Se indlæg
Køb af hund i Thailand ?
|
|
cobendallas |
Lagt på d. 16/02-2006 00:00
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
det skal lige siges der kommer regelmæssig hunde fra thailand til dk 5-10 hunde indenfor en månede var ikke unomalt og det er næsten til vidersalg vil jeg tro da der ofte sad 2-3 hunde i et bur m.vh CB |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 16/02-2006 02:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Betyder det, at den ikke må sidde på gulvet og spise sammen med de andre? Smiler, godt saa, den var god. Jeg saa lige et billede for mig med en hund der sidder med ved bordet og spiser. det skal lige siges der kommer regelmæssig hunde fra thailand til dk 5-10 hunde indenfor en månede var ikke unomalt og det er næsten til vidersalg vil jeg tro da der ofte sad 2-3 hunde i et bur Lyder interesant, jeg ved ikke hvordan de ordner det, maaske karantane. Mr Tirak |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 16/02-2006 02:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Robert Yes det betyder den skal have sin egen stol og spise med ved bordet, jeg er helt sikker paa du sagtens kan overbevise Kiki om det rigtige i det . Om der er noget om snakken.. aner det ik, for mine har nu altid haft en madskaal paa gulvet og har aldrig haft problemer med det.. Tirak Tillykke med din Golden... Har selv haft en, utrolig dejlige hunde. Jeg har ogsaa hoert det med ko maelk foer, men igen hvor meget der er om snakken ???, jeg er foedt og opvokset paa landet og hunde og katte har altid med stoerste fornoejelse lappet frisk varm maelk i sig hver dag. Le-si |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 31/03-2006 20:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Vil lige skrive lidt om det jeg startede tråden med, nemlig køb af hund i Thailand. Det blev jo hverken shæffer eller grand danois, men en Bang keaw, som jeg har læst mig frem til skulle være en Thailandsk race, der stammer fra Phitsanulok og at der faktisk er lidt ulveblod i racen . Konen og jeg var en tur på det store week-end markede, hvor de selvfølgelig også sælger hunde, vi kom forbi en stand, hvor der sad 4 små hvalpe, der var een han og så var jeg solgt. Hvalpen virkede sund og rask og var fræk som en slagterhund, men det sad jo i baghovedet på mig, at det måske ikke var så smart at købe en hund sådan et sted, nå men jeg tænkte ikke så meget med hjernen, men mere med hjertet så det endte med at vi købte den lille hvalp ( Snoopy ). 1500 THB Alt var fryd og gammen indtil der var gået ca. 5 dage så fik det lille kræ en mega-lungebetændelse og måtte indlægges hos dyrlægen Snoopy kom så hjem efter 4 dage og lignede et eller andet som katten havde slæbt ind, den fik så medicin i ca. 3 uger og fik en dejlig varm hundefrakke på, husk på det var jo vinter, men i dag er Snoopy rask og fræk, er lige blevet vacineret og dyrlægen siger at den er tip top iorden nu . Det var så lige afslutningen på det tråden startede med. Med venlig hilsen Snoopy og Suk.............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/03-2006 20:35
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej le-si, Hvem er Kiki? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 07/04-2006 16:23
|
Sorry det sene svar, men jeg har ikke vaeret saa meget paa den sidste tid. Robert.. Kiki er en lille sort slyngel med brune aftegninger ha naa lille er hun vel ikke mere, det er min Rotweiler (taeve ) derfor kun 60 kg. Men hun kan snildt faa folk til at sidde oppe bag i pickupën indtil jeg kommer ud, det er sket 2 gange nu, ikke fordi hun er gal eller farlig, men de fleste syntes hun er lidt stor.. Men om natten er det nok en dum ide at gaa ind til hende.... le-si |
|
|
amatoeren |
Lagt på d. 25/04-2006 18:19
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Et spørgsmål om hunde- til le-si - du skriver godkendt transportkasse -hvor får man en sådan og hvad koster den -jeg har tænkt mig at tage min gravhund med til thailand-det er vist ikke så umuligt som jeg troede-også fordi den elsker varme og jeg er sikker på at den vil blive godt modtaget (gu`ved om de har set sådan en før) den passer jo meget godt i størrelsen(hi) venlig hilsen amatoeren |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 25/04-2006 20:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
de fleste flyselskaber opererer med ens regler når det gælder "pet in cabin".... der må kun være et vist antal, og transport kassen skal kunne stå under sædet foran dig..mange sælger transportkasser som ikke overholder flyselskabernes mål for disse..
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 25/04-2006 23:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
her følger reglerne for de fleste selskaber... Pets are accepted for carriage in the cabin provided that the following rules and restrictions are met: • Pet shall be odorless. • Pet shall be carried in a container not exceeding the maximum size of 40 x 25 x 23 cm. • Pet and container together shall not exceed 8 kg. • A passenger travelling with a pet container shall not be seated in the first seat row aft of a floor level exit/partition wall or in overwing exits and exit rows. • A passenger may carry only one container and cannot bring ‘normal’ cabin baggage in addition. • During pushback, taxiing, and whenever the “fasten seat belt sign” is on, the container shall be closed and placed under the seat in front of the passenger, just like any other cabin baggage. • The pet shall be kept in the container, which shall be placed on the floor during the entire flight. • Pets shall neither require any attention in transit nor be objectionable to other passengers. Note No pets are allowed into the United Kingdom. If deemed necessary the ground staff, SCC or the CDR may order removal of the pet from the cabin and have it loaded in the cargo compartment. Authorization Authorization to bring a pet in the cabin should be requested through reservation offices in advance. When a pet in the cabin has been confirmed, it is shown in the passenger’s PNR (passenger name record). Pets allowed in cabin Pets allowed in the cabin are: • Dogs (including service animals). • Cats. The maximum number of pets per flight is 2, service animals included. Container • The container shall be made of strong, leak-proof material (hard/soft). • Picnic baskets and plastic bags are not allowed. • Passengers are recommended to transport their pet in a Sherpa Bag, model small. • The Sherpa Bag is a soft type of bag approved both for dogs and cats. • Other brands meeting the same standard are also acceptable. • The maximum weight and measures allowed for the container shall not be exceeded and the pet shall be comfortable. • Only one pet per container is allowed. omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 26/04-2006 02:51
|
Hejsa Stort set alle dyrehandeler har transport kasserne, jeg kan ikke huske hvad jeg gav for den... Og en gravhund + kasse kan nok ikke holdes under 8 kg, Saa den skal i bagage afdelingen.. Min Puddel/cokker + kasse vejede 24 kg. Og husk at den er med som bagage vaegt, saa det er ikke meget man kan tage med foruden, uden at komme til at betale overvaegt.. le-si |
|
|
prasat |
Lagt på d. 26/04-2006 06:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
en større hun som eksempel vis kiki, ville hun gå som bagage eller skal hun have en anden slags billet? prasat |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 28/04-2006 02:04
|
Hej Prasat.. Saa vidt jeg ved kommer hunden altid med som ren bagage vaegt. Og ja saa vil det blive lidt dyr at tage kiki med paa ferie i dk. eftersom jeg kun maa have 35 kg bagage. Om det er anderledes hvis den f.eks sendes alene afsted fra en kennel til en anden ???? le-si |
|
|
prasat |
Lagt på d. 28/04-2006 06:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
nu har jeg aldrig prøvet at betale for overvægt, hvad koster det kiloet?? prasat |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 28/04-2006 09:52
|
hejsa Jeg kan ikke huske prisen, men det er dyrt le-si |
|
Spring til debat: |