Se indlæg
i bil til Thailand :-)
|
|
Mikmak22dk |
Lagt på d. 17/01-2011 07:23
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Den rute de har valgt ser ganske interessant ud. Rusland og Kina.... Hmmm Jeg har fundet en sød pige i Thailand, og har besluttet mig for at flytte ned til hende. Jeg er nu ved at planlægge turen derned, og kan ikke helt beslutte mig for om jeg skal pakke bil og trailer, og så bare få en oplevelse ud af det, eller om jeg skal være kedelig og "bare" fylde tingene i en container og så flyve derned. Hvis jeg skal køre derned, vil jeg gerne have selskab, gerne en med praktisk erfaring. Der skal også tages stilling til valg af køretøj m.m. Jeg har en Audi A6 på gule plader, og selv om det er en dejlig bil, tror jeg den er for moderne til et lille værksted i Rusland, eller andet eksotisk sted. Som en sidebemærkning kan jeg fortælle, at jeg kommer til at bo i Provisen Loei, i en lille by med ca 1.000 indbyggere. Jeg bliver den første "Farang" i den by. Jeg har opbygget en lille formue, og har besluttet mig for at stå af ræset. Nu vil jeg bruge de næste 40 år på at lære Thai og studere læren om Buddha..... |
|
|
burana |
Lagt på d. 17/01-2011 08:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hvis det var mig ville jeg skyde A6'eren af og købe en ny højrestyret Q5 TDI på grænseplader i stedet, den ville du få meget mere glæde af i Thailand, og hvis det skulle gå galt er en sådan meget nemmere at sælge i Thailand. Jeg tror heller ikke du skal være så nervøs for mekaniker færdighedder i Rusland, for det er ikke et bil u-land som det var for bare få år siden. |
|
|
Mikmak22dk |
Lagt på d. 17/01-2011 23:23
|
Tak for dit svar, det vil jeg da helt klart gøre. Man kan jo få en Q5 der har gået ca 30.000 for omkring 100.000. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 18/01-2011 09:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Når mand kommer ud på landet i Rusland, så har det ikke ændrede sig ret meget i mange år. Jeg tror at, det skal være en mere praktisk bil, måske en camper og så tror jeg det skal være en disel. Så tror jeg at sommer perioden er at fortrake, til sådan en tur. |
|
|
alkenbo |
Lagt på d. 20/01-2011 07:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 206 |
Jeg har længe ledt efter denne side og så viste det sig at jeg havde lagt linket i en undermappe til fore trukne. Jeg har ikke læst det hele, men det er om en familie der kørte til Thailand i Landrover http://familienpa...gspot.com/ |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 20/01-2011 20:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
alkenbo skrev: Jeg har længe ledt efter denne side og så viste det sig at jeg havde lagt linket i en undermappe til fore trukne. Jeg har ikke læst det hele, men det er om en familie der kørte til Thailand i Landrover http://familienpa...gspot.com/ Jeg så og talte faktisk lidt med dem i Hua Hin, sidst jeg var der/sept. 2010, og oplever, det gør de. Redigeret af SteenJ d. 20/01-2011 20:00 |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 20/01-2011 22:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Har lige kigget på deres hjemmeside, underligt jeg ikke kan finde noget om HH, måske læser jeg ikke godt nok. |
|
|
Mikmak22dk |
Lagt på d. 20/01-2011 22:22
|
Jeg har kigget lidt på deres rejse, og det virker som om at de er fløjet noget af vejen? Jeg har taget den med Q5'eren til mig, det virker som en genial idé. Nu mangler der så bare en fornuftig rute. Hvis jeg kører gennem Tyrkiet bliver jeg nødt til at køre gennem Iran og Pakistan. Det ved jeg ikke hvor smart det er. Ellers er det muligt at køre gennem Rusland og ned gennem Kina. Men her rammer jeg ind i nogle kraftige bjergkæder, og ved ikke lige hvad der er smartest i den forbindelse. Og tak for de mange rigtig gode input :-) |
|
|
Mikmak22dk |
Lagt på d. 21/01-2011 01:20
|
http://maps.googl... Det er den rute jeg har tænkt over at følge som det ene alternativ... Den står under "Turen går til Thailand" |
|
|
cali111 |
Lagt på d. 05/02-2011 13:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Du er velkommen til at følges med Lasse og mig. Vi starter den 7 juli på hver sin motorcykel og kører gennem Rusland, Kina og Laos. Forventet ankomst i Thailand først i september. Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info, hvis det har din interesse. E-mail.: |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/02-2011 09:27
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: En Thomas Andersen er i øvrigt for tiden på vej fra Danmark til Sydney på cykel. En cykeltur der ifølge planen på et tidspunkt vil bringe ham gennem Thailand. Indtil videre er Thomas dog "kun" nået til Luxor i Egypten. Links: - Thomas Andersen's hjemmeside - Ruten fra Danmark til Sydney over Thailand Kan forestille mig at det nok bliver spændende for os herinde at læse hans beretninger når han når til Thailand. Thomas er nu nået til Indien på hans cykeltur til Sidney, så vi må vente lidt endnu før han ankommer til Thailand. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/02-2011 09:31
|
Webmaster skrev: 15 finner startede for få dage siden en tur med bus fra Finland til Thailand over Rusland, Kasakhstan, Kina og Laos. De forventer at være fremme i Thailand i slutningen af februar. Den planlagte rute: Finland Salo - Helsinki - Raja Hovi Rusland - 6 dage Terijoki - Tder - Ryazan - Penza - Samara Kasakhstan - 8 dage Opa Uralsk - Aktobe - Zhalauly-Tasbuget - Taraz - Almaty Kører vi i Rusland og Kasakhstan bagagerum M10, M5, M32, M39 og M33. Kina - 25 dage + 4 dage i Tibet Kuitunen - Urumqi - Turpan - Hami-Donhuang - Jiayguan - Zhangye - Xining - Dulan - Golmund - Nachqu - Lhasa - Gyangtze - Yamatso Sø - Tingri - Base Camp i Mt.Everest - Tingri - Xigartze - Namtso Sø - Tolmund - Dunlan - Lanzhou - Ping Liang - Xian - Chengdu - Kuming - Mohang Laos - 2 dage Luang Prabang - Vientiane Thailand - 3 dage Udonthani - Khon Kaen - Bangkok Links: - Blog (Google oversat) - Hvad er en ekspresbus? (Google oversat) - FAQ (Google oversat) - Medie-links (Google oversat) Hvor langt bussen er nået kan ses HER Finnerne som har taget bussen til Bangkok er ved at nærme sig grænsen til Laos. Så mon ikke de er fremme i Bangkok inden månedens udgang som planlagt. Der er en masse supergode billeder på deres blog fra den del af turen de allerede har tilbagelagt. Her på kortet kan man se vilken rute de har kørt og hvor langt de er nået : - http://www.rantap...ro/kartta/ Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
handy |
Lagt på d. 24/02-2011 09:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Webmaster skrev: har han ikke gear på må da snart sætte tempoet lidt op.......puha en hård beslutning.....men min ven har nu siddet på sin te race i udon området ud til landevejen da han sådan lidt ud a øjenkrogene så hvad var det et ægtepar fra Dk på tandem...med Dannebrog på....tror så Kun de cyklede lidt rundt i Thailand...smiler...Webmaster skrev: En Thomas Andersen er i øvrigt for tiden på vej fra Danmark til Sydney på cykel. En cykeltur der ifølge planen på et tidspunkt vil bringe ham gennem Thailand. Indtil videre er Thomas dog "kun" nået til Luxor i Egypten. Links: - Thomas Andersen's hjemmeside - Ruten fra Danmark til Sydney over Thailand Kan forestille mig at det nok bliver spændende for os herinde at læse hans beretninger når han når til Thailand. Thomas er nu nået til Indien på hans cykeltur til Sidney, så vi må vente lidt endnu før han ankommer til Thailand. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/04-2011 23:07
|
Webmaster skrev: En Thomas Andersen er i øvrigt for tiden på vej fra Danmark til Sydney på cykel. En cykeltur der ifølge planen på et tidspunkt vil bringe ham gennem Thailand. Indtil videre er Thomas dog "kun" nået til Luxor i Egypten. Links: - Thomas Andersen's hjemmeside - Ruten fra Danmark til Sydney over Thailand Kan forestille mig at det nok bliver spændende for os herinde at læse hans beretninger når han når til Thailand. Det ser ud til at Thomas Andersen ankom til Chiang Mai i Thailand på dag 157 af hans lange cykeltur fra Danmark til Sidney. Siden ankomsten i Chiang Mai, så har han været i Lampang, Thoen, Tak, Sukhothai, Phitsanulok, Nakhon Sawan, Sing Buri, Ayutthaya, Bangkok, Bang Khem, Hua Hin, Prachuap Khiri Khan og Prachuap Khiri Khan. Læs selv nærmere om turen og se de mange gode billede på: - http://www.cyclin...globe.com/ Redigeret af Webmaster d. 12/04-2011 23:14 Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/04-2011 23:13
|
[img]http://cdn.rantapallo.fi/pikavuoro/files/2011/03/DSC05236.jpg[/img] is not a valid Image. Webmaster skrev: Finnerne som har taget bussen til Bangkok er ved at nærme sig grænsen til Laos. Så mon ikke de er fremme i Bangkok inden månedens udgang som planlagt. Der er en masse supergode billeder på deres blog fra den del af turen de allerede har tilbagelagt. Her på kortet kan man se vilken rute de har kørt og hvor langt de er nået : - http://www.rantap...ro/kartta/ For lige at komme med en status på busturen fra Finland til Thailand også, så er bussen ankommet til Bangkok i Thailand og har siden været været en tur oppe i Chiang Mai og lige nu er bussen en tur i Cambodja. Uden tvivl en oplevelse af de store. Læs selv nærmere på: - http://www.rantap...pikavuoro/ Brug evt. Google translate for at oversætte fra finsk til dansk - også selvom det ikke er perfekt dansk. Med venlig hilsen
|
|
thyboen |
Lagt på d. 13/04-2011 11:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
I 1964/65 var jeg sammen med en kammerat på stop, hvor min kammerat rejste frem og tilbage til Thailand over land hele vejen, bortset fra en sejltur fra Aleksandria i Egypten til Beituth i Libanon samt en sejltur fra Madras i Indien til Penang i Malaysia. Grunden hertil var, at man dengang ikke kunne rejse igennem Israel og Burma, som på det tidspunkt var lukkede lande, som vi ikke kunne få visa til. Jeg var dog ikke med på hele turen, idet jeg måtte tilbage til Danmark for at aftjene min værnepligt da vi var nået til Calcutta i Indien. Vi havde oprindeligt planlagt en tur rundt om Middelhavet efter at have læst en bog om et par, bl.a. Niels Voss, som havde taget turen på en Nimbus motorcykel. Men allerede i Madrid mødte vi en tysker, som kom fra Thailand via Nordafrika. Han fortalte at der ikke var meget ved at rejse gennem de arabiske lande i Nordafrika, men at det var meget bedre at rejse og opholde sig i Thailand. Han foreslog derfor at vi skulle hurtigst muligt tværs over Nordafrika, og derefter sætte kursen mod Thailand. Vi fulgte rådet. Turen, som for mit vedkommende tog 8 måneder og 9 måneder for min kammerat, gik fra Danmark gennem Tyskland, Frankrig, Spanien, Portugal, Spanien, Marokko, Algeriet, Tunis, Libyen, Egypten og herfra sejlede vi til Libanon, videre over land gennem Syrien, Jordan, Iraq, Iran, Pakistan, Indien, Nepal, Indien, hvorefter min kammerat sejlede til Malaysia, Thailand, Cambodia. Min hjemtur fra Indien gik via Pakistan, Afganistan, Iran, Tyrkiet, Grækenland, Juguslavien, Østrig, Tyskland og hjem. Alle mine omkostninger til den 8 måneder lange tur løb op i 4.500 kr. dengang. Hver eneste gang jeg efterfølgende er fløjet til Thailand har jeg tænkt på alle de strabadser vi dengang var igennem dengang. thyboen |
|
Spring til debat: |