Se indlæg
 Udskriv debat
Han købte Johanne ud af fængslet for 40.000 kr.
rinpoche
Jeg ser ingen relevans mellem den citerede beretning der er 25 år gammel og Mikkel Hass` intervention anno 2010.

Som Jin Jok skriver: Skyldsspørgsmål afholder jeg mig fra at bedømme, men medmenneskelighed tror jeg at være i stand til at genkende.
Redigeret af rinpoche d. 29/03-2010 17:48

Lung Yao
bangkoknielsen skrev:
Tak Rinpoche! - Håber at Lung Yao skammer sig - og for eftertiden vil prøve, at leve op til hans signatur!

Og det gører jeg skam også.
Hermed ville jeg gerne give Hr. Hass en uforbeholden undskyldning m.h.t. James Christensen, og bøjer dybt i "støvet", hvis det var rigtigt at han også bidrog.
M.h.t. Johanne er min mening (og jeg må da have lov til at have) er der ingen ændring. For i mine øjne nytter det ikke at nogle leger "redningplanke" for nogle som har dummet sig. Var vedkommende uforskyldt kommet galt af sted, så var det noget andet.
.
Redigeret af Lung Yao d. 29/03-2010 21:29
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sabai sabai
rinpoche skrev:
Jeg ser ingen relevans mellem den citerede beretning der er 25 år gammel og Mikkel Hass` intervention anno 2010.
Som Jin Jok skriver: Skyldsspørgsmål afholder jeg mig fra at bedømme, men medmenneskelighed tror jeg at være i stand til at genkende.

Vil da mene at naiviteten er bevaret !

Ifølge lokale medier er der tale om både kodein og valium!

I udsendelsen bliver der også nævnt at "stofferne" blev camoufleret !

Så hvem er naiv ? Big eyes

Dokumentaren kan ses her ...

http://www.dr.dk/...160734.htm

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

mikkel hass
Til Lung Yao,
din undskyldning er modtaget!

Jeg betalte 15.000DKR af James E. Christensens kauktion. (Kan jeg uden at være alt for flabet spørge, hvad du betalte?)

Ja, pillerne var camoufleret, men skyldes mon at de cambodianske myndigheder ikke måtte se, hvad der virkelig skete? Eller var det et forsøg på at føre de amerikanske myndigheder bag lyset? Jeg ved det ikke - jeg spekulerer bare.

Kent27
Det er vel egentlig ligegyldigt, hvem hun prøvede at føre bag lyset. Hun vidste, at hun lavede noget lyssky/ulovligt.
Laver man noget ulovligt i SØ Asien -især med piller/narko- så falder hammeren. Det véd ALLE, der tager derud. Nægter at tro på den der "jeg var naiv...bla bla bla".

mikkel hass
Til Lung Yao,

lad os ikke tabe af syne et øjeblik, at det var DET DANSKE UDENRIGSMINISTERIUM og DET DANSKE JUSTITSMINISTERIUM der arbejdede målrettet i 6 måneder for at få Johanne overført til Danmark. De havde bare ikke en konto, hvor de ku' ta' 40.000, og det var så der jeg kom ind. Uden de 2 ovennævnte ministeriers arbejde var Johanne aldrig sluppet fri - 40.000 eller ej!

(Undskyld stavefejl i tidligere indlæg - NU kan jeg godt se, det hedder kaution)

styx32
til Mikkel Hass

Jeg undre mig meget over at du vil bruge 40.000 kr. til at købe en Dansker fri. hvis man laver sådan et stunt som hun har gjort så må man også tage straffen for ens dumheder. det gør vi andre hvis vi laver ulovligheder.

Jeg kan godt se ideen i at hun bliver overført til Danmark så kan hun få en lagt mildere straf.

Jay
det godt at vi har folk som Mikkel Hass til at redde vores røv når vi fucker tingende up i Sydøstasien...storartet..

jeg husker dit navn hvis jeg en dag derude skulle kværne en familie ned med bil, i en cocktail af sprut og hårde stoffer (mindre kunne gøre det)...så ville de eneste rimelige jo være at jeg kun fik mine 2 1/2 år i et dejligt dansk hotel........pointen er vidst givet.....eller gælder din hjælp kun økonomisk kriminalitet?? Den tager jeg lige med Stein Bagger så....

bangkoknielsen
For pokker, hvor kan man da godt blive sur - eller måske hellere meget ked af det, når man læser enkelte DTW-medlemmers kommentarer og indstillinger til at hjælpe nødstedte danskere i Asien - hvor hverken Ambassade eller Udenrigsministeriet kan eller vil bistå økonomisk, såfremt den involverede person ikke skaffe garanti fra evnt. familie eller venner i Danmark...
Fra Mikkel Hass side er der jo ikke, såvidt jeg er underrettet, tale om en donation, men et rentefrit lån, der forventes tilbagebetalt, når modtagerne har fået styr på tingene...
Jeg er også sikker på, at Mikkel Hass også nøje overvejer sagerne, før der ydes hjælp...
Tak for, at der stadig findes medmennesker som ham - og jeg håber, at han trods de spydige kommentarer fortsat vil hjælpe...

Jay
Hehe-guy"nødstedte danskere"

LOL LOL

you gotta be kiddin' me??

det næste bliver vel at både heksen og sønnen sikkert også var på førtidspension mens de drev deres lyssky forretninger i søgen efter nemme penge..og selvom deres forretning nu var lovlig, hvor meget skat tror i så de betalte af fortjenesten??

...ååh stakkels mennesker...godt vi danskere kan hjælpe hinanden mod alle de onde mennesker i verden...

giv dog pengene til et børnehjem istedet...så hjælper man sgu da nogen som virkelig er nødstedte og enddog uden egen skyld i dette..
Redigeret af Jay d. 30/03-2010 16:33

mikkel hass
Børnehjemmene HAR fået - jeg har 10 sponsorbørn i Sydindien, hvor hvert barn får 190,- DKR pr måned. For dette beløb får ungerne: tag over hovedet, 3 måltider mad om dagen, tøj på kroppen, skolegang og hvis det er nødvendigt, lægehjælp. Så skal de ikke tigge, lave børnearbejde eller prostituere sig.

Hvor mange børn betaler du til, Jay?

Jin Jok
Hej Mikkel.

Må jeg komme med et forslag ?

DTW er et meget åbent forum, folk får lang snor til at ytre sig.

Prøv at se bort fra de sure kommentarer, prøv at se den frekvens, hvormed disse kommentere på alting, og dan dig så en mening om det er en diskussion værd Hmmmmmm

Det er ikke altid om at råbe højest !

JJ

[url]sos-borneby.dk[/url] Her kan DU yde en aktiv indsats.

b_j3ns3n
Hold nu op det er jo et forum hvor folk kan diskutere, selvfølgelig er der nogen som er enige og andre som er uenige.. det vel derfor vi deler vores meninger med hinanden. eller skal vi bare alle nikke ja til alt og aldrig være uenige..
GAB..
det lyder sku da kedeligt..
FCK ville altid vinde, vi kørte alle i audi og der var ikke flere ledige thaikvinder, for alle ville have et eksemplar derhjemme Grin

det da fint der findes nogen som stiller spørgsmål og undre sig over hvordan og hvorfor..
Redigeret af b_j3ns3n d. 30/03-2010 18:06
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

mikkel hass
Hej Jin Jok,

tak for det gode råd - men det er godtnok svært at følge!

SOS børnebyerne VAR jeg medlem af i 19 år, indtil det begyndte at irritere mig, at børnebyerne (set gennem foreningens kvartalsskrift) var smukkere, renere, mere velholdt, med næsten parkagtige haver end det omgivende samfund. Den slags positiv diskrimination kunne jeg ikke leve med og skiftede i 1999 til www.verdensboern.dk hvor jeg har 10 unger.

goldwing
Til Mikkel
Godt gået og det er folk som dig man kan være stolte over.
Tænk hvad 40.000 kr kan gøre, og jeg håber du fortsætter dine gode tanker, og ikke lader dig forstyrre af enkelte sure medlemmer herinde.
Skulle jeg strande derude i verden, så er det skønt at vide der er folk der tænker på andre end dem selv.

Pæj pøj

Jay
mikkel hass skrev:
Børnehjemmene HAR fået - jeg har 10 sponsorbørn i Sydindien, hvor hvert barn får 190,- DKR pr måned. For dette beløb får ungerne: tag over hovedet, 3 måltider mad om dagen, tøj på kroppen, skolegang og hvis det er nødvendigt, lægehjælp. Så skal de ikke tigge, lave børnearbejde eller prostituere sig.

hold da op Mikkel...tror jeg vil til at kalde dig Jesus, for du frelser da verden hva? pensionsatserne må være høje siden du er så rundhåndet...

det er god stil at have sponsorbørn og hjælpe børnehjem, men at du "hjælper" en kriminel, en førtidspensionist, som driver ulovlig (sikkert skattefri) forretning samtidig med at være forsørget af den danske stat, ud af fængsler den tager jeg ikke hatten af for....hjalp du også storsmugleren Camilla Broe hjem?

en sidste ting, det fint at du råber op om hvor mange penge du donere til højre og venstre, men at du 2 gange stiller spørgsmålstegn ved hvor meget andre donere, det er direkte usympatisk.

her et lille bid af biblen:

"...Så satte Jesus sig lige over for templets indsamlingsbøsse og kiggede på dem der kom og gav penge til templet. Der var mange rige mennesker der gav meget, men der kom også en fattig enke og lagde to småmønter i. Jesus kaldte disciplene hen til sig og sagde: »Læg mærke til den fattige enke. Hun har givet meget mere end nogen af alle de andre der har givet til templet i dag. For de andre gav af deres overflod, men hun gav af sin fattigdom. Alt det hun ejede, de sidste penge hun havde at leve for..."

min point er, at du hermed gør dig selv til et bedre menneske end andre, fordi du giver penge og dermed pr. definition er bedre end andre. penge er ikke alt og penge løser ikke alt.

det der gang på gang gør mig sur, er folk som piver over en kriminalitet de har begået i udlandet og nu skal bøde for. Din holdning til strafudmåling og begrebet "retfærdighed", behøves ikke altid at være det samme som andre mener. Eksempelvis kan man tage et bedreb som "æresdrab", i danskernes øre noget grotesk og forfærdeligt noget, i andres øre, det mest normale og logiske løsning. Vi må derfor gøre op med os selv og sige at den strafudmåling og fængelsforhold der findes i det pågældende sted hvor en dumhed/strafbar handling er fundet sted, også må respekteres. Hvad ville du sige hvis en onkel skyder sin søster for at have en danske kæreste og så derefter tager til Pakistan som en fri mand, fordi myndighederne der har hentet ham hjem..eller fx. fordi en dansk politiofficer har fået tilbud en masse penge af mandens familie...det gør ikke noget at sætte tingene i perspektiv til tider..
Redigeret af Jay d. 30/03-2010 18:38

noisnabo
mikkel hass skrev:
Ja, jeg er den "tumbe" der har betalt de 40.000.

Flere af indlægsskriverne kan tilsyneladende ikke læse indenad (for det er vel ikke ond vilje?) så her er kendsgerningerne:

Det danske justitsministerium og det danske udenrigsministerium har i 6 måneder arbejdet målrettet sammen med de cambodianske myndigheder for at få Johanne Vinther Axelsen overført til Danmark. Det så i februar ud til at lykkes, men der findes i Danmarks regeringsapparat ikke en konto, hvor man kan tage 40.000 til de slags. Derfor måtte pengene skaffes på anden måde, og her trådte jeg til.

De 40.000 er et LÅN til Johanne og ikke en gave.

Johanne blev i april 2008 idømt 15 års fængsel OG en bøde på 3.000.000 af de lokale træpenge = 40.000 DKR
Beløbet er altså en BØDE og ikke bestikkelse.

Johanne skal stilles for en dommer i Danmark. HAN (eller hun) afgør så suverent, hvad straf Johanne skal have. (Jeg håber personlig, at 2 år i cambodiansk fængsel vil blive betragtet som tilstrækkelig straf og hun løslades umiddelbart)

Jeg kunne ha' valgt anonymiteten som giver, men jeg har valgt at stå frem, fordi jeg har et blåøjet håb om, at mit eksempel vil ændre nogen menneskers adfærd i dagligdagen til at være en lille smule venligere. Det behøver ikke være lån i kilo-klassen, men lidt venlighed og hensyntagen, i trafikken f.eks, vil være dejligt!

Lidt mindre MIG! MIG! MIG! og lidt mere vi, os, du og jeg.

Hej Mikkel! Kommer først ind i tråden nu, har simpelthen ikke været "på" før nu.

Jeg vil gerne stille dig et par saglige spørgsmål i forbindelse med din hjælp til mindst to nødlidende danskere i Udlandet.

Det virker som om du støtter folk som er blevet snydt ind i problemer eller som har lidt uretfærdighed. Er det rigtigt, Mikkel?

Er der typer af problemer i udlandet som du ikke vil røre ved, hvor du synes at det er passende at folk bare "rådner" op der hvor de er?

Jeg har læst Johannes sag i medierne, og har undret mig meget. Hun var altså ualmindeligt tumpet, eller dum, eller kriminel? Noget man kan klistre på mange af de forbrydelser vi læser om hver dag i medierne.

Jeg brød mig heller ikke om de verbale røvfulde som Johanne gav de cambodjanske myndigheder. det var altså hende som havde overtrådt lokal lov.
Redigeret af noisnabo d. 30/03-2010 18:42

TG950
bangkoknielsen skrev:
Hvor er der dog glædeligt, at der stadig findes personer som Mikkel Hass - der på eget initiativ hjælper en nødstedt dansker, - for dette formår og magter ikke de danske konsulater åbenbart ikke...
Den gamle skrøne: "Hjem på konsulatets regning" er absolut fortid...

ja, takket være alle de stupide dansker der i sin tid ødelage ordningen.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

bangkoknielsen
Noisnabo - du lyder, som du er journalist med de spørgsmål du stiller...

bangkoknielsen
Jay skrev:
mikkel hass skrev:

hold da op Mikkel...tror jeg vil til at kalde dig Jesus, for du frelser da verden hva? pensionsatserne må være høje siden du er så rundhåndet...

det er god stil at have sponsorbørn og hjælpe børnehjem, men at du "hjælper" en kriminel, en førtidspensionist, som driver ulovlig (sikkert skattefri) forretning samtidig med at være forsørget af den danske stat, ud af fængsler den tager jeg ikke hatten af for....hjalp du også storsmugleren Camilla Broe hjem?

en sidste ting, det fint at du råber op om hvor mange penge du donere til højre og venstre, men at du 2 gange stiller spørgsmålstegn ved hvor meget andre donere, det er direkte usympatisk.

her et lille bid af biblen:

"...Så satte Jesus sig lige over for templets indsamlingsbøsse og kiggede på dem der kom og gav penge til templet. Der var mange rige mennesker der gav meget, men der kom også en fattig enke og lagde to småmønter i. Jesus kaldte disciplene hen til sig og sagde: »Læg mærke til den fattige enke. Hun har givet meget mere end nogen af alle de andre der har givet til templet i dag. For de andre gav af deres overflod, men hun gav af sin fattigdom. Alt det hun ejede, de sidste penge hun havde at leve for..."

min point er, at du hermed gør dig selv til et bedre menneske end andre, fordi du giver penge og dermed pr. definition er bedre end andre. penge er ikke alt og penge løser ikke alt.

det der gang på gang gør mig sur, er folk som piver over en kriminalitet de har begået i udlandet og nu skal bøde for. Din holdning til strafudmåling og begrebet "retfærdighed", behøves ikke altid at være det samme som andre mener. Eksempelvis kan man tage et bedreb som "æresdrab", i danskernes øre noget grotesk og forfærdeligt noget, i andres øre, det mest normale og logiske løsning. Vi må derfor gøre op med os selv og sige at den strafudmåling og fængelsforhold der findes i det pågældende sted hvor en dumhed/strafbar handling er fundet sted, også må respekteres. Hvad ville du sige hvis en onkel skyder sin søster for at have en danske kæreste og så derefter tager til Pakistan som en fri mand, fordi myndighederne der har hentet ham hjem..eller fx. fordi en dansk politiofficer har fået tilbud en masse penge af mandens familie...det gør ikke noget at sætte tingene i perspektiv til tider..

AK ja, - jeg vil kun ønske god Påske og håbe, at Jay vil forsøge, at sætte sig lidt mere ind i det sammenhold der eksisterede i Danmark engang mellem rigtige danskere - hjælpsomhed først og fremmest...

Spring til debat: