Se indlæg
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 31/07-2014 17:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
HB, kom nu tilbage til trådens udgangspunkt uden alle de forsøg på at afspore emnet. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
ho14 |
Lagt på d. 31/07-2014 17:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Hej med jer alle. Lad mig lige fastslå.et par ting. Robert kommer nu pludselig med forretnings betingelser som vi aldrig er blevet forlangt. Vi lavede en aftale om en bestemt ydelse til en fast pris. Vi har på intet tidspunkt klaget over prisen på 17200 Bath. Og firmaet som overtog bad om 16600 altså Ca samme pris. Der blev ikke opstillet en urimelig tids ramme til udførelsen af opgaven. 30 dage + lidt ekstra er vist rimelig god tid til en legalisering. Men løgne, Og at man ikke svarer på mails. Eller At Robert ikke ville tage hans telefon fjernede alt tillid. At svare ens kunder på relevante spørgsmål burde være en selvfølge for et hvert firma. At Robert ikke ville udføre opgaven fordi jeg udbad mig dokumentation. Og jeg truede med at oprette en post i forum på grund af løgne og manglende tilbagemelding er hans eget valg. Hvad med bare at have udført det aftalte havde været nemmere Robert. Mail modtaget fra Robert KRonberg den 13. juli 2014 19:52 Hej xxxxxxx. Det er desværre ikke muligt for os at arbejde på de betingelser og med de mange trusler. xx xxx kan få disse papirer. har fjerne evt navne. Mere tydelig kan man vel ikke sige man ikke vil udføre legaliseringen Hr. Kronberg. Beholder man så bare kundens penge efter endt dårlig behandling? er det fair optræden af et firma Jeg har stillet dig nogle spørgsmål hr Kronberg. Her et par stykker mere: Hvorfor løj din kone Ploy i telefonen overfor min kæreste. Og sagde hun gik på den danske ambassade med papirerne den 03.07.14? Svar på dette Robert. Hvorfor gentog hun manøvren den 13.07.14. endnu en løgn Svar på dette Robert. Så er der de spørgsmål du Ikke har svaret på endnu Robert. Genopfrisker dem endnu engang. Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting Robert Kronberg? Svar udbedes. Hvorfor skal man true dig med at poste i forums for du reager overhovedet? Svar udbedes. Hvordan kan man bruge 33 dage på absolut intet? svar udbedes. Er det rimelig at beholde 17200 bath når man intet har fortaget sig? Svar Udbedes. Er det ok, at beholde andres penge når man ikke vil udføre arbejdet? Svar udbedes. Og jeg har mange flere spørgsmål til dig Robert. Mange flere og husk jeg har dokumentation i orden. VENTER VENTER OG VENTER PÅ SVAR. Nå kan se at tråd forstyrren buick stadig farer rundt og leger pause et eller andet |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/07-2014 18:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Nu vi er ved ubesvarede spørgsmål: Sendte du den trussel, som Robert tidligere refererede? Altså den med at bruge lokale metoder. Og hvornår i forløbet sendte du den? Jeg ved ikke, hvor eller præcis hvorfor tingene er gået galt, men jeg vil sige, at hvis jeg modtog sådan en mail, så ville jeg fluks afbryde alt samarbejde. Så jeg er nysgerrig efter, om der er noget før den mail, der berettiger sådan en mail. Og her tæller langsom sagsbehandling ikke. |
|
|
ho14 |
Lagt på d. 31/07-2014 18:37
|
Hej Kim. Ja jeg sendte den mail til Robert. Jeg lyver ikke og skjuler ikke andet end det som er absolut nødvendigt. fx navne som ikke har nogen egentlig betydning i dette forløb Mailen er sendt til Robert ma 28-07-2014 13:26. længe efter jeg fik mine papir retur. og kun sendt fordi jeg er træt af tyveri af 3000 kr. Hvad lokale metoder er må guder jo vide. Eller Robert måske. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/07-2014 19:06
|
Bjarne t Jensen skrev: Mailen er sendt til Robert ma 28-07-2014 13:26. Ok, så er det nok ikke den, der er skyld i problemerne. Bjarne t Jensen skrev: Hvad lokale metoder er må guder jo vide. Hold op med det pjat. Der er vist ikke nogle, som ikke vil opfatte den mail som en trussel. At du nu for tredje gang skriver, at du ikke ved, hvad lokale metoder er, er direkte barnligt. Ikke mindst, når det er dig selv, der bringer dem på bane. |
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 31/07-2014 19:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Denne tråd kan jo vare evigt og det er bestemt ikke til gavn eller god Reklame for Robert eller Piro, Bjarne hævder at det ikke drejer sig om pengene og bliver vel ved med at kræve svar Tillad mig for at foreslå en salomonisk konflikt løsning Ville begge parter kunne acceptere hvis Robert betalte 10000 til et velgørende organisation i Thailand hvis Bjarne stoppede sine klager over Piro ???? Bare et forslag |
|
|
natty |
Lagt på d. 31/07-2014 19:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Come on Bjarne t J, giv os et bud, siden du selv truer med det! Jeg ville nemt selv kunne opfatte det som en særdeles alvorlig trussel på enten liv, lemmer eller i heldigste fald kun velfærd. Jeg hverken kan eller vil med dette indlæg tage stilling til jeres øvrige kontroverser. Redigeret af natty d. 31/07-2014 19:34 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 31/07-2014 19:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
I himlens navn, Ludvigsen. Har du ikke opfattet, at det præcis er, hvad hele historien drejer sig om? Ekstrem langsom (ikke forekommende) sagsbehandling, som er afsindigt vigtig for to levende mennesker! Hvis folk ville forholde sig til essensen, ville vi aldrig være nået i nærheden af nogen form for rekorder med denne tråd. Læs, forstå og kommentér - ellers: Hold kæft! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/07-2014 19:41
|
Bjarne skrev: I himlens navn, Ludvigsen. Har du ikke opfattet, at det præcis er, hvad hele historien drejer sig om? Ekstrem langsom (ikke forekommende) sagsbehandling, som er afsindigt vigtig for to levende mennesker! Det var yderst relevant at spørge, hvornår den trusselmail er sendt i forløbet. Sådan en sender man ikke, heller ikke "bare" fordi, man har været udsat for langsom sagsbehandling. |
|
|
ho14 |
Lagt på d. 31/07-2014 20:00
|
Jo selvfølgelig vil jeg da gerne have mine penge retur. Hvem forærer lige 3000KR. væk ikke mig. Men nu betragter jeg dem sådanset som værende tabt/Rent tyxxri. efter min menig. Så hvad er der tilbage jo min ret til at Hr.Robert Kronberg besvarer mine spørgsmål. Og ikke mindst at han svarer dem her i et offentligt tilgængeligt medie. Genopfrisker dem endnu engang. Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting Robert Kronberg? Svar udbedes. Hvorfor skal man true dig med at poste i forums for du reager overhovedet? Svar udbedes. Hvordan kan man bruge 33 dage på absolut intet? svar udbedes. Er det rimelig at beholde 17200 bath når man intet har fortaget sig? Svar Udbedes. Er det ok, at beholde andres penge når man ikke vil udføre arbejdet? Svar udbedes. Hvorfor løj din kone Ploy i telefonen overfor min kæreste. Og sagde hun gik på den danske ambassade med papirerne den 03.07.14? Svar på dette Robert. Hvorfor gentog hun manøvren den 13.07.14. endnu en løgn Svar på dette Robert. Hvornår er jeg tilfreds? Når andre holder op med at forsøge dreje tråden i anden retning. Og når Robert Kronberg svarer på helt legitime spørgsmål |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 31/07-2014 20:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Jeg gider ikke citere/quote en hel masse - det forlænger bare yderligere. Men nej, Ludvigsen. Det er fuldstændig uden relevans i den oprindelige sag, som jeg formoder, er den, alle kloge hoveder forsøger at forholde sig til. Sagen er i al sin enkelhed: Er der leveret den vare, der var aftalt? Hvis ikke - skal der betales fuldt blus for en ikke-leveret vare? Alt andet - inklusive meningsudvekslinger som kan tolkes som eller reelt er trusler om dette eller hint - er ude i fjerde eller ottende potens og er uvæsenligt for essensen. Ludvigsen med flere: Forhold jer til sagens kerne - uanset hvis parti I så ellers vælger. |
|
|
savarden |
Lagt på d. 31/07-2014 21:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
@Kim. Trusler er aldrig i orden men måske du selv ville kaste et lys over hvordan du ville løse denne sag hvis du havde betalt 17000 bath uden at få noget for pengene. Robert er efterhånden så mange gange blevet bedt om at redegøre for hvad arbejde der er udført.. stadig intet svar. Det nærmeste vi kom et svar var igår han nu pludselig havde beholdt pengene da han tog 10000 bath pr person for en samtale.. Gået på klingen kunne han oplyse at dette ikke stod i hans forretningsbetingelser ensige var blevet oplyst til Bjarne ved indgåelse af handlen. Der er altid 2 sider af en sag men Robert har i den grad haft mulighed for at forklare sine handlinger og det har efterladt mig i den tro han har meget svært ved at se noget forkert i denne måde at handle på. Hvad end denne sag ender med må det være op til folk selv at vurderere om de har tiltro til at overlade sager til Robert efter dette. Set fra min optik er det en taber sag for alle parter som kunne have været løst i mindelighed |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/07-2014 21:45
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg har ingen personlige problemer med dig, og jeg synes faktisk, at du er ret interessant (altså at du er en flink fyr), men du vælter ind fra sidelinien og skriver ting, som kan misforstås, samt nogle ting, der ikke passer. Dertil kommer, at du beskylder mig for at forsvare mig selv via en dobbeltprofil. Det passer fx ikke, at du har betalt for noget, hvorpå jeg er blevet tavs, efter du har betalt. Du har fået alt, som du har betalt for - og inden for rette tid. I øvrigt tror jeg ikke, at du nogen sinde har ringet hertil. Jeg har også skrevet en PB til dig, som du ikke har svaret på. andersnp skrev: Nu ved jeg ikke lige, hvad med linksene på min gamle blog har med denne tråd at gøre, Robert. For så vidt intet. Andet at du ikke kan lide mig, fordi jeg åbent fortæller om min mening og dårlige oplevelse med dig. Måske det var på tide at kigge indad og begynde at behandle betalende kunder ordentlig. Både dem du kan lide og dem, du ikke kan. Nok en god ide at starte med kommunikationen. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/07-2014 21:49
|
Link til forretningsbetingelserne stod i første email til Bjarne, hvor han betalte første gang for noget andet. Hilsen, Robert savarden skrev: @Kim. Trusler er aldrig i orden men måske du selv ville kaste et lys over hvordan du ville løse denne sag hvis du havde betalt 17000 bath uden at få noget for pengene. Robert er efterhånden så mange gange blevet bedt om at redegøre for hvad arbejde der er udført.. stadig intet svar. Det nærmeste vi kom et svar var igår han nu pludselig havde beholdt pengene da han tog 10000 bath pr person for en samtale.. Gået på klingen kunne han oplyse at dette ikke stod i hans forretningsbetingelser ensige var blevet oplyst til Bjarne ved indgåelse af handlen. Der er altid 2 sider af en sag men Robert har i den grad haft mulighed for at forklare sine handlinger og det har efterladt mig i den tro han har meget svært ved at se noget forkert i denne måde at handle på. Hvad end denne sag ender med må det være op til folk selv at vurderere om de har tiltro til at overlade sager til Robert efter dette. Set fra min optik er det en taber sag for alle parter som kunne have været løst i mindelighed |
|
|
savarden |
Lagt på d. 31/07-2014 21:53
|
@Robert.. Du nævnte selv der intet stod om 10000 bath pr samtale nogen steder i dine forretningsbetingelser ik ? Derudover mangler du stadig efter over 350 indlæg at svare på om der er udført reelt arbejde og i givet fald hvad ? Hvis dette ikke er tilfældet kunne du jo så forklare hvorfor du beholder 17000 bath fra Bjarne ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/07-2014 22:00
|
savarden skrev: @Kim. Trusler er aldrig i orden men måske du selv ville kaste et lys over hvordan du ville løse denne sag hvis du havde betalt 17000 bath uden at få noget for pengene. Det er svært at svare på. Det er svært at foreslå en mulig løsning, når vi ikke kender problemet. Jeg ville i hvert fald ikke komme med trusler. Hvis vi skulle se det fra den anden side (Roberts): Når jeg spurgte om det med truslen, så er det fordi, at hvis jeg fik sådan en i en virksomhed, så ville ethvert samarbejde ophøre på det tidspunkt. Og jeg ville være tilbøjelig til henholde mig til betingelserne og beholde et forudbetalt beløb. Jeg ville dog nok også prøve at se på, om jeg selv havde fejlet, og så måske have tilbagebetalt delvist, hvis det var tilfældet. Men trusler ville stoppe samarbejdet med det samme. savarden skrev: Det nærmeste vi kom et svar var igår han nu pludselig havde beholdt pengene da han tog 10000 bath pr person for en samtale.. Det har du/I misforstået. Han har beholdt pengene, fordi hans betingelser siger, at han kan gøre det. Det med de 10.000 var blot et eksempel på, hvad det ville have kostet, hvis der skulle have været afregnet efter sædvanlig takst. savarden skrev: Der er altid 2 sider af en sag men Robert har i den grad haft mulighed for at forklare sine handlinger og det har efterladt mig i den tro han har meget svært ved at se noget forkert i denne måde at handle på. Vi ved som nævnt ikke, hvad der er sket i sagsbehandlingen, men vi ved, hvordan der er reageret her i forummet. Hvis jeg havde været Robert, så havde jeg helt fra starten lavet en oversigt over tidsforløbet. Ikke noget med personlige detaljer, blot hvornår han fik sagen, om der var aftalt en deadline, hvornår han begyndte arbejdet/hvornår Bjarne t Jensen begyndte at rykke/true, eller hvad der skete. Der har jo åbenbart været trusler fra Bjarne t Jensen, før den vi har fået gengivet. Det fremgår i hvert fald af den mail, som Robert har sendt d. 13. juli, og som Bjarne har citeret her. Skulle jeg under arbejdet med oversigten finde ud af, at jeg måske ikke selv havde udført mit arbejde som forventet, ville jeg nok også fortælle det og beklage, og så måske foreslå en delvis tilbagebetaling. Hvis jeg ikke mente, jeg havde gjort noget forkert, ville jeg ikke betale en klink tilbage, når der var fremsat trusler. Jeg kan for øvrigt ikke lade være med at bemærke, at trusselmailen med lokale metoder er sendt d. 28. juli, en uge efter oprettelsen af tråden her. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/07-2014 22:01
|
Det har jeg snart forklaret 117 gange. savarden skrev: @Robert.. Du nævnte selv der intet stod om 10000 bath pr samtale nogen steder i dine forretningsbetingelser ik ? Derudover mangler du stadig efter over 350 indlæg at svare på om der er udført reelt arbejde og i givet fald hvad ? Hvis dette ikke er tilfældet kunne du jo så forklare hvorfor du beholder 17000 bath fra Bjarne ? |
|
|
natty |
Lagt på d. 31/07-2014 22:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Kim Ludvigsen skrev: Jeg kan for øvrigt ikke lade være med at bemærke, at trusselmailen med lokale metoder er sendt d. 28. juli, en uge efter oprettelsen af tråden her. Interessant observation, Sherlock. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
savarden |
Lagt på d. 31/07-2014 22:11
|
@Kim Kan med al respekt sige at trusler aldrig er i orden. Når dette er sagt vil jeg ikke sige mig fri for at kunne forstå en finke kunne ryge af panden hvis jeg følte mig taget ved næsen som Bjarne sikkert føler. En gennemgående ting i alle disse snart 400 indlæg er at Robert på ingen måde kan se sagen fra den anden side af bordet og samtidig vælger konsekvent ikke at besvare nogen spørgsmål om hvad arbejde han reelt har udført på denne sag... En ting har forretningslivet lært mig og det er farligheden i aldrig at forholde sig kritisk til sin måde at opføre sig på.. at stole blindt på sin egen ret og så ellers bare vælge at mene sine kunder er besværlige.. Om dette er tilfældet her eller Robert bare har utroligt svært ved empati og forståelse for andre meneskers situation skal jeg lade være usagt.. Der er dog intet der tyder på Robert på nogen måder syntes hans handlemåde er forkert til trods for han ikke kan redegøre hvorfor han handler som han gør. Redigeret af savarden d. 31/07-2014 22:12 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/07-2014 22:11
|
De andre ikke-voldelige trusler, kom før denne tråd. natty skrev: Kim Ludvigsen skrev: Jeg kan for øvrigt ikke lade være med at bemærke, at trusselmailen med lokale metoder er sendt d. 28. juli, en uge efter oprettelsen af tråden her. Interessant observation, Sherlock. |
|
Spring til debat: |