Se indlæg
Smertegrænsen?
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/03-2016 13:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Pingus skrev: Det kan man ikke svare på for en bankoverførsel/onlineførsel er jo et øjebliksbillede af kursen på det givne tidspunkt, hvor banken overfører. Det er korrekt dog mener jeg at man ved stoerre beloeb kan lave aftaler med bankerne selv som privatkunde. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 18/11-2016 18:47
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Ak ja, så er tråden her, desværre igen blevet aktuelt især efter gennemsnitskursen på THB igen er steget, nu til 19,71. Og dermed vil en thai tusse komme til at stå i mere end 200 DKR, uanset hvad. Forleden dag kunne en af mine venner få 5004 THB for en dansk tusse ved kontant veksling i LOS, men nu er den også under 5 der. Det blive ikke bedre af man kan læse at EURO'en er blevet svækket markant, efter Tumpens valgsejr i USA. http://www.fyens....el/3099316 De sidste to tre år har kursen på THB generelt været højere i højsæsonen og min kammerat og Jeg har diskuteret om der er en sammenhæng og hans teori går på, at der er en større efterspørgsel på THB'en i højsæsonen. Kan der være noget om snakken? eller er det bare en tilfældighed? Jeg tror selv det er tilfældighed og Jeg kan huske, at THB'en var nede og dykke i starten af 2014/i højsæsonen der. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 18/11-2016 19:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
EN ONLINEOVERFØRSEL ER VEL DET MAN KALDER SWIFT overførselshastigheden kan f.eks være en standardoverførsel, hvilket vil sige 3 dage undervejs (kan dog godt går hurtigere i virkeligheden, hvis modtageren har netbank i thaibank. Standardgebyr i dansk bank: 50 kr. gebyr i thaibank ca. 200-250 B, afhængig af beløbets størrelse. Her følger en virkelig historie vedr. SWIFT-standard overførsel fra DK til SCB. Beløb overført i TBH kostede 50 kr. i dansk bank, gebyr i Thailand bleb 350 B til Kasikorn Bank + 116 B til SCB, altså lidt ekstragebyrer fordi overførslen skete i Baht. Igen en overførsel men nu i fremsendt i danske kr. Gebyr i dansk bank uændret 50 kr. men nu kun 250 B i SCB. Forklaring min danske bankforbindelse kunne ikke fremsende baht direkte til SCB men kun via Kasikorn Bank. Så i fremtiden fremsender jeg kun i danske kroner, som jeg i øvrigt plejer at gøre, det giver normalt den bedste kurs. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 19/11-2016 14:03
|
Har lidt siden skrevet med en kammerat som er LOS for tiden og fik fortalt, at kursen nu er nede i 4,99 ved kontant veksling.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Girobank |
Lagt på d. 19/11-2016 14:28
|
Ja kursen ser ikke godt ud pt., skal selv afsted til nytår. Men Super Rich giver en lidt bedre kurs end bankerne. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
buick |
Lagt på d. 19/11-2016 15:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Kontant veksling i en alm bank i dag var 4.82 for en krone Thomas72 skrev: Har lidt siden skrevet med en kammerat som er LOS for tiden og fik fortalt, at kursen nu er nede i 4,99 ved kontant veksling. |
|
|
buick |
Lagt på d. 19/11-2016 15:47
|
Super rich giver en bedre kurs end bankerne ved kontant veksling men ikke ved overførsel fra dansk bank til thai bank Girobank skrev: Ja kursen ser ikke godt ud pt., skal selv afsted til nytår. Men Super Rich giver en lidt bedre kurs end bankerne. |
|
|
buick |
Lagt på d. 19/11-2016 15:50
|
kursen er næsten altid bedre i høj sæsonen end i lav sæsonen jeg tjener mine penge i baht og sender altid til udlandet i højsæsonen der får jeg mest for mine baht Thomas72 skrev: Ak ja, så er tråden her, desværre igen blevet aktuelt især efter gennemsnitskursen på THB igen er steget, nu til 19,71. Og dermed vil en thai tusse komme til at stå i mere end 200 DKR, uanset hvad. Forleden dag kunne en af mine venner få 5004 THB for en dansk tusse ved kontant veksling i LOS, men nu er den også under 5 der. Det blive ikke bedre af man kan læse at EURO'en er blevet svækket markant, efter Tumpens valgsejr i USA. http://www.fyens....el/3099316 De sidste to tre år har kursen på THB generelt været højere i højsæsonen og min kammerat og Jeg har diskuteret om der er en sammenhæng og hans teori går på, at der er en større efterspørgsel på THB'en i højsæsonen. Kan der være noget om snakken? eller er det bare en tilfældighed? Jeg tror selv det er tilfældighed og Jeg kan huske, at THB'en var nede og dykke i starten af 2014/i højsæsonen der. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 23/11-2016 01:40
|
Man forventer svækkelse af asiatiske valutaer overfor USD'en, men kun lille svækkel af THB'en. Så det bliver nok ret begrænset hvad vi får ud af det, så længe EURO'en bliver svækket overfor UDS'en. http://www.bangko...-rate-rise Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 26/11-2016 18:28
|
Håb forude. http://www.nation...e/30300862 hvis bare EURO'en ikke falder for meget. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/11-2016 18:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Godt Thomas72 at du holder valutagryden i kog for os alle, men dit link virker altså ikke. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/11-2016 18:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Den er crashed, lissom EURO´en gør inden længe, Italy banks in deep shit.. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 26/11-2016 18:52
|
vandango skrev: Godt Thomas72 at du holder valutagryden i kog for os alle, men dit link virker altså ikke. http://www.nation...e/30300862 Nu skal den gerne virke. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/11-2016 18:58
|
"THE EXPECTED policy-rate increase by the US Federal Reserve next month" Den kommer ikke, jeg garanterer... https://www.youtu...__YV9NRniQ |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/11-2016 19:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Alt for kompliceret for mig, nøjes med at checke valutakurser.dk fra tid til anden, og så håbe at Thomas72 spreder god valutakarma, så vi kan få noget for kronen engang i fremtiden. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 26/11-2016 19:42
|
Jeg håber at ku´få noget for konen engang i fremtiden, håhåhåhå! ........... |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/02-2017 16:08
|
Kursen er godtnok noget skod og idag vekslede Jeg kontant til 4,95 i PTY. Kun en gang har Jeg kunne veksle til 5+, siden Jeg ankom til LOS den 27. jan. Min makker har snakket med flere barpiger om nedgangen af antallet turister og flere pigerne har angivet den høje kurs på THB,en som en stor del af årsagen til nedgangen. Nå, Soi LK Metro kalder og Jeg nøjes med draft beer, 130 THB for en alm. flaske øl er for dyr med den skodkurs. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Girobank |
Lagt på d. 08/02-2017 16:30
|
Det er godt nok nogle kloge barpiger! Den havde jeg også regnet ud-helt alene. Men som jeg tidligere har sagt, så hold øje med kursen og overfør til din bankkonto hernede, så får du næsten altid mest for pengene. Jeg overførte før jul og det har da givet en fortjeneste i.f.t. de nævnte kurser. Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
jh |
Lagt på d. 08/02-2017 16:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Thomas72 skrev: Kursen er godtnok noget skod og idag vekslede Jeg kontant til 4,95 i PTY. Kun en gang har Jeg kunne veksle til 5+, siden Jeg ankom til LOS den 27. jan. Min makker har snakket med flere barpiger om nedgangen af antallet turister og flere pigerne har angivet den høje kurs på THB,en som en stor del af årsagen til nedgangen. Nå, Soi LK Metro kalder og Jeg nøjes med draft beer, 130 THB for en alm. flaske øl er for dyr med den skodkurs. Du jamrer om den lave kurs altid.Du er i Thailand 1,5 måned hver år hvorfor åbner du ikke en konto dernede og overfører når kursen er "rimelig". 2 gange sidste år overførte jeg den ene gang 5,22 fri af udgifter,anden gang 5,19 fri af udgifter de 2 gange sendte jeg i Thb og ikke Dkk da kursen var bedre herhjemme. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/02-2017 17:08
|
Altid rart at høre noget brok fra Thomas72, så kan jeg slappe lidt af med mit eget! ............ |
|
Spring til debat: |