Se indlæg
 Udskriv debat
Overvægt
sum
Lung Yao skrev:
I samme åndedragt når nu du har "kuglerammen" frem forklare os Uvidende, hvorfor selskaber forhøjer deres billet priser (tax+Afgifter) når olieprisen stiger til fx. 110 $ per tønde (logik for burhøns) men min ringe IQ forhindrer mig af følge mekanismen når olieprisen derefter falder til fx. 75$ per tønde, så koster billeten STADIGT det samme som før. Var det måske også p.g.a. "Sikkerheden" Angel.


Det sker udfra at man har en forventet indtjening fastsat udfra ud en olie pris på f.eks 90$ pr tønde, men markedet gør, at der er blevet solgt billeter til en endnu laver råolie pris ex. $85, før stigningen til 110$ (en lille stigning i olie prisen får ikke samme betydning, der er det andre faktore) når olien så igen falder til f.eks 75$ fastholder man prisen og håber at olie prisen er på 75$ den dag man letter. lidt lotteri er der altid med i spillet.

Er selskabet uheldig, så når prisen måske at stige igen inden flyet bliver tanket, men alle billetterne er solgt. men da man har fastholdt den høje billetpris så sker der ikke noget med den forventet indtjening før råolien når de 90$ som tilfældigvis også er gennemsnittet af de tre pris eksempler, som alle er grebet i luftenSmile

Så det sker for at man kan fastholde sin forventet gennemsits indtjening.


Du behøver nu ikke at sætte dit lys under en skæppe, Lung Yao, det er ikke logik for perle hønsWink
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
laodenmark
sum skrev:
Lung Yao skrev:
I samme åndedragt når nu du har "kuglerammen" frem forklare os Uvidende, hvorfor selskaber forhøjer deres billet priser (tax+Afgifter) når olieprisen stiger til fx. 110 $ per tønde (logik for burhøns) men min ringe IQ forhindrer mig af følge mekanismen når olieprisen derefter falder til fx. 75$ per tønde, så koster billeten STADIGT det samme som før. Var det måske også p.g.a. "Sikkerheden" Angel.


Det sker udfra at man har en forventet indtjening fastsat udfra ud en olie pris på f.eks 90$ pr tønde, men markedet gør, at der er blevet solgt billeter til en endnu laver råolie pris ex. $85, før stigningen til 110$ (en lille stigning i olie prisen får ikke samme betydning, der er det andre faktore) når olien så igen falder til f.eks 75$ fastholder man prisen og håber at olie prisen er på 75$ den dag man letter. lidt lotteri er der altid med i spillet.

Er selskabet uheldig, så når prisen måske at stige igen inden flyet bliver tanket, men alle billetterne er solgt. men da man har fastholdt den høje billetpris så sker der ikke noget med den forventet indtjening før råolien når de 90$ som tilfældigvis også er gennemsnittet af de tre pris eksempler, som alle er grebet i luftenSmile

Så det sker for at man kan fastholde sin forventet gennemsits indtjening.


Du behøver nu ikke at sætte dit lys under en skæppe, Lung Yao, det er ikke logik for perle hønsWink


tror nu ikke de fleste gambler så meget med oliepriserne som udsagnet ' Er selskabet uheldig, så når prisen måske at stige igen inden flyet bliver tanket, men alle billetterne er solgt' De har jo nok for det meste sikret sig med 'futures' i hvert tilfælde noget tid ud i fremtiden, Og skulle olien stige meget udover den periode de har en sikret oliepris, bliver der vel indført et olietillæg. Vel også derfor denne afgift er af vidt forskellig størrelse selskaberne imellem afhængig af deres Brændstof indkøbspolitik. Omvendt vil en stigning på f.eks 20 % olieprisen
fra f.eks 80 $ til 96 $ pr Barrel, vil det svare til at liter prisen stiger med ca. 50 øre. Og en tur cph-bkk bruger vel lige under 300 liter pr passager. altså en stigning på knap 150 kr pr .vej
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
 
Lung Yao
sum skrev:
.......................................................................
........................................................................

Det sker udfra at man har en forventet indtjening fastsat udfra ud en olie pris på f.eks 90$ pr tønde, men markedet gør, at der er blevet solgt billeter til en endnu laver råolie pris ex. $85, før stigningen til 110$ (en lille stigning i olie prisen får ikke samme betydning, der er det andre faktore) når olien så igen falder til f.eks 75$ fastholder man prisen og håber at olie prisen er på 75$ den dag man letter. lidt lotteri er der altid med i spillet.
Er selskabet uheldig, så når prisen måske at stige igen inden flyet bliver tanket, men alle billetterne er solgt. men da man har fastholdt den høje billetpris så sker der ikke noget med den forventet indtjening før råolien når de 90$ som tilfældigvis også er gennemsnittet af de tre pris eksempler, som alle er grebet i luftenSmile
Så det sker for at man kan fastholde sin forventet gennemsits indtjening.
Du behøver nu ikke at sætte dit lys under en skæppe, Lung Yao, det er ikke logik for perle hønsWink

JO, det må da være,Grin, for min pointe er at mange passager har fået en "Xtra afgifts/fueltillæg" bl.a. dem der har bestilt/reserveret og endnu ikke har betalt billetten, p.g.a. stigning af oliepriserne på markedet, men JEG har til d.d. ALDRIG hørt om at nogle har fået penge tilbage hvis/når det gik den anden vej .Angel

lidt lotteri er der altid med i spillet
og lige som i Casinoer er det altid dem der vinder Tuttelu Tralla



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
sum
Lung Yao skrev:
sum skrev:
.......................................................................
........................................................................

Det sker udfra at man har en forventet indtjening fastsat udfra ud en olie pris på f.eks 90$ pr tønde, men markedet gør, at der er blevet solgt billeter til en endnu laver råolie pris ex. $85, før stigningen til 110$ (en lille stigning i olie prisen får ikke samme betydning, der er det andre faktore) når olien så igen falder til f.eks 75$ fastholder man prisen og håber at olie prisen er på 75$ den dag man letter. lidt lotteri er der altid med i spillet.
Er selskabet uheldig, så når prisen måske at stige igen inden flyet bliver tanket, men alle billetterne er solgt. men da man har fastholdt den høje billetpris så sker der ikke noget med den forventet indtjening før råolien når de 90$ som tilfældigvis også er gennemsnittet af de tre pris eksempler, som alle er grebet i luftenSmile
Så det sker for at man kan fastholde sin forventet gennemsits indtjening.
Du behøver nu ikke at sætte dit lys under en skæppe, Lung Yao, det er ikke logik for perle hønsWink

JO, det må da være,Grin, for min pointe er at mange passager har fået en "Xtra afgifts/fueltillæg" bl.a. dem der har bestilt/reserveret og endnu ikke har betalt billetten, p.g.a. stigning af oliepriserne på markedet, men JEG har til d.d. ALDRIG hørt om at nogle har fået penge tilbage hvis/når det gik den anden vej .Angel

lidt lotteri er der altid med i spillet
og lige som i Casinoer er det altid dem der vinder Tuttelu Tralla

.



Det var svært at finde en simple måde at beskrive et ellers komplekst regnestykke på! Men du har da næsten fanget den!Wink du kom da frem til rigtige resultat...Pibe

Kunden har altid ret indtil kunden beder om få penge tilbage............Read the rules
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
milex
JO, de pax der har fløjet/betalt før olietillæg, men hvor olieprisen var høj, har jo faktisk fået en billet der var for billig.

Det der bedes om er åbenbart flg. scenario:
Jeg køber for 500dkk bensin til min bil. Dagen efter er prisen faldet til 450dkk altså skal jeg have 50dkk tilbage fra bensin-manden. Men hvis den dagen efter er steget til 550dkk skal jeg betale xtra 50dkk til bensinmanden.

Det kunne sandelig blive et gedemarked hvis billet-prisen skulle afspejle brændstof-priser/rente-satser/overenskomster/etc. på den eksakte rejsedag.
 
laodenmark
milex skrev:
JO, de pax der har fløjet/betalt før olietillæg, men hvor olieprisen var høj, har jo faktisk fået en billet der var for billig.

Det der bedes om er åbenbart flg. scenario:
Jeg køber for 500dkk bensin til min bil. Dagen efter er prisen faldet til 450dkk altså skal jeg have 50dkk tilbage fra bensin-manden. Men hvis den dagen efter er steget til 550dkk skal jeg betale xtra 50dkk til bensinmanden.

Det kunne sandelig blive et gedemarked hvis billet-prisen skulle afspejle brændstof-priser/rente-satser/overenskomster/etc. på den eksakte rejsedag.


Det gedemarked undgåes på følgende måde : Flyselskaberne har sikret sig en fast oliepris lang tid fremover. Især når der er uro på oliemarkedet. Så hvis f.eks SAS har nogle billetter i foråret så vil de oftest kende olieprisen. Men der er selvfølgelig nogle overlap /huller mht. flyplaner /priser. Og rigtigt bliver så ikke rettet nedad med priserne automatisk. Men har et konkurerende selskab bedre prisaftale (afhængig af hvornår og hvor lang tid de sikre sig i)
Så har dem der købte olie dyre jo et problem med fortjenesten. Men brændstof er jo heldigvis ikke den eneste der afgør prisen. Så skulle priserne jo være fordoblet de sidst 5-6 år hvor olieprisen er fordoblet.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
 
natty
Må jeg lige spørge, noget jeg aldrig har oplevet, at skulle betale mere for biletten når den er betalt?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
milex
@loadenmark, fuldstændig enig. Har nok misforstået dit forrige indlæg. Troede du mente der ikke var nogen der fik olie-tilægget retur når olieprisen faldt. Og tvivler på at nogen får noget retur på en betalt billet. Markedet regulerer automatisk.
 
Lung Yao
milex skrev:
JO, de pax der har fløjet/betalt før olietillæg, men hvor olieprisen var høj, har jo faktisk fået en billet der var for billig.

Det der bedes om er åbenbart flg. scenario:
Jeg køber for 500dkk bensin til min bil. Dagen efter er prisen faldet til 450dkk altså skal jeg have 50dkk tilbage fra bensin-manden. Men hvis den dagen efter er steget til 550dkk skal jeg betale xtra 50dkk til bensinmanden.Det kunne sandelig blive et gedemarked hvis billet-prisen skulle afspejle brændstof-priser/rente-satser/overenskomster/etc. på den eksakte rejsedag.

Hvis du læste mit svar grundigt ville du måske har opdaget at jeg skrev når du har reserveret og ikke har betalt endnu, derfor duer din sammenligning ikke.
Men du kunne bruge denne her i stedet: Du bestiller olie til fyring i dit hus og får så at vide at det ville koste, lad os sige 5500kr og skal betale ved leverance, og når den så bliver leveret månedet efter får du en regning på 6200kr Shock.


.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
sum
Lung Yao skrev:
milex skrev:
JO, de pax der har fløjet/betalt før olietillæg, men hvor olieprisen var høj, har jo faktisk fået en billet der var for billig.

Det der bedes om er åbenbart flg. scenario:
Jeg køber for 500dkk bensin til min bil. Dagen efter er prisen faldet til 450dkk altså skal jeg have 50dkk tilbage fra bensin-manden. Men hvis den dagen efter er steget til 550dkk skal jeg betale xtra 50dkk til bensinmanden.Det kunne sandelig blive et gedemarked hvis billet-prisen skulle afspejle brændstof-priser/rente-satser/overenskomster/etc. på den eksakte rejsedag.

Hvis du læste mit svar grundigt ville du måske har opdaget at jeg skrev når du har reserveret og ikke har betalt endnu, derfor duer din sammenligning ikke.
Men du kunne bruge denne her i stedet: Du bestiller olie til fyring i dit hus og får så at vide at det ville koste, lad os sige 5500kr og skal betale ved leverance, og når den så bliver leveret månedet efter får du en regning på 6200kr Shock.
.


natty skrev:
Må jeg lige spørge, noget jeg aldrig har oplevet, at skulle betale mere for biletten når den er betalt?



Tax = skat, en skat som betales på brændstof antager jeg! i det fløgende kaldet afgift. De fleste afgifter beregnes med X%, med et system der ligner det, som mange kender fra moms systemet, men det er ikke det samme. afgiften beregnes af prisen når selskabet foretager indkøb af brændstof, ikke pr. billet. Men selskabet fordeler og opkræver afgiften af deres kunder pr. billet.

Man må ikke opkræve en afgift (skat), der ikke også bliver betalt, man på altså ikke bare opkræve en afgift udfra fra forventninger og putte en evt formeget betalt afgift i lommen. Man er forpligtiget til at betale den fulde afgift også selv om man ikke har/kan eller vil opkræve afgiften.

Når en billet er betalt er det den samlet pris+afgift, normalt ved salg til private skal sælge opgive den samlet pris, dog må man gerne vise afgiftene særskilt, men man må ikke opgive en nettopris uden afgifter, og i Danmark er det normalt ikke tilladt at opkræve prisstigning+ afgiftstigning, efter at en vare er betalt. Virksomheden hænger selv på den øget afgift, som opstår hvis olieprisen stiger for selskabet. Dermed kan man have købt billetten "for billigt" da selskabet ikke har dækning for afgifterne. Modsat kan en kunde normalt ikke kræve penge tilbage for meget betalt afgift, af selskabet. Hvis man vil det så må man en tur til skat, men der har man ikke meget at gøre som privat person.

Bestiller man en billet, men ikke betaler den, så er det helt normalt at selskabet tager forbehold for evt. prisstigninger og afgifter frem til betallings tidspunktet. Den pris billetten er solgt til kan være sat på et tidspunkt hvor olieprisen var høj og men på betalingstidspunktet er den lav, dermed er man blevet opkrævet for meget i afgift og man vil opdage, at prisen falder når man betaler, da afgiften ikke er lovligt opkrævet og den ikke betalt.

Når man så oplever at den efterfløgende pris på billetter forsat er høj, så er der fordi at selskabet i det samlet regnskab har et tab på afgifterne. Et tab som ikke står i forhold den opkrævet afgift på de allerede betalte billetter. Forskellen (de manglene afgifter) overføres til tabskontoen, som er en omkostningsudgift for selskabet. og vupti, er det ikke længere skat, men en omkostning, som man der efter medtager sammen med alle andre omkostninger når billetprisen fastsættes. Det en måde at gøre det på!

Det er ikke ulovligt, da den øget afgift på de billetter der er betalt, men solgt for billigt, er bliver betalt i af selskabet og man opkræver ikke penge for en afgift, da det jo er et tab, en omkostning.


Det er meget forskelligt hvordan brændstof handles, men ofte har selskabet optioner på X levering, men det har man ikke på afgiftene, da oliepriserne fare op ned, er der forskellige mekanismer indbygget i beregnings metoderne som sikre at skat får deres.

Det handler om tidpunket der handles på, både for os der køber billetten, men også hvornår selskabet forhandler indkøb af brændstof og hvornår der skal betales afgifter

Selskabet skal som minnimum have deres forventet indtjening, som er fastlagt i budgetet.

Det er meget komplekst og det er svært at finde en simpel måde at beskrive det hele på
Redigeret af sum d. 20/10-2011 12:57
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
milex
Dine betragtninger vedr. tax er sikkert rigtige. Men brændstof-tillæg er ikke en tax, blot en fohøjelse af billet-prisen der optræder særskilt i en begrænset periode.
De tax'es du ser på din billet dækker eksemplvis lufthavns-afgifter.
 
sum
Lung Yao skrev:
milex skrev:
JO, de pax der har fløjet/betalt før olietillæg, men hvor olieprisen var høj, har jo faktisk fået en billet der var for billig.

Det der bedes om er åbenbart flg. scenario:
Jeg køber for 500dkk bensin til min bil. Dagen efter er prisen faldet til 450dkk altså skal jeg have 50dkk tilbage fra bensin-manden. Men hvis den dagen efter er steget til 550dkk skal jeg betale xtra 50dkk til bensinmanden.Det kunne sandelig blive et gedemarked hvis billet-prisen skulle afspejle brændstof-priser/rente-satser/overenskomster/etc. på den eksakte rejsedag.

Hvis du læste mit svar grundigt ville du måske har opdaget at jeg skrev når du har reserveret og ikke har betalt endnu, derfor duer din sammenligning ikke.
Men du kunne bruge denne her i stedet: Du bestiller olie til fyring i dit hus og får så at vide at det ville koste, lad os sige 5500kr og skal betale ved leverance, og når den så bliver leveret månedet efter får du en regning på 6200kr Shock.
.


natty skrev:
Må jeg lige spørge, noget jeg aldrig har oplevet, at skulle betale mere for biletten når den er betalt?


milex skrev:
Dine betragtninger vedr. tax er sikkert rigtige. Men brændstof-tillæg er ikke en tax, blot en fohøjelse af billet-prisen der optræder særskilt i en begrænset periode.
De tax'es du ser på din billet dækker eksemplvis lufthavns-afgifter.


sum skrev:[quote]Tax = skat, en skat som betales på brændstof antager jeg! i det fløgende kaldet afgift.


sum skrev:[quote]De fleste afgifter beregnes med X%, med et system der ligner det, som mange kender fra moms systemet, men det er ikke det samme. afgiften beregnes af prisen når selskabet foretager indkøb af brændstof, ikke pr. billet. Men selskabet fordeler og opkræver afgiften af deres kunder pr. billet.


At det kun fremgår af billetten i visse perioder, er udelukkende et konkurrence elementet og du vil altid finde begrebet i deres slags betingelser, Det er et skult gebyr som dukker op når oliepriserne stiger volsomt. Brændstof tilægget indholder også de skattemæssige afgifter, som kan stige på trods af at selskabet har optioner på brændstof.

sum skrev:[quote]Det er meget forskelligt hvordan brændstof handles, men ofte har selskabet optioner på X levering, men det har man ikke på afgiftene, da oliepriserne fare op ned, er der forskellige mekanismer indbygget i beregnings metoderne som sikre at skat får deres.



I indlægget omtaler jeg ikke lufthavnsafgifterne, som ikke er en skat, men en betaling for at bruge lufthavnen, men i tilægget kan der være medtaget skatter. Det kan også være skatter alene, som bliver vist, men som flyselskabet skal betale til ejeren af lufthavnen, vist nok noget en tidligere ejer glemte at betale vidre til staten, og lufthavns afgifter, er altså ikke en skat, men en "husleje" som igen består af flere forskellige elementer.

Der er masser af huller i min forklaring, fordi brændstofpriser, skatter og afgifter er komplekse begreber af billetprisen

Det er svært at forklare dem i de rette sammenhængen, det forsøger jeg heller ikke på og det er også derfor at flyselskaber og andre virksomheder betaler mennesker der har en højre en udannelse på området.Wink

Det jeg forsøger, er at forklare mekaniserme og baggrunden, for hvorfor en billet ikke bliver billigere når brændstof priserne falder, men altid stiger når brændstof priserne stiger, hvorfor man ikke kan forvente at få penge tilbage på en betalt billet, men at man kan opleve både en stigning, såvel som fald på prisen, når billetten er bestilt, men ikke betalt, og hvorfor at højepriser bevares efter et fald på olien, evt under dække af et brædstoftillæg.

hvis mine 2 indlæg ikke gør det godt nok så er DTW nok ikke det rette sted at stille de spørgmål, da der findes eksperter der kan, men de er tilsyneladene ikke på DTW.Frown
Redigeret af sum d. 21/10-2011 19:41
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun
 
Spring til debat: