Se indlæg
 Udskriv debat
Godt tilbud fra SAS til BKK
uan
hn skrev:

uan skrev:

Klovn skrev:

uan skrev:

Glem alt om SAS.
De er ufleksible og alt for dyre, såfremt man vil ændre datoer eller lign.. Samtidig glemmer de at opdatere bonuspoints
Fup og fidusmagere.
Thaiairways flyver direkte, hvilket er en klar fordel, samt god service. Ikke altid de billigste, men ellers er der jo masser af andre selskaber med billige billetter...

Glem SAS..


SLUDDER....................


Hold da ferie hvor dybsindigt...
At kommentere andres indlæg med noget konstruktivt som dit
fortæller os jo blot at du fortjener dit valgte navn her på siden.

Mit valg er ikke SAS. Slet ikke. De er for dyre og ufleksible.
Hvis du vil flyve med SAS pga skærme i sæderne, tja, så tager jeg hellere 2 timer i Istanbul's VIP lounge med turkish airlines.
De har også nye fly og skærme. [ Og piloter, der ikke kan tale engelsk]
Jeg sover I flyet når jeg rejser hjem til Thailand hver måned.

Men spar mig dog for ukonstruktive kommentarer.
Kom med noget nyt info som andre kan bruge...

:-)


Du vil ikke have ukonstruktive kommentarer, men kommer selv med kommentaren:"Fup og fidusmagere"

Ja, hvad skal man sige, - Boller fra Kohberg ! Cool

P.S. SAS flyver også direkte, og på det rigtige tidspunkt på dagen, men måske forstår du det ikke, så vi tager den lige en gang til for uan:

SAS flyver også direkte.


P.P.S. Kom med noget info, der passer.



#hn: øh, jeg kan ikke huske hvornår jeg har påstået at SAS ikke har direkte flyvning til Bangkok?

I mit tidligere indlæg nævner jeg, ligesom "natty" er inde på, at SAS = EUROBONUS ikke opdaterer bonuspoints korrekt, når man vælger at flyve med SAS eller STARALLIANCE.
Uanset hvilket STARALLIANCE medlem man vælger at flyve med, er det således SAS' ansvar at points bliver ajourført..

At folk vælger at benytte SAS er da frit for alle, såfremt man ønsker, men jeg nævner blot nogle problemer der kan opstå undervejs.

Jeg flyver ikke med SAS uanset om du boller med kohberg eller ej.... ;-)

P.P:S:S:S: jeg har skiftet mit Eurobonus (SAS) til Royal Orchid (THAI)
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining
 
natty
uan:
"I mit tidligere indlæg nævner jeg, ligesom "natty" er inde på, at SAS = EUROBONUS ikke opdaterer bonuspoints korrekt, når man vælger at flyve med SAS eller STARALLIANCE.
Uanset hvilket STARALLIANCE medlem man vælger at flyve med, er det således SAS' ansvar at points bliver ajourført."

uan hvis du ønsker at citere mig så gør det venligst korrekt.
Hvis jeg kan læse mine egne gamle indlæg korrekt, har jeg aldrig skrevet det du påstår.
Det er ikke SAS ansvar at deres samarbejspartnere ikke kan finde ud af at indberette korrekt til eurobonus.
Hvordan kan SAS vide at du feks har fløjet med Thai, hvis Thai ikke giver dem besked. Har de magiske telepatiske evner?
SAS hjælper med at kontakte dem, hvis der er sket en fejl og når det bliver bekræftet tilskrives pointene.
Sådan arbejder alle flyselskaber i Star.
Alt andet er vrøvl og latin.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
uan
Faktum er, at jeg flere gange har indsendt foto/kopi at mit boardingkort til SAS /EUROBONUS, når points manglede efter en STAR ALLIANCE flyvning....

Trods konkret bevismateriale i form af email kvittering / faktura, foto af boardingkort kunne SAS ikke finde ud af at give mig points. Trods flere måneders behandlingstid.... pga korrespondance med deres STAR ALLIANCE partnere..

Sådan et firma ønsker jeg som kunde ikke at handle med eller flyve med, hvis de fører en sådan kundepolitik for EUROBONUS...

Bonuspoints er en del af den billet som er blevet solgt og repræsenterer en værdi.... At bonus ikke bliver tilskrevet min konto er direkte snyderi. Uanset hvilken STAR ALLIANCE-partner jeg vælger at flyve med..

Dyre billetter, uflexible ved ændring af returdatoer, og forsøger at snyde folk for deres retmæssige bonuspoints....

Uanset hvor fejlen søges placeret er jeg kunde hos SAS /EUROBONUS, og SAS bør handle derefter promte, ellers forsvinder tilliden til deres produkt..

Blot en konstatering af facts, hvor andre brugere af dette forum kan få indblik i de vanskeligheder der kan være forbundet i at være EUROBONUS kunde hos STARALLIANCE dvs SAS i sidste ende....

Og jeg kender flere personer som har skiftet til Royal Orchid istedet for EUROBONUS....

Fortsat god flyvetur med SAS for dem som gider....
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining
 
natty
uan du er da mere uheldig end "politiet" tillader." siden det hænder så ofte for dig. Tager du selv dine forholdsregler for at det skal glide så let som muligt.?

Jeg har i de over 10 år jeg har været medlem af EB, kun 3 været udsat for at pointenen ikke blev indsat på min konto.
1. gang var da mit medlemsnummer ikke var registreret korrekt i Thais systemer.
2. gang var da den bookingklasse jeg rejset med på Thai ikke var berettiget til Eurobonuspoint (V-klasse indenrigs) og
3-gang var da jeg fløj på Aegean metal, men med LH kode (såkaldt codeshare). Der gik ged i den hos Agean.

I de to tilfælde 1 og 3, fik jeg naturligvis mine point, men selvfølgelig ikke i tilfælde 2.

Når jeg har fløjet på SAS metal har jeg altid fået mine point efter et højst et par dage.

Når jeg flyver med et andet Star selskab, undersøger jeg selvfølgelig altid om billet bookingklassen giver Eurobonuspoint, så jeg ikke føler mig skuffet og snydt.
Det bør man egentlig gøre ligemeget hvilket program man er medlem af.
At der står Y på boardingkortet er heller ikke ensbetydende med at man rejser på den dyreste Y-classe på økonomi. Det fortæller bare hvor man sidder i kabinen.

Jeg har lært altid af få mit EB nummer på billetten ved køb, forlange at de ved check-in checker at det er korrekt registreret med både bogstaver og nummer. EBB. EBS. EBG xxxxxxxxxx, og sørget for at mit navn på billetten er fuldstændigt det samme som i mine medlemsoplysninger.

Jeg har aldrig følt at Eurobonus/SAS bevidst har udsat mig for snyd og humbug, og har altid fået en plausibel og korrekt forklaring som i mit tilfælde nr 2.

Til sidst et godt råd, undgå så vidt muligt at flyve med en codeshare billet. Både fordi flyselskaber ved codeshare"oversætter" bookingklassernene forskelligt, når de sender point til hinanden, men også fordi du kan risikere slet ikke at få nogen. Hvis man f.eks. har en billet med TG code-nummer, men flyet bliver fløjet af ex. Bengali Airways, får du ingen point, da det er det fløjne "metal" som gælder og tæller og SAS ikke har aftale med Bengali Airways.

Ja reglerne er indviklede, og det gælder sådan set alle selskaber, men jeg mener ikke at man derfor er udsat for snyd og humbug.
De fleste gange folk føler det, er det fordi de ikke har sat sig ind i reglerne.
Jeg har ihverttilfælde fået en fyldestgørende forklaring når jeg har manglet point. Selvfølgelig er det irriteret hvis man havde forventet dem.

Mere her om efteerregistrering af point:
http://www.sas.dk...r_retro_DK

http://www.sas.dk...selskaber/
Redigeret af natty d. 28/03-2012 08:08
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
laodenmark
Har oplevet noget ala det Uan beskriver flere gange, men mest med Codeshare.
Har opgivet at claime point den vej. Men flyver så vidt muligt ikke den strækning videre, også selv om der er direkte fra CPH.

Via mit arbejde har jeg fløj jeg en rute mere ca 10 gange, men fik aldrig mine point. Men det mest irreterende i den anledning var
at dem jeg fløj Og Checkede ind med på samme booking fik deres point. nogen fik 1200 p andre kun 600. dette skete nogen gange, ved indcheck foreviste vi vores EB-card. Så ingen fejl der. En enkelt gang fløj jeg ruten på Buisness, og havde oplyst EB, men stadig intet, Nu ville jeg så prøve at claime mine point, Sendte originalt Boarding card + kopi af Billet. ca 1 uges tid efter fik jeg en Bøde fra Postvæsnet der manglede 25 øre i porto, for brevet som var blevet sendt til Eurobonus i Stockholm (altså de havde modtaget brevet) men jeg fik ingen Point. Skrev så flere gange til dem og spurgte om ruten ikke gav point mere.Fra stockholm skrev de jeg måtte skrive til en SASBKK eurobonus emailadr. Hvilket jeg så gjorde,. forklarede dem sagen og at jeg havde sendt mit originale boardingcard. Svaret derfra at jeg skulle sende mit originale boarding card ( hmm engang til) I sagens natur kan man jo ikke sende det igen. Efter at have opgive sasbkk adr. skrev jeg til eurobonus i dk. om de kunne hjælpe mig. eller vi skulle se efter alternative ruter, måder at komme frem på.
men de henviste blot til sasbkk adr. Skrev venligt engang mere til dem om de ville være venlige at indsætte mine point, med samme svar ,hvorefter jeg opgav. og via arbejdet har vi forresten ikke befløjet den strækning med star alliance siden. Og vi snakker nu i omegnen af måske+50 flyvninger årligt, nogle år op mod 200 flyvninger ( da jeg er bestiller af billetter, via vores rejseagent) Men det skyldtes ikke EB men nok nærmere priserne, Men alligevel jeg requester/ melder os klar til afgang efter star alliance afgangen. bla derfor flyver vi ikke med dem..
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
 
Spring til debat: