Se indlæg
Premierminister vil fjerne demonstranter i Thailand
|
|
Asda |
Lagt på d. 05/05-2010 08:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
For at komme lidt tilbage til tråden. --------------------------------------------------------------- Er det lykkes at få de røde væk fra gaden? Det bliver spændene om der bliver ro på de røde indtil valget i november og hvad der sker derefter. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 05/05-2010 09:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
Suk skrev: Helt utroligt at du ikke fatter, at man ikke bare kan sige : jeg vil ha', og hvis jeg ikke faar saa laver jeg ballade. Man kan stadig ikke sammenligne det danske system med det thailandske. Var der flere spoergsmaal. nej det var der da vidst ikke...vel ? Det lykkes da de gule og PAD meget godt at få hvad de ville have ved hjælp af ballade..... Det der kommer en naturlig reaktion på nu fra de røde. Mere du er i tvivl om???? Selvfølgelig kan man ikke direkte sammenligne Danmark og Thailand men man kan dog godt trække pareller eksempelvis til den 5 maj 1872 for lige at tage dagens dato i slaget på fællen hvor politi, soldater fra fodfolket og gardehusarer blev sat ind mod hvad der sikkert også dengang blev anset som ballademagere som også kæmpede for bedre vilkår. Vilkår blandt andet du i dag nyder godt af og ikke under andre. Redigeret af Nixon d. 05/05-2010 09:20 hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
PL |
Lagt på d. 05/05-2010 11:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Suk skrev: Helt utroligt at du ikke fatter, at man ikke bare kan sige : jeg vil ha', og hvis jeg ikke faar saa laver jeg ballade. Man kan stadig ikke sammenligne det danske system med det thailandske. Var der flere spoergsmaal. nej det var der da vidst ikke...vel ? Svigter hukommelsen? PAD/De Gule råbte og skreg, besatte en lufthavn, og gav bøllebank til de der stod i vejen, og det gav pote! Var der mere du ville vide? PL Redigeret af PL d. 05/05-2010 11:13 |
|
|
PL |
Lagt på d. 05/05-2010 11:16
|
Asda skrev: For at komme lidt tilbage til tråden. --------------------------------------------------------------- Er det lykkes at få de røde væk fra gaden? Det bliver spændene om der bliver ro på de røde indtil valget i november og hvad der sker derefter. De bliver sgu' hvor de er, og det er nok meget klogt: http://bangkokpos...ution-date "Zig-Zag Thai Politik"! PL |
|
|
PL |
Lagt på d. 05/05-2010 11:23
|
Nixon skrev: Suk skrev: Helt utroligt at du ikke fatter, at man ikke bare kan sige : jeg vil ha', og hvis jeg ikke faar saa laver jeg ballade. Man kan stadig ikke sammenligne det danske system med det thailandske. Var der flere spoergsmaal. nej det var der da vidst ikke...vel ? Det lykkes da de gule og PAD meget godt at få hvad de ville have ved hjælp af ballade..... Det der kommer en naturlig reaktion på nu fra de røde. Mere du er i tvivl om???? Selvfølgelig kan man ikke direkte sammenligne Danmark og Thailand men man kan dog godt trække pareller eksempelvis til den 5 maj 1872 for lige at tage dagens dato i slaget på fællen hvor politi, soldater fra fodfolket og gardehusarer blev sat ind mod hvad der sikkert også dengang blev anset som ballademagere som også kæmpede for bedre vilkår. Vilkår blandt andet du i dag nyder godt af og ikke under andre. Man kan sammenligne på den måde at Thailand aldrig har haft en arbejdskamp, heller intet ungdomsoprør som vi havde i vesten i 1968, og det betyder at samfundet stadig er låst fast i det feudale hierarkiske magtsystem, hvor alle bliver på deres plads samt fedter opad i håb om at forbedre deres tilværelse. Derfor er man nødt til at smile og være venlig, i det mindste udaftil, og kysse r*v i en uendelighed! Det er de samme smil førstegangsrejsende i Thailand misforstår som venlighed, det er det ikke, det er fedteri. Det betyder så også at europæiske low life's og sociale udskud kan leve højt og flot i Thailand, lidt i stil med gammeldags imperialister. Ikke meget solidaritet med UDD's klassekamp der, hva'? PL Redigeret af PL d. 05/05-2010 11:27 |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 06/05-2010 18:28
|
Et kollektivt 'jeg' i Østen Vi tager det som selvfølgelighed, at vi selv kan bestemme vores religion, vores uddannelse, vores kæreste, og hvem vi vil have som statsminister, men sådan er det kun i den vestlige verden. Andre kulturer tænker man helt anderledes, når man siger 'jeg'. I Østen har de for eksempel et kollektivt syn på individet. »Vi tænker helt automatisk på selvet som et individ afgrænset fra alle andre og defineret ved egne tanker, motiver og følelser. Vi interagerer så med hinanden på et ydre plan. Men i Østen forstår man grundlæggende sig selv i termer af, hvordan andre ser en,« siger Tia Hansen, lektor i psykologi ved Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet. http://www.videns..._i_centrum hilsen
|
|
Nixon |
Lagt på d. 06/05-2010 19:27
|
'Horder', 'endeløse kolonner', et 'frådende menneskehav', en 'travl myretue', 'krigeriske' og 'mærkelige snegle'. Sådan beskrev de danske ugeblade befolkningerne i Kina, Japan, Nord og Sydkorea og Vietnam under Den kolde krig. Mens det ifølge ugebladene var synd for vores naboer i Østtyskland og Østeuropa, at deres hjemland var blevet ramt af den tyngende kommunisme, så var kineserne, koreanerne og vietnameserne ikke indrettet til at tænke som individer. Derfor var det ikke lige så hårdt for dem. http://www.videns...s_ugeblade Ved ikke om jeg skal grine eller græde.............. hilsen
|
|
pee chang |
Lagt på d. 06/05-2010 19:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Det bliver sjovt at se hvordan de gule reagerer hvis de taber igen |
|
|
PL |
Lagt på d. 06/05-2010 20:25
|
Ja, det skal nok blive festligt at se alle de idioter på scenen igen, Chamlon, Sondhi Limpindtomcool og så ham med gedebukkeskægget! Fjolser og drømmere alle til hobe. PL |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 07/05-2010 09:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
jeg haaber Apisit smidet endelig tager mod til sig og faar fjernet den flok aber engang for alle...nu maa det vaere nok..... |
|
|
Suk |
Lagt på d. 07/05-2010 09:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
pee chang skrev: Det bliver sjovt at se hvordan de gule reagerer hvis de taber igen Sjovt og sjovt, jeg kan nu ikke se det sjove. Glaed dig nu ikke for tidligt, de gule bevare selvfoelgelig deres position. |
|
|
PL |
Lagt på d. 07/05-2010 12:54
|
Bevarer deres position? Dvs. du er enige med dem i at der skal indføres undtagelstilstand nu? http://bangkokpos...artial-law Kæden er da hoppet helt af.. PL |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 07/05-2010 15:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Sjovt så hurtigt folk glemmer .... Jeg kan da huske en flok terrorister som : Besatte og smadrede en regerings bygninger.(Government House) Besatte et par lufthavne eller var det 4 ialt og derved lammede og tog en pæn del mennesker som uskyldige gidsler Besatte en TV station og der var vist også noget med noget skyderi for åben skærm. og så kan PL. sikkert supplere med en masse mere.... ...... nå ja glemte jo at PAD, jo selvølgelig var helt legitime i deres krav, da man jo selvfølgelig skal lytte til en lille gruppe af befolkningen.... eller er det ikke det de siger man ikke skal nu ? altså med mindre man vil lytte til hvad de siger ? Så same same ....but different color..... |
|
Spring til debat: |