Se indlæg
 Udskriv debat
24-års regel stopper ikke tvangsægteskaber
thaikurt1
For at faa lidt gang i debaten er her et udpluk af en artiklen i Jyllands-Posten.

Der er mange gode takter i statsministerens melding.

Vi har i dag en gruppe indvandrere, som nyder godt uden at betale til samfundet, og derfor er det rigtigt at satse på at få dem i arbejde,« siger Peter Skaarup, næstformand og retsordfører i Dansk Folkeparti.

Han mener dog, at statsministeren »glemte« noget: Nemlig, at der er en gruppe afviste asylansøgere og udlændinge med midlertidige opholdstilladelser, som skal sendes hjem. Ved at sende dem tilbage til hjemlandene kan samfundet spare penge, så det ikke bliver nødvendigt at pille ved efterlønnen og andre velfærdsgoder, mener Dansk Folkeparti.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
thaikurt1
Det maa jo vaere det forste man soge for at man faa disse indvandrere i arbejde i sted for at blive ved med faa flere til Danmark der jo mangle arbejskraft.

I sted bare at lade dem nyde godt af det danske samfund uden at paa nogen maade et del af det danske samfund.

Der er jo ogsaa en andre gruppe i af indvandrere som vi paa en maade fuldstadig opgivet at gore noget for.

Denne gruppe af afviste asylansøgere og udlændinge skal man hurtig som mulig gore noget ved
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

jorn
Nu skal det her jo ikke ende i personjagt og jeg ikke ude paa at kalde nogle enkelte personer for racesister, saa hvis der er nogle her paa siden, der skulle foele sig ramt paa deres person, saa er det ikke min hensigt . Alle der laeser mine indlaeg, laerser dem paa deres eget ansvar og jeg kan ikke goeres personligt ansvarlig for andres tolkninger.

Altsaa! Jeg mener ikke at thaikurt eller andre er racesister! Men blot undre jeg mig over modsaetnings forholdet i at accepterre 24 aars reglen og samtidig have en signatur ”der siger fri mig for kontrol samfundet Danmark”???????

Foerst lidt politisk histoie (Fortalt kort og som jeg husker det! Derfor ikke noedvendigvis 100% korrekt):

24 aars reglen blev skabt i en periode hvor dansk politik tog en kraftig hoejre drejning og foer 24 aars reglen var der flere ligende lov forslag der var oppe og vende i folktinget mange af de lovforlsag blev stemt ned og den davaerende minister havde problemer internt med, at faa fundet loesninger der levede optil de loefter der var blevet givet til vaelgerne. Loefter om stramninger paa udlaendinge loven..

Men saa kom pressen, ufrivilligt, ministeren til hjaelp! Pressen var efter ministeren og folketinget! Pressen tog fat i alt hvad der var af negtive forhold omkring voeres indvandere, saa vidt jeg husker, saa var der en temmelig tragisk udloeber af et tvangskabaegteskab og det var vand paa pressens moelle og saa gik pressen i selvsving omkring tvangsaegteskaber.

Nu var det ikke bare en ”hot”ministertaburat! Nu braendte jorden under ministeren og hastigt maatte der goeres noget! Ministeren gik i moelposen og fiskede gamle lov forslag op, sendte dem til embedsmaende og bad dem gennemgaa skraldet for genbrugsmatriale, omskrive det og sende det tilbage i form af nye lovforslag!

Da det ikke kun var ministeren der var i ilden, men det var regeringen og folketinget ogsaa! Saa var det, denne gang , immer noget lettere for ministeren og regeringen at faa sit lovforslag igennem og 24 aars reglen blev en del af dansk udlaendinge lovgivning!

Nok om det, vi maa vidre:::: Please! laes mit naeste indlaeg for du svare!

“Music is the only language I whirly understand"

jorn
Men man laver ikke en lov der beskytter en person specifikt imod tvangsaegtskaber, men en generel lov! Velvidne at det er ganske faa unge dansker af dansketnisk herkomst der bliver tvunget ind i et aegteskab!

Derved forhindre man ikke tvangsaegteskaber! Men man goer det umuligt for unge -danske statsborger, Danskere med dansk indfoedtsret- under 24 aar at hjemtage deres kaerlighed fra udlandet! Man skaber en lov velvidne, at den vil hovedsagligt ramme dansker med en anden etnisk baggrund end dansk, Entnisk baggrund fra det man kalder de 3’ verdenslande! Det er sgu da racesisme!

Minsteren siger nej! Loven er skabt af ”naestekaerlighed” for at beskytte imod tvangaegtskaber! Men hvad var det regeringen havde lovet befolkningen?, Det var stramninger af indvandre politikken! Saa hvordan haenger det hele nu sammen?

Hvis man ikke kan rejse ud og gifte sig, derefter hjemtage sin aegtefaelde, saa maa man jo blive i aegtefaeldensland og for danmark betyder det jo, da de fleste etniske aegteskaber er med en etnisk dansker, at der vil vaer en etninisk dansker mindre i landet! Det er sgu da at sende folk hjem, via bagdoeren!

For danmark betyder det jo ogsaa at aegtefaelden ikke kan indvandere, saa det betyder en indvandre mindre! Og der ved kan jo man heller ikke soege om familie sammenfoering! Saa alt i alt, betyder det jo faere indvandere, og skulle det nu ramme en eller to entiske danskere, saa betyder det jo ikke saa meget, hvis de har boern er de jo aligevel heller etniske danskere!! Det antal det kan beroere er jo ikke er et vaesenligt antal af vaelgergruppen og loven har jo samme konsekvenser for den etniske danskers udenlandske agtefaelde!Det er indirekte landsforvisning af Danske statsborger, Danskere med dansk indfoedtsret, uanset etnisk herkomst! Det begyndende ”race udrensning”

Loven bygger paa domino efekten, eller H.C. Andersen’s Konen med aeggene!

Please! laes mit naeste indlaeg foer du svare!

jorn
Hvorfor lige netop 24 aar? Og ikke 20? Ikke 35

Det forstiller jeg mig kan have noget, at goere med sociallovgivningen, men foerst og fremmest saa skulle loven jo saelges paa, at den beskytter unge imod tvangaegteskaber!

Men for mig at se saa er loven kedet sammen med andre lovgivninger og mange andre former for spekulativ sandsynlighedsberegning.

Da jeg ikke kender alle love i detaljer, saa er det ogsa nu jeg bliver spekulativ!

Folkepension kan kun opnaaes hvis man har boet i Danmark i 40 aar fra sit fyldte 15. er det korrekt? Saa der ikke meget af komme efter, hvis man ikke er paa stikkerne og faar lettet roeven og kommer til danmark den dag man fylder 24, og taenk lige over udlaendingestyrelsen sagsbehandling og man kan jo nemt staa i en situation hvor den ene aegtefaelde ikke kan opnaa en folkepension!

Tiden arbejder jo ogsaa! loven i Danmark aendre sig! forstil jer at en ung etnisk dansker paa 24 der bor under mere elle mindre fattige vilkaar, hvordan skal de skabe sikkerhed om forsoergelse af en aegtefaellen i Danmark.?

Bankgarentien er heller en tilfaeldighed! Det er ikke nok at familien lader hatten gaa rundt!

Det bliver sgu svaert at faa en bankgaranti, hvis man er paa overfoerelses indkomst eller lever i en fattigere dele af verden!

Med saadan lov der hovedsagligt rammer etniske grupper, der traditionelt har straeke familiebaand, saa kan det i sidste ende betyde, at en stor del af den oevrige familie, flytter tilbage til boerneboern og summer sumarum, endnu faere udlaendinge i Danmark!

Beskyttelse imod tvangsaegtskaber, Nej! vi har blot ekspoteret os ud af problemet. Det er da arbejde for racerent Danmark!

Naa! Men nu har jeg vist sagt rigeligt og jeg vil slutte med at sige:

En lov imod tvangsaegteskaber hoere ikke hjemme i udlaendingeloven!

Det er et socialt problem og det boer loeses via sociallovgivning, og der burde skabes bedre vilkaar for at specifikt at gaa ind i de etniske grupper og beskytte den enkelte etniske dansker imod kulturel tvang af enhver form.

paulsenp
Hej Jorn,

Jeg er enig med dig, i det meste af det du skriver.

En lille rettelse:
Man har kun ret til den "fulde" folkepension, hvis man har opholdt sig i landet i mindst 40 år (fra man er 15 til 65 år). Ellers får man en andel, svarende til hvor mange år man har været her.

Reglerne kan ses her:

http://www.hod.dk...oner/4.HTM

Peter

rolan
hej jorn jeg vil kalde dig det modsatte af en rasist
loven hjælper mod tvangs ægteskaber for nu har de invandere som ikke ønsker at deres børn skal giftes med fæteren for at de kan komme herop en undskylning nemlig den danske stat

du skriver at der ikke er så mange tvangs ægte skaber ( slettet af sensuren mig selv ) hvad er et tvangs ægteskab der hvor børnene gifter sig med protest eller der hvor børnene gifter sig i stilhed fordi familien siger det

rolan
og så snakker du om penge hvor mange de har også der ved du heller ikke hvad du snakker om

de har så mange penge at du ikke drømmer om det
når der blir holt bryllup kommer der 200-300 menesker
og de gir store gaver mellem 20 000 og op til 100000 kr pr familie

de rejser hjem hele familien og det er jo nogle stykker til derres hjemlande engang om året minimun 1 måned helst 3

og det er ikke noget p´roblem at låne sorte penge til feks en foretning heller ikke dem der skal betales under boret for der blir ikke solgt noget uden det også under boret
Redigeret af rolan d. 29/11-2005 14:51

Bjarne
Hej Thaikurt
Måske lidt uklart med fyring og 24 års reglen. Undskylder. Blot udtryk for min egen mening: 24 års reglen er elendigt arbejde fra de politikere, der har lavet den, og som vi har ansat til at lave ordentligt arbejde. Hvis man udførte tilsvarende elendigt arbejde i en privat virksomhed, ville det være fyringsgrund.
Subjektiv mening.

vh / Bjarne

thaikurt1
Hej Bjarne.

Du skriver at det er elendigt arbejde men som jeg se den virker loven imod tvangs ægteskaber og masse invandere osv

thaikurt1
Min svar kommer i smaa bidder hen af vejen

Hvordan har du taenk dig at man skulle laven en lov der skal virke og sammetide ikke rammen en andre gruppe borger?

Hvis en man ikke kan forsoergelse sin aegtefaellen saa skal man helle ikke havde hende til Danmark selv saa man er danskerne eller udlaendinge

jorn
Du skriver at du har slettet noget, er det noget jeg har skrevet ??? jeg??? jeg haaber ikke du redigere i det jeg skriver???

Det fint nok alt sammen, men den lov er ikke et vaern imod tvangsaegte.

Den er saa maend heller ikke noget som helst vaerd paa nogen som helst andre maader?

og ja poltikere burde jo arbejde for os, men det er ikke altid det foeles paa den maade naar tilhoere et mindretal!

Og husk saa, at misundelse er en grim ting! at sige at jeg ikke ved noget om hvor mange penge "de"har (jeg ved ikke hvem "de" er) og saa under bygger man sin egen viden med, at fortaelle hvor store bryllup de holder? Det er sgu da direkte usagligt

Det modsatte af racesist!GrinGrin den tager jeg som stort komplimentGrinGrin

Jeg er hverken eller! "jeg er sgu bare hvid, dansk, og bor Bangkok "

Jeg er fremmedearbejder!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pom been farang, kun ben Perker chai mai?

Naa men nu jeg ikke tid til at lege mere med jerWinkman er udsendt, paa opgave i hong kong i den naeste ugestidWink snakkesCool

jorn
Du skriver at du har slettet noget, er det noget jeg har skrevet ??? jeg??? jeg haaber ikke du redigere i det jeg skriver???

Den var til Rolan, jeg haaber virkelig ikke at der nogle her paa siden der sletter hvad jeg skriver, det vil vaere skidtAngry

Webmaster
Rolan skrev: ( slettet af sensuren mig selv ).....

Kun dem der er i Admin kan gå ind og redigere i indlæg, og det gøres normalt kun hvis nogle har glemt [url] om et link og lignende. Sletning af indlæg eller sletning af dele af indlæg vil kun ske i yderste tilfælde og er så vidt jeg husker endnu ikke sket - derimod vil en flytning af en "uheldig" tråd til censuren være at foretrække. Og det er heldigvis lang tid siden sådan en flytning til censuren sidst er foretaget.

Men tilbage til det Rolan skrev. Læs det venligst lige en gang til :-)
Takker :-)
Redigeret af Webmaster d. 30/11-2005 16:27
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jorn
Undkylder til webmaster!!!Sad og takker for hurtig respons!Smile

thaikurt1
Jorn saa venter vi bare til du kommer tilbage. Wink

God arbejde lyst i Hong kong Grin

Spring til debat: