Se indlæg
Giftes i Danmark med Thai kvinde
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/09-2011 12:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jamen, Hilux.. Det er jo ikke en politisk uenighed . DU påstår jo, at jeg ikke har læst og forstået konkret lovstof korrekt, og dermed givet forkerte oplysninger Er det mindste man kan bede om så ikke at du begrunder din påstand? Jeg fornemmer, at Janteloven er der ganske meget mere styr på. Redigeret af sudsakhon d. 20/09-2011 12:31 |
|
|
elprepsi |
Lagt på d. 20/09-2011 13:40
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Kære venner Jeg lavede dette indlæg for at få nogle oplysninger fra jeres egne erfaringer. Jeg har fået en masse oplysninger som jeg er meget glade for, flere ting som jeg ikke var opmærksom på Tak for det. Jeg er lidt ked af denne tråd har skabt ufred mellem nogle af jer alle svar er optaget med tak og jeg håber ikke nogle af jer er blevet uvenner Tak endnu engang elprepsi |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/09-2011 17:14
|
Det skal du ikke være ked af elprepsi.. Det er sådan her på DTW, at Janteloven er den gældende lov-- Nogle brugere kan gå helt i selvsving, hvis de møder andre brugere, der evt. ved noget mere om et emne end dem selv.. Og med Janteloven skal de nok forsøge, på den ene eller anden måde, at jorde enhver der ”tror” han ”ved” noget.. Kan man ikke finde noget der er forkert, kan man beklage sig over sprogbrug, stavning eller noget helt tredje. Men hovedsagen er, at: Du skal ikke tro, at du ved noget om sygdomme, bare fordi du er læge. Hvis man ikke synes om svaret på et problem, kan man jo altid smide sig ned på gulvet og skrige: Der skrives mærkeligt..Der svares ikke som i Ekstra Bladet… Jeg er ikke tilfreds med svaret..så DU ved ingenting… Svaret er ikke til mig, men jeg forstår det heller ikke.. så der må være noget galt med ”ham” Det værste er skam ikke set i kategorien juridiske spørgsmål. Det er primært den kategori, som interesserer mig, og således her jeg skriver. Du kan bare tage en tur rundt i de forskellige tråde. Der er en evig hakken for at overgå hinanden i "viden om Thailand" osv. Som jeg vist har skrevet et andet sted.. Der må være nogen, der er så traumatiseret af at deres lærer har overset dem..mens de forgæves sad med en finger strakt ivrigt op.. PS.. Kan man ikke lige finde på noget andet, så indsæt selv et par stavefejl.. Det har jeg måske selv gjort |
|
|
Lagt på d. 20/09-2011 17:33
|
|
Begynder Antal indlæg: |
sudsakhon Denne og andre tråde ligger på en debatside, hvis du ved hvad det er og betyder. På mig virker du latterlig fordi nogen stiller spørgsmål ved dine guldkorn. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/09-2011 17:50
|
At jeg er latterlig kan jeg leve med. Det er heller ikke spørgsmålene, der får mig til at reagere. Måske nærmere den autoreaktion der er fra visse brugere, der iblandt dig. Her refereres direkte til dit eget svar i dag..!! Dit svar til mig rummer lige nøjagtigt hvad jeg har beskrevet.. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/09-2011 18:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg tror, man må konstatere, at der ikke findes et entydigt svar. End ikke på konkrete spørgsmål. Referencer til eksempler er da godt, men man må bare indse, at der indgår en lang række parametre i en konkret vurdering fra UDLS, hvorved det ene eksempel ikke nødvendigvis munder ud i den samme afgørelse som det andet. Det er en gråzone. At Sudsakhon svarer ligesom UDLS, er da kun godt. Det er dem der træffer beslutningerne, og det ville være såre uklogt at forsøge at forgøgle, at man har det endgyldige svar, når der nu er så mange faktorer der spiller ind. mvh rinpoche |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/09-2011 18:43
|
Antal indlæg: 3779 |
sudsakhon skrev: Det skal du ikke være ked af elprepsi.. Det er sådan her på DTW, at Janteloven er den gældende lov-- Nogle brugere kan gå helt i selvsving, hvis de møder andre brugere, der evt. ved noget mere om et emne end dem selv.. Og med Janteloven skal de nok forsøge, på den ene eller anden måde, at jorde enhver der ”tror” han ”ved” noget.. Kan man ikke finde noget der er forkert, kan man beklage sig over sprogbrug, stavning eller noget helt tredje. Men hovedsagen er, at: Du skal ikke tro, at du ved noget om sygdomme, bare fordi du er læge. Hvis man ikke synes om svaret på et problem, kan man jo altid smide sig ned på gulvet og skrige: Der skrives mærkeligt..Der svares ikke som i Ekstra Bladet… Jeg er ikke tilfreds med svaret..så DU ved ingenting… Svaret er ikke til mig, men jeg forstår det heller ikke.. så der må være noget galt med ”ham” Det værste er skam ikke set i kategorien juridiske spørgsmål. Det er primært den kategori, som interesserer mig, og således her jeg skriver. Du kan bare tage en tur rundt i de forskellige tråde. Der er en evig hakken for at overgå hinanden i "viden om Thailand" osv. Som jeg vist har skrevet et andet sted.. Der må være nogen, der er så traumatiseret af at deres lærer har overset dem..mens de forgæves sad med en finger strakt ivrigt op.. PS.. Kan man ikke lige finde på noget andet, så indsæt selv et par stavefejl.. Det har jeg måske selv gjort Hej sudsakhon, De, som laver autoreaktioner, har intet problem med deres thai-danske forhold udi FS eller lignende (endnu) - måske fordi det er ordnet i fortiden, eller fordi de ikke har oplevet problemet selv (endnu). Nogle af dem, der ikke laver autoreaktioner, kan være glade for svaret, selvom de ikke nævner det. De, som har et problem, lytter - det er min erfaring. Og det er jo dem, der har et problem, som er målgruppen, ikke? Hvad autoreaktionerne skriver, er ligegyldigt, men blot støj, om end det kan forvirre spørgeren, og det er naturligvis uheldigt for vedkommende, så her sker det måske, at autoreaktionerne reelt skader spørgeren. Hilsen, Robert |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/09-2011 19:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Må sige jeg er helt enig med Sudsakhon og Robert. Lyt ikke til den støj der er på linien. Lidt som at se tv i gamle dage hvor en film sagtens kunne være god selvom der var støj på antennen ;-) |
|
|
Lagt på d. 20/09-2011 19:11
|
|
rinpoche skrev: Jeg tror, man må konstatere, at der ikke findes et entydigt svar. End ikke på konkrete spørgsmål. Referencer til eksempler er da godt, men man må bare indse, at der indgår en lang række parametre i en konkret vurdering fra UDLS, hvorved det ene eksempel ikke nødvendigvis munder ud i den samme afgørelse som det andet. Det er en gråzone. At Sudsakhon svarer ligesom UDLS, er da kun godt. Det er dem der træffer beslutningerne, og det ville være såre uklogt at forsøge at forgøgle, at man har det endgyldige svar, når der nu er så mange faktorer der spiller ind. mvh rinpoche Næh nu er et nok mere om ikke der skal være plads til ganske almindelige menneskers meninger og udsagn om deres oplevelser. Hvis vi aligevel ikke kan få andre oplysninger end hvad US giver så kunne vi jo bare henvende os der. Og jo der findes nogle konkrete spørgsmål, hvor der kan svares konkret og selv om det er lovstof. Efterhånden er det næsten umulig med bare almindelig debat med forskellige meninger, for siger man noget dårligt om thai kvinder, ja så er fanden løs i Laksegade. Jeg er og bliver en brokkerøv, men sku da ikke bare overfor loveksperten , men sådan er jeg bare, og det er der nok ikke rigtig plads til. Det samme gør sig gældende når det påstås at alle thaier opfatter det at være luder som et almindelig arbejde, så er folk i min verden blinde og døve. Og skriver man om de dårlige mødre mange thai kvinder er, ja så burde man forbydes adgang til det forjettede land med kun søde og rare mennesker der altid smiler og er glade og ærlige. Nå jeg kunne blive ved i timevis, når jeg hører på de frelste der alrig har set eller hørt om yaba, kortspil, og goldiggere. Du ved alle bliver jo lykkelige til deres dages ende hvis de gifter sig med en thai. Du ved lidt negativt så er man nu stemplet som en "Leifer", om det man siger er rigtig eller som de fleste påstår en løgn, hvis ikke man stryger de frelste med håret. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/09-2011 19:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Og skriver man om de dårlige mødre mange thai kvinder er, ja så burde man forbydes adgang til det forjettede land med kun søde og rare mennesker der altid smiler og er glade og ærlige. Nå jeg kunne blive ved i timevis, når jeg hører på de frelste der alrig har set eller hørt om yaba, kortspil, og goldiggere. Uha, dem er jeg særdeles bekendt med qua mit tidligere virke, som jeg droppede som en betændt byld for mange år siden. Og som jeg også tidligere har været inde på. Men det har vist ikke rigtig noget at gøre med tråden mvh rinpoche |
|
|
Lagt på d. 20/09-2011 19:57
|
|
rinpoche skrev: Og skriver man om de dårlige mødre mange thai kvinder er, ja så burde man forbydes adgang til det forjettede land med kun søde og rare mennesker der altid smiler og er glade og ærlige. Nå jeg kunne blive ved i timevis, når jeg hører på de frelste der alrig har set eller hørt om yaba, kortspil, og goldiggere. Uha, dem er jeg særdeles bekendt med qua mit tidligere virke, som jeg droppede som en betændt byld for mange år siden. Og som jeg også tidligere har været inde på. Men det har vist ikke rigtig noget at gøre med tråden mvh rinpoche Nu ved jeg ikke rigtig hvor grænsen går, men jeg skrev det for at påvise, at uanset, hvad man skriver af mindre dårlige ting eller bare er uenig med f.eks jura eksperten, så er det på grund af janteloven. Men hvad man kan jo bare holde kæft. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/09-2011 20:10
|
Sig mig, Yan.. Du får det til at lyde som om at det er forkert at være god til sit arbejde. Er der ikke noget du er god til selv? |
|
|
Lagt på d. 21/09-2011 06:50
|
|
Pas på glorien ikke falder ned om halsen. Og jeg har ikke en eneste gang sat spørgsmål ved dit arbejde, hvad det så end er, jeg har bare tilkendegivet nogle meninger og intet andet. Hvis du mener dig personlig forfulgt er du lidt langt ude. Så at få et til at lyde som om jeg forsøger at nedgøre dig personlig er direkte "dumhed". |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 21/09-2011 13:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Igen, desværre, en tråd der løber af sporet Yan og Sudsakhon Kan i ikke fortsætte med private beskeder til hinanden, hvis i absolut skal hakke på hinanden? |
|
|
John |
Lagt på d. 21/09-2011 15:56
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Tråden er låst
john@dansk-thai.dk
|
|
Spring til debat: |