Se indlæg
 Udskriv debat
Sporløs ! i Thailand....
Stautz
soi7 skrev:
Velkommen til siden Nete,
jeg så self også programmet....

Tusind tak Smile
Det ser meget spændende ud, er ikke helt sikker på hvordan siden fungerer, men fortæller den om de forskellige hoteller man kan booke sig på i thailand og folks oplevelser nede i thailand eller hvordan fungerer den? Smile
Pigen fra sporløs

Stautz
Paveraya skrev:
Hej Nete , jeg så også udsendelsen , og siger tak for dine oplysninger du er kommet med her , håber du kan holde forbindelsen med din mor i Thailand , held og lykke til dig .
Bent fra Fyn.Wink

Takker mange gang Bent Smile
Er glad for at høre, at der er rigtigmange som så den, og har mere eller mindre kun fået positiv feed back på den Smile
Ja jeg synes selv at det hele var meget sådan specielt skruet sammen, men det er ikke det jeg lægger vægt på, da jeg så det for første gang d. 09/09 hvor alle andre os så det Smile
Men det er selvfølgelig også fordi jeg ved hvad der sker i det, og sådan Smile ..
Men for folk der ser det for første gang og ikke har været dernede og oplevet det jeg har, kan jeg godt forstå at folk mener det er sådan meget følelsesladt sat sammen Wink Men hey, er det ikke også det ''sporløs'' prøver at opnå, at få folk til at tude? Grin Det tror jeg - for tuder hver gang jeg ser det Smile

Håber også selv at holde forbindelsen med min mor, men det er svært. Dels fordi vi slet ikke kan tale samme sprog men også fordi det er dyrt at komme derned, men den lave indkomst jeg har pt.
Det er snart 1 år siden jeg har været dernede og d. 07/11/2009 var den første gang jeg mødte hende, så specielt fra d. 02/11 og til d. 09/11 hvor jeg var dernede vil være meget følelsesladt uge for mig, for savner sku dem. Savner at være dernede og savner folkene, fællesskabet og alt det gode ved den thailandske befolkning
Pigen fra sporløs

Stautz
Jay skrev:

Det undrer mig stadigvæk hvorfor din far el. hans familie skulle "kidnappe" dig for så at aflevere dig på børnehjem...hvorfor ikke beholde dig el. aflevere dig til din mor igen?? svaret står i den artikel du linkede til, men alligevel? og hvorfor havde børnehjemmet en adresse liggende uden at prøve at kontakte folkene der og høre??

Din mor kunne måske også med lidt god vilje have "fundet" dig igen, fx via "amphur" el. politiet...men "this is thailand" og man kan aldrig vide når ordet "Pattaya" (orphanage) dukker op...

min point er bare at måske ønskede ingen af dine forældre på det tidspunkt af deres liv at have dig, hvorfor kan der være mange gode grunde til og man skal ikke klandre dem, for det har også været hårdt for dem, vi skal blot glæde os over at der findes folk som din adoptiv familie...og alt dette er ganske irrelevant den dag idag og jeg synes du skal holde kontakten til dem fra nu af...for du har mange gode (og sære) oplevelser tilgode sammen med dem i Thailand, de er trods alt dit kød og blod...

jeg kan sagtens sætte mig ind i dine "nye" forældres situation...det er vel lidt noget som alle adoptiv forældre frygter...at deres barn søger tilbage til sine "rigtige" rødder og måske mister noget af kærligheden til adoptiv forældrene..men ikke desto mindre så betyder det meget for dig at møde dine biologiske forældre, din baggrund og dette skal selvfølgelig accepteres, omvendt må du aldrig glemme at give dine adoptiv forældre den kærlighed de fortjener for de har virkelig gjort en smuk gerning i at tage andre menneskers børn til sig som deres eget og forhåbeligt givet dig en tryg og god opvækst...du virker ihvertfald meget godt skruet sammen og jeg kunne ikke forestille mig andet..

endnu engang velkommen til siden, jeg håber du hænger ved og ikke bliver skræmt væk...for her er virkelig mange forskellige holdninger og synspunkter...blandt andet er det mod min vilje lige gjort klart at prostitution, sexturisme og udnyttelse mennesker af ringere økonomiske kår, er ganske accepteret herinde, ligesom det er mange steder i Thailand...men den diskussion skal jeg ikke kede dig yderligere med, ej heller skræmme dig væk, men bare sige velkommen og tak for dit bidrag. Skulle du have nogle spørgsmål findes der også kompetente folk herinde, herunder dog ikke undertegnede..hjælp til tolk, visum, gode råd m.m. er også til at finde..

Held og lykke

Jay Smile

Altså jeg har opfattet sådan, at det nok mere er min fars familie og ikke min far der har gjort det, da jeg selv ser min far som en meget svag person. Grunden til de tog var at de mente i hvert fald slet ikke at min mor kunne finde ud af at tage vare på mig eller give mig det de behøvede. Så de tog selv chancen for at se om de var bedre. Men det gik ikke, og da de ikke synes mor skulle have mig, valgte de at give mig til et børnehjem hvilket jeg er glad for de gjorde Smile
Ellers havde jeg aldrig fået sådan en fantastisk familie som jeg har her i Danmark! <3

Mener ikke at mit børnehjem havde en adresse liggende. De sagde jo I interviewet at de ikke havde informationer liggende inde med min mor eller far. Det var mig selv der i mine adoptionspapir havde adresser osv., på det hele Smile
Den første adresse som stod i min morfar's navn (som louise sagde hun ville tage ud til) havde jeg læst mig til at det var på min morfar Smile Men ved ikke lige hvorfor de ikke rigtig sagde det i tv'et eller uden for kameraet? Smile

Min mor har altid haft ønsket om at jeg kom tilbage til hende. Men hun har ikke selv haft mulighed, penge eller andet til at finde mig, da de er meget fattige. De har knapt nok råd til mobil/telefon hvor jeg kan ringe til dem på Sad .

100% sikkert at jeg også forstår mine forældre. De føler jo en form for .. ''svigt'' fordi de tror at jeg ikke elsker dem, når jeg begynder at få interesse for at finde mine biologiske forældre. og vi har også haft vores op og nedture og mange diskussioner når det kom til det. Men tror at efter de har set det hele og vi har fået snakket ud, så er de ikke bekymret længere. Nu er de bare glade og lykkelige på mine vegne og håber at komme til at møde dem - og jeg regner/håber også selv på at de bliver de første til at møde min familie i thailand.

Og tusind tak for velkomsthilsnen Smile Siden ser meget spændende ud og vil prøve at følge lidt med i hvad der sker herinde Wink

Hilsen Nete Smile
Pigen fra sporløs

Stautz skrev:
Paveraya skrev:
Hej Nete , jeg så også udsendelsen , og siger tak for dine oplysninger du er kommet med her , håber du kan holde forbindelsen med din mor i Thailand , held og lykke til dig .
Bent fra Fyn.Wink

Takker mange gang Bent Smile
Er glad for at høre, at der er rigtigmange som så den, og har mere eller mindre kun fået positiv feed back på den Smile
Ja jeg synes selv at det hele var meget sådan specielt skruet sammen, men det er ikke det jeg lægger vægt på, da jeg så det for første gang d. 09/09 hvor alle andre os så det Smile
Men det er selvfølgelig også fordi jeg ved hvad der sker i det, og sådan Smile ..
Men for folk der ser det for første gang og ikke har været dernede og oplevet det jeg har, kan jeg godt forstå at folk mener det er sådan meget følelsesladt sat sammen Wink Men hey, er det ikke også det ''sporløs'' prøver at opnå, at få folk til at tude? Grin Det tror jeg - for tuder hver gang jeg ser det Smile

Håber også selv at holde forbindelsen med min mor, men det er svært. Dels fordi vi slet ikke kan tale samme sprog men også fordi det er dyrt at komme derned, men den lave indkomst jeg har pt.
Det er snart 1 år siden jeg har været dernede og d. 07/11/2009 var den første gang jeg mødte hende, så specielt fra d. 02/11 og til d. 09/11 hvor jeg var dernede vil være meget følelsesladt uge for mig, for savner sku dem. Savner at være dernede og savner folkene, fællesskabet og alt det gode ved den thailandske befolkning

Du forstår ,ikke thai sprog....det er sku også svært...men gå på sprogskole NU....du vil få mange færdigheder, og øv dig MEGET hver dag..., og du vil hurtigt kunne begå dig og føre samtaler.....Wink, den første tid virker total som uoverskuelig...men kæmp for det og du vil se fremskridt og forståelse for sproget....Wink

Stautz
lyder utrolig klogt og vil helt klart prøve det Smile

Men skal begynde på pædagogseminariet i Odense her til Februar så ved desværre ikke hvor mange krafter jeg har tilbage til også at skulle bruge tid på at lære thailandsk. Har fået at vide det er rigtig svært at lære og forstå og skrive Sad Så det har taget lidt pusten fra mig.
Men en ting er sikkert - et nyt mål for mig (efter at have fundet min mor) er at lære thailandsk og selv føre en hel samtale med hende! <3
Pigen fra sporløs

Stautz skrev:
lyder utrolig klogt og vil helt klart prøve det Smile

Men skal begynde på pædagogseminariet i Odense her til Februar så ved desværre ikke hvor mange krafter jeg har tilbage til også at skulle bruge tid på at lære thailandsk. Har fået at vide det er rigtig svært at lære og forstå og skrive Sad Så det har taget lidt pusten fra mig.
Men en ting er sikkert - et nyt mål for mig (efter at have fundet min mor) er at lære thailandsk og selv føre en hel samtale med hende! <3

jeg skal absolut ikke gøre mig perfekt, men kontakt rinpoche her fra siden, han taler/skriver.....Wink

Thjaa
hej Nete jeg troger du kunne finde nogen af alle de thai piger der er nu bosat i danmark og kan dansk
til at hjelpe dig med at oversaette brave for dig og paa den maade faa en form for samtale med dine fthai mor og far

Desvere kan min kone ikke dansk og hins englisk er nok heller ik naade at pralle med

ellers vil jeg godt have tilbudt din hjelp
Redigeret af Thjaa d. 21/10-2010 01:37
Livet er forkort til store problemmer

jesperfrb
Velkommen til siden Nete!
Lad dig ikke skræmme væk af nogle af de debatter der kører!
Der findes masser af god information her på siden om Thailand.
Sortere i det og spring det over du ikke kan bruge til noget!
Glad for at se at du fandt din mor og far, og håber det kan gøre dig til et mere helt menneske, når du nu ved hvor du kommer fra!
Er selv gudfar til et addoptivbarn fra Changmai, men hun har ingen lyst til at søge som du havde! Men hun følger meget med i hvad der sker i Thailand, og hvad jeg laver på mine mange ture til Thailand, og vil selvføligelig besøge mig derude. Men hun er bange når hun er der, pga hun er åbenlyst Thai af udsende, og de gange hun har været der med sine danske forældre er blevet talt til på Thai, hvilket hun ikke forstår et ord af, ikke aner hvad Thaier tror om hende!
Men det er en lang historie, og svær at forklare for åben skærm!
Velkommen på DTW.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Stautz
jesperfrb skrev:
Velkommen til siden Nete!
Lad dig ikke skræmme væk af nogle af de debatter der kører!
Der findes masser af god information her på siden om Thailand.
Sortere i det og spring det over du ikke kan bruge til noget!
Glad for at se at du fandt din mor og far, og håber det kan gøre dig til et mere helt menneske, når du nu ved hvor du kommer fra!
Er selv gudfar til et addoptivbarn fra Changmai, men hun har ingen lyst til at søge som du havde! Men hun følger meget med i hvad der sker i Thailand, og hvad jeg laver på mine mange ture til Thailand, og vil selvføligelig besøge mig derude. Men hun er bange når hun er der, pga hun er åbenlyst Thai af udsende, og de gange hun har været der med sine danske forældre er blevet talt til på Thai, hvilket hun ikke forstår et ord af, ikke aner hvad Thaier tror om hende!
Men det er en lang historie, og svær at forklare for åben skærm!
Velkommen på DTW.

TUsind tak Jesper Smile Dejligt med en varm hilsen og selvfølgelig al den information man kan læse sig til bliver der helt klart sorteret I. De negative og mindre dårlige kommentarer kan jeg som sådan ikke bruge til noget, da de ikke hjælper mig til at få svar på forskellige ting Smile

Den pige du snakker om, jeg kender en anden pige som er i samme situation. Hendes mor synes at det var ih og åh så spændende at se mig finde min mor osv.. hvilket jeg da er glad for at hun synes. Desværre presser hun nu lidt sin datter til at gøre det samme, hvilket er forkert. Enten har man lyst til at finde sin mor eller også har man ikke også skal det bare accepteres. det har moren desværre det lidt svært med Sad

Det er dejligt i Thailand, gæstfriheden er helt enorm og de er altid varme og glade mennesker synes jeg. Men da jeg også var dernede med sporløs, blev jeg sådan lidt mut over ikke at kunne snakke eller kommunikere med dem på nogen anden måde end at smile, nikke eller dreje på hovedet Sad Ville ønske jeg ku forstå det de sagde eller spurgte mig om.
Pigen fra sporløs

stone52
Hej Nete takker for dit super indlæg håber at du nu har en indre ro held og lykke til dig fremover hilsen stone52

Robert Kronberg
Hej Nete,

Nu ved jeg ikke, hvor meget du fik snakket med Gregers og hans kone, mens du rejste rundt med dem.

Men jeg vil anbefale dig, at du sætter dig grundigt i kulturen herude, herunder forholdet mellem børn og forældre.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Stautz
Stone52;

Tusind tak Smile. Det har helt klart givet mere ro, men har også vækket nye ønsker og drømme omkring hvad jeg vil i fremtiden Smile

Robert Kronberg:

Jeg fik snakket en del med Dao dernede eftersom hun var vores tolk og jeg havde fået forskellige breve som hun oversatte for mig da vi sad i Ubon's lufthavn og ventede på at komme med et fly til bangkok. efterfølgende snakker jeg også med hende om hvordan det går, og om hun vil oversætte samt sende breve ned til min mor i thailand, hvilket hun gerne vil når hun selvfølgelig har tid til det Smile

Har planer om at gå mere ned i kulturen hvordan de er også med hensyn til familie osv.. men det er svært når man som 20'årig sidder her oppe i Danmark og ikke føler man kommer nogen vegne. Jeg kan bedst lige at lære af egne erfaringer og oplevelser i stedet for at læse om det i bøger hvis jeg skal være ærlig.

Men allerede nu har jeg på fornemmelsen at man har et rigtig stærkt bånd. både børn, forældre, bedsteforældre, oldeforældre osv.. Hele familien holder sammen og hjælper hinanden. også har jeg også fået den ide at man ikke har sex før ægteskab da jeg i mit 2. brev fortalte min mor at jeg havde fået en kæreste og hun så fortalte mig det der.
Så åp baggrund af det, har jeg også besluttet mig for at det ikke bliver hvem som helst jeg hiver med til thailand for at besøge dem. jeg vil gerne have at mine forældre min søster hilser og måske kommunikere med dem samt at ham jeg bliver gift med får børn med bliver ham der møder dem også. De er ikke interesseret i små flirts og søde kærlighedshistorier, tror mere de er interesseret i den jeg ender op med Smile
Pigen fra sporløs

sony
Hejsa stautz Og velkommen til, jeg sad selvfølgelig også og så sporløs og så hvor glad du blev for at møde din mor. Men hvad med din far hvilken følelser havde du over at mødes med ham? Jeg mener bare du blev taget væk som barn og aldrig været sammen med dine biologiske forældrer, så må du da også have nogle følelser overfor ham og han må da også have savnet sådan en sød pige som digPfft

Men ellers vil jeg da bare ønske dig held og lykke i FREMtiden og med håb om at du vil ses med dine forældre igen.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

christian-s
Hej Nete

Velkommen til siden. Min kone og jeg så også udsendelsen og var rørt at dit møde med din "nye" familie. Jeg håber du får en god kontakt med dem fremover.
Det vil helt sikkert hjælpe dig at kunne lidt basalt thai sprog udtale - numre, datoer, høflighedsfraser osv. inden du skal der ned næste gang. Der findes både en CD med hæfte, diverse bøger og nogle steder på internettet.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Big-Viking
Hej Nete
Ja, jeg er også en af dem der så udsendelsen. Gjorde den indtryk på mig.? Ikke særligt meget.. Men fedt at du fandt hvad du søgte og vil af hele mit hjerte ønske dig al mulig held og lykke med fremtiden.
Bedste hilsner Big- Viking.

rinpoche
Stautz skrev:
Stone52;

Har planer om at gå mere ned i kulturen hvordan de er også med hensyn til familie osv.. men det er svært når man som 20'årig sidder her oppe i Danmark og ikke føler man kommer nogen vegne. Jeg kan bedst lige at lære af egne erfaringer og oplevelser i stedet for at læse om det i bøger hvis jeg skal være ærlig.

Hej Stautz,

Og velkommen hertil, siger også jeg.

Mht. at lære af egne erfaringer og oplevelser, så er jeg fuld af forståelse herfor.
Der er nok mange af os herinde, der også er gået den vej, ikke mindst fordi at der ved vores første besøg/ophold ikke var noget tilgængeligt materiale.
Man kan så indvende, at det tager lang tids ophold af få et indblik i kultur m.m. Ikke mindst når man som du bor i DK.
Og et eller andet sted er der velsagtens ej heller grund til at "genopfinde hjulet" om jeg så må sige, når der nu idag forefindes gode materialer man kan blive klog af.

Der findes mange websider omhandlende allehånde aspekter af den thailandske kultur og samfund, men jeg ser det som en svaghed at de fleste er forfattet af en enkelt person og således udelukkende afspejler vedkommendes personlige opfattelse, der ikke nødvendigvis er særlig nuancerede.

Hvis du vil tillade mig en anbefaling af en særdeles velgennemarbejdet bog, forfattet af et panel af forfattere med stort indblik i den thailandske kultur og mindset efter årtier i Thailand:

http://www.amazon...9748303845

Jeg forstår din skuffelse over du ikke direkte kunne meddele dig til din genfundne familie.
Det er vist noget, de fleste af os har oplevet på et eller andet tidspunkt.

Ikke for at tage modet fra din mht. at lære thai, men så vidt jeg erindrer er din famlie landsbyindvånere i Buriram?
De taler ikke central thai her, men Lao (nogle tilmed khmer) og medmindre man er særdeles god til central thai, så er det overordentlig svært at forstå Lao. Som svensk for en nydansker.

De bliver dog alle i den skolesøgende alder undervist på central thai, og medierne er på central thai, så de forstår det så udmærket.
Men min personlige oplevelse er, at mange Isan baserede landsbyindvånere har et udtalt forbehold mod at tale det, ikke mindst den ældre generation.
Og ikke mindst fordi de måske så at sige aldrig her forladt provinsen og dermed ikke har set nogen anledning til at anvende det.
Endelig har de deres stolthed, de er fra Isan og Lao er deres dialekt. Mange har ikke meget til overs for den centrale adminisitration i BKK, og dette afspejles også i deres modvilje i at tale "rigs-thai".

Mvh
rinpoche

Robert Kronberg
Hej Rinpoche og Nete,

Ja, rigtigt, mange i Buriram taler khmer, og hvis ikke, så taler de lao, da Isaan dybest set er Lao, men hvor delen over floden blev "solgt" til Frankrig for snart 100 år siden.

Men modvilje eller ej mod thai (rigs-thai), så tror jeg da gerne, at mor og far vil tale med Nete på rigsthai, hvis hun lærer det???

Når jeg er i Lao, altså selve Lao, så taler jeg KUN thai, altså den smule jeg kan, da jeg ellers bliver sindsforvirret.

Det, som bekymrer mig mest for Nete, er de eventuelle pengeforventninger ift. forældreansvaret i Thailand (hvor man jo kan trække sine forældre og børn fra i skat), som kan føre til skuffelser fra fra begge sider?

Mor og far tror, at Nete er en farang fra landet med mælk og honning (penge), men Nete er dansk (og der er ikke megen mælk og honning i Danmark) og oven i købet undervejs i et undervisningsforløb.

Jeg er ikke sikker på, om Dao har nævnt dette, eftersom det nok ikke lige var fokus på daværende tidspunkt, hvor alt nok var halv-hektisk, men jeg er sikker på, at Dao kan være yderst behjælpelig, hvis denne "ting" opstår, da Dao er en yderst fornugtig pige med ben i næsen, så hold dig trygt til hende (og Gregers).

Hilsen, Robert

rinpoche
Men modvilje eller ej mod thai (rigs-thai), så tror jeg da gerne, at mor og far vil tale med Nete på rigsthai, hvis hun lærer det???

Har du nogensinde boet i en landsby i Isan?
Det er ikke min erfaring, at de (specielt den ældre generation) er tilbøjelige hertil af de årsager jeg allerede har været inde på.

Når jeg er i Lao, altså selve Lao, så taler jeg KUN thai, altså den smule jeg kan, da jeg ellers bliver sindsforvirret.

Og når du så er i Laos, kan du så forstå svaret? Tuttelu Tralla

Det scenarium du skitserer omkring et eventuelt forventningspres fra pigens forældre tror jeg er ikke eksisterende.

For det første har de ikke brødfødt hende under hendes opvækst, ej heller været til stede.
For det andet har de kendt hende i hvad? En dag eller 2, tilmed uden at kunne kommunikere direkte med hende.

Der tror jeg altså, at du laver dig rive lidt for meget med.

Robert Kronberg
rinpoche skrev:

Har du nogensinde boet i en landsby i Isan?
Det er ikke min erfaring, at de (specielt den ældre generation) er tilbøjelige hertil af de årsager jeg allerede har været inde på.

Og når du så er i Laos, kan du så forstå svaret? Tuttelu Tralla

Det scenarium du skitserer omkring et eventuelt forventningspres fra pigens forældre tror jeg er ikke eksisterende.

For det første har de ikke brødfødt hende under hendes opvækst, ej heller været til stede.
For det andet har de kendt hende i hvad? En dag eller 2, tilmed uden at kunne kommunikere direkte med hende.

Der tror jeg altså, at du laver dig rive lidt for meget med.

Muligvis, altså til sidste linie...

Men jo, jeg forstår svaret i Lao.

Hilsen, Robert

Stautz
Sony:

Tusind tak fordi du så det, og er glad for at høre at du kunne lide det Smile
ang. det med min far, det var utrolig overvældende. Jeg kunne slet ikke styrer mine følelser. Der var så mange informationer på virkelig kort tid og mange af dem kunne jeg ikke finde hoved og hale i da min far og mor slet ikke kan med hinanden dernede. så det var jo klart min mor var meget: ''du skal passe på din far og at de ikke udnytter dig osv..'' hvor min fars familie (hans søster mest) var mere ''kom hen til din far du skal lære ham bedre og kende osv..'' Altså hun skubbede mig meget sammen med min far og jeg kunne se på ham, at han følte sig måske lidt utilpas med situationen tror ikke han havde forventet at se mig men jeg tror også han var glad inderst inde. han vidste nok bare ikke helt hvad han skulle sige Smile
Han havde skrevet et brev til mig, som jeg fik da jeg ventede på flyet i Ubon. Der stod at han havde savnet mig og håbede at jeg en dag kom derned og at han altid har haft tænkt på mig og hvordan det gik. Han har endda navngivet sin datter (hende han fik med sin nye kone) efter mit thailandske navn. Det var selvfølgelig rørende synes jeg. Så det hele var utrolig turbolent og jeg stortudede heletiden synes jeg selv! Grin

Christian-s:

Du må hilse din kone og sige mange tak og selvfølgelig også dig selv Smile
Ja, håber på at nogle af de basale ting som du selv nævner at jeg kommer til at kunne dem. Det er i hvert fald en god begyndelse også kan man altid tage længere sætninger og sværer ting senere hen. Smile

Big-Viking:

heeh det er helt i orden at det ikke gjorde så meget indtryk på dig, men selvfølgelig kommer det jo også af dit brugernavn herinde den store viking Wink Det går jo ikke at han bliver alt for bamse og blødsødende ! Grin Forstå mig rigtigt Smile
Men stadigvæk mange tak for dine gode ord Smile Det varmer altid at vide, at folk, som man heller ikke kender, også ønsker en held og lykke med familien fremover :'Wink

Robert Kronberg og Rinpoche:

Det lyder rigtig godt det I siger men forhelvede hvor er det dog undskyld mig, FUCKING FORVIRRENDE!! Alle de der sprog i siger at de snakker derovre osv..? altså er det ikke bare bedre jeg sådan ... lærer thai også kan jeg tage den derfra og se hvordan min hjerne fungerer med at lære mere Grin

Men er helt klart glad for at I fortæller mig det som i gør Smile Altså hellere vide det nu end om et år hvor jeg har knoklet røven ud af bukserne for at lære thai også at finde ud der at det måske ikke er helt nok. Men jeg ved ikke.. da de snakkede sammen? var det ikke thai de snakkede der ? Forstår simpelthen ikke alt det andet i snakker om er sproget thaier snakker i det område.

og som du siger rinpoche jeg tror heller ikke mine biologiske forældre forventer så meget igen af mig. tror bare de er lykkelige for at jeg har valgt at blive en del af deres liv efter jeg blev bortadopteret Smile
Pigen fra sporløs

Spring til debat: