gange så høj. Så må de jo forklare hver enkelt post og forklare hvorfor vores regning er så meget større.

Ender selvfølgelig med at betale regningen, men kan ligeså godt få dem til at arbejde lidt før de får pengene. Ser man objektivt på det, så har vi fået super god service og operationen ser ud til at være gået godt. Det er jo i sidste ende det vigtigste.

Men det er sgu surt at føle at man bliver "taget i bagklappen", især når det drejer sig om sygdom.

Lad nu være med dit ynkelige klynkeri, allerede inden du har fået regningen - smil, og betal ved kasse 1 !
( og det er vel kun småpenge for en stor forretningsmand som dig )
Måske skulle i have købt en forsikring ?

Husk, du bor i sådan et daajjligt land LOL LOL Cool

Og så kan du jo glæde dig over, at operationen lykkedes.

Grin Grin Så man er altså en god forretningsmand, hvis man bare blindt betaler en regning og lader sig snyde??... Ok, der lærte jeg så noget nyt...

Lige nu er jeg faktisk glad for at bo i et land, hvor jeg kan gå ind af døren på et førsteklasses sygehus og få super gode læger til i løbet af kort tid, at stille op og operere min kæreste.

Det er ihvertfald bedre end at stå med en øst-europæisk læge i Danmark, der kun har fået tilbudt stillingen, fordi alle de dygtige danske læger er taget til Norge, hvor der er flere penge at tjene.

Hn, du kan være helt rolig. Jeg klynker ikke og jeg kan også sagtens betale regningen, helt uden at komme til at græde. :-)

patirak
Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

Det er jeg enig i. Og det er da jo så stadig et par millioner danskere som heller ikke gør, så de "skylder" (som du siger) altså heller ikke noget, selvom de hver måned betaler skat.

Nej, de har efter min mening noget tilgode for den høje skat de har arbejdet for og betalt. F.eks. retten til at komme foran ham der blot ligger på sofaen, når de bliver syge og skal på hospitalet. Jeg mener der skal være og gøres forskel på dem der yder noget og dem der ikke gør.

Og jeg kan slet ikke se hvorfor man f.eks. skal straffes (betale topskat), blot fordi man er villig til at gøre en ekstra indsats. Det er jo et demotiverende system, som kvæler gejst og vilje. At det for nogen ikke kan betale sig at arbejde eller arbejde ekstra, er jo en falliterklæring uden lige...

Nu ved jeg ikke hvad du siger nej til? Med hensyn til diskussion om politik og hvordan "systemet" skal indrettes, så melder jeg pas på et sted som dtw.

Hvis du mener, at man skal have ydelser for det der svarer til det beløb man har betalt i skat, så er det i hver fald ikke sådan vi har valgt at gøre det i Danmark.

Ja, jeg mener man skal have adgang til ydelser, der kvalitetsmæssigt står mål med den høje skat der betales. Det betyder: Hvis vi vælger at have verdens højeste skat, så mener jeg også at danskerne f.eks. skal have adgang til verdens bedste sygehusvæsen.

Kan man som stat ikke levere og kun tilbyde hvad andre lande kan tilbyde til den halve skat, så er der noget galt - efter min mening.

Det er der vel ingen som er uenige i!?

Men tilbage til udgangspunktet: Du skrev , at "du ikke skylder noget". Det gør vi andre heller ikke (med mindre vi har en restskat).

Jeg forstår nok ikke din holdning. Er det , at hvis du har betalt kr. 100 i skat, så skal du have kr. retur i ydelser?

Min holdning er ikke, at du eller andre der har betalt og betaler skat skylder noget. Min holdning er at staten skylder jer noget... i form af bedre sygehuse, skoler, plejehjem m.v. (set i forhold til den høje skat der afkræves).

Jeg har personlig også betalt min skat i Danmark og mine virksomheder har betalt skat. Har dog valgt at lukke ned og tage væk - fordi jeg ikke mente jeg fik nok for mine skattekroner. Hvorfor betale en høj skat, når man reelt ikke får kvalitet tilbage, når man har brug for det.

Så vil jeg hellere betale af egen lomme eller privatforsikre mig ud af det.

Hvad med nu? Smile Jeg tror ikke jeg kan forklare hvad jeg mener bedre... sorry...

Jeg tror enhver forstår, hvorfor man vil flytte til udlandet for at undgå en høj skat, og i stedet betale (lav eller ingen) skat i et andet land. Jeg ville ønske mig, at man samtidig frasagde sig sine rettigheder i Danmark og sit statsborgerskab.

Enig... pånær det, at vi lever i en globaliseret verden, hvor vi ville miste dygtige personlige ressourcer, som ikke ville kunne vende hjem til Danmark efter f.eks. nogle år i udlandet.

Eksempel...En dygtig ingeniør udstationeres i Kina i 5 år for en dansk virksomhed. Hans mister dermed sit statsborgerskab og kan ikke vende hjem til Danmark igen. Har et land som Danmark råd til at miste deres allerbedste ressourcer? Er det ikke nok, at vi jager dem væk og ikke formår at tiltrække dygtige udlændinge p.g.a. vores høje skattetryk?

Produktionsvirksomheder har de seneste år flyttet mere og mere af deres produktion ud af Danmark. Antallet af fabrikker bliver mindre og mindre. Hvad skal de mennesker i Danmark lave, når der ikke er flere produktionsvirksomheder tilbage? De bedst uddannede og de mest successfule iværksættere siger også farvel. Vi kan ikke alle være damefrisører og leve af børnetøj-internetbutikker. Hvad skal alle de mennesker uden udannelse lave, når der ikke er arbejdspladser til dem? Skal vi skabe flere offentlige stillinger? - er der ikke ligesom nok af dem i forvejen?

Danmarks såkaldte "velfærdssamfund" ender med at blive landets store byrde og problem. Vi kan ikke hjælpe alle i samfundet og vi kan ikke alle være lige. Jeg synes Danmark mere og mere minder om landene i det tidligere østeuropa, hvor målet også var at alle skulle have lige vilkår. Problemet var bare at experimentet mislykkedes. At man ikke kan lære af historen er mig uforståelig.

laodenmark
at 'dygtige' danske medarbejder skulle miste deres statsborgerskab ved at arbejde i udlandet i 5 år. det er vist noget sludder.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Frank
patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

Frank skrev:

Det er jeg enig i. Og det er da jo så stadig et par millioner danskere som heller ikke gør, så de "skylder" (som du siger) altså heller ikke noget, selvom de hver måned betaler skat.

Nej, de har efter min mening noget tilgode for den høje skat de har arbejdet for og betalt. F.eks. retten til at komme foran ham der blot ligger på sofaen, når de bliver syge og skal på hospitalet. Jeg mener der skal være og gøres forskel på dem der yder noget og dem der ikke gør.

Og jeg kan slet ikke se hvorfor man f.eks. skal straffes (betale topskat), blot fordi man er villig til at gøre en ekstra indsats. Det er jo et demotiverende system, som kvæler gejst og vilje. At det for nogen ikke kan betale sig at arbejde eller arbejde ekstra, er jo en falliterklæring uden lige...

Nu ved jeg ikke hvad du siger nej til? Med hensyn til diskussion om politik og hvordan "systemet" skal indrettes, så melder jeg pas på et sted som dtw.

Hvis du mener, at man skal have ydelser for det der svarer til det beløb man har betalt i skat, så er det i hver fald ikke sådan vi har valgt at gøre det i Danmark.

Ja, jeg mener man skal have adgang til ydelser, der kvalitetsmæssigt står mål med den høje skat der betales. Det betyder: Hvis vi vælger at have verdens højeste skat, så mener jeg også at danskerne f.eks. skal have adgang til verdens bedste sygehusvæsen.

Kan man som stat ikke levere og kun tilbyde hvad andre lande kan tilbyde til den halve skat, så er der noget galt - efter min mening.

Det er der vel ingen som er uenige i!?

Men tilbage til udgangspunktet: Du skrev , at "du ikke skylder noget". Det gør vi andre heller ikke (med mindre vi har en restskat).

Jeg forstår nok ikke din holdning. Er det , at hvis du har betalt kr. 100 i skat, så skal du have kr. retur i ydelser?

Min holdning er ikke, at du eller andre der har betalt og betaler skat skylder noget. Min holdning er at staten skylder jer noget... i form af bedre sygehuse, skoler, plejehjem m.v. (set i forhold til den høje skat der afkræves).

Jeg har personlig også betalt min skat i Danmark og mine virksomheder har betalt skat. Har dog valgt at lukke ned og tage væk - fordi jeg ikke mente jeg fik nok for mine skattekroner. Hvorfor betale en høj skat, når man reelt ikke får kvalitet tilbage, når man har brug for det.

Så vil jeg hellere betale af egen lomme eller privatforsikre mig ud af det.

Hvad med nu? Smile Jeg tror ikke jeg kan forklare hvad jeg mener bedre... sorry...

Jeg tror enhver forstår, hvorfor man vil flytte til udlandet for at undgå en høj skat, og i stedet betale (lav eller ingen) skat i et andet land. Jeg ville ønske mig, at man samtidig frasagde sig sine rettigheder i Danmark og sit statsborgerskab.

Enig... pånær det, at vi lever i en globaliseret verden, hvor vi ville miste dygtige personlige ressourcer, som ikke ville kunne vende hjem til Danmark efter f.eks. nogle år i udlandet.

Eksempel...En dygtig ingeniør udstationeres i Kina i 5 år for en dansk virksomhed. Hans mister dermed sit statsborgerskab og kan ikke vende hjem til Danmark igen. Har et land som Danmark råd til at miste deres allerbedste ressourcer? Er det ikke nok, at vi jager dem væk og ikke formår at tiltrække dygtige udlændinge p.g.a. vores høje skattetryk?

Produktionsvirksomheder har de seneste år flyttet mere og mere af deres produktion ud af Danmark. Antallet af fabrikker bliver mindre og mindre. Hvad skal de mennesker i Danmark lave, når der ikke er flere produktionsvirksomheder tilbage? De bedst uddannede og de mest successfule iværksættere siger også farvel. Vi kan ikke alle være damefrisører og leve af børnetøj-internetbutikker. Hvad skal alle de mennesker uden udannelse lave, når der ikke er arbejdspladser til dem? Skal vi skabe flere offentlige stillinger? - er der ikke ligesom nok af dem i forvejen?

Danmarks såkaldte "velfærdssamfund" ender med at blive landets store byrde og problem. Vi kan ikke hjælpe alle i samfundet og vi kan ikke alle være lige. Jeg synes Danmark mere og mere minder om landene i det tidligere østeuropa, hvor målet også var at alle skulle have lige vilkår. Problemet var bare at experimentet mislykkedes. At man ikke kan lære af historen er mig uforståelig.

Min grundlæggende holdning er, at hvis man skal have del i de danske ydelser, så skal man betale skat i Danmark. OK - der kan sikkert være nogen undtagelser, men generelt er det min holdning.Hvis man siger stop og betaler skat i et andet land, så har jeg svært ved at se, hvorfor de danske ydelser ikke skal fade ud.

Unggoy
Hvad er hun blevet opereret for? Generelt er Bumrungrad væsentlig billigere end tilsvarende behandlinger i fx Singapore og Hong Kong. Sidstnævnte ligger tæt på USA priser. Det er ikke kun kirurgen, der koster men:
- Operationsstuen
- Narkoselæge
- Evt. hjælpe-kirurg
- Sygeplejerske
- Medicin, div. grej som skalpel, vatrondeller, osv osv.

Jeg kan kun anbefale alle en forsikring, for går det rigtigt galt, løber en uges indlæggelse med operation, fx bypass, nemt op i 100000.
Eller hvad med 6 mdrs kræftbehandling i USA til 4 mio kr (inkl. operationer og kemo).

Fido
"Eksempel...En dygtig ingeniør udstationeres i Kina i 5 år for en dansk virksomhed. Hans mister dermed sit statsborgerskab og kan ikke vende hjem til Danmark igen. Har et land som Danmark råd til at miste deres allerbedste ressourcer? Er det ikke nok, at vi jager dem væk og ikke formår at tiltrække dygtige udlændinge p.g.a. vores høje skattetryk?"

Nu har jeg selv arbejdet i udlandet i en del år, og sidst jeg tjekkede var jeg stadig dansk statsborger .... og hvis jeg kommer i tvivl kan jeg bare spørge skattevæsnet Wink

Og med hensyn til hospitalsregningen ... få dog tegnet en forsikring for BÅDE dig og konen/kæresten - en dag går det rigtigt galt og så er man ruineret også selv om man har millioner i banken.
One man's ceiling is another man's floor

natty
Fido skrev:

Og med hensyn til hospitalsregningen ... få dog tegnet en forsikring for BÅDE dig og konen/kæresten - en dag går det rigtigt galt og så er man ruineret også selv om man har millioner i banken.

Jeg er ofte uenig med Fido, men ikke her, sorry Fido Grin

Jeg kan forstå, det kan være problematisk at tegne en forsikring hvis man er "på røven"
Men hvis man, som trådstarteren påstår er på toppen og kan klare sig selv (i al evighhed vel?), samtidig med at man er imod og forkaster det danske system med lige adgang til sygehusvæsenet, for at slippe billigere i skat, er det vel naturlig og bedst at tegne en forsikring, så man ikke føler at man bliver taget "i bagenden" af et privathospital eller af det offentlige.

Med holdningen om at enhver er sin "egen lykkes smed" og at man ikke gider betale til sundhedsvæsenet, burde man da i det mindste forsikre sig selv.

Ang. dansk statsborgerskab: en af mine venner, har altså boet over 10 år i udlandet. Som jeg forstår det er hun da stadig dansk statsborger.
Redigeret af natty d. 31/03-2012 00:15
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

patirak
natty skrev:

Fido skrev:

Jeg er ofte uenig med Fido, men ikke her, sorry Fido Grin

Jeg kan forstå, det kan være problematisk at tegne en forsikring hvis man er "på røven"
Men hvis man, som trådstarteren påstår er på toppen og kan klare sig selv (i al evighhed vel?), samtidig med at man er imod og forkaster det danske system med lige adgang til sygehusvæsenet, for at slippe billigere i skat, er det vel naturlig og bedst at tegne en forsikring, så man ikke føler at man bliver taget "i bagenden" af et privathospital eller af det offentlige.

Med holdningen om at enhver er sin "egen lykkes smed" og at man ikke gider betale til sundhedsvæsenet, burde man da i det mindste forsikre sig selv.

Ang. dansk statsborgerskab: en af mine venner, har altså boet over 10 år i udlandet. Som jeg forstår det er hun da stadig dansk statsborger.

Jeg er forsikret og har altid været det (Hos Bupa) - tror I jeg er "hjernedød"?.

Min kæreste var ikke, selvom jeg flere gange har fortalt hende, at hun skulle huske at få det gjort. Thaier tænker ikke altid fornuftigt. De kigger på det beløb der skal betales i præmie og tænker... "de penge kan jeg da spare her og nu".... Fremtiden tænkes der ikke så meget på...

Nå, men den er ikke længere at hun ikke får det gjort, før hun så må opereres halv-akut. Nu tror jeg dog endelig, at hun har fattet det. I går, sagde ihvertfald til mig, at hun ville få det lavet, så snart vi kom hjem.

Hvor mange af jeres koner/kærester havde en god international sygeforsikring, da I mødte hinanden?

patirak
Så fik jeg listet en "midlertidig" regning ud af kassedamen... Smile efter en længere samtale med hende...

Sagde til hende, at jeg havde bedt om at få overblik i går og at jeg utilfreds over ikke at have fået noget svar. Heldigvis kunne hun godt huske mig... så hun fik hun også en længere forklaring om, at vi ikke synes det var fedt at få at vide at lægen, at det ville ende med at blive en del dyrere end estimeret - og at vi kke fik nogle detaljer.

Derudover gjorde jeg hende pænt opmærksom på, at vi ikke bare ville acceptere en eventuel "kæmpe regning" - især ikke fordi jeg i går havde bedt om overblik og ikke fik det. Så hun skulle sikre at regningen var detaljeret ned til mindste detalje.

Damen spillede rollen som den lyttende og forstående - og gav mig ret i stort set alt hvad jeg sagde. Herefter begynde hun at ringe rundt og snakke med en masse mennesker. Hun bad mig så om at vende tilbage til vores værelse og kom derefter personligt med regningen efter ca. 1 times tid.

Pris indtil videre... BATH 198.528 (Pyha)... så det ser ud til at det kommer til at ramme præcis de Bath 200.000 som er deponeret og som er max. estimeret. (når sidste læge check inkluderes).

Men hvor er det fedt ikke at så tilbage med en eller anden monster-regning lige nu og at operationen er vel overstået. Smile Smile Smile Nu venter vi så bare på resultaterne af prøverne og beder til at alt er ok.

Som jeg ser det, så har de Over-Over estimeret fra starten (sikkert fordi jeg var med). Det har lægen sikkert ikke været klar over. Så derfor sagde hun som hun gjorde. Så operationen som normalt maks. koster 135.000 Bath er endt på 200.000 Bath, fordi operationen tog længere tid. Så alt i alt tror jeg prisen er helt fair.

Nu skal der holdes weekend og slappes af.... God weekend til jer alle! - og tak for hjælpen/støtten.
Redigeret af patirak d. 31/03-2012 04:22

Jeg er forsikret og har altid været det (Hos Bupa) - tror I jeg er "hjernedød"?.

Min kæreste var ikke, selvom jeg flere gange har fortalt hende, at hun skulle huske at få det gjort. Thaier tænker ikke altid fornuftigt. De kigger på det beløb der skal betales i præmie og tænker... "de penge kan jeg da spare her og nu".... Fremtiden tænkes der ikke så meget på...

Det første springer jeg let og elegantover.

Og din kæreste som du har rost i høje toner og forklaret, hvor klog, smuk og ikke mindst,hvor mange penge hun tjente.

Nu er hun altså så meget klogere end en dansk kvinde så, forstår ikke rigtig hvad du mener med hun nu er en almindelig thai.

patirak
tick skrev:

Det første springer jeg let og elegantover.

Og din kæreste som du har rost i høje toner og forklaret, hvor klog, smuk og ikke mindst,hvor mange penge hun tjente.

Nu er hun altså så meget klogere end en dansk kvinde så, forstår ikke rigtig hvad du mener med hun nu er en almindelig thai.

At påstå, at hun er dum, fordi hun tænker anderledes end en dansker giver ikke meningen. Hun er asiater og ikke dansker. Hun tænker derfor også som en asiater - nemlig mest på dagen i dag og ikke vildt meget på fremtiden.

Hvis ikke hun havde kendt mig, tror du så hun ville have taget på et dyrt privat hospital? Jeg tror faktisk, at hun ville have fundet det billigste hospital og ville være blevet opereret der.

Omvendt kunne hun godt se at det indebar en ret stor risiko, som ville være dum at tage. Så hun valgte i sidste ende privat hospitalet. Men det var ikke uden længere tids overvejelser. Noget som vi danskere slet ikke ville have overvejet eller brugt tid på at tænke på.

Jeg aner ikke, om du bor i Danmark eller Thailand. Men det lyder ikke til, at du rigtig forstår hvordan Thaier nogle gange tænker. Ofte vil de tænke omvendt af det, som vi danskere anser som en normal og fornuftigt måde at tænke på. Det gør dem ikke dumme.

De har blot en anden kultur, historie og baggrund som gør, at de ikke altid tænker rationelt og fornuftigt - efter vores tankegang. Tag et smut til Asien. Bliv her et års tid og omgiv dig selv med Thaier, så vil du forstå hvad jeg mener.

Derudover... De danske ambassader verden over modtager hele tiden henvendelser fra danskere, der har "glemt" at købe en rejseforsikring og er kommet galt afsted. "Shit happens"... og nogle mennesker tror bare ikke at ulykker kan ramme dem. Nu har min kæreste så lært, at det ikke var så smart og at det nok ville være en god ide at forsikre sig fremover.

Er hun smartere eller klogere end andre Thai-piger? Hmm... sikkert ikke... Men hun tager selv "skraldet" og ansvaret, ved at betale regningen selv og forsørger ikke at tørre den af på mig. Jeg tror godt, at jeg hurtigt kunne finde et par Thai-piger med en Farang-kæreste, der ville have handlet anderledes...
Redigeret af patirak d. 31/03-2012 05:26

SteenJ

Er ovenstående ikke noget pladder................Jeg er sgu da kommet hjem mange gange og har stadig statsbsk.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

patirak
SteenJ skrev:

Er ovenstående ikke noget pladder................Jeg er sgu da kommet hjem mange gange og har stadig statsbsk.

Det er ikke baseret på fakta, men et tænkt eksempel på, at man skal afgive sit statsborgerskab hvis man forlader Danmark for at arbejde. Læs tilbage i tråden.

ABS
Handlede denne tråd ikke om en skide hospitalsregning?Hmmmmmm
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
hugoboerge
ABS skrev:

Det tog sin tid foer den kom. Der er kommet saa meget fnidder fnadder ud af det her saa det er helt utroligt.

Bortset fra det, hvordan kan man miste sit danske statsborgerskab ? med mindre man soeger statsborgerskab i et andet land ?

Blot en sidebemaerkning.

patirak
ABS skrev:

Jo, den handlede faktisk blot om en hospitalsregning og en forespørgsel på erfaringer fra andre brugere.

Dog tog tråden så en anden drejning, fordi Janteloven (som den næste altid gør) trådte i kraft :-)

Pludselig skulle beløbsstørrelsen kommenteres og der skulle hentydes til, at man jo blot kunne betale med et smil, når man nu påstod at man var "rig".

Noget som slet ikke have noget med emnet i tråden at gøre... men som man bare ikke kan lade være med at fyre af, når man er underlagt Janteloven. Smile - og man ikke kan "tåle", at andre har det godt eller har succes med noget. Typisk dansk. Cool
Redigeret af patirak d. 31/03-2012 07:03

Frank
patirak skrev:

ABS skrev:

Jo, den handlede faktisk blot om en hospitalsregning og en forespørgsel på erfaringer fra andre brugere.

Dog tog tråden så en anden drejning, fordi Janteloven (som den næste altid gør) trådte i kraft :-)

Pludselig skulle beløbsstørrelsen kommenteres og der skulle hentydes til, at man jo blot kunne betale med et smil, når man nu påstod at man var "rig".

Noget som slet ikke have noget med emnet i tråden at gøre... men som man bare ikke kan lade være med at fyre af, når man er underlagt Janteloven. Smile - og man ikke kan "tåle", at andre har det godt eller har succes med noget.

Prøv lige at læse dit eget indlæg #5. Deraf fremgår det tydeligt, at du selv lægger grundigt op til en diskussion om andet end den stigende hospitalsregning.

Det har intet med jantelov, misundelse, eller andet andet gøre. Du behøver ikke at pudse på din glorie mere, den blænder allerede.Angel

patirak
Frank skrev:

patirak skrev:

ABS skrev:

Noget som slet ikke have noget med emnet i tråden at gøre... men som man bare ikke kan lade være med at fyre af, når man er underlagt Janteloven. Smile - og man ikke kan "tåle", at andre har det godt eller har succes med noget.

Prøv lige at læse dit eget indlæg #5. Deraf fremgår det tydeligt, at du selv lægger grundigt op til en diskussion om andet end den stigende hospitalsregning.

Det har intet med jantelov, misundelse, eller andet andet gøre. Du behøver ikke at pudse på din glorie mere, den blænder allerede.Angel

Se lige det indlæg som jeg svarer på i nr. 5...

Du skrev: "Du behøver ikke at pudse på din glorie mere, den blænder allerede" - og jeg kan kun svare: Janteloven træder igen i kraft...

patirak
.......og jeg kan derudover tilføje... kom gerne med flere "Jantelov"-baserede kommentarer... Jeg kan kan nemlig godt tåle det Smile

Fakta er, at jeg har et pisse godt liv, som jeg selv har skabt uden andre hjælp. Jeg er nemlig ikke født med en "guld ske" i røven, som nogen måske tror. Min kæreste ER faktisk tæske-lækker og har penge. Og "Ja" - Hun er tidligere luder, hvilket jeg ikke forsøger at skjule som så mange andre, der har mødt deres luder-kæreste i 7-eleven. Og ingen "Ja" - Jeg har succes med det jeg laver - og det har jeg fordi jeg har arbejdet hårdt for det.

Gør det ondt på en selv, når man hører det (og man ikke kan glæde sig på andres vegne) - så er det efter min mening kun fordi, man selv har mindreværdskomplekser og ikke selv har udnyttet ens fulde potentiale. Energien kan man så bruge på enten at forsøge at "skyde folk ned" eller gribe i egen barm og ændre ens eget liv, så man selv er glad og tilfreds.

(Puha, nu får jeg nok et kæmpe omgang skrive-tæsk) Grin Men kom bare med dem. Jeg er klar...
Redigeret af patirak d. 31/03-2012 07:41

Frank
patirak skrev:

Frank skrev:

patirak skrev:

ABS skrev:

Se lige det indlæg som jeg svarer på i nr. 5...

Du skrev: "Du behøver ikke at pudse på din glorie mere, den blænder allerede" - og jeg kan kun svare: Janteloven træder igen i kraft...

Ja når man ikke kan sige andet, så kan man jo altid hive Janteloven frem - på trods at den i denne sammenhæng er meningsløs.

Du laver selv et grundigt diskussionsoplæg i #5, og så beskylder du andre for at afspore tråden. Hmm....

Spring til debat: