Se indlæg
 Udskriv debat
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
Frank
Bjarne t Jensen skrev:

Hej buick

Nu skal man jo ikke kaste om sig med hverken ukvemsord eller nedsættende kommertarer.
Men ordet Pauseklovn er tidligere faldet af andre om dig.
Og betegnelse passer vel egentlig meget godt på det du foretager dig i denne tråd.
NÅ ikke mere om det.

....

Ja man fornemmer tydeligt din imødekommende stil!

savarden
@Robert.
Du kunne måske poste dem her så ingen kan være i tvivl om hvilken vilkår denne sag er indgået under ?
Derudover er jeg ikke helt sikker på hvad der menes med et link ?
Betyder dette at der henvises til en hjemmeside som ikke er statisk og hvor de skrevne vilkår en aftale er indgået under kunne ændres efter godtbefindende ?

Robert Kronberg
Kære savarden,

Tak for dit råd, og jeg har også fået en del andre råd fra en masse andre venlige mennesker. Dette tages til efterretning. Jeg har været naiv, fordi jeg ikke bryder mig om at komme med en masse papirer, som folk skal underskrive. Men det skal man åbenbart have styr på, så man måske kan undgå at blive slagtet på et forum af en sur kunde.

Hilsen, Robert

savarden skrev:

@Robert.
Du kunne måske poste dem her så ingen kan være i tvivl om hvilken vilkår denne sag er indgået under ?
Derudover er jeg ikke helt sikker på hvad der menes med et link ?
Betyder dette at der henvises til en hjemmeside som ikke er statisk og hvor de skrevne vilkår en aftale er indgået under kunne ændres efter godtbefindende ?
Et godt råd... forretningsbetingelserne skal være på papir som udleveres til kunden / vedhæftet dokument eller alternativt som en disclaimer i ens mail.

http://www.danishschool.dk/thailand/
savarden
Hej Robert.
Det ville hjælpe både dig og kunden til ikke at havne i denne situation.
Når sagen nu debateres offentligt kunne det tjene din sag at poste dine forretnings betingelser som Bjarne har indgået aftalen på.
Så kan der jo ikke herske tvivl om hvorfor du har beholdt dit vederlag og du kunne så samtidig redegøre for hvad arbejde der allerede er udført.
Begge dele ville gøre det mere forståeligt for alle også at forstå begge sider af sagen.
Hvis Bjarne skulle betale for samtalen og efterfølgende papir arbejdet ville prisen jo være betydeligt mere end de ca 17000 bath han allerede har betalt eller ?

Robert Kronberg
Dette er de aktuelle forretningsbetingelser:

Forretningsbetingelser

Alle handler og serviceaftaler med PIRO Consulting Group sker ud fra følgende betingelser, som klienten skal skrive under på. Dog skal klienter med små aftaler ikke underskrive aftalen:

Selve konsulentaftalen og information/materiale, der udleveres/udvikles i forbindelse med sagsforløbet, er fortrolige, hvilket betyder, at parterne ikke må offentliggøre information/materiale, herunder sagsfremstilling, korrespondancer eller udtalelser til tredje person.
Information/materiale, der udleveres af PIRO, er et produkt, som tilhører PIRO, og som klienten må benytte i sit eget sagsforløb, men som klienten ikke må videresælge eller udlevere til tredje person. PIRO beholder rettighederne over ideer og materiale, som er udarbejdet, og den information, som er givet.
Omvendt er enhver produktinformation, som klienten måtte oplyse omkring sin virksomhed, et produkt, der tilhører klienten, hvorfor PIRO har tavshedspligt over for tredje part. Dog er det klientens ansvar at definere tredje person, hvis tredje part også gælder inden for klientens egen organisation.
Såfremt klienten ønsker alle sagsakter udleveret, herunder fremgangsmåder, så er der ikke længere blot tale om en konsulentaftale, men om en konsulentaftale med et tilknyttet træningsforløb, der faktureres særskildt, hvis andet ikke er aftalt.
Aftalen træder i kraft ved første indbetaling og påbegyndes ikke før. Det indbetalte beløb kan ikke refunderes (herunder eksterne omkostninger og gebyrer), hvis klienten vælger at stoppe eller udsætte forløbet, ligesom selve aftalen ikke kan annulleres, hvis andet ikke er aftalt.
Klienten er velkommen til at søge yderligere rådgivning fra anden side, men medfører det komplikationer for sagen, skal der afregnes op til 2.000 baht per time til PIRO for eventuelt ekstraarbejde, som dette måtte medføre.
Ligeledes skal der afregnes op til 2.000 baht per time til PIRO for eventuelt ekstraarbejde, såfremt klienten har tilbageholdt væsentlige oplysninger.
Hertil skal tilføjes, at yderligere konsulentservice og andet, der ikke er er aftalt, vil blive faktureret efter listepris ud over det aftalte honorar, hvis det modsatte ikke er aftalt.
Klienten er informeret om, at PIRO er et registreret konsulentfirma i Department of Business Development og ikke et advokat- eller revisionsfirma, om end PIRO har sådanne kompetancer in/out-house i Thailand, men ikke i Danmark. PIRO kan derfor anvende underrådgivere, hvor dette er sædvanligt, eller hvor bistanden er af mindre væsentlig betydning.
Klienten er desuden informeret om og indforstået med, at PIRO ikke kan drages til ansvar for konsekvensen af fejlrådgivning, om end PIRO er ansvarlig for, så vidt det er muligt, at korrigere fejlen, såfremt der er tale om en fejl fra PIROs side.
Klienten er i denne anledning orienteret om, at der er forskellig praksis fra myndighedernes side i Thailand for samme sager, og at love, bekendtgørelser og praksis kan ændres fra dag til dag. Klienten er i forlængelse af dette orienteret om, at respektive embedsmænd (ofte) besider retten til at acceptere, udsætte eller afvise en sag.
Afslutningvist skal det påpeges, at PIRO ikke er ansvarlig for, hvorvidt klienten opnår profit eller tab på sine forretninger i Thailand.
Værneting er i Bangkok.

http://www.piroco...tingelser/

ho14
venter stadig på svar.

Svar på spørgsmålene uden at forsøge krybe uden om Robert.
Men du har nok ingen svar.
Andet end undvige taktikken

savarden
Hej Robert
Tak skal du have..
Du skriver aktuelle betingelser.. blot lige for sikre mig det var disse Bjarne indgik aftalen under ?
Derudover syntes jeg ikke at kunne læse vederlaget på 10000 bath pr samtale nogen steder eller er det bare sent i danevang..?
Tak fordi du giver dig tid til at belyse din side af sagen.
mvh
Savarden

Gapao2000
Hej Frank.

Blot fordi, man skriver på et debatforum kan man af mig godt få betegnelsen usaglig. Man er usaglig, når man ikke forholder sig til emnet.

Personangreb, der ikke har noget med tråden at gøre er fx ikke sagligt efter min mening.

Robert svarer ikke på mandens desperate mails (han skal giftes med de papirer for pokker da). Det er er klart, at han bliver knotten, når han har aftalt bryllup og bestilt giftefoged.

Når man bliver nødt til at poste på et forum, så er det da et råb om hjælp. Sagligt er det at hjælpe eller om man vil blot ignorere denne tråd og læse videre andet steds.

Jeg synes buicks kommentarer om, hvad personlige dokumenterne skal bruges til er fløjtende ligegyldigt. Det handler om, at et firma tilsyneladende gør som det passer dem og udviser ligegyldighed overfor en kunde efter pengene er indkasseret.

Hvis Robert vil undgå dette må han begynde at svare på folks mails som det allerførste og måske overveje selv at tage telefonen, da de fleste danskere ikke kan tale med Ploy, da de hverken taler flydende Thai eller Laotisk.

Hvis påstående her på forumet er usande, må Robert jo gendrive dem. Blot underligt, at der er så mange, der genkender Franks billede er Roberts forretning.

Robert Kronberg
Hej savarden,

De 10.000 baht er en listepris, som ikke står i betingelserne.

Betingelserne bliver ikke sådan ændret fra dag til dag, så de burde være de samme.

Betingelserne har i al fald hele tiden været, at man ikke kan annullere. Årsagen har jeg forklaret. Altså, at vi bliver snydt.

Hilsen, Robert

savarden skrev:

Hej Robert
Tak skal du have..
Du skriver aktuelle betingelser.. blot lige for sikre mig det var disse Bjarne indgik aftalen under ?
Derudover syntes jeg ikke at kunne læse vederlaget på 10000 bath pr samtale nogen steder eller er det bare sent i danevang..?
Tak fordi du giver dig tid til at belyse din side af sagen.
mvh
Savarden

savarden
Hej Robert.
Tak for svaret..
Både du og jeg ved at listepriser og andre ting som ikke er nævnt i dine forretningsbetingelser ikke er juridiske gyldige..
Ergo kan du eller dit firma ikke kræve 10000 bath af Bjarne såfremt de ikke er nævnt nogen steder.
Så er vi tilbage ved udgangspunktet.. hvad arbejde er der udført som gør du beholder de 17000 bath ..
Jeg er helt på det rene med du selvfølgelig skal have betaling hvis der er udført et stykke arbejde.. dog ikke hvis papirerne har ligget i din skuffe i 3 uger ?

Nahm
robert "von" kronberg

Jeg får aldrig brug for dig, det skulle da kun være hvis jeg en dag fik lyst til at smide penge direkte ud af vinduet...men på den anden side set- så ville jeg hellere bruge mine tusindkrone sedler som lokumspapir - så gjorde de da trods alt lidt nytte Smile
Redigeret af Nahm d. 30/07-2014 23:41
Mvh,
Nahm

Robert Kronberg
Lad nu være med alt dette. Jeg svarede på email, hvor jeg spurgte om ny deadline. Herefter væltede det ind med trusler i helligdagene, hvor jeg måske ikke lige sidder ved en computer om dagen.

andersnp skrev:

Hej Frank.

Blot fordi, man skriver på et debatforum kan man af mig godt få betegnelsen usaglig. Man er usaglig, når man ikke forholder sig til emnet.

Personangreb, der ikke har noget med tråden at gøre er fx ikke sagligt efter min mening.

Robert svarer ikke på mandens desperate mails (han skal giftes med de papirer for pokker da). Det er er klart, at han bliver knotten, når han har aftalt bryllup og bestilt giftefoged.

Når man bliver nødt til at poste på et forum, så er det da et råb om hjælp. Sagligt er det at hjælpe eller om man vil blot ignorere denne tråd og læse videre andet steds.

Jeg synes buicks kommentarer om, hvad personlige dokumenterne skal bruges til er fløjtende ligegyldigt. Det handler om, at et firma tilsyneladende gør som det passer dem og udviser ligegyldighed overfor en kunde efter pengene er indkasseret.

Hvis Robert vil undgå dette må han begynde at svare på folks mails som det allerførste og måske overveje selv at tage telefonen, da de fleste danskere ikke kan tale med Ploy, da de hverken taler flydende Thai eller Laotisk.

Hvis påstående her på forumet er usande, må Robert jo gendrive dem. Blot underligt, at der er så mange, der genkender Franks billede er Roberts forretning.

Frank
andersnp skrev:

Hej Frank.

Skal din sidste kommentar forstås således, at hvis flere på dette site udtrykker en holdning om noget, så er det sandt? Altså nu flere gange en løgn fortælles, nu mere sand bliver den?

Og hvis du så læser første post igen, så vil du se, at trådstarter flere gange skriver, at han NETOP har været i kontakt med Roberts firma flere gange.

sabaitoo
10000 for at tale med Hr Kronberg eller Piro Hammer
og helt uden Read the rules

Højt at flyve..Dybt at falde Sick

Robert er du overhovedet er klar over hvor mange § og Thailandske Love du har overtrådt ??
Håber ikke for dig at du skal forsvare den i en retsag

Se nu at få den sag ud af verden før den gør mere skade

Robert Kronberg
Det her affiliate link er fra et af de første indlæg på DTW fra Andersnp side:

http://www.nissen...-du-hende/

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 31/07-2014 00:13

Robert Kronberg
Der er ikke overtrådt nogen love, udover fra Hr. Bjarnes side, men den lader vi ligge.

sabaitoo skrev:

10000 for at tale med Hr Kronberg eller Piro Hammer
og helt uden Read the rules

Højt at flyve..Dybt at falde Sick

Robert er du overhovedet er klar over hvor mange § og Thailandske Love du har overtrådt ??
Håber ikke for dig at du skal forsvare den i en retsag

Se nu at få den sag ud af verden før den gør mere skade

ho14
Svar på mine spørgsmål Robert.
Du forsøger altid at undgå at svare på simple spørgsmål.
Du må jo have dine grunde til du ikke vil svare mig?
Men de fleste kan nok selv regne ud hvorfor.
Så dumme er de heller ikke.

GENOPFRISKER GERNE MINE SPØRGSMÅL:

Hvorfor brugte du 29 dage på ingen ting Robert Kronberg? Svar udbedes.
Hvorfor skal man true dig med at poste i forums for du reager overhovedet? Svar udbedes.
Hvordan kan man bruge 33 dage på absolut intet? svar udbedes.
Er det rimelig at beholde 17200 bath når man intet har fortaget sig? Svar Udbedes.
Er det ok, at beholde andres penge når man ikke vil udføre arbejdet? Svar udbedes.
Og jeg har mange flere spørgsmål til dig Robert.

Mange flere og husk jeg har dokumentation i orden.

VENTER VENTER OG VENTER PÅ SVAR.

Gapao2000
Nu ved jeg ikke lige, hvad med linksene på min gamle blog har med denne tråd at gøre, Robert. For så vidt intet. Andet at du ikke kan lide mig, fordi jeg åbent fortæller om min mening og dårlige oplevelse med dig. Måske det var på tide at kigge indad og begynde at behandle betalende kunder ordentlig. Både dem du kan lide og dem, du ikke kan. Nok en god ide at starte med kommunikationen.

hugoboerge
Vi er nu oppe paa snart 13,900 visninger og jeg kom med indlaeg #286 (tidspunkt 02:18 - det var snarere 00:18) efter vi havde set hele Bangkok Hilton serien - 4 1/2 time.

Saa er nattens loeb er der kommet ekstra 52 indlaeg.

RK begynder nu med nogle forsoeg paa at forsvare sig og ikke saerlig godt.

De forretningsbetingelser han laegger frem er i mine oejne i forbindelse med projekter og ikke til smaajobs saa som legaliseringer og der kraeves ikke at kunden skriver under paa betingelserne, ifoelge forretningsbetingelserne.

Alle handler og serviceaftaler med PIRO Consulting Group sker ud fra følgende betingelser, som klienten skal skrive under på. Dog skal klienter med små aftaler ikke underskrive aftalen:

Jeg formoder derfor at BTJ ikke har skrevet under paa noget som helst.

I forretningsbetingelserne staar der noget saa professionelt som "honorar per time" med andre ord maa man igen formode at Piro Consulting som et professionelt firma holder oeje med timeforbruget man har paa hvert projekt eller kundeordre eller med andre ord at der er styr paa tingene.

RK er endnu ikke kommet ud af busken omkring hvilket arbejde der er blevet udfoert for BTJ og hans ven.

Noget kunne tyde paa at han bare har ladet det sejle.

Paastanden omkring at kunder vil "snyde" ham er det rene vaas. Hans firma har modtaget forudbetaling saa hvorfor skulle kunden gaa til en anden udbyder ? Det lyder ikke logisk for mig.

Aftalen træder i kraft ved første indbetaling og påbegyndes ikke før. Det indbetalte beløb kan ikke refunderes (herunder eksterne omkostninger og gebyrer), hvis klienten vælger at stoppe eller udsætte forløbet, ligesom selve aftalen ikke kan annulleres, hvis andet ikke er aftalt.

I forretningsbetingelserne staar der intet om i tilfaelde af at det er Piro Consulting som afbryder eller annullerer aftalen.

Endnu er der ikke fremkommet noget sort paa hvidt fra hverken RK eller BTJ om hvem der afbroed samarbejdet, men der er kommet saa mange indlaeg i nattens loeb saa jeg har maaske overset noget ?

At faa en "snak" med Robert til en pris af THB 10,000.- synes jeg er optraekkeri. Hvis han faar opgaven vil jeg mene at han har bygget den "indledende samtale" ind i hans tariffer. Hvis han ikke faar opgaven saa "just too bad".

Naar man skal bruge konsulenter til stoerre opgaver inviterer man som regel 3 - 4 firmaer til samtale. De firmaer som ikke faar jobbet sender heller ikke nogen regning for honorar for "snak".

Mukke
Hugoboerge

Jeg er ikke rigtig klar over, hvad du har gang i, men for mig ser det ud til, at du er misunderlige på trådstarter, fordi han har fået flere klick end du nogen sinde har opnået...

Denne sag om noget så simpelt som at legalisere nogle få papirer, er da vist gået i selv sving..

Jeg vil da mene det ville været yderst positivt, hvis de to parter snakker sammen, og ikke igennem noget som nu, ligegyldigt..

Hugoboerge du siger man bruger 4. tilbud...

Du er da vist en drømmer, selvfølgelig bruger man da ikke 4. tilbud på noget så simpelt..

Jeg er nu kommet så langt i denne historie, at jeg ikke tror der er så meget mere at gøre, ud over at de må finde en løsning. Det er jo nok det bedste for dem, og for vi andre bliver vi fri for klogeåger som jeg, der skal blande sig hele tiden.

Robert eller Bjarne, en af jer har skidt i nælderne, og jeg hælder nok mere til at det er Robert, for du Robert skulle aldrig havde ladet dette udvikle sig som det er.

Engang imellem kan det altså være godt at investere i fremtiden Robert, og ikke bare lade stå til, jamen sådan er der jo så meget..

Håber weekenden må blive positiv for jer alle.

Spring til debat: