Se indlæg
 Udskriv debat
Nedlæg denne afd. i pensionstyrelsen
olejensen
filihankat du glemte dem her.

Folkepensionens grundbeløb
Folkepensionens grundbeløb er på 66.624 kr. om året (2011) før skat.

Førtidspension før 1.1.2003 - satser 2011. Grundbeløb, 66.624 kr. 5.552 kr. ...

Minus skat.

Gælder selvfølgelig kun dem der overholder reglerne.

filihankat
Og du glemte så alle tillæggene:

Førtidspension før 1.1.2003:
Grundbeløb 66.624 kr. pr. år
Tillæg for enlige: 70.000 kr. pr. år
Tillæg andre: 33.000 kr.
Invaliditetsydelse: 32.000 kr. pr. år
Erhvervsudygtigshedsbeløb: 44.000 kr. pr. år
Førtidsbeløb: 17.000 kr. pr. år

Hertil kommer naturligvis Ekstra tillægsydelser, bistandstillæg, plejetillæg osv. osv.

Men du undgår meget behændigt min pointe. Spørgsmålet er ikke hvor meget man modtager, men om hvorvidt man er berettiget til det man får.

Som skatteyder i dette land (og dermed en af dem som betaler regningen) så mener jeg at have en retmæssig og rimelig forventning om, at der bliver ført kontrol med sociale ydelser, således at snyderiet ikke griber om sig.

Derudover mener jeg også at jer, der modtager sociale ydelser i et rimeligt omfang må leve med at det bliver tjekket om i er berrettiget til pengene - fuldstændig ligesom man må finde sig i fartkontrol, spirituskontrol etc. hvis man køber en bil.

I stedet for at hyle op om hvem der får hvor meget, så skulle i hellere påskønne at i kommer fra et rigt land, hvor man hjælper dem som har brug for hjælp - og ovenikøbet tillader at i tager hjælpen med til dejlige Thailand.

buster40
filihankat skrev:
lindegaard skrev:
filihankat skrev:
Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier.

I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning.

Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu

Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark.

Så slipper i helt for kontrol og "forskelsbehandling".

Hvor får de så mange penge ?? det svarer til ligegodt 16600 gode danske kroner.. så er der sundhedsbidrag man ikke får gavn af, samt skat til system danmark, hvoraf man udover den tilkendte pension ikke får megen glæde ;-)

Satsen for førtidspension er 199.128 kr. årligt, og ja det svarer til 16.594 kr. pr. måned. Så det er såmænd der de får så mange penge.

Du snaker og snaker filihankat, uden at have det mindste kendskab til noget som helts, og der ud over er misundelse jo en grim ting, hvad det eneste er jeg kan konkludere fra dine indlæg AT DU MÅ VÆRE FORFÆRDELIG MISUNDELIG, men hvis du havde kendskab til de forskellige skæbner der hendt disse mennesker som får pensionerne, ville du måske takke dig glad for at du ikke er en af dem der er havnet på sådan en pension, eller du er måske så selv sentreret så det er en torn i øjet på dig hver gang nongen får noget du ikke får og der med er lige glad med grundene for at at de får den de skal i hvertifælde bare ikke have noget hvis de ikke arbejder, ja buuuuuhuuuuu siger jeg bare din lille stakkel.
men her er lidt læse stof til dig hvis du endelig gerne vil gøre dig klog på andres økonomi, og husk lige alle tillæg bort falder hvis du da ikke lige vælger at bo i Eu eller Tyrkiet.

http://www.penst....r2003.aspx
Venlig hilsen
Boonta

olejensen
filihankat skrev:
Og du glemte så alle tillæggene:

Førtidspension før 1.1.2003:
Grundbeløb 66.624 kr. pr. år
Tillæg for enlige: 70.000 kr. pr. år
Tillæg andre: 33.000 kr.
Invaliditetsydelse: 32.000 kr. pr. år
Erhvervsudygtigshedsbeløb: 44.000 kr. pr. år
Førtidsbeløb: 17.000 kr. pr. år

Hertil kommer naturligvis Ekstra tillægsydelser, bistandstillæg, plejetillæg osv. osv.

Men du undgår meget behændigt min pointe. Spørgsmålet er ikke hvor meget man modtager, men om hvorvidt man er berettiget til det man får.

Som skatteyder i dette land (og dermed en af dem som betaler regningen) så mener jeg at have en retmæssig og rimelig forventning om, at der bliver ført kontrol med sociale ydelser, således at snyderiet ikke griber om sig.

Derudover mener jeg også at jer, der modtager sociale ydelser i et rimeligt omfang må leve med at det bliver tjekket om i er berrettiget til pengene - fuldstændig ligesom man må finde sig i fartkontrol, spirituskontrol etc. hvis man køber en bil.

I stedet for at hyle op om hvem der får hvor meget, så skulle i hellere påskønne at i kommer fra et rigt land, hvor man hjælper dem som har brug for hjælp - og ovenikøbet tillader at i tager hjælpen med til dejlige Thailand.

Kan du ikke forklare den danske stat, at jeg så bliver snydt for alle disse tillæg du mener der findes.

(hvis man bor i Thailand kan man kun modtage grundbeløCool

På min pensionsmeddelelse står der højt klart og tydeligt 66.624 kr.
de skriver intet om andre ting, men en ælrecheck kunne jeg få som fattig pensionist, hvis jeg flyttede til Spanien (adressen) så var jeg fattig når jeg kun havde grunbeløb + alle tillæg og ret til hospitalsbehandling.

Så jeg glæder mig da til et besøg, måske giver det ret til flere penge end de 5.500 om måneden.

Men et ste kan jeg give dig helt ret og det er dobbeltmoralen, hvor vi kan læse herinde, hvordan folk glæder sig over når der bliver snuppet en flok sociale svindler i lufthavnen på vej til/fra et muslimsk land og så hvor forfærdelig kontrollen til/fra og i Thailand er.

filihankat
buster40 skrev:
filihankat skrev:
lindegaard skrev:
filihankat skrev:
Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier.

I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning.

Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu

Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark.

Hvor får de så mange penge ?? det svarer til ligegodt 16600 gode danske kroner.. så er der sundhedsbidrag man ikke får gavn af, samt skat til system danmark, hvoraf man udover den tilkendte pension ikke får megen glæde ;-)

Satsen for førtidspension er 199.128 kr. årligt, og ja det svarer til 16.594 kr. pr. måned. Så det er såmænd der de får så mange penge.

Du snaker og snaker filihankat, uden at have det mindste kendskab til noget som helts, og der ud over er misundelse jo en grim ting, hvad det eneste er jeg kan konkludere fra dine indlæg AT DU MÅ VÆRE FORFÆRDELIG MISUNDELIG, men hvis du havde kendskab til de forskellige skæbner der hendt disse mennesker som får pensionerne, ville du måske takke dig glad for at du ikke er en af dem der er havnet på sådan en pension, eller du er måske så selv sentreret så det er en torn i øjet på dig hver gang nongen får noget du ikke får og der med er lige glad med grundene for at at de får den de skal i hvertifælde bare ikke have noget hvis de ikke arbejder, ja buuuuuhuuuuu siger jeg bare din lille stakkel.
men her er lidt læse stof til dig hvis du endelig gerne vil gøre dig klog på andres økonomi, og husk lige alle tillæg bort falder hvis du da ikke lige vælger at bo i Eu eller Tyrkiet.

Ja, naturligvis snakker jeg om hvad du kan få i Danmark. Hvad havde du regnet med? At du skal have det hele foræret? Men det er måske her hunden i virkeligheden ligger begravet? Du vil bare have alle fordelene ved Thailand (det gode vejr, de smukke strande, den gode og billige mad, de kolde øl, de hurtige damer) og samtidig have alle fordelene ved Danmark (fx. gratis hospital). Og så vil du selvfølgelig liiiiige have flere penge smidt oveni!! Og vi andre skal bare betale ved kasse 1....

Det er muligt at misundelse er en grim ting, men det er grådighed altså også.

olejensen
Filihankat skrev

Ja måske ser du det som grådighed, at man gerne vil have lidt mere end det halve af, hvad politikere mener en fattig pensionisk skal have for at kunne modtage en ældrecheck.

Nu tror jeg såmænd ikke du er misundelig på de 5.552 om måneden, men nok mere på, hvor vi bor.

filihankat
olejensen skrev:
Filihankat skrev

Ja måske ser du det som grådighed, at man gerne vil have lidt mere end det halve af, hvad politikere mener en fattig pensionisk skal have for at kunne modtage en ældrecheck.

Nu tror jeg såmænd ikke du er misundelig på de 5.552 om måneden, men nok mere på, hvor vi bor.

Du har selvfølgelig ret, og mit indlæg kom vist også til at lyde lidt grovere end det var tænkt.

Godt at du kan holde hovedet koldt når jeg ikke er i stand til det.

Sorry.

buster40
filihankat skrev:
buster40 skrev:
filihankat skrev:
lindegaard skrev:
filihankat skrev:

Ja, naturligvis snakker jeg om hvad du kan få i Danmark. Hvad havde du regnet med? At du skal have det hele foræret? Men det er måske her hunden i virkeligheden ligger begravet? Du vil bare have alle fordelene ved Thailand (det gode vejr, de smukke strande, den gode og billige mad, de kolde øl, de hurtige damer) og samtidig have alle fordelene ved Danmark (fx. gratis hospital). Og så vil du selvfølgelig liiiiige have flere penge smidt oveni!! Og vi andre skal bare betale ved kasse 1....

Ja du snakker som du har forstand Violin Nu bor jeg for det første ikke ved nogen eksotisk strand, tværtigmod langt pokker i vold ude på bøh landet, med omkring 400km til en strand, hvor jeg der i mod havde 10min. i dk. jeg drikker ikke alkohol og render heller ikke med hurtige damer så igen igen er du helt galt på den, og detsuden er der jo lige så flotte strande og billigt øl i både tyrkiet og Spanien men der kan man jo som sagt af mange i tidliger indlæg, GODT FÅ HELE SIN PENSION og i Tyrkiet skal man til lige med heller ikke betale skat på tros af at det ikke er et Eu land som der ellers altid bliver givet som forklaring.

Men lad det nu ligge, du skal jo selvfølgelig have lov til at sidde der hjemme og surmule af misundelse og fantasere om hvad folk har og ikke har, det får du sikkert et meget bedre og lykkeliger liv af Bvdrrr forsat
god dag
Venlig hilsen
Boonta

filihankat
Ja, for søren da hvor er jeg bare helt vildt misundelig på dit utroligt interessante og totalt attraktive liv.......Shock

Nu syntes jeg godt nok at det danske samfund strammer den - Hvorfor skal Ole Jensen have 112,- dkk mere en mig???? Det er da vist det man kalder forskelsbehandling!

Skeptikeren

olejensen
Skeptikeren skrev:
Nu syntes jeg godt nok at det danske samfund strammer den - Hvorfor skal Ole Jensen have 112,- dkk mere en mig???? Det er da vist det man kalder forskelsbehandling!

Skeptikeren

Det er nok fordi jeg har smidt 1000 under bordet hver år, Grin

eller også er det fordi jeg er kønnere end digBvdrrrrrr

ja måske bliver jeg så anklaget for socialbedrageri, for du får ikke noget med tilbagevirkende kraft.

Men jeg vil da ikke have noget imod lidt snagen i vores udbetalinger, hvis det kan skaffe den sociale kasse lidt penge.

huratho
Hej
Hvorfor alt dette skriveri. Personer med ren samvittighed har jo intet at frygte.
Jeg selv får DKK godt 5200,00 pr. mdr.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Wittaya
Tvilver nu paa at du Hugo syntes at det er fair, din nabo kunne jo sidde med det dobbelte, hvis han var fra efter 2003. At denne forskelsbehandling er lovlig undres jeg over. Men saadan er der jo saa meget.
Med venlig hilsen Wittaya.

huratho
Hej
Wittaya, deri er vi da ganske enig. Jeg mente bare at tråden handler om at nedlægge dette snuseri, som de åbenbart er begyndt med.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Rawirot
huratho skrev:
Hej
Hvorfor alt dette skriveri. Personer med ren samvittighed har jo intet at frygte.
Jeg selv får DKK godt 5200,00 pr. mdr.
Hilsen Hugo

Får man kun udbetalt ca. 5200 om måneden hvis man er pensionist fra før 2003 ? Er det højeste pension? Var jo flere satser den gang. Dem på højeste sats fra før 2003 hvad kan de regne med at få udbetalt?
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
olejensen
Hej Rawirot

Jeg har fundet dette,

Førtidspension i udlandet
Retten til pensionstillægget bevares ikke ved flytning til udlandet. Det gør derimod retten til grundbeløbet, invaliditetsbeløbet, erhvervsudygtighedsbeløbet, førtidsbeløbet, tillæg efter §§ 16 og 17 samt invaliditetsydelse.
Ved kortere ophold i udlandet berøres førtidspensionen ikke. Der udbetales grundbeløbet, førtidsbeløbet, invaliditetsbeløbet, erhvervsudygtighedsbeløbet, tillæg efter §§ 16 og 17 samt invaliditetsydelse.

http://www.clh.dk.../doc7.html

Spring til debat: