Se indlæg
 Udskriv debat
tur til Myanmar/Burma
roald
Hver opmærksom på at en thailænder skal også søge visum ,for at rejse rundt i Burma.
Samme ansøgnings papir, samme pris, samme visumpapir i passet som os andre falang.

Bare til oplysning hvis hun skiftede mening

kisser
natty skrev:
brianmarinus, det er fordi du har krydset grænsen i et grænseområde, jeg har selv gjort det fra Mae Sot, jeg mener det var et endags stempel jeg fik på Burma siden? og jeg skulle være ude igen inden et bestemt tidspunkt, samme dag, så vidt jeg husker. Det er noget andet, når man tager ind og rejser i selve Burma. Så gælder andre regler og man skal så have visum.

Jeg forstår ikke alt det med visumkøb til Myanmar. Juleaftensdag 2010 krydsede vi grænsen fra Mae Sot og fik hos tolderen der, udleveret et visa gældende til 14 dage. Vi betalte blot de der 10 dollar, som jeg husker det. For 4 år siden, da vi prøvede det samme, skulle vi være retur inden 8 timer den samme dag, så der er nye regler i dag og man behøver åbenbart ikke gå til ambassaden i Bangkok. Er der nogen der har kommentarer til dette? Og er der nogen der ved om det samme er gældende, hvis man flyver fra Bangkok til Yangoon?

roald
hvis du flyver fra Bangkok til Yangon skal du have visum ,det samme gælder i øvrigt thailandske statsborgere, for bare få år siden skulle thailændere ikke have visum så reglerne bliver lavet om hele tiden.

hvordan du laver visum har jeg svaret på i indlæg nr. 14

natty
Det er fordi visum situationen svinger lidt som humøret hos generalerne er, hvordan vejrudsigten er og den politiske situation generelt er i Burma.
Det kan sagtens have ændret sig siden jeg var i Yangoon sidst.
Men med de nuværende regler ved indrejse med fly: med dansk pas behøver du ikke gå på ambassaden i BKK, men kan ordne det på 12/24 timer på nettet, så er man skrevet op ved ankomsten til Rangon.
http://www.myanma...
Redigeret af natty d. 21/08-2011 22:39
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: