Se indlæg
 Udskriv debat
"Nyt" danskejet Hotel indviet d. 12.03.2012 Mermaid i Bangkok.
hugoboerge
ABS skrev:

bannok skrev:

jeg har boet og spist utallige gange på Stab Lodge og der er udmœrket.
Og athmosfσre er rigtig god, også efter at de har fået ude barren lig ud til vejen.

Priserne på maden er ok, hvis du sammenligner med de andre Thailandske hoteller i Bangkok, så er priserne rimelige og den morgenmad er bare en super morgen mad, den fildes ikke magen i bangkok.

Smag og behag. Værelserne er noget lort, maden OK, bare man holder sig fra deres BBQ. Vedr. morgenmaden så er den mega dyr. Prøv morgenmad på Grand President Soi 11, så kan du snakke om morgenmad. Nok den bedste jeg har fået i de knap 25 år jeg er kommet i Thailand.

Vedr. det nye hotel, så kan det kun anbefales og især Admirals Pub og den gode service og mad.

Hotellet er jo ikke aabnet endnu, det er kun indviet, saa synes jeg det er svaert at anbefale noget.

ABS
Hotellet er åbnet. De har gæster. Så ikke så svært at anbefale.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
hugoboerge
ABS skrev:

Det var ikke det jeg fik at vide i soendags af deres operation manager (farang), naa men bortset fra det, saa vil jeg sige stakkels gaester i det roderi.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

ABS skrev:

Det var ikke det jeg fik at vide i soendags af deres operation manager (farang), naa men bortset fra det, saa vil jeg sige stakkels gaester i det roderi.

Har de stadig Prince, "jeg har skudt" en ræv i røøøøven, Henrik boende.?

hugoboerge
DK skrev:

hugoboerge skrev:

ABS skrev:

Har de stadig Prince, "jeg har skudt" en ræv i røøøøven, Henrik boende.?

Han naaede ikke flyveren hjem. Men som sagt, saa fik jeg at vide at der ingen gaester var og at man foerst ville vaere klar om ca. 14 dage. At der saa er nogle stakler som checker ind, dem om det. Receptionen var ikke faerdig. Swimming pool deck var ved at blive lakeret osv osv. Saa hvis man faar det indtryk at hotellet staar klart, saa er det helt forkert.

hugoboerge
DK skrev:

hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Hej igen,

Tak for dine uddybende bemærkninger. !

Når du nu anbefaler og skriver Soi 8 - kunne du så ikke hjælpe med et navn på hotellet.?

På forhånd tak for hjælpen.

Undskyld, jeg havde den opfattelse at de fleste paa DTW er bekendt med "Stalden" eller Stable Lodge. Jeg har aldrig boet der, men jeg har da set vaerelserne og de er acceptable. Herudover har de et godt koekken, baade dansk og thai. Priserne paa vaerelserne er heller ikke urimelige, jeg mener de ligger omkring THB 1,400.- per nat. Beliggenheden er efter min mening perfekt. Nana skytrain station ligger stort set lige uden for paa Sukhumvit Road.

Jeg kommer der kun sjaeldent, kun hvis der opstaar et behov for dansk mad, saa koerer vi ind til Bangkok og faar buffetten som koster det rimelige beloeb af THB 500.- eller knap og nap DKK 100.- som er overkommeligt.

Endvidere kan Adelphi Suites paa soi 8 anbefales.

UHA, pas på med Staldens priser.!

Det kan hurtigt blive en dyr affære. Deres priser på menu kortet, skal tillægges først 7 % og så 10 procent...! Det gælder også værelserne, hvor prisen iøvrigt er alt for høj og uden morgenmad.

Sidst jeg fik hakkebøf der, stod der 350 bht. på menu kortet. Men da regningen kom var det 425 bht...!

Uhørt i Thailand.

Standarden på værelserne burde genere en pris på omkring 800 -900 bht. INCL. MORGEN MAD.!.!.!

Så den er helt gal.

Paa Stalden's menu kort staar der klart og tydeligt + 10% + 7%, check bare menukortet paa deres website. THB 350.- ++ for en hakkeboef ja det er uhoert i Thailand, fordi der er ikke andre steder man kan faa en saadan. Saa skal det lige naevnes at Stalden har standard priser dvs THB 350 ++ paa deres danske menu kort.

Saa ikke noget med at passe paa for det er prisen og portionerne er rimelige. Stalden's priser for thai retter ligger omkring THB 135.- ++, hvilket er rimeligt, aircon osv. Til sammenligning betalte jeg THB 245 ++ for en tilsvarende thai ret paa Admiral's Pub for to dage siden !!

Mht vaerelses priserne saa er ABS helt forkert paa den. Et 3* hotel i Kalasin for at give et eksempel koster ca. THB 1,100 inkl morgenmad, og vi er altsaa i Bangkok og ja jeg har set vaerelserne paa Stalden og de er da betydeligt bedre end det jeg har set upcountry, saa den med THB 800 - 900 er det rene vaas efter min mening og saa mener vedkommende at morgenmad skal vaere inkluderet.

Der er reference i denne traad om Stalden og den traad (saa vidt jeg husker) er en stor gang rakken ned. Uden grund.

Jeg har ingen interesser i Stalden. Jeg kommer der en gang imellem naar jeg har et behov for dansk mad/dansk buffet. Maden er fuldt paa hoejde med hvad der serveres i Danmark og endda bedre og husk lige paa at vi er i Thailand. Herudover er deres thai retter fortrinlige (siger min kone) og thai retterne paa Admiral's Pub var ogsaa fortrinlige men priserne var utroligt hoeje.

Nu skal man lige huske paa at Admiral's Pub skal betale husleje til hotellet saa den er indregnet i priserne.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

DK skrev:

hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Hej igen,

Når du nu anbefaler og skriver Soi 8 - kunne du så ikke hjælpe med et navn på hotellet.?

Undskyld, jeg havde den opfattelse at de fleste paa DTW er bekendt med "Stalden" eller Stable Lodge. Jeg har aldrig boet der, men jeg har da set vaerelserne og de er acceptable. Herudover har de et godt koekken, baade dansk og thai. Priserne paa vaerelserne er heller ikke urimelige, jeg mener de ligger omkring THB 1,400.- per nat. Beliggenheden er efter min mening perfekt. Nana skytrain station ligger stort set lige uden for paa Sukhumvit Road.

Jeg kommer der kun sjaeldent, kun hvis der opstaar et behov for dansk mad, saa koerer vi ind til Bangkok og faar buffetten som koster det rimelige beloeb af THB 500.- eller knap og nap DKK 100.- som er overkommeligt.

Det kan hurtigt blive en dyr affære. Deres priser på menu kortet, skal tillægges først 7 % og så 10 procent...! Det gælder også værelserne, hvor prisen iøvrigt er alt for høj og uden morgenmad.

Sidst jeg fik hakkebøf der, stod der 350 bht. på menu kortet. Men da regningen kom var det 425 bht...!

Uhørt i Thailand.

Standarden på værelserne burde genere en pris på omkring 800 -900 bht. INCL. MORGEN MAD.!.!.!

Så den er helt gal.

Paa Stalden's menu kort staar der klart og tydeligt + 10% + 7%, check bare menukortet paa deres website. THB 350.- ++ for en hakkeboef ja det er uhoert i Thailand, fordi der er ikke andre steder man kan faa en saadan. Saa skal det lige naevnes at Stalden har standard priser dvs THB 350 ++ paa deres danske menu kort.

Saa ikke noget med at passe paa for det er prisen og portionerne er rimelige. Stalden's priser for thai retter ligger omkring THB 135.- ++, hvilket er rimeligt, aircon osv. Til sammenligning betalte jeg THB 245 ++ for en tilsvarende thai ret paa Admiral's Pub for to dage siden !!

Mht vaerelses priserne saa er ABS helt forkert paa den. Et 3* hotel i Kalasin for at give et eksempel koster ca. THB 1,100 inkl morgenmad, og vi er altsaa i Bangkok og ja jeg har set vaerelserne paa Stalden og de er da betydeligt bedre end det jeg har set upcountry, saa den med THB 800 - 900 er det rene vaas efter min mening og saa mener vedkommende at morgenmad skal vaere inkluderet.

Der er reference i denne traad om Stalden og den traad (saa vidt jeg husker) er en stor gang rakken ned. Uden grund.

Jeg har ingen interesser i Stalden. Jeg kommer der en gang imellem naar jeg har et behov for dansk mad/dansk buffet. Maden er fuldt paa hoejde med hvad der serveres i Danmark og endda bedre og husk lige paa at vi er i Thailand. Herudover er deres thai retter fortrinlige (siger min kone) og thai retterne paa Admiral's Pub var ogsaa fortrinlige men priserne var utroligt hoeje.

Nu skal man lige huske paa at Admiral's Pub skal betale husleje til hotellet saa den er indregnet i priserne.

Hvad er det for noget vrøvl, at man ikke kan få hakkebøf andre steder i Thailand...?

Uanset dit glansbillede af Stable Lodge, ændrer det ikke på, at deres pris niveau ligger over gennemsnittet.
Og så er der ikke blevet rakket ned på maden.....men priserne. 425 baht for en hakkebøf er immervæk i den
dyre ende.
Og så godt er der altså heller ikke på Stalden.

Prisen på værelserne ifht. standarden og uden morgenmad....Thjaaaaaaaaa.

hugoboerge
DK skrev:

hugoboerge skrev:

DK skrev:

hugoboerge skrev:

Frits skrev:

Hej igen,

Uhørt i Thailand.

Så den er helt gal.

Hvad er det for noget vrøvl, at man ikke kan få hakkebøf andre steder i Thailand...?

Uanset dit glansbillede af Stable Lodge, ændrer det ikke på, at deres pris niveau ligger over gennemsnittet.
Og så er der ikke blevet rakket ned på maden.....men priserne. 425 baht for en hakkebøf er immervæk i den
dyre ende.
Og så godt er der altså heller ikke på Stalden.

Prisen på værelserne ifht. standarden og uden morgenmad....Thjaaaaaaaaa.

Jeg tegner ikke noget glansbillede, jeg fortaeller bare som det er. Men lad os nu faa at vide hvor man ellers kan faa en god hakkeboef i Thailand til en rimelig pris ? Naar du naevner gennemsnittet hvem sammenligner du saa med ? Admiralen er 7 - 10% dyrere. Takker paa forhaand.

Anonym Bruger
Nu ved jeg ikke hvor i Thailand at du kommer.

Men kort fortalt, koster hakkebøf som dagens menu på turiststederne omkring 180-200 bht.

Så du kan se at der er langt op til de 425 bht. du ender op i på Stalden

Velbekomme.!

ABS
Kære Hugoboerge. Hvori er jeg forkert på den vedr. priserne? Har ikke nævnt nogle priser.
Vedr. dit svar fra den såkaldte Hotel Manager der skulle være Farang, så kan jeg sige dig at deres første overnattende gæst var Belgier.
Vil også sige at priserne på Stalden er alt for høje i forhold til hvad man får. Ligeså godt som derhjemme, måske bedre. Hvem fanden har lavet mad til dig Hugoboerge?
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
hugoboerge
ABS skrev:

Kære Hugoboerge. Hvori er jeg forkert på den vedr. priserne? Har ikke nævnt nogle priser.
Vedr. dit svar fra den såkaldte Hotel Manager der skulle være Farang, så kan jeg sige dig at deres første overnattende gæst var Belgier.
Vil også sige at priserne på Stalden er alt for høje i forhold til hvad man får. Ligeså godt som derhjemme, måske bedre. Hvem fanden har lavet mad til dig Hugoboerge?

Jeg synes at kunne laese at morgenmaden var megadyr, det har da noget med priser at goere.
Mermaid's operation manager er oestriger og jeg kan kun naevne hvad han sagde til mig med hensyn til at hotellet endnu ikke var klart til gaester.

Bortset fra det, smag og behag er forskellig og hvis du synes at priserne paa Stalden er for hoeje kan du bare lade vaere med at komme der, det er dit valg. Mvh.

filihankat
Jeg har boet på Stable Lodge flere gange og har helt sikkert også tænkt mig at bo der på min næste tur til Bangkok. Stable Lodge er et godt hotel med fine værelser, god service, hyggelig atmosfære og super-søde personale. Og så er beliggenheden helt suveræn!

Med hensyn til prisen, så er det jo helt ude i hampen at påstå at det burde koste 800-900 baht for Stable Lodge. For de penge får man knap nok et guesthouse i Bangkok. Til jer der påstår at man "nemt" kan finde noget der er bedre og billigere: Jeg savner stadigvæk jeres links til disse steder.

Lung Yao
^^
Jeg savner stadigvæk jeres links til disse steder

Værsågod :

http://www.bangko...
900 - 1200 ฿
Inclusive of Continental Buffet Breakfast & Free 30 minutes internet access/day

Eller "Søster hotellet" : Bangkok City Hotel :1090 ฿
http://www.bangko...hotel.com/
A brand new chic budget class hotel located at Petchaburi Road in the heart of Bangkok commercial shopping and business district. The hotel is easily accessible to Bangkok major shopping and departmental stores like [b]Mah Boon Kong, Siam Paragon, Siam Square, The Central World Plaza[/b]. Nearby is the Platinum Fashion Mall with over 3,000 wholesale retail shops, the Pratunam garment market and the Panthip IT Plaza
.
"Free breakfast buffet" and Internet Wifi:
http://www.bangko...kfast.html

Og der findes mange andre. (men de servere måske ikke spegepølse mader og frikadeller Wink ).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

filihankat
Tja, det var så to forslag, som er billigere end sTable Lodge, men helt ærligt: Det tror jeg sgu godt selv jeg kunne have fundet. Det der er afgørende her er om det så også er bedre end Stalden (også beliggenheden taget i betragtning).

Den sidste kommentar har jeg lidt svært ved at se relevansen af. Du er måske selv en af de her Thai-wannabees som kun æder ris når du er i Thailand?

laodenmark
filihankat skrev:

Tja, det var så to forslag, som er billigere end sTable Lodge, men helt ærligt: Det tror jeg sgu godt selv jeg kunne have fundet. Det der er afgørende her er om det så også er bedre end Stalden (også beliggenheden taget i betragtning).

Den sidste kommentar har jeg lidt svært ved at se relevansen af. Du er måske selv en af de her Thai-wannabees som kun æder ris når du er i Thailand?

Der blev jo blot efterlyst nogle alternativer, som så blev oplyst. Og som du skriver er der sikkert flere steder. Men folk opfatter vel forskelligt mht. beliggenhed, pris, kvalitet. Men straks skal der hakkes på det venlige indlæg

Men Måske en Thai-wannabee helst holder sig væk fra de typiske 'spegepølse- frikadelle steder. Som ofte har et højrere prisleje / dårligere thaifood. Selv foretrækker jeg også Thaifood, både ude og hjemme. Det sidste par dage har menuen her bestået af frikadeller, Stegt Flæsk med kartofler. Spørg ligge om man kan blive træt af den fede mad. Og dårlig kan undgå at blive overvægtig hvis/når man spiser sig mæt i den slag hundeæde hver dag. Bare min mening uden andre behøves at syntes det samme
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Undskylder OT - Jeg tager lige chancen på at webmaster/admin's ikke sletter dette indlæg pga. 'ulovlig' reklame Wink

Foto fra juleaften 2011 på 'Stable Lodge'

[img]http://i1265.photobucket.com/albums/jj510/PR52/Picture037.jpg[/img] is not a valid Image.

'filihankat': Kan du genkende den søde og kønne servetrice ?
Redigeret af d. 22/03-2012 19:33

Anonym Bruger
Det sidste par dage har menuen her bestået af frikadeller, Stegt Flæsk med kartofler. Spørg ligge om man kan blive træt af den fede mad.

Ok så spørger jeg dig,,nu du gerne vil ha man spørger.

Bliver man træt af at spise god dansk mad.
Ja jeg gør da aldrig.men jeg spiser meget thaimad,
fordi det også smager godt ,og det skal være rigtigt stærkt

natty
filihankat skrev:

Jeg kan da godt forstå at dem som bor fast i Thailand, kan få en brændende lyst til en leverpostejmad eller andet dansk mad ind imellem.

Men jeg kunne da ikke drømme om at æde dansk mad når jeg er derude på "kortere" besøg.

Dansk mad er tungt og fedende og iøvrigt beregnet til det danske klima og ikke til troperne.
Kald mig så bare for Thai-wannabee.

PS. Jeg kunne heller aldrig finde på at gå ind og æde, som du så smukt kalder det, på "Den Danske Kro" i Spanien.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

laodenmark
sonny skrev:

Det sidste par dage har menuen her bestået af frikadeller, Stegt Flæsk med kartofler. Spørg ligge om man kan blive træt af den fede mad.

Ok så spørger jeg dig,,nu du gerne vil ha man spørger.

Bliver man træt af at spise god dansk mad.
Ja jeg gør da aldrig.men jeg spiser meget thaimad,
fordi det også smager godt ,og det skal være rigtigt stærkt

Jeg er i hvert tilfælde træt af alle de fede retter. Sætter ikke lighedstegn imellem al dansk mad og og fed mad. Men eller's er jeg helt på linje Med natty. Dog med den tilføjelse at de få gange jeg har følt mig skidt tilpas derude, er ofte efter indtagelse af farang food. Den er ikke god for min fordøjelse dernede. Og måske nogen steder de ikke er for gode/påpasselige med omgangen af den 'ferske' føde.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Robert Kronberg
Nu bor jeg herude og har lige spist en fantastisk hakkebøf på Admiralen i Bangkok her til aften, og en efterfølgende god kop kaffe.

Der er plads til syv biler - eller otte, hvis de parkerer ordentligt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: