Se indlæg
 Udskriv debat
12call Simkort udløber
Lung Yao
Nu mistænker jeg telefon selskaber i Thailand i at være "kreative", d.v.s. at de holder styr på de tlf. nr som ikke er aktive i en periode (måske 3-6 måneder,typisk for mange af os korttids turister) og de indrager nr. uden videre og uden en forvarsel til "ejeren", og sælger nr. på nyt. Jeg "mistede" 2 AIS/12Call korte på den måde, de var gyldige til hhv. juni og juli 2011, men blev lukket i Februar og Marts.Angry
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
tigerdut skrev:
købte DTAC/Happy kort november 2010, satte 300 baht ind via Kasikorn Bank i januar og kortet udløb i marts !
ØV ØV for nummeret er koblet til min bankkonto i Kasikorn, således at enhver transaktion medfører en kode-sms til dette nr.
Så nu ved jeg faktisk ikke hvordan jeg kan overføre penge.
Tosset system at kortet lukkes med så kort varsel når der ovenikøbet står penge på det !

Hvad sker der når du indsætter kortet i tlf. her i DK ?
- Indsæt Sim kort ?
- Kun Nødopkald ?
- Ingen forbindelse til Net ?

Selv om jeg gik ind i tlf. indstillinger og skulle vælge Net, så enten kørte Søgning i en evighed efter at have valgte Telia som DTAC anbefalder som roaming partner og til sidste fik jeg besked om der var ingen forbindelse til nettet. Jeg kunne se at Ikonet for Net forbindelse var på max ydelse, så jeg henvendte mig hos Telia kontor på Amager og en "tekniker" kunne også se problemet. Så ringede han til deres eget Service kontor på 80 40 40 40 og Vupti så var der forbindelse til Telia.
Jeg har prøvet flere gange at slukke og tænde tlf. igen med DTAC Sim kort i og hver gang er der forbindelse til Telia og jeg modtog 3 OTP uden besvær.

Prøv det, du har jo intet at tabe.

Pas på med at "blokere" for SMS reklamere for så ville du også blokere for almindelige SMS bl.a. fra banken og andre.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

tigerdut
tak for den brugbare oplysning, det prøver jeg her til november !

pdrhan
Lung Yao skrev:
tigerdut skrev:
købte DTAC/Happy kort november 2010, satte 300 baht ind via Kasikorn Bank i januar og kortet udløb i marts !
ØV ØV for nummeret er koblet til min bankkonto i Kasikorn, således at enhver transaktion medfører en kode-sms til dette nr.
Så nu ved jeg faktisk ikke hvordan jeg kan overføre penge.
Tosset system at kortet lukkes med så kort varsel når der ovenikøbet står penge på det !

Hvad sker der når du indsætter kortet i tlf. her i DK ?
- Indsæt Sim kort ?
- Kun Nødopkald ?
- Ingen forbindelse til Net ?

Selv om jeg gik ind i tlf. indstillinger og skulle vælge Net, så enten kørte Søgning i en evighed efter at have valgte Telia som DTAC anbefalder som roaming partner og til sidste fik jeg besked om der var ingen forbindelse til nettet. Jeg kunne se at Ikonet for Net forbindelse var på max ydelse, så jeg henvendte mig hos Telia kontor på Amager og en "tekniker" kunne også se problemet. Så ringede han til deres eget Service kontor på 80 40 40 40 og Vupti så var der forbindelse til Telia.
Jeg har prøvet flere gange at slukke og tænde tlf. igen med DTAC Sim kort i og hver gang er der forbindelse til Telia og jeg modtog 3 OTP uden besvær.

Prøv det, du har jo intet at tabe.

Pas på med at "blokere" for SMS reklamere for så ville du også blokere for almindelige SMS bl.a. fra banken og andre.

.

LUNG Ringede han fra DIN telefon med det thai simkort i til det nummer eller ringede han og fik det åbnet via deres "kanaler"?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Lung Yao
pdrhan skrev:
......................................................................................
LUNG Ringede han fra DIN telefon med det thai simkort i til det nummer eller ringede han og fik det åbnet via deres "kanaler"?

Undskyld at det ikke fremgik klart i mit svar:
JA, han ringede fra MIN telefon og med (kun) Thai Sim kort indsat. Han nåede ikke at tale med nogle idet da han "løftede røret" var der forbindelse til TELIA Net, mod før kun beskeden: Kun Nødopkald eller Ingen forbindelse til Net.

.

bob
pdrhan skrev:
OleOrm skrev:
Hej

Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besgøg i thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

Du kan toppe op online her via Visa eller Mastercard - ganske nemt og enkelt - hav telefonen med dit thai simkort i tændt og følg vejledning - det tager maks 5min!
Har lige gjort det herfra DK på konens og min thai telefon!
http://www.ais.co...topup.html

Hej Prdhan
Hvor er det lige du vælger kreditkort på dit link ?
Jeg er nok lidt langsom, men kan kun se link til "automatic refill", altså at man skriver sig op til periodevos refill. Og her skal man indsende div dokumenter, ser det ud til.

Hvor er det du klikker for at lave engangs opfyldning fra et kreditkort ?

På forhånd mange tak for svar.
Det har også irriteret mig at mit 12 nr er lukket hver gang jeg kommer til Thailand, og skal have et nyt.
Vil dog prøve at spørge i True butikken næste gang, dte lyder som det er nemmere at få et kort med langtidsholdbarhed der...Smile

pdrhan
bob skrev:
pdrhan skrev:
OleOrm skrev:
Hej

Jeg kan se levetiden på mit 12call simkort udløber inden mit næste besgøg i thailand. Er der nogen måder til at jeg kan forlænge tiden på. Der står endda næsten 300 baht på kortet, og vil være irriterende at skulle have et nyt nr.

Du kan toppe op online her via Visa eller Mastercard - ganske nemt og enkelt - hav telefonen med dit thai simkort i tændt og følg vejledning - det tager maks 5min!
Har lige gjort det herfra DK på konens og min thai telefon!
http://www.ais.co...topup.html

Hej Prdhan
Hvor er det lige du vælger kreditkort på dit link ?
Jeg er nok lidt langsom, men kan kun se link til "automatic refill", altså at man skriver sig op til periodevos refill. Og her skal man indsende div dokumenter, ser det ud til.

Hvor er det du klikker for at lave engangs opfyldning fra et kreditkort ?

På forhånd mange tak for svar.
Det har også irriteret mig at mit 12 nr er lukket hver gang jeg kommer til Thailand, og skal have et nyt.
Vil dog prøve at spørge i True butikken næste gang, dte lyder som det er nemmere at få et kort med langtidsholdbarhed der...Smile

Prøv at skrive dit mobilnr i det øverste højre hjørne - hvor der står e-services - så får du en sms med en kode som du indtaster , så kunne jeg toppe op der....
ellers kan du også gøre det her - det virker også! http://thaiprepai...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

bob
Smart, det vil jeg prøve næste gang jeg har et fungerede thai sim kort.
TakSmile

Spring til debat: