Se indlæg
Smertegrænsen?
|
|
Mc laren |
Lagt på d. 08/11-2015 20:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 120 |
tomas72 vi dansker på ferie i thai og så den smertegrænse og de baht det lidt af et luksus problem ik |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/11-2015 20:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Well, jeg har ikke overført siden den gik ned i dec. 2014, og jeg er så også holdt op med at kyle tomme flasker ned i kraniet på them soi dogs, de kan afsættes og omsættes til cash siger husholdersken, og der må jeg luksus ødeland jo desværre bøje mig, så der leves nu på min. budget, og khao pad gai hver dag, frygteligt.. |
|
|
juj |
Lagt på d. 08/11-2015 20:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Smerte grænsen er individuelt, alt efter den enkeltes situation, økonomisk. Kæmpe forskel på en turist og fast boende, turisten er på ferie. Den fast boende har en hverdag der skal hænge sammen. Ingen fest hver dag der. Turister er der også stor forskel på. 2 - 3 ugers turisten der er mega rig, og føre sig frem. Så længe det vare. Dem som jeg tilhøre nu. Lang tids turisten der går i vinterly 4 - 6 måneder, og skal tænke sig lidt om ang. pengene. Fast boende har andre grænser alt efter deres situation. Økonomi ang. visa regler osv. |
|
|
buick |
Lagt på d. 08/11-2015 23:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
kursen er stadig ganske fin, jeg husker da jeg først var her der fik vi 3,81 baht pr krone |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 11/12-2015 00:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
http://www.thainy...utm_medium Den er god nok, men så er det godt det er begyndt, at gå den rigtige vej igen. Men hvis man bare kan få sådan et hævekort, så behøver man ikke at bekymre sig om kursen. [img]http://lh3.googleusercontent.com/-Wc8YNLmZc84/VmoJcIU8xQI/AAAAAAAAAJ0/Owv_SYrGqBQ/w426-h636/11036336_10207034765242067_5494473041939726105_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Thomas72 d. 11/12-2015 00:26 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 07/01-2016 16:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Jeg var inde hos den lokale Nordjyske Bank for at høre om de har baht liggende. De havde 15.000 baht liggende og Jeg regnede med en købskurs på 19,41, altså 0,5 oveni i middelkursen som for et år siden. Men det viser sig, det har ændret sig til 0,75 som skal ligges oveni, så købskursen lander på 19,66. og dermed må middelkursen ikke overstige 19,25 før en 100'er baht seddel ryger over en tyver. Jeg valgte dog at købe de 15.000 baht som kom til at stå mig i 2.949,00 og nok ikke den allerbedste forretning som Jeg har gjort. Men dels er det rart nok at have noget med som en start, bla. til taxi og hotel mm. og dels har Jeg sikret mig nogle baht til 500+ pr. 100'er lap. Jeg forhørte mig også i andre pengeinstitutter, hvor den aktuelle købskurs er mellem 19,33 og 19,36, men et gebyr på 100 kr. til 150 kr. som ikkekunde. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/01-2016 17:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Du skulle nok have ventet lidt, kursen er faldet lidt og måske er der mere i vente, læser at det går skidt i Kina, måske smitter det af på kursen?? Any way - jeg har ikke en skid forstand på det? |
|
|
Bade-Dyr |
Lagt på d. 08/01-2016 01:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 587 |
Fik penge den 6 Jan 2016 igennem KrungThai Bank. Kurs 5.16 Så en pæn del over (min) smertegrænsen endnu. |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 08/01-2016 08:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
jeg er begyndt at overføre fra dem her:https://transferwise.com/u/8058b bedre kurs, ind på min thai konto dagen efter, blev først trukket på min danske konto 5 dage efter overførte beløbet fra mit danske visa kort. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/01-2016 10:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
tingtong skrev: jeg er begyndt at overføre fra dem her:https://transferwise.com/u/8058b bedre kurs, ind på min thai konto dagen efter, blev først trukket på min danske konto 5 dage efter overførte beløbet fra mit danske visa kort. Når jeg kigger på firmaets regne eksempel, tager de et lavt gebyr men giver tilgengæld en dårligere kurs end bankerne? Hvori ligger fordelen? skal du også betale gebyr til VISA? Har lavet forskellige regne eksempler på deres hjemmeside. Du skal op på min. 10.000 kr. før at kursen ser rimelig ud, dog er kursen stadig mindre end hvad banken giver ved en tilsvarende kroneoverførsel. Som jeg ser det, kan man sammenligne din overførsel med en straksoverførsel, så begynder det at give mening. Hvis jeg laver en almindelig bank overførsel til Kasikornbank idag, aner jeg ikke en dyt om, hvad kursen er på tirsdag, når pengene kommer frem. Redigeret af vandango d. 08/01-2016 10:38 |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/01-2016 11:02
|
Van von Bahtman skrev: "Hvis jeg laver en almindelig bank overførsel til Kasikornbank idag, aner jeg ikke en dyt om, hvad kursen er på tirsdag, når pengene kommer frem." Du kan veksle i DK og sende i THB, tror det er samme beløb man får.. K-Bank er også dyr i gebyr IMO. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 08/01-2016 11:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Transferwise er kun billigere end en on-line bankoverførsel ved småbeløb. Ved overførsel på kr. 40.000 og opad er de noget dyrere. Prøv selv ar se på deres hjemmeside. Jeg og flere andre har prøvet at overføre det samme beløb online fra en dansk bank til en thai bank, det ene beløb vekslet i Danmark og det andet ved modtagelsen i Thailand og der kom flest baht ud i den anden ende ved veksling i Thailand |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/01-2016 11:59
|
Ingen forskel længere, sidst var omkring 2008 hvor der virkelig var forskel på offshore og domestic exchange rate, og selvfølgelig i 1997. |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 09/01-2016 05:40
|
Ja så længe er det nu ikke siden jeg sidst efterprøvede at veksle i Danmark og i Thailand ved online overførsel. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/01-2016 17:27
|
Hvad er en onlineoverførsel, og hvad var forskellen så, tal på bordet, tak! |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 09/01-2016 17:54
|
En online overførsel er hvor jeg online taster ind i min danske bank at der skal overføres et beløb til mig i min thailandske bank. I min bank koster det 40 kr. når jeg vælger at omkostninger i Danmark betales af mig og omkostninger i Thailand betales af modtageren. I Thailand er omkostningerne ca. 500 baht. Omkostningerne er ret ens ligegyldigt hvad beløbet er. Sidst jeg overførte var i 2012 og det var iflg hukommelsen 16.000 kr og her var merebeløbet ved veksling i Thailand ca. 800 baht |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 09/01-2016 18:04
|
Ok, jeg kalder det SWIFT - men nok det samme. Conrad skrev: Omkostningerne er ret ens ligegyldigt hvad beløbet er. Ikke i Bangkok Bank, som jeg anvender til transfers pga. deres lave gebyrer: "The fee is 0.25% of the total amount (minimum fee of 200Bt and a maximum fee of 500Bt). " http://www.bangko...dFAQs.aspx |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 09/01-2016 19:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg checker ikke valutakurser særligt ofte, da jeg ikke har brug for det.. Men en anden smertegrænse satte sig tungt, da jeg har fundet gode T/R billetter til Miami til sommer. (2900 kr, men så er turen lang) Vi var i USA i 2013 og det var sviiiiinedyrt. (usd ca. 5 kr) Nu er usd ca. 7 kr, så glæden ved en billig flybillet er hurtig spist ved den voldsomme meromkostning opholdet udgør. Men igen, der er selvf. anderledes end at skulle leve for en pension udbet. i kr. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/03-2016 21:03
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det gav langt fra den kalkulerede svækkelse af den japanske yen, men derimod en markant styrkelse, idet markedskræfterne nu anser negative renter som effektløse. Tilbage står, at mange mindre markeder i de nye økonomier oplever en i sig selv uønsket kapitalindstrømning, der styrker de små valutaer, og dermed svækker de respektive landes konkurrenceevne. Det går blandt andet ud over Thailand, der i forvejen kæmper med at holde et yderligere eksportfald i ave. Den thailandske eksport er faldet over 10 pct. over det seneste år, blandt andet på grund af et drop i eksporten til Kina på over 20 pct. Men Thailand er et af de få lande, hvor investorer stadig kan få lidt forrentning, hvilket tiltrækker udenlandsk spekulativ kapital med rentearbitrage - carrytrade - i tankerne. Det har styrket baht fra niveauet 36,40 baht per doller i januar til tæt på 35,00 baht per dollar. Læs nærmere på: Børsen Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Pingus |
Lagt på d. 18/03-2016 12:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Det kan man ikke svare på for en bankoverførsel/onlineførsel er jo et øjebliksbillede af kursen på det givne tidspunkt, hvor banken overfører. |
|
Spring til debat: |