Se indlæg
kan-du-bestaa-indfoedsretsproeven
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 05/12-2010 06:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Når man læse dem der har prøvet at svare på de spørgsmål som indfødsretsprøven for at bestå. Er jeg lidt i tvil om grunden til at i svare. Hvorfor tage en prøve når i på forhånden er negative indstille Jeg har ikke taget den prøve den jo ikke er møntet på danskerne med på menneskerne der ønsker at bo i danmark. Redigeret af thaikurt1 d. 05/12-2010 06:28 |
|
|
swed |
Lagt på d. 05/12-2010 06:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Frank skrev: To fejl i øvrigt, men ellers vil jeg sige, at jeg med meget god vilje ville finde højst fem af spørgsmålene relevante: 2, 5, 6, 10 og 14. Caroline Wozniacki?, Største by på Færøerne? En gammel konges hudlæge Redigeret af swed d. 05/12-2010 07:02 Swed
|
|
|
Lagt på d. 05/12-2010 07:14
|
|
Begynder Antal indlæg: |
b_j3ns3n,med den besvarelse, tror jeg ikke engang du kan få svensk pas, du skal vist helt til Norge. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 05/12-2010 08:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Som sædvanlig fatter Thaikurt ikke en bjælde.... Hvis en indfødt dansker ikke kan bestå en prøve der omhandler Danmark - hvordan skulle en udlænding så kunne ??? Og hvis der er nogen der er negativ her så er det dig ! |
|
|
joensen |
Lagt på d. 05/12-2010 08:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 05/12-2010 09:26
|
DKPete Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 05/12-2010 09:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
swed skrev: Frank skrev: To fejl i øvrigt, men ellers vil jeg sige, at jeg med meget god vilje ville finde højst fem af spørgsmålene relevante: 2, 5, 6, 10 og 14. Caroline Wozniacki?, Største by på Færøerne? En gammel konges hudlæge Netop! Hvis du ikke kender den læge, så er chancen for en succesfuld integration i det danske samfund ikke eksisterende. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 05/12-2010 09:45
|
Tak joensen for dit ærlig svar. Det tyder bare på at de ikke har hørt efter i danmark historien det er synd for at dem er gået glimt af noget så vigtig som at danmark fortid Det er hvis hele ikke mange der få Thai statsborger om året. Jeg bor her fast med min kone og mine to børn er Pensionist få lavet 1 års visa her uden de store problemer det skulle da lige være hvis lave om på reglen eller skal bruge et papir man ikke skulle sidste år. Redigeret af thaikurt1 d. 05/12-2010 09:48 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 05/12-2010 10:09
|
joensen skrev: Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. At det er nærmest umuligt at opnå permanent opholdstilladelse i Thailand for en dansker er da ikke noget argument for, at det modsatte skal være tilfældet. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 05/12-2010 11:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Frank skrev: joensen skrev: Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. At det er nærmest umuligt at opnå permanent opholdstilladelse i Thailand for en dansker er da ikke noget argument for, at det modsatte skal være tilfældet. Blot et spørgsmål. Kan du ikke få et NON IMMIGRANT VISA som skal fornys hvert år? Det har jeg da selv fået de gange jeg har boet der i længere tid af gangen Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/12-2010 11:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg bestod uden problemer 38 ud af 40 på 4.54. Jeg kendte ikke ham lægen og misforstod spørgsmålet om flertalsregeringer (kom til at tænke støtte partier med). Men det gør mig da hverken til bedre eller dårligere dansker end en der kunne svare på færre spørgsmål. Jeg synes faktisk at det er for mange historiske spørgsmål og alt for få som er relevante for nutiden. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2010 11:24
|
Antal indlæg: 3779 |
joensen skrev: Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. Det er korrekt, at det næsten er umuligt for de fleste at få en permanent opholdstilladelse, og for dem, hvor det er muligt, er det næsten ligegyldigt. Jeg kan fx ikke se, hvorfor jeg skulle søge en permanent opholdstilladelse - set i lyset af, at den koster 200.000 baht, hvis man ikke er thai-gift, og hvis man er thai-gift, hvad skal man så med en permanet tilladelse, når den også skal fornyes hvert år. Hvis man er thai-gift, kan man rejse ind i Thailand på et Visas O, og efter ca. 2 1/2 måned kan man søge forlængelse på immigration, så man samlet kan opholde sig i Thailand i et år uden udrejser. Efter år år søger man igen en forlængelse på et år. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
flyer |
Lagt på d. 05/12-2010 11:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Hey prøv lige at høre her gutter.... Det har taget os alle mindst 9 års skolegang at lære alt det der kræves i omtalte prøve, dengang vi gik i skole var vores hjerner rimelige motiveret for at lære noget, ikke noget med at overskrive noget på harddisken, nej den var sgu formateret og klar til at tage imod og vi kunne allerede meget af sproget....!! Dvs. nye hjerner, 9år, 7timer 5 dage om ugen, vi kunne tilmed sproget og vi levede allerede i kulturen. Hvordan faén skulle vores dejlige kone så have en kinamands chance for at lære alt dette uden ad på relativ kort tid? Der er jo ingen ellerkun ganske få der har gået 9år i skole i en anden kultur og harddisken er så godt som fyldt og skal til at overskrives..... Puha! Det er sgu svært! Jeg kan godt se at der skal dæmmes op for invationen inden vil bliver løbet over ende af en fremmede religion! Men det er da ikke Buddhisme der er begyndt at tynge landet, men som tidligere nævnt er det os selv vi kan takke for det dilemma vi nu står i! Og der er jo som bekendt ikke forskelsbehandling af racer her i landet! God Søndag Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2010 12:24
|
Hej, Jeg vil lige påpege, at der er forskel på indvandringsprøven og indfødsretprøven. Indfødsretsprøven (som denne tråd handler om) er, hvis man vil blive/være dansk statsborger, men mig bekendt er det de færreste thaiere, som ønsker at blive danske statsborgere (og dette kan først søges efter normalt 9 år i Danmark). Thaiere ønsker for det meste "blot" permanent opholdstilladelse, hvilket typisk kan søges efter 7 år eller mindre. På den ene side er der nogle mærkelig spørgsmål i indfødsretsprøven, men på den anden side er det vel et test af, om man følger med i medierne. Men igen, så er de de færreste thaiere, mig bekendt, der ønsker at blive danske statsborgere, så om den er dum eller ej, er det ikke noget, som vil berøre de fleste af os. Indvandringprøven, som denne tråd ikke handler om, har også et par mærkelig ting, men den burde kunne læres, hvis man terper disse CDere fra Udlændingeservice og eventuelt supplerer med noget danskundervisning. Det kedelige er, at det alt sammen koster penge, herunder prøven og de nye gebyrer for at søge familiesammenføring. Noget andet, som er kedeligt, er det nye pointsystem, men det har slet ikke noget at gøre med denne her tråd. Hilsen, Robert |
|
|
swed |
Lagt på d. 05/12-2010 12:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Frank skrev: swed skrev: Frank skrev: To fejl i øvrigt, men ellers vil jeg sige, at jeg med meget god vilje ville finde højst fem af spørgsmålene relevante: 2, 5, 6, 10 og 14. Caroline Wozniacki?, Største by på Færøerne? En gammel konges hudlæge Netop! Hvis du ikke kender den læge, så er chancen for en succesfuld integration i det danske samfund ikke eksisterende. Øv Swed
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 05/12-2010 12:36
|
Rawirot skrev: Frank skrev: joensen skrev: Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. At det er nærmest umuligt at opnå permanent opholdstilladelse i Thailand for en dansker er da ikke noget argument for, at det modsatte skal være tilfældet. Blot et spørgsmål. Kan du ikke få et NON IMMIGRANT VISA som skal fornys hvert år? Det har jeg da selv fået de gange jeg har boet der i længere tid af gangen Jeg har aldrig sat mig ind i regler for opholdstilladelse i Thailand ud over almindeligt turistvisa. Jeg refererede blot til joensens beskrivelse . Men med hensyn til dit spørgsmål, så er pointen med en permanent opholdstilladelse, at den ikke skal fornys. |
|
|
Ahrendt |
Lagt på d. 05/12-2010 13:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 60 |
Indfødsretsprøven december 2010 Dit resultat Du havde 33 rigtige besvarelser 7 var forkerte Tidsforbruget var: 04:05 min |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/12-2010 13:19
|
Frank skrev: Rawirot skrev: Frank skrev: joensen skrev: Prøven er vel lavet sådan, at det tvinger ansøgerne til at søge viden om danske forhold, og mens de gør det finder de ud af en hel masse og måske bliver de interreseret i havd danskhed er og så frem deles. Spørgsmålene er skam ikke svære, og hvis en dansker der er opvokset i Danmark og gået i folkeskolen og ikke består prøven, synes jeg at hom/hun skulle skamme sig. Det er relevant at kende historien, så man kan forstå nutiden og ikke blive vildt overrasket hvad der sker i fremtiden. Det er helt sikkert lettere for en Thai at blive dansk statsborger, end det er for en dansker at blive Thai statsborger, nu behøver man ikke statsborgerskab for at opholde sig i et land, men at få permanent opholdstilladelse i Thailand er næsten umuligt, for en dansker, men for en Thai er det en overkommelig opgave at få permanent opholdstilladelse i Danmark, det skriver jeg kun for at sætte tingene imod hinanden. For mig som en dansk statsborger er det umuligt at få en opholdstilladelse i Thailand hvis jeg ikke arbejder i Thailand, selv om jeg er THai gift og børn der er født og boir i Thailand og jeg er forsørgeren af familien, men skulle ellers tro at de Thailandske myndigheder havde en vis interese i at en som mig blev i Thailand så længe som muligt. Det bedste jeg kan få er et 1 års visa fra den Thailandske ambasade, som giver mig ret til at opholde mig 3 måneder i Thailand ad gangen. At det er nærmest umuligt at opnå permanent opholdstilladelse i Thailand for en dansker er da ikke noget argument for, at det modsatte skal være tilfældet. Blot et spørgsmål. Kan du ikke få et NON IMMIGRANT VISA som skal fornys hvert år? Det har jeg da selv fået de gange jeg har boet der i længere tid af gangen Jeg har aldrig sat mig ind i regler for opholdstilladelse i Thailand ud over almindeligt turistvisa. Jeg refererede blot til joensens beskrivelse . Men med hensyn til dit spørgsmål, så er pointen med en permanent opholdstilladelse, at den ikke skal fornys. Den permanente opholdstilladelse skal ikke "fornys" som sådan, men du skal på immigration en gang om året alligevel, hvis ikke noget er lavet om. Desuden skal du stadig have arbejdstilladelse, hvis du vil arbejde, om end det er nemmere. Hilsen, Robert |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 05/12-2010 15:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
ABEKATTEN skrev: b_j3ns3n,med den besvarelse, tror jeg ikke engang du kan få svensk pas, du skal vist helt til Norge. hehe så langt er jeg ikke villig til at gå.. måske de kan bruge mig længere syd på så Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 05/12-2010 18:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
9 år for at lære overnævnte........ Det er altså lang tid. Jeg vil mene at man ikke behøver særlig lang tid for at sætte sig ind i det der kræves , for at klare denne prøve. Dermed ikke sagt at det ikke kræver et godt stykke arbejde fra ansøgeren. Der skal nok terpes noget almen viden alla trivial persuit mm. flyer skrev:
Hey prøv lige at høre her gutter.... Det har taget os alle mindst 9 års skolegang at lære alt det der kræves i omtalte prøve, dengang vi gik i skole var vores hjerner rimelige motiveret for at lære noget, ikke noget med at overskrive noget på harddisken, nej den var sgu formateret og klar til at tage imod og vi kunne allerede meget af sproget....!! Dvs. nye hjerner, 9år, 7timer 5 dage om ugen, vi kunne tilmed sproget og vi levede allerede i kulturen. Hvordan faén skulle vores dejlige kone så have en kinamands chance for at lære alt dette uden ad på relativ kort tid? Der er jo ingen ellerkun ganske få der har gået 9år i skole i en anden kultur og harddisken er så godt som fyldt og skal til at overskrives..... Puha! Det er sgu svært! Jeg kan godt se at der skal dæmmes op for invationen inden vil bliver løbet over ende af en fremmede religion! Men det er da ikke Buddhisme der er begyndt at tynge landet, men som tidligere nævnt er det os selv vi kan takke for det dilemma vi nu står i! Og der er jo som bekendt ikke forskelsbehandling af racer her i landet! God Søndag Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
Spring til debat: |