Se indlæg
Bankgaranti - RKI
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 17/07-2010 11:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 154 |
Badedyr skrev: Synes godt der er nogle der er lidt hårde idet, nu betyder det jo ikke at man ikke har styr på sin økonomi bare fordi man står i RkI (er godt klar over det nemt kan betyde det) Det kan jo skyldes mange ting.... Og det er jo ikke bare at betale, har selv stået i RkI pga skibsanparter for en kampe gæld, men pga dem der står for det, havde lavet ting og sager det ikke var helt efter bogen, kørte vi sag imod dem, og i de ca 3-5 år det tog, var da der ingen af os der betalte, og hvorfor skulle vi da også det.. Men derfor havde vi da styr på økonomi og levet normalt.. Har dog aldrig haft bøvl med min bank selv om jeg har stået i RkI, da jeg fortalt det hele som det var, så var de da ligeglade med det...... Så fik da diverse kort, lån, kasse kredit osv osv når der var brug for det... Måske fordel ved en lokal Afd. Er dog gæld fri i dag Men som sagt, kan det skyldes mange ting, så det det er lidt tamt bare at skrive han skal betale, er sikker på det er hans plan på sigt..... Forsat go´dag til jer alle sammen... Mvh Per Jeg har normal heller ikke problemer med at få mindre lån i min bank når ellers min bankrådgiver ikke er på ferie hvad han selvfølgelig er lige i øjeblikket. Sikkert også derfor at det ikke kunne lade sig gøre at de ville lave en garanti for mig. |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 17/07-2010 11:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Rki = meget dårlig betaler hvis man ender der så har man sku ikke råd lad være med at låne flere penge end du har råd til at betale tilbage i banken jeg går heller ikke ud og kigger på hus til 5 mill hvis jeg kun har råd til 2 mill |
|
|
Lagt på d. 17/07-2010 11:44
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Funnyboy Jeg kender en der også står i RKI indtil flere gange. Her i marts fik han sin bank til at stille garantien "uden" problemer, forstået på denne måde, at han indbetalte beløbet på en spærret konto(i hele garantiperioden) og banken stille så garantien. Det var Nordea i Viby J., der klarede problemet. Er enig i at, hvis man ikke har råd til at der står 40000 baht på kærestens konto, så kan man vist godt forvente problemer på lang sigt. Lad være med at hæve dem, følg reglerne til punkt og prikke! |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 17/07-2010 11:45
|
styx32 skrev: Rki = meget dårlig betaler hvis man ender der så har man sku ikke råd lad være med at låne flere penge end du har råd til at betale tilbage i banken jeg går heller ikke ud og kigger på hus til 5 mill hvis jeg kun har råd til 2 mill RKI kigger ikke på om det er 500 eller 5 mill man skylder. Så den holdning kan du godt pakke væk. Og da du åbenbart er mindre begavet og ikke har læst hvad jeg skrev i mine tidligere indlæg så prøver jeg da lige igen. Grunden til at jeg er registreret i RKI er at jeg for nogle år siden kørte galt og har været uarbejdsdygtig siden. Jeg havde et par år tidligere købt en lejlighed som jeg så pludselig ikke havde råd til at sidde i da jeg røg på kontanthjælp. Og den eneste vej ud var tvangsauktion. |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 17/07-2010 11:49
|
girobank skrev: Hej Funnyboy Jeg kender en der også står i RKI indtil flere gange. Her i marts fik han sin bank til at stille garantien "uden" problemer, forstået på denne måde, at han indbetalte beløbet på en spærret konto(i hele garantiperioden) og banken stille så garantien. Det var Nordea i Viby J., der klarede problemet. Er enig i at, hvis man ikke har råd til at der står 40000 baht på kærestens konto, så kan man vist godt forvente problemer på lang sigt. Lad være med at hæve dem, følg reglerne til punkt og prikke! Nu var det ikke mig der ikke ville ha de 40000 bath til at stå på en konto der ovre. Men det har jeg da heldigvis råd til selv om jeg står i RKI. Men tak for rådet. Dem vil jeg ta prøve at ta kontakt til hvis Nordea også stiller sig på bagben over for min søster som har lovet at hjælpe mig. Og ja selvfølgelig skal reglerne følges til punkt og prikke. Jeg er ikke ude efter problemer. Og det går jo bare ud over os selv hvis hun vil her op igen senere eller man søger om familiesammenføring på et tidspunkt. |
|
|
hsn |
Lagt på d. 17/07-2010 11:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Funnyboy skrev: Jeg har normal heller ikke problemer med at få mindre lån i min bank når ellers min bankrådgiver ikke er på ferie hvad han selvfølgelig er lige i øjeblikket. Sikkert også derfor at det ikke kunne lade sig gøre at de ville lave en garanti for mig. Hvis kun din bankrådgiver vil give dig lån, og ikke de andre i afdelingen. Så er det måske han ikke følger bankens regler og system anbefalinger... |
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 17/07-2010 11:58
|
hsn skrev: Funnyboy skrev: Jeg har normal heller ikke problemer med at få mindre lån i min bank når ellers min bankrådgiver ikke er på ferie hvad han selvfølgelig er lige i øjeblikket. Sikkert også derfor at det ikke kunne lade sig gøre at de ville lave en garanti for mig. Hvis kun din bankrådgiver vil give dig lån, og ikke de andre i afdelingen. Så er det måske han ikke følger bankens regler og system anbefalinger... Det kan sagtens være at det er derfor. Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved bare at det aldrig har været nogen hindring før at lave mindre lån. Også derfor jeg undre mig over at de ikke vil lave en garanti til når nu pengene står på kontoen uden lån. |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 17/07-2010 12:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Jeg er godt klar over at du har været udsat for en ulykke hvorfor har du ikke en ulykkeforsikring der dækker dit tab eller i det mindste en a-kasse jeg ville personligt afvikle min gæld før jeg tog en kommende kæreste til danmark for at bo det er ikke en billig fornøjelse som nogen tror jeg vil så lige tilføje at særeje er en god ide og det ca koster 7000kr hvis man har planer om at giftes så de 25000kr som tidligere næunt er ikke helt ved siden af |
|
|
Lagt på d. 17/07-2010 13:20
|
|
læser du det oprindelige indlæg snakker han om visum.. det kan du vel ikke være så stødt over, rki eller ej |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 17/07-2010 13:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg syntes at Funnyboy spurgte om det kunne lade sig gøre at lave en garanti selvom han var i RKI. Nu er vi ude i ulykkesforsikringer- og hvorfor han er i RKI.. Michael B Kristensen
|
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 17/07-2010 14:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
ja han skal åbenbart bare ned med nakken Funnyboy jeg ønsker dig held og lykke med garantien det skal nok lykkes for dig du skal bare køre på så kommer det nok skal du bare se Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Funnyboy |
Lagt på d. 17/07-2010 14:51
|
dutling68 skrev: ja han skal åbenbart bare ned med nakken Funnyboy jeg ønsker dig held og lykke med garantien det skal nok lykkes for dig du skal bare køre på så kommer det nok skal du bare se Der skal mere til for at få mig ned med nakken end lige et afslag på en garanti. Og ellers findes der da heldigvis andre lande i verden man kan bosætte sig i og finde et arbejde også. Så det skulle da være et mindre problem hvis de bliver alt for ubehagelige. Og kan man andet end være i godt humør 24/7 når man nu har verdens dejligste Thaipige? Jeg kan ikke ihvertfalde. Men tak for støtten |
|
|
Lagt på d. 17/07-2010 16:12
|
|
Funnyboy skrev: dutling68 skrev: ja han skal åbenbart bare ned med nakken Funnyboy jeg ønsker dig held og lykke med garantien det skal nok lykkes for dig du skal bare køre på så kommer det nok skal du bare se Der skal mere til for at få mig ned med nakken end lige et afslag på en garanti. Og ellers findes der da heldigvis andre lande i verden man kan bosætte sig i og finde et arbejde også. Så det skulle da være et mindre problem hvis de bliver alt for ubehagelige. Og kan man andet end være i godt humør 24/7 når man nu har verdens dejligste Thaipige? Jeg kan ikke ihvertfalde. Sådan skal det være, fordi dk har skæve regler skal man stadig have ret til kærlighed. Men tak for støtten |
|
|
PL |
Lagt på d. 17/07-2010 17:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Held og lykke til Funnyboy, lad dig ikke kue af snævertsynede og mavesure typer! Men husk lige at Fogeden faktisk kan komme efter dig hvis du pludselig har penge.. PL |
|
|
MM |
Lagt på d. 17/07-2010 19:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
PL skrev: Held og lykke til Funnyboy, lad dig ikke kue af snævertsynede og mavesure typer! Men husk lige at Fogeden faktisk kan komme efter dig hvis du pludselig har penge.. PL Vær stærk og tro på dig selv, god vind herfra |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/07-2010 20:15
|
Antal indlæg: 3779 |
PL skrev: Held og lykke til Funnyboy, lad dig ikke kue af snævertsynede og mavesure typer! Men husk lige at Fogeden faktisk kan komme efter dig hvis du pludselig har penge.. PL Korrekt, for jeg er ret sikker på, at fogeden kan tage udlæg i garantien, også hvis en anden har kautioneret. Men har du en en betalingsaftale, så sker der (nok) intet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 17/07-2010 23:51
|
|
Nu skal I jo ikke skrive noget der direkte er forkert, bankerne vil ikke stille en garanti ud fra en kaution! Hvis en bank ikke vil stille en garanti efter de normale regler/vilkår, så har man et alvorligt problem. Som jeg tidligere har skrevet, penge på en spærret konto og banken vil normalt hjælpe med at stille en garanti. Der sker jo intet ved at fogeden evt. tager udlæg i en spærret konto (den er jo spærret i 7 år) |
|
|
Lagt på d. 18/07-2010 00:59
|
|
vi snakker visum her, og ikke FS |
|
|
Lagt på d. 18/07-2010 11:59
|
|
Ja og der skal vel stilles en garanti ved besøg i DK? |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 18/07-2010 13:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
tror nærmere det var snakken om 7 år i dit indlæg #57 .....
|
|
Spring til debat: |