Se indlæg
 Udskriv debat
Søger Kredit muligheder vedr huskøb
NoiNarak
Der er jo også den mulighed,at man laver en 10-20-30 årig lejekontrakt,som mange har-eller det der hedder en usufruct-som i mine øjne nok er det mest geniale for en udlænding herude,med-uanset hvor godt det går,alligevel alle de usikkerheds momenter der er/kan være.
Og en usufruct er bindende til du dør-og er blevet prøvet flere gange ved domstolene herude-og hverken ejer,konen eller andre kan anfægte den.

Webmaster
kennyth skrev:
Hej Alle

Jeg er bosat i TH med min thaikone (hun arb ikke, og jeg er invalidepensionist på 42), men jeg er træt af at leje, og vil gerne købe et hus til os. Dog ved jeg ikke lige hvordan, pga det er umuligt at få lån i banken som farang, + min kone ikke arbejder, såå.. Ja, intet lån! Jeg har set reklamer på motorvejene jævnligt at det er muligt t købe på kredit, men når jeg ringer er det altid kun 9 mnd afdrag og resten cool cash i 10`nde mnd.
Er der nogen af jeg der kender steder hvor man kan søge om et lån, evt købe direkte af ejendomsselskabet, men betale af over 5-10 år eller lign ?
Har hørt de eksisterer men har ikke kunne finde oplysninger om noget nogen steder.
Ang steder er jeg meget åben, så alt har interesse, hvis i kender steder eller muligheder skrive endeligt.
Mange tak.

Nu ved jeg godt spørgsmålet går på at låne penge i Thailand til ejendom, men jeg kom lige i tanke om at Spar Nord for år tilbage var ret villige til at låne ud til udenlandsk ejendom. Om de stadigvæk er til at tale med idag efter finanskrise osv. ved jeg dog ikke.

Men det kan vel ikke skade at kigge lidt på deres brochure og deres gode råd ved køb af ejendom i udlandet.

- Boligdrømme i udlandet
- 10 gode råd
- Boligkøb i udlandet
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hugoboerge
Snak med bankerne det sker der ikke noget ved. Som invalidepensionist er der da en fast maanedlig indtaegt som kan dokumenteres. At konen ikke arbejder skulle ikke betyde noget.

Kig paa de forskellige husprojekter og saelger har som regel kontakt med en bank eller to som kan vaere behjaelpelig.

HFD
Webmaster skrev:
kennyth skrev:
Hej Alle

Jeg er bosat i TH med min thaikone (hun arb ikke, og jeg er invalidepensionist på 42), men jeg er træt af at leje, og vil gerne købe et hus til os. Dog ved jeg ikke lige hvordan, pga det er umuligt at få lån i banken som farang, + min kone ikke arbejder, såå.. Ja, intet lån! Jeg har set reklamer på motorvejene jævnligt at det er muligt t købe på kredit, men når jeg ringer er det altid kun 9 mnd afdrag og resten cool cash i 10`nde mnd.
Er der nogen af jeg der kender steder hvor man kan søge om et lån, evt købe direkte af ejendomsselskabet, men betale af over 5-10 år eller lign ?
Har hørt de eksisterer men har ikke kunne finde oplysninger om noget nogen steder.
Ang steder er jeg meget åben, så alt har interesse, hvis i kender steder eller muligheder skrive endeligt.
Mange tak.

Nu ved jeg godt spørgsmålet går på at låne penge i Thailand til ejendom, men jeg kom lige i tanke om at Spar Nord for år tilbage var ret villige til at låne ud til udenlandsk ejendom. Om de stadigvæk er til at tale med idag efter finanskrise osv. ved jeg dog ikke.

Men det kan vel ikke skade at kigge lidt på deres brochure og deres gode råd ved køb af ejendom i udlandet.

- Boligdrømme i udlandet
- 10 gode råd
- Boligkøb i udlandet

Danske banker låner vist kun til feriebolig i udlandet hvis du har hus eller anden form for sikkerhed i dk, tror ikke en pension er sikkerhed nok for dem.

Spring til debat: