Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg mangler folk der gider...
Nej Big-Wiking, det kommer det ikke an på, slet ikke.

Thjaa
ABEKATTEN skrev:

sjov nok det var lige hvad jeg skulle til at skrive

jeg husker en af de ung piger vi hade hun var der kun i 17 dage
saa gik hun
og vi sporte faktis hvorfor hun smuttet saa hurti
vi vil jo gerne vide om der var naade gal nu naar vi gav en ok loend +food + losi

men som hun sage nej alt er skam ok og hun var da ogsaa glad for at
kunne have varet hos os da vi log hins kerste sove hos hin
men nu hade hun tjent de penge hun skulle bruge
saa kunne hun ik se en grund til at arbejt mere og vil tage op
i landbyen til hins mor

men hun vil meget gerne komme tilbage om et par maander
for saa forvente hun at hun igen manglet ledt penge
...
det fik hun saa ik lov til
...
vi har en gang diskotert hvorfor er der saa extram mange
thai kvinner der laver ders penge paa at sprade ben

og vi blev eni om at det skylles dovenskab
Livet er forkort til store problemmer

Payanak
Arbejdskraft i Thailand er meget ustabil, og det drejer sig især om ufaglærte. Penge, dovenskab og familieforhold er de væsentligste faktorer i det spil.

Big-Viking
ABEKATTEN skrev:

Jeg er af den opfattelse at hvis viser respekt overfor sine ansatte og giver dem en god løn, så har man også en god og stabil arbejdskraft. Men jeg har set til hudlødhed at faranger behandler der staff som lort og betaler ringe. Det værste er dog at de faranger går og har det godt med at være et svin overfor sit thai staff.

thaikurt1
Thai arbejder kun hvis det er nødvendig.

Hvis der er en farang i familien så er der jo ingen grund til at arbejde.

http://nej
Gokinok
Big-Viking: Ja, hvis det drejer sig om Europa/Vesten, så er respekt og en god løn den bedste måde at få en virksomhed til at køre på, det ved du vel også fra din egen forretning?

I Thailand er det temmelig anderledes, der er en fast og hård hånd mere nødvendig, det er kulturen, opdragelsen, og især udenadslæren og autoriteterne i skolen der er problemet.

Jeg kalder det "problemet" - det er selvfølgelig set ud fra et "Farang-synspunkt" - Thai´erne er jo vældig tilfredse med det og mener tydeligvis at de er verdens bedste på alle områder!

Systemet passer også de ca. 30 hovedrige familier der styrer landet ganske udmærket, folk holdes nede i uvidenhed, dorskhed og dumhed, og det giver de mere smarte mulighed for at tjene kassen!

Mindstelønnen svinger fra 143 til 203 Baht pr. dag, 7 dage om ugen a´ 12 timer...

http://en.wikiped...by_country

En anden mulig årsag til det vi opfatter som dovenskab og ladhed kan være klimaet... Ingen behøver sulte, der masser af mad, og har man ingen steder at bo, ja, så flik en bræddehytte sammen, med palmeblade som tag!

Doc Gok
Redigeret af Gokinok d. 24/11-2010 06:51

Man må nok indrømme at der er stor forskel på hvilket uddannelsesniveau Thaierne befinder sig, Big-Wikings mening passer godt på de 5 % bedst uddannede.

sula
Måske dem der sidder og beklager sig over Thaier er dumme og dovne bevæger sig i de forkerte kredse.
( Min ) familie eller min kone's familie der har jeg aldrig oplevet nogen af dem som dovne tværtimod.
Og det med udenadslære er sgu noget pladder så er alle dem der har gået på Rudolf Steiner skoler også dumme og dovne det er jo også udenadslære og de har jo heller ikke samme muligheder uddannelsesmæssigt som vi har i Danmark.
Mon ikke også problemet nogen gange er hos os selv og vores indstilling.
Vi har også masser af danskere der tumler rundt og ikke laver en skid og hæver ved kasse 1.

Gokinok
Ja, Sula, jeg er enig med dig, mange med en Rudolf Steiner baggrund er temmelig bøvede og passer ikke ind i dagens Turbo Danmark!

Kurt Thorsen er gammel Steiner elev, en rigtig fantast, som Steiner himself.

Rolll

Doc Gonzo

swedmark
sula skrev:
Måske dem der sidder og beklager sig over Thaier er dumme og dovne bevæger sig i de forkerte kredse.
( Min ) familie eller min kone's familie der har jeg aldrig oplevet nogen af dem som dovne tværtimod.
Og det med udenadslære er sgu noget pladder så er alle dem der har gået på Rudolf Steiner skoler også dumme og dovne det er jo også udenadslære og de har jo heller ikke samme muligheder uddannelsesmæssigt som vi har i Danmark.
Mon ikke også problemet nogen gange er hos os selv og vores indstilling.
Vi har også masser af danskere der tumler rundt og ikke laver en skid og hæver ved kasse 1.

Kan kun istemme hvad sula skriver. Når jeg ser på min familie i Thailand så syntes jeg faktisk de alle er arbejdssomme.

Nuvel hastigheden og varigheden er måske ikke og sammenligne med danske forhold, men der er jo også 2 kulturer til forskel.

Jeg har fået bygget hus og anlagt have i Thailand uden de større problemer. Klart, der var nogle "felere", men i det store hele var jeg forbavset over så godt det gik.

Jeg mener bare man må acceptere at arbejdsforholdene er anderledes I Thailand end i Danmark.

jacobpakchong
Godaften folkens. Jeg takker for de par gode svar jeg har fået og de par pb jeg fik,men er ikke blevet klogere,men havde egenligt heller ikke regnet med det. Folk render hurtigt fra det egentlige spørgsmål over i en gang fnidder og bagtaling,men det er jo også den virkelige grund til at jeg sagde farvel til danmark. FÅ JER FOR FANDEN ET LIV I STEDET FOR AT TRO I ER SÅ PISSE KLOGE og så er i ikke andet en flok bagkloge skovle.. Undskylder selvfylgelig til jer der kom med nogen relevante svar og erfaringer,tak til jer. God jul og godt nytår. VH jack

Robert Kronberg
jesperfrb skrev:
Ohh Jo! Thaier laver skam mange fejl! Se specielt på når de bygger badværelser, afløbet er som regel i den modsatte ende af bruseren! Og sætter de et badekar op, løber vandet langs væggen for at løbe ned på gulvet i den modsatte ende!Rolll Har også set at man sætter lys i trappeopgangen i et 2 plans hus, men kan kun tændes og slukkes nedefraHammer

På min trappe fra 3. til 4. etage er lys-kontakten midtvejs - så når man når halvt op, så kan man tænde, men man bliver nødt til at slukke med det samme - eller rettere lyset bliver aldrig tændt.

Nuvel, det er også meget godt, for jeg aner ikke, hvordan jeg kan skifte pæren, da lampen er i loftet 2 meter oppe og ligepræcis, så langt ud over trappen, at man ikke kan sætte en stige eller stol op. Jeg aner end ikke, hvordan de har fået den lampe op.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Big-Viking
ABEKATTEN skrev:
Man må nok indrømme at der er stor forskel på hvilket uddannelsesniveau Thaierne befinder sig, Big-Wikings mening passer godt på de 5 % bedst uddannede.

Ja man skal kun give respekt og god løn til de bedst uddannede.. Sad Igen så kan man få selv thaier til at gøre mere ved at vise dem respekt og betale dem godt. Thaier er sgu ikke dummere end nogen anden. Så alt det der med at det med respekt og gode lønninger kun gælder i Vesten er da noget værre lort at fyrer af.

Gokinok
jacobpakchong skrev:
Godaften folkens. Jeg takker for de par gode svar jeg har fået og de par pb jeg fik,men er ikke blevet klogere,men havde egenligt heller ikke regnet med det. Folk render hurtigt fra det egentlige spørgsmål over i en gang fnidder og bagtaling,men det er jo også den virkelige grund til at jeg sagde farvel til danmark. FÅ JER FOR FANDEN ET LIV I STEDET FOR AT TRO I ER SÅ PISSE KLOGE og så er i ikke andet en flok bagkloge skovle.. Undskylder selvfylgelig til jer der kom med nogen relevante svar og erfaringer,tak til jer. God jul og godt nytår. VH jack

Hvordan kan man egentlig få sig selv til at spørge om sådan noget i det her forum?

Find dog en erhvervsrådgiver eller en anden farang i området der kan hjælpe dig!

Doc Gok

Big-Wiking, an skal ise respekt overfor alle, ikke kun sine ansatte, men det er ikke nok med god løn til de fleste Thilændere, for at få et godt resultat selv desværre.

lung
en lille historie fra Gronland da jeg var entrepernor deroppe for mange ar siden, vi betalte folkene 10 - 20 kroner over hvad andre
betalte i den tro at vi fik mere stabile folk..en dag vi stod med kraner og beton, klar til at stobe kom der ikke en mand..
de havde faet lon og var gaet pa druk alle til hope.. da de dukkede op fik de at vide at nu var der andre boller pa suppen,
alle blev sat ned i lon til mindste lon, og dem der ikke var indforstaet kunne sa valge fra..se nu kom de alle HVER dag, nu havde de ikke rad til at blive vak...var der extra penge i lommen var der jo ingen grund til at arbejde. Disse menesker tanker ikke pa dagen i morgen og lur mig om det ikke ogsa gor sig galdende i Thailand det har jeg set rigtig meget af hjemme i landsbyen...

lung

Big-Viking
lung skrev:
en lille historie fra Gronland da jeg var entrepernor deroppe for mange ar siden, vi betalte folkene 10 - 20 kroner over hvad andre
betalte i den tro at vi fik mere stabile folk..en dag vi stod med kraner og beton, klar til at stobe kom der ikke en mand..
de havde faet lon og var gaet pa druk alle til hope.. da de dukkede op fik de at vide at nu var der andre boller pa suppen,
alle blev sat ned i lon til mindste lon, og dem der ikke var indforstaet kunne sa valge fra..se nu kom de alle HVER dag, nu havde de ikke rad til at blive vak...var der extra penge i lommen var der jo ingen grund til at arbejde. Disse menesker tanker ikke pa dagen i morgen og lur mig om det ikke ogsa gor sig galdende i Thailand det har jeg set rigtig meget af hjemme i landsbyen...

lung

Du glemte at skrive at den danske håndværker mange gange tjente dobbelt så meget som en Grønlænder, samt at en dansker aldrig har respekteret Grønlændere.. De blev som regel kaldt ! Arme og ben" altså ingen hjerne.. At de så tog på druk når de fik løn og ikke viste sig førend pengene var væk er jo en anden sag..

lung
Du glemte at skrive at den danske håndværker mange gange tjente dobbelt så meget som en Grønlænder, samt at en dansker aldrig har respekteret Grønlændere.. De blev som regel kaldt ! Arme og ben" altså ingen hjerne.. At de så tog på druk når de fik løn og ikke viste sig førend pengene var væk er jo en anden sag..
--------------------------------------------------------------------------------

du har ret danskerne tjente mange gange det dobbelte og fik ogsa ca det dobbelte fra handen, sa intet i vejen der..

arme og ben, den har jeg aldrig i de 20 ar hort..

og jo jeg har altid haft dyb respekt for det gronlanderne kan, pa deres felt, i naturen da er de suverane, men som handvarkere haltede de bagefter uden interesse for arbejdet, men nu ligger dette 25 ar tilbage sa det har sikkert andret sig...na det var vist uden for traden

lung

Jacobpakchong, Dit indlæg nr. 51, var dog et usædvanligt beskidt indlæg af en trådåbner. Det er ikke et ekspertpanel du spørger, men et debatforum, men nu har du måske givet dig selv svaret på hvorfor du ikke kan drive virkomhed i Thailand.

goldwing
jacobpakchong skrev:

Jo tak for den svada, nu forstår jeg bedre hvorfor du ikke kan finde folk til at arbejde for dig.....Angry

Spring til debat: