Se indlæg
Alkohol i Thailand
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/10-2010 14:41
|
Antal indlæg: 3779 |
natty skrev: Selvfølgelig generer det andre at man ryger, men man kan vel være en hensynsfuld ryger og eventuelt gå uden for hvis det generer andre og man vil have en smøg, derimod kan man ikke lige på samme måde være en "hensynsfuld" AKTIV alkoholiker, for det er man både indenfor og udenfor lejligheden/huset og hele tiden,, det er en "sjæletilstand", som påvirker, generer og ødelægger omgivelserne, venner, kæreste, kone, psykisk og kun negativt,, så sammenligningen holder altså ikke rigtig. Men under alle omstændigheder trist at der er så mange expacts som ender i den skæbne. Eller det kan jo også være at de´havde det i sig i forvejen, og så er det måske lidt nemmere at gå i hundende på den anden side af jordkloden, hvis man ikke har nogen forpligtigelser. Er der vikelig så mange aktive alkoholikere (blandt farang) i Thailand? De fleste af de steder, hvor jeg kommer forbi, er der da sjældent nogen, som jeg vil opfatte som alkoholikker? Men jo, der er mange, inklusiv mig selv, der drikker mere end de 21 genstande om ugen, som sundhedsstyrelsen i DK tidligere anbefalede. Det link, som jeg tidligere henviste til, har meget brede rammer for, hvad der definere et alkoholproblem, næsten så breden, at det er nemmere at sige, hvem der ikke har et alkoholproblem. Hilsen, Robert |
|
|
moon |
Lagt på d. 27/10-2010 15:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Sonny skrev Det var da noget mærkeligt noget du siger,,,,,,hvad har du røget siden du er så skæv i hovedet Jeg hverken drikker eller ryger noget som helst,ja kaffe så lad være med at udtale dig om andre ,når du ikke kender noget til dem. Sonny du skal lære at læse Jeg skrev de fleste men du følte dig måske truffet Men det er jo desvære sandheden jeg har skrevet de fleste Ja men måske ikke dig Du har måske i nogles øjne bare et kedeligt LIV men det kan jo være det bliver længere end vores andres Forøvrigt Sonny så ryger jeg ikke Mvh Moon Redigeret af moon d. 27/10-2010 15:08 |
|
|
moon |
Lagt på d. 27/10-2010 15:15
|
Sonny skrev Det var da noget mærkeligt noget du siger,,,,,,hvad har du røget siden du er så skæv i hovedet Jeg hverken drikker eller ryger noget som helst,ja kaffe så lad være med at udtale dig om andre ,når du ikke kender noget til dem. Forøvrigt ikke for at være ordkløver kære Sonny Jeg siger det ikke jeg skrev det og det står jeg ved og jeg udtaler mig heller ikke jeg skrier om sandheden Mv Moon |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 27/10-2010 17:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
sony skrev: sonny skrev: moon skrev: De fleste herude der påstår de ikke drikker ryger sku fjolletobak eller æder en eller anden form for piller Men alt med måde er vel OK så længe man føler sig godt og kan tage vare på sig selv og famillie Personlig starter jeg med en underberg hver morgen (kan købes i store mængder på Phuket) ellers prøver jeg hver dag at vente til kl 12 med formiddagsøllen (kan være svært hvis der kommer besøg) ellers er paprødvin til mig og konen et most hver dag Men Men er man på Phuket Er det sku altid et vildere liv man glemmer rødvinen og drikker en masse sprut til gængæld sover man fandme godt Men alt med måde Ville måske dø af druk hurtigt på Phuket På den ande side man skal sku da også LEVE Mvh Moon Det var da noget mærkeligt noget du siger,,,,,,hvad har du røget siden du er så skæv i hovedet Jeg hverken drikker eller ryger noget som helst,ja kaffe så lad være med at udtale dig om andre ,når du ikke kender noget til dem. Jamen enig sonny man er vel ikke alkoholikker bare fordi man får en enkel øl engang imellem. Sidst jeg var afsted på de 9 uger tror jeg at jeg var fuld 2 eller 3 gange og jeg kunne stadig gå hjem selv. Og ryger det gør jeg heller ikke, har da andet og bruge mine penge til end at skulle svine min krop til med alt muligt skidt, og være afhængig af sådan noget. Så jeg vil da også gerne spørge dig hvad du ryger eller drikker for at skrive sådan noget ævl og stemple alle og enhver du ikke kender? Sonny jeg er lidt forvirret hvem påstår at du drikker eller det der er værre |
|
|
moon |
Lagt på d. 28/10-2010 12:07
|
Ja mig er det ikke utroligt som man ka føle sig hængt ud Mvh Moon |
|
|
thulegrisen |
Lagt på d. 28/10-2010 12:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 67 |
Hvis den enkelte har lyst til at drikke sig til et nyt liv,,,,, Så lad dog for pokker vedkommen have lov til dette... Hov hov siger jeg bare... Hvad rager det egentlig jeg.. Hvis du har lyst,,,,, så skal du da bere drikke dig fra sans og samlingf, men hvorfor skal vi andre belemres med noget sådant.. Det rager jo faktisk ikke jeg, og jeg vil tro det ikke rager mange andre... Jeg har jo nok taget fejl... |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 28/10-2010 12:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
thulegrisen . Hvad andre gør med deres liv komme ikke andre. Lad dog det enkel menneskerne selv tage ansvar for de vil bruge livet til. |
|
|
moon |
Lagt på d. 28/10-2010 12:59
|
thulegrisen Skrev. Hvad andre gør med deres liv komme ikke andre. Lad dog det enkel menneskerne selv tage ansvar for de vil bruge livet til. Dette er så sant som det er skrevet Mennesker over 18 år kan gøre hvad de vil med deres liv eller mangel på samme SKÅL i billigt papvin Mvh Moon |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 28/10-2010 13:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Den første brandert som 14 årig, delte en flaske billig rom med 2 kammerater, faldt omkuld på den lokale kirkegård, hvor vi overbrækkede gravsteder og det hele! Mærkeligt vi ikke blev arresterede... Siden da er det gået fra rom til whiskey, til bajere, til gin, vodka, pernod/pastis, sågar et par års Absinth-flip, billige og dyre rødvine, hjemmebrygget øl og vin, og cognac, Irish Coffee, og punch, og gløgg med brunkager. Nu står den på 3 pils pr. dag, efter 17.00, og det er helt fint. Dr. Gonzo Redigeret af Gokinok d. 28/10-2010 13:09 |
|
|
moon |
Lagt på d. 28/10-2010 13:17
|
Gorkinok 3 pils efter 17.00 Hvad gør du så efter 18.00 og du skal ikke lyve det klær dig ikke Mvh Moon |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 28/10-2010 14:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Gorkinok mener du ikke tre 3 pils i timen efter kl 17:00 |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 28/10-2010 14:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Jeg kom cyklende ud af stadion alle' en Soendag, skulle til moede i walkie klubben, jeg var 14...Mit oeje skuede en pung, altsaa en penge-pung, i punge en 50'er laa, jeg vente cyklen koerte til spruthandleren, koebte en halv flaske pernod, om jeg blev stiv ? JA, jeg er ikke blevet aedru endnu...satans pung ! Havde man nu vaeret aerlig og afleveret pengepungen til poli, saa var det aldrig gaaet saa galt. Jeg fik smag. ! Redigeret af Namprik d. 28/10-2010 14:31 Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
Gokinok |
Lagt på d. 28/10-2010 15:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Jeg sagde ikke noget om størrelsen på de pilsnere! Ja Namprik, vi fik sgu´smag... Dr. Gokinok |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 28/10-2010 15:33
|
Namprik skrev: Jeg kom cyklende ud af stadion alle' en Soendag, skulle til moede i walkie klubben, jeg var 14...Mit oeje skuede en pung, altsaa en penge-pung, i punge en 50'er laa, jeg vente cyklen koerte til spruthandleren, koebte en halv flaske pernod, om jeg blev stiv ? JA, jeg er ikke blevet aedru endnu...satans pung ! Havde man nu vaeret aerlig og afleveret pengepungen til poli, saa var det aldrig gaaet saa galt. Jeg fik smag. ! Nu snupper jeg et bær mere . Suk din store idiot stop for helvede med at drikke du påstår at du elsker din kone men sandheden er at en pils ophidser dig mere end din kone , og i stedet for at komme med alle dine bodega floskler om kærlighed og livet ,så tag den kamp det er at stoppe med at drikke , jeg håber ved gud at du kan stoppe , og jeg håber du kan , både for din skyld men mest din kone skyld kan lægge spruten på hylden (som i dag er nr 2 ) og hvis du ikke kan stoppe så stop med at nedværdig din kone med oplysninger om dit misbrug , ryggrad Suk , jeg er også alkoholiker Redigeret af pee chang d. 28/10-2010 15:38 |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 28/10-2010 15:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Tak Pee Chang. jeg siger tak for dine ord og jeg mener det...... Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 28/10-2010 15:56
|
Namprik skrev: Tak Pee Chang. jeg siger tak for dine ord og jeg mener det...... jeg håber det bedste for dig og især for din kone , du er dit største problem husk det , du er ikke alene der er mange som dig |
|
Spring til debat: |