Se indlæg
 Udskriv debat
Børnene i Doi Law
Big viking m.v.

At du blive ved med at råber op med nogen udokumenterede påstande om børnenes helbred på skolen, det preller helt af på mig.

Du kan jo ikke bevise noget som helst, men fortsætter med at råbe højt, så tror du at alle retter sig ind til højre og siger javel hr. General!

Utroligt,hvis du behandler dine mange kunder og ansatte på samme måde.

Girobank-jeg giver dig fuldstændig ret-abs m.v. fremkommer med beskyldninger og forlanger, at Hugo skal redegøre for alt-men hvad redegør han selv for, i forbindelse med alle disse beskyldninger-intet.
Dernæst fatter jeg ikke, at han,hvis det er hans hensigt og han har alle de beviser han påstår-ikke bare anmelder Hugo.Det ville dog være langt det letteste-og vel også den mest sikre og sobre måde, at gøre det på,fremfor at starte denne hezt på diverse debat forums.

Anonym Bruger
Jamen hvorfor blander i jer i hugos og abd diskution
Er det bare for at føre jer freom som bedre vidende.
Ja brian du har jo selv haft næsen i klemme,og du er sikkert ikke bedre end hugo er.på det område.
Og girobank er bare en blandemaskine,som vi blande sig i alting,sikke dog et liv at ha, han må dælme ha et kedeligt live.
Så lad dog hugo svare for sig selv,men det kan han sikkert ikke,og så går folk tanker jo selvfølgelig hvad mon han har lavet,han har sikkert haft hjælp af brian ,med al lære hold mund,så går det sikkert over af sig selv

sonny skrev:
Ja brian du har jo selv haft næsen i klemme,og du er sikkert ikke bedre end hugo er.på det område.
Og girobank er bare en blandemaskine,som vi blande sig i alting,sikke dog et liv at ha, han må dælme ha et kedeligt live.
Så lad dog hugo svare for sig selv,men det kan han sikkert ikke,og så går folk tanker jo selvfølgelig hvad mon han har lavet,han har sikkert haft hjælp af brian ,med al lære hold mund,så går det sikkert over af sig selv

Insinuerer du hermed, at jeg har lavet noget forkert,Sonny???
Så vil jeg meget gerne se nogle beviser-jeg har nemlig beviser på det modsatte.

FCKdk
OBS!!!!

Hvis nogle skulle være i tvivl om formålet med skolen i Doi Law's formål, udover at fungere som skole, bringer Jeg følgende link:
http://www.aidsbo...?page_id=1
hvor man bl.a. kan læse følgende: På skolen er der der ca 200 elever i alderen
0 - 17 år,nogle er syge af AIDS,andre kommer fra særdeles fattige kår.
Nogle af børnene er forældreløse idet deres forældre er døde af AIDS
OBS!!!! Cool

Der står intet om fordelingen af AIDS-ramte/fattige/forældre-løse/almindelige elever....Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

goldwing
FCKdk skrev:
OBS!!!!

Hvis nogle skulle være i tvivl om formålet med skolen i Doi Law's formål, udover at fungere som skole, bringer Jeg følgende link:
http://www.aidsbo...?page_id=1
hvor man bl.a. kan læse følgende: På skolen er der der ca 200 elever i alderen
0 - 17 år,nogle er syge af AIDS,andre kommer fra særdeles fattige kår.
Nogle af børnene er forældreløse idet deres forældre er døde af AIDS
OBS!!!! Cool

Der står intet om fordelingen af AIDS-ramte/fattige/forældre-løse/almindelige elever....Wink

Meget er blevet slettet om omskrevet på aidsbørn, men her kommer lige lidt læsestof til dig om hvad der tidligere stod på hjemmesiden

Endvidere har Hugo for nyelig udtalt at fordelingen er 50/50 aidsramte børn ca.nu

..........
Hugo hjælper aids-ramte børn i Thailand

Da Hugo Thomsen fra Skive så forholdene på en thailandsk skole for aids-ramte, ændrede det hans liv. Nu er han hovedsponsor for et skolehjem med 250 aidsramte børn i Nordthailand, og alt hans arbejde er frivilligt. Hver en krone og arbejdstime går til at sprede glæde i børnenes alt for korte liv.

Tekst og foto: Rikke Bjerge Johansen

Oppe i Nordthailand i en lille landsby i bjergene, syd for Chiang Mai, ligger en skole med 250 elever. De er i alderen 0-23 år. Det vil sige, det er de ikke længere. Den ældste elev på 23 døde nemlig for ikke så lang tid siden.
Fælles for alle disse børn og unge er, at de bor på denne skole, fordi de deler samme tragiske skæbne. De lider af aids, og de vil alle dø af sygdommen før eller siden.

Men takket være en dansker fra Skive, Hugo Thomsen på 53, får disse børn i det mindste nogle gode og glade oplevelser, mens de er i live. For minimum hver anden måned, når han og konen har samlet nok ind, kører de op til skolen med en ordentlig lastfuld slikposer, is, sodavand, mad og en tryllekunstner, som underholder børnene – til stor jubel hver eneste gang.
”Det skal være en fest for børnene, når vi kommer ud. Men hver gang vi går derfra, har vi tårer i øjnene. For hvem ved, hvem der er tilbage, når vi kommer igen,” siger Hugo Thomsen.

Han har boet størstedelen af sit liv i Skive. Her har han arbejdet som uddannet slagter, men flyttede permanent til Thailand for fem år siden, da han mødte sin thailandske kone Nang. De blev gift og bosatte sig i Nordthailand i den charmerende og hyggelige by Chiang Mai, hvor de bor i et dejligt hus med have og terrasse, hunde samt Nangs søn Jason. Hjemme i Danmark har Hugo selv fire børn fra to ægteskaber, som alle kommer og besøger deres far i Thailand, lige som vennepar ofte kommer på ferie.
Faktisk var det netop nogle gode venner fra Rønbjerg, som for nogle år siden viste Hugo en dvd fra en skole for aids-ramte børn i Thailand. Og det forandrede Hugos liv.

”Det ramte mig lige i hjertet at se den dvd. De børn havde intet og vidste ikke engang, at de var syge og skulle dø. Ingen oplyser dem om, at de har aids. Jeg vidste, at jeg måtte hjælpe,” siger Hugo.
Han ville donere nogle penge til skolen, men fandt ud af, at pengene skulle gå gennem flere kanaler, blandt andet Danmark, før de kom ud til børnene.

”Det ville jeg ikke gå med til. Jeg vil personligt se, at hver en øre når frem til de rigtige – nemlig børnene,” siger han.
Men han var så opsat på at hjælpe, at han fandt en anden skole i området Doi Law, som ligger 60 kilometer fra Chiang Rai, hvor han bor.

Også disse børn lider alle af aids og bor på skolen.
Mange af børnenes forældre er døde af aids. Forholdene er under al kritik, der er ét toilet, som de deles om, og det meget sparsomme medicin de får, er slet ikke nok. Disse børn skal ikke være i denne verden ret længe. De fortjener nogle gode oplevelser, mens de er i live,” siger Hugo, hvis øjne fyldes med tårer, når han taler om børnene.
Hvad der også har gjort stort indtryk på ham er, at han en enkelt gang har fået tilladelse af skolen til at se ’dødsgangen’. Den endestation, hvor de døende børn kommer hen og ligge til sidst.
”De lå en seks børn i rummet og kunne ikke mere. Det var ubeskriveligt barsk at se,” siger han og tørrer igen tårerne væk fra øjnene.
Hugo får førtidspension på grund af sliddegigt, og hans kone Nang arbejder hårdt hver dag, laver mad til en fabrik og kører ud til ældre lokale thailændere som fysioterapeut.
”Jeg ville gerne have, at hun arbejder mindre, men hun kan lide at være selvstændig og tjene sine egne penge,” siger han.
Og selv om Nang ikke tjener mere end hvad der svarer til 40 kroner dagligt, lægger de alt det, de kan undvære, til side til børnene på skolen. Derudover samler de penge og donationer ind til skolen blandt folk i lokalområdet og venner i Thailand.
”Det der driver os, er at se børnenes glæde, når vi dukker op med gaverne. Det koster os ikke ret meget at købe 250 poser snacks, mad og is. Men at se, hvor glade børnene er for det, er ubeskriveligt. De har taget deres fineste tøj på, synger sange, griner og leger,” fortæller Hugo.

Det ligger Hugo meget på sinde at understrege, at hver en krone og øre går til børnene. Han og hans kone Nangs arbejde er 100 procent frivilligt. Ikke engang benzin til turen derud eller andre omkostninger og udgifter kunne han drømme om at dække med børnenes penge. Og når han engang imellem er heldig at få et større beløb i støttepenge fra privatpersoner, tager han dem altid med ud til skolen, så de kan se med deres egne øjne, hvad de støtter, og at pengene når frem til de rette.
”Det går jeg meget op i. Jeg kan som dansker godt forstå, at man er træt af at give penge til gode formål, hvor det halve så havner til chefer og andre administrative. Det er frustrerende at se, hvor mange penge, der går til alt andet end de nødlidende. Derfor har jeg hele tiden lagt vægt på at understrege, at jeg ikke skal tjene nogen som helst penge på det her, eller få dækket noget som helst,” understreger Hugo.

Selv om danskeren ikke er meget for at rose sig selv, vil han godt erkende, at han er stolt af sit arbejde.
”Det varmer at se, at mit initiativ får andre til også at gøre noget for børnene. Både de lokale her på gaden, når de alle samles en lørdag morgen og laver mad til skolen, samt byens tidligere borgmester og flere prominente indbyggere, som donerer penge og ting. Om under en måned er en ny biblioteksbygning bygget færdig, og vi har indsamlet børnebøger, lærebøger samt borde og stole til biblioteket,” forklarer Hugo.
Så tilføjer han med et stort, varmt smil:
”Jeg kan ikke vente med at se børnenes glæde, når vi alle sammen kører ud og aflevere det.”

Hvis du vil have information om skolen eller støtte, kan du kontakte Hugo Thomsen via email:

huratho
Hej
Goldwing, ja sådan så skolen altså ud dengang, nu er det en anden skole, det er ikke noget vi har bestemt, for vi er blot sponsorer, men Rikke har jo været på skolen og har set forholdene som hun her beskriver.
til info kan jeg da også sige at artiklenn fordi den ikke længere beskriver de faktiske forhold, er fjernet fra hjemmesiden, som begyndelsen på en komplet omgøring af hjemmesiden der er i gang.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Riverkwai
hugo for h.........stop nu det plat du har gang i.du er og bliver en fucking svindler.Sad

brianmarinus skrev:
sonny skrev:

Insinuerer du hermed, at jeg har lavet noget forkert,Sonny???
Så vil jeg meget gerne se nogle beviser-jeg har nemlig beviser på det modsatte.

Hvad så,Sonny-hvad bliver det til med de beviser-eller er du endnu en,der bare kæfter op og slynger om sig med beskyldninger-forlanger en masse beviser og shit af andre,men kan/vil ikke lægge noget frem selv-s¨enten syntes jeg, at du skal fremkomme med beviser på ,at jeg har lavet noget galt-eller også-her på DTW komme med en uforbeholden undskyldning.Det må vist ikke være for meget forlangt.

chaingmai
brianmus, du har det med at fortælle andre hvad de må skrive og ikke skrive............... prøv med lidt selvkritik til en afvekslingAngel

ABS
Hugo.. Du er mere fuld af lort end når jeg har har tømmermænd.Se hvad du selv skriver oog hvad den officele side siger... Mangen til løgner og plattenslager skal man lede længe efter..
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
ubon lynge
Kunne Hugo da så bare komme med sandheden men den kan han nok ikke huske, det er alt sammen det samme hø han skriver om alle steder, men der kommer jo aldrig noget af det folk gerne vil høre om og spørg om, prøv da lige og tage dig sammen Hugo, og kom frem med den sandhed folk har spurt efter i lang tid nu.
Ubon.

Pibe

goldwing
huratho skrev:
Hej
Goldwing, ja sådan så skolen altså ud dengang, nu er det en anden skole, det er ikke noget vi har bestemt, for vi er blot sponsorer, men Rikke har jo været på skolen og har set forholdene som hun her beskriver.
til info kan jeg da også sige at artiklenn fordi den ikke længere beskriver de faktiske forhold, er fjernet fra hjemmesiden, som begyndelsen på en komplet omgøring af hjemmesiden der er i gang.
Hilsen Hugo

Jeg mener nu at læse dette afsnit som noget du har fortalt hende, og at hun ikke har oplevet dette selv...

Også disse børn lider alle af aids og bor på skolen.
Mange af børnenes forældre er døde af aids. Forholdene er under al kritik, der er ét toilet, som de deles om, og det meget sparsomme medicin de får, er slet ikke nok. Disse børn skal ikke være i denne verden ret længe. De fortjener nogle gode oplevelser, mens de er i live,” siger Hugo, hvis øjne fyldes med tårer, når han taler om børnene.
Hvad der også har gjort stort indtryk på ham er, at han en enkelt gang har fået tilladelse af skolen til at se ’dødsgangen’. Den endestation, hvor de døende børn kommer hen og ligge til sidst.
”De lå en seks børn i rummet og kunne ikke mere. Det var ubeskriveligt barsk at se,” siger han og tørrer igen tårerne væk fra øjnene

ABS
Ja de er modig ... De skulle alle have en røvfuld. Det får de også hvis jeg møder dem først. platte med børn er ikke lige mig.

www.abs-relocations.com
jimmikoldenborg
Det var da utroligt med trusler du kaster om dig med!

Der var ellers så rart da du proklamerede at du ikke ville skrive i tråden mere.

Nu har vi hørt dig, og du kommer jo ikke ned noget nyt. Kun det samme hele tiden. Hvis du har tlfsamtaler mm, og andre beviser så kom da med dem. Indtil da er det jo lidt svært at tage seriøst. Jeg skal også med glæde give dig en undskyldning, når du fremlægger dine beviser.

ABS skrev:
Ja de er modig ... De skulle alle have en røvfuld. Det får de også hvis jeg møder dem først. platte med børn er ikke lige mig.

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
ABS
jimmikoldenborg og alle I andre der er på Hugo´s side. Se hvad han skriver og kig på den officielle side for skolen.. Dødsgange og AIDSBØRN.!!! Skolen blev etableret i 1979. En militærmand gav jord til at lav skolen.... Det er og bliver en government school. Og det har det været siden 1979.. Der er mange måder at tjene til dagen. At svindle er en af dem..

www.abs-relocations.com
jimmikoldenborg
ABS.

Mener du at Hugo har lavet div. arbejde med skolen for egen vindings skyld? Tror du at han har taget penge til sig selv?

Vh

Jimmi
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
ABS
JA. Se hvad han skriver angående Bl.a biblioteket og se på den officielle hjemmeside hvornår det er lavet..

www.abs-relocations.com
ABS skrev:
jimmikoldenborg og alle I andre der er på Hugo´s side. Se hvad han skriver og kig på den officielle side for skolen.. Dødsgange og AIDSBØRN.!!! Skolen blev etableret i 1979. En militærmand gav jord til at lav skolen.... Det er og bliver en government school. Og det har det været siden 1979.. Der er mange måder at tjene til dagen. At svindle er en af dem.

Er det en udtalelse fra en ekspert, flyttemand Per ?

hn

chaingmai skrev:
brianmus, du har det med at fortælle andre hvad de må skrive og ikke skrive............... prøv med lidt selvkritik til en afvekslingAngel

Ville du da stå model til disse beskyldninger.?Det kan jeg næppe tro.
Desuden kan jeg ikke se,hvor jeg skriver noget om,hvad manden må skrive og ikke skrive-bortset fra,at beskylde mig for den slags.

Spring til debat: