Se indlæg
de racistiske danskere - link til BBC
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 10/02-2011 20:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Det var påtide at et andet EU land kritiser DK for at bryde menneskerettighederne til jeg håber på at det vil påvirke de danske politikker til at ænder loven i en positiv rating
Come As You Are
|
|
|
natty |
Lagt på d. 10/02-2011 21:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Ha, Nirvana du har ret, men det nuværende regime er totalt kolde i røven overfor kritik. For selvom det er andre lande eller institutioner som kritiserer, ses de nok bare som røde lejesvende, selvom dem som kritiserer kan være totalt borgerlige. Det eneste som kan få dem til at ændre reglerne er hvis vi bliver dømt ved en EU- FN- eller menneskerettigheds domstol. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 10/02-2011 21:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: Hvad er det for noget pis at skriver at danskerne skulle være mere racistiske end andre lande. Prøv at se jeg rundt i verden og det er ikke kun Danmark der har lave love for at begrænser indvandrere fra 3 lande og flere lande vil gøre det samme bare ikke Sverige da de jo ikke har noget problemerne med indvandrere fra ikke-vestlige lande. Det koster samfundet 16 milliarder om året for indvandrere fra ikke-vestlige lande. Hvorfor skulle man skammer over det man skal hele løfte dannebrog flaget højt og være glad for man er danskerne. om ikke andet så er der mindst 479.532 af dem i DK, (incl. min egen moder) jeg hentyder til det antal stemmer som DF fik ved sidste valg. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
sum |
Lagt på d. 10/02-2011 23:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
thaikurt1 skrev: sum Den påstand ser jeg nu mest som et for søge på at forklare en holding man ikke selv forstår, en holdning der ikke stemmer overens med den virkelighed, man lever selv i. Her tager du fejl jeg har en holdning til det dansk samfund Hvis man i en debat mister grebet og agumenter som du gør, så er det et udtryk for, at man enten ikke kender grundlaget for sin holdning, ikke har forstået emnet eller at man ikke har sat sig ind i emnet. Det er derfor, at du er i den situation, hvor man bare bliver nødt tll at fyre noget af, noget som er helt ude i tågen. Jeg synes at debatten her, med al tydelighed viser, at det, at du bor i Thailand, er meget vigtigt for at vi forsøge at forstå dine holdninger og finde indtil dit budskab. Det burde du have forholdt dig til, før du kastede dine holdninger ud til debat. (altså, forholdt dig til den virkelighed du befinder dig i) Og selv om emnet er om Danmark og dansk politik, så det ikke muligt at skære det faktum fra, at du bor i Thailand, "Skoen passer, hvis vi klipper en hæl og tå" Men det bliver sgu man ikke Askepot af. Højst medlem af Dansk folke parti. Din måde at argumenterre på er: usaglig, irelevant og direkte forkert. Bemærk at jeg ikke har rødebær (Endnu) Min sidste bemærkning: Før man igen, råber op om min uvidenhed. Så lad mig lige sige, at jeg nu i mange år, bor i thailand lige som Thaikurt gør. Jeg har arbejdet med dansk boligpolitik i Danmark i mange år. Så selv om demens barometeret kun er oppe på 62, så har jeg faktisk et utal af debatter og stormøder med i rygsækken. desværre vandt jeg ikke hvergang! Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
lung |
Lagt på d. 11/02-2011 05:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
jeg holder nu med Kurt i denne debat desvarre er der kommet alt for mange udlandinge til danmark med det ene formal at fa sugeroret i kassen, og det skal selvfolgelig stoppe. problemet er bare at sa lange man ikke ma kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade sa kan man ikke lose problemet andet som ved at stramme og stramme, desvarre gar det sa ogsa ud over de asiater som kommer til landet og gerne vil integrere sig.. sammenligningen med at Kurt, jeg og andre gerne vil bo i Thailand holder selvfolgelig ikke, var der samme krav til udlandinge som kom til Danmark, at de skulle have penge med hjemmefra, eller selv skulle TJENE dem sa var der vist ingen der havde noget mod mennesker fra mellem osten eller andre steder lung |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/02-2011 05:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
sum At jeg ikke er enig i at danskerne er mere racistiske en andre lande. At man i Danmark indført begrænser for indvandrere fra ikke-vestlige lande. som derfor gør det er svære for etniske danskere at gifte sig med ulands ægtetefælle. DANMARK har indført et pointsystem. der gør at der stille krav der også rammer etniske danskere at mange derfor føler er uretfærdigt og at staten blander sig hvem man må gifte med. Jeg har være gang det emne har være til debat efterlyst en løsning på i sted for et pointsystem. Der ikke åbner op ubegrænset indvandrere men der også stilles krav til dem for at opholder sig i DK der også gør at etniske danskere kan gifte sig med. Med har aldrig fået svar på en løsning ang pointsystem Jeg er ikke medlem af Dansk folke parti mere Vi har alle hver sin måde at argumenterer på. Det er irrelevant hvor jeg bo. Det er hvad jeg skriver der skal debattes Redigeret af thaikurt1 d. 11/02-2011 05:52 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
natty |
Lagt på d. 11/02-2011 07:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
thaikurt1 skrev: Hvis vi ikke gør noget ved det nu ende det med om 20 år har Danmark endnu større problemer fordi der ikke bliv noget ved det men i tide. Thaikurt1 hvor mange udlændinge fra ikke vestlige lande er der indvandret til Danmark i de sidste par år? Udspecificer gerne med årstal og land, siden du mener at vide at vi får et problem om 20 år, hvis der ikke bliver gjort noget i tide. Det virker lidt som en papagøje der bliver ved med at gentage det samme som den sagde for 10-15 år siden fordi den ikke har fulgt med tiden eller ikke har lært nogle nye ord. "Der ikke åbner op (for) ubegrænset indvandrere" Igen papegøjeord, hvornår har vi sidst haft ubegrænset indvandring? Det troede jeg hørte 80-90erne til. Redigeret af natty d. 11/02-2011 07:25 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/02-2011 08:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
EN bekvemmelighed flygtning er allerede EN for mange. Det er de fleste. Dem som virkelig er fattige og ikke kan betale en mellemmand de rådner op i eget land, hvis problemer der virkelig er så dårlige. Det er de ikke alle steder. Når de har været her et stykke tid rejser de hjem på ferie alligevel. Så vi kan sagtens skære endnu mere ned på flygtninge hertil. Så kunne der måske blive plads, til at de dansker der har fundet en udlænding, de gerne vil sammenføres med, kan få en plads. Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 11/02-2011 09:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Rawirot skrev: EN bekvemmelighed flygtning er allerede EN for mange. Det er de fleste. Dem som virkelig er fattige og ikke kan betale en mellemmand de rådner op i eget land, hvis problemer der virkelig er så dårlige. Det er de ikke alle steder. Når de har været her et stykke tid rejser de hjem på ferie alligevel. Så vi kan sagtens skære endnu mere ned på flygtninge hertil. Så kunne der måske blive plads, til at de dansker der har fundet en udlænding, de gerne vil sammenføres med, kan få en plads. Yeps !! eller starte med at få tømt asyl centre for afviste asylansøgere. Smide dømte kriminelle 2 g'ere ud. Stoppe børnepenge til polakker der kun er her for at arbejde.. Der er mange muligheder - men tror sgu ikke de tør.... så er det nemmere at lave sådan nogle "øllebrøds" regler, som er tilpas tågede til at de kan trække i land igen hvis EU rør på sig |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 11/02-2011 09:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Flygtninge ? debatten her er ikke om flygtninge, selv om jeg tror der er nogen her, som mener det er det samme.. flygtninge kommer ikke frivilligt og er de derfor ofte et problem for samfundet, de kommer som regel fra et urohærget land med borgerkrig, etnisk udrensning, politisk forfølgelse, militærdiktatur og andre grumme ting.. familiesammenførte personer kommer frivilligt og de sidder ikke i et asylcenter og venter på deres skæbne, familiesammenførte kvinder eller mænd er ikke et problem for danmark, da de som regel er indstillet på en ny tilværelse i et nyt land. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
DKPete |
Lagt på d. 11/02-2011 09:40
|
Det kan du have ret i..... men det er jo ikke de familiesammenførte som koster 15 milliarder om året !! Og så vidt jeg kan forstå, har man gjort det til et penge spørgsmål, fordi man ikke kan sige at DF vil have race renhed.... og så er det vel naturligt at snakken så falder på det der koster penge. Men ok, det er jo derfor at det hele er så totalt afsporet.... ingen politiker tør/kan sige hvad den reelle dagsorden er..... |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/02-2011 09:53
|
b_j3ns3n skrev: Flygtninge ? debatten her er ikke om flygtninge, selv om jeg tror der er nogen her, som mener det er det samme.. flygtninge kommer ikke frivilligt og er de derfor ofte et problem for samfundet, de kommer som regel fra et urohærget land med borgerkrig, etnisk udrensning, politisk forfølgelse, militærdiktatur og andre grumme ting.. familiesammenførte personer kommer frivilligt og de sidder ikke i et asylcenter og venter på deres skæbne, familiesammenførte kvinder eller mænd er ikke et problem for danmark, da de som regel er indstillet på en ny tilværelse i et nyt land. Masser af flytgninge er bekvemmelighedsflygtninge. Det er flere der har indrømmet over for mig Rawirot
|
|
L |
Lagt på d. 11/02-2011 09:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
BBC historien jeg linkede til omhandler familiesammenføring og hvor svært (umuligt) det er for en dansker at gifte sig med en ikke EU borger og få sin partner til DK. Synes vi ryger helt af sporet her..... men det er jo set før her på DTW |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/02-2011 10:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Her er definition af en flygtning. 1. Konventionsflygtninge eller k-flygtninge, som opfylder kravene i Geneve-konventionen fra 1951. 2. De facto flygtninge opfylder ikke Geneve-konventionen, men kan få politisk asyl, hvis man vurderer, at vedkommende er i fare ved en hjemsendelse. 3. Humanitære flygtninge er flygtninge som pga. f.eks. sygdom er for svage til at rejse hjem. 4. Kvoteflygtninge er FN-flygtninge, som bliver uddelt i kvoter til de forskellige lande. Det drejer sig om ca. 500 om året for Danmarks vedkommende. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
mussehund |
Lagt på d. 11/02-2011 11:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Er der virkelig ingen af jer, som jo helt klart ved alt. Måske har du haft gode oplevelser i Thailand. Hvorfor pokker skal det hele handle om ligegyldige ting. Jeg vil da sige…. Du er her og måske har du en kone og alle de andre… Hvorfor skal en intetsigende udsendelse som denne ligge til grund for had. Jeg er jo nok den naive og kærlige type…. Brug ikke så meget tid på rygter og ligegyldige ting... Lev livet med jeres kone...kæreste og ellers hvad det hedder.. Har i virkelig ikke andet i livet end at tale om en ligegyldig udsendelse. Kom til Thailand venner og veninder... alle har en chance Få da et liv, og b |
|
|
L |
Lagt på d. 11/02-2011 11:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
mussehund skrev: Er der virkelig ingen af jer, som jo helt klart ved alt. Måske har du haft gode oplevelser i Thailand. Hvorfor pokker skal det hele handle om ligegyldige ting. Jeg vil da sige…. Du er her og måske har du en kone og alle de andre… Hvorfor skal en intetsigende udsendelse som denne ligge til grund for had. Jeg er jo nok den naive og kærlige type…. Brug ikke så meget tid på rygter og ligegyldige ting... Lev livet med jeres kone...kæreste og ellers hvad det hedder.. Har i virkelig ikke andet i livet end at tale om en ligegyldig udsendelse. Kom til Thailand venner og veninder... alle har en chance Få da et liv, og b Hvad har du dog drukket, røget eller sniffet ??? |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/02-2011 11:17
|
For meget somtam boo phalar og lao kao
Rawirot
|
|
DKPete |
Lagt på d. 11/02-2011 11:28
|
mussehund skrev: Er der virkelig ingen af jer, som jo helt klart ved alt. Måske har du haft gode oplevelser i Thailand. Hvorfor pokker skal det hele handle om ligegyldige ting. Jeg vil da sige…. Du er her og måske har du en kone og alle de andre… Hvorfor skal en intetsigende udsendelse som denne ligge til grund for had. Jeg er jo nok den naive og kærlige type…. Brug ikke så meget tid på rygter og ligegyldige ting... Lev livet med jeres kone...kæreste og ellers hvad det hedder.. Har i virkelig ikke andet i livet end at tale om en ligegyldig udsendelse. Kom til Thailand venner og veninder... alle har en chance Få da et liv, og b Et debat forum uden debat ??? Tror ikke du skal være i tvivl om at langt hovedparten herinde er glade for Thailand. men du må heller ikke være blind for at der er mange udfordringer i at have et forhold til en person uden for EU......og derfor bliver debatterne ofte præget af politik |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 11/02-2011 12:16
|
Rawirot skrev: Masser af flytgninge er bekvemmelighedsflygtninge. Det er flere der har indrømmet over for mig selvfølgelig er der folk som udnytter systemet (ligesom der også er danskere som arbejder sort) og det er dem som er et problem og ikke vores familiesammenførte venner Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 11/02-2011 12:19
|
thaikurt1 skrev: Her er definition af en flygtning. 1. Konventionsflygtninge eller k-flygtninge, som opfylder kravene i Geneve-konventionen fra 1951. 2. De facto flygtninge opfylder ikke Geneve-konventionen, men kan få politisk asyl, hvis man vurderer, at vedkommende er i fare ved en hjemsendelse. 3. Humanitære flygtninge er flygtninge som pga. f.eks. sygdom er for svage til at rejse hjem. 4. Kvoteflygtninge er FN-flygtninge, som bliver uddelt i kvoter til de forskellige lande. Det drejer sig om ca. 500 om året for Danmarks vedkommende. hvad har flygtninge med familiesammenføring at gøre kurt..? Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
Spring til debat: |