Se indlæg
 Udskriv debat
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
poom
hugoboerge du har jo din mening
men det er ikke fordi man misforstår dig. og hvor gammel man er har ikke en dyt at gøre med det

man er bare uenig

det er hamrende ligemeget hvor svært det er at flytte og alt det der.
får man pension er det fra vores fælles skattekasse. og der er nogen regler. så send dog bare det brev. eller lad være med at få pension hvis man er så utilfreds med de krav man har for at få de penge

det kan da godt være at ikke alle skal sende samme svar efter hvor man bor.
Men så send dog bare hvad der er muligt og lad være med at lave al den vrøvl.
pengene vil man jo gerne have ikke?

der er også nogen der ude i noget sludder om slaveri og magten i Danmark. hvad her det at gøre med at man skal bevise at man har ret til at få pension. fra en kasse vi alle betaler til?

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Frank skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Det er simpel kontrol, som også dem i Danmark er omfattet af - der behøver Skat dog sjældent at bede om kvitteringer, fordi de har meget mere styr på dem der bor i Danmark. Men det sker, at de gør det - jeg har faktisk selv prøvet det engang, hvor de ikke kunne forstå, mit forbrug var så lavt.

Hvordan kunne de se dit forbrug?

De kunne se min indtægt. Det er mange år siden - mere end 20 år siden - så de havde ikke styr på mine udgifter på samme måde som de måske kan have i dag. De kunne blot se min indtægt og mine rentefradrag, og det kunne de ikke få til at gå op, så de troede, jeg tjente sorte penge ved siden af.

Jeg skulle stille til et torskegilde medbringende kvitteringer og et budget over, hvad jeg brugte mine penge til.

Det kommer vel ikke nogen myndighed ved hvad man bruger sine egne penge til ? Nu er vi vistnok lidt langt ude.

chaingmai
der er mange der gerne vil fortælle, at de betaler til pensionskassen, det gør de , de indbetaler til deres egen pension,jeg har betalt mit folkepensions bidrag efter næsten 50 år på arbejdsmakret og altid i arbejde, så lad være med at tro i giver os gaver............LOL LOL

AL 48
hugoboerge skrev:

AL 48 skrev:

Jeg vil kalde det brødnid, morbid misundelse over at I ikke selv tør tage chancen og flytte til Thailand. Der er jo trygt og godt i smørhullet så hvorfor skal nogen dog ønske at flytte fra det? Skam Jer!

Du kan da selv skamme dig.

Til de hovmodige skribenter (alle som een bosatte i DK?) der bare, mener vi skal holde vores kæft, kan jeg kun sige at I har ikke ret, dels ER vores ydelse blevet nedsat, for mit vedkommende med ca. 1700 DKK om måneden siden januar, uden nogen begrundelse, andet end at jeg fandt ud af at de har bare uden vider fjernet min hustrus fradrag (grænsegængerstatus), så jeg får som tidligere fortalt udbetalt 5.081 DKK hver måned, kan I virkelig få ondt i røven af det? og dels fordi end ikke I kan komme med een eneste fornuftig begrundelse for hvorfor der SKAL være forskel pensionen i og udenfor EU.

Hvis du har så ondt i røven over den smule der kan tildeles dig i dit selvvalgte "eksil",-så flyt tilbage til DK / EU hvor det er meningen at pensionen skal bruges for at skabe mere forbrug.
Hvis din tone over for diverse sagsbehandlere er som din tone her,-så forstår jeg godt at du bliver "syltet".
GodmorgenWink

Nu starter vaaseriet igen omkring " Hvis du har så ondt i røven over den smule der kan tildeles dig i dit selvvalgte "eksil",-så flyt tilbage til DK / EU hvor det er meningen at pensionen skal bruges for at skabe mere forbrug."

Gad vide om AL48 har nogen ide om hvilke omkostninger det indebaerer bare at flytte ? Er det nemt at finde ny bolig i Danmark ? Det er jo "bare" at tage flyveren hjem til Danmark og saa gaa op paa socialkontoret eller hvad ? Hvad med familien ?

Hvordan Skeptikeren kan leve af det han faar udbetalt er et mirakel og stadigvaek er der nogle der giver ham utrolig negative svar.

Utroligt.

Ja, utroligt.
Men hvor kom han fra?-Var det ikke også dyrt at flytte derned?
Jeg synes også at det er fint (et mirakel) at han både kan og vil leve for det lille beløb. Men det ændrer jo ikke ved at for at få højere beløb er han nødt til at indordne sig under gældende lovgivning og evt. omlægge sin stil lidt over for sagsbehandlerne for ikke at blive "syltet".
Hvis det er utrolig negativ svar,-jamen så er jeg utrolig negativ.Grin

poom
man har da ikke mere ret til pension hvis man har betalt skat i 50 år end hvis man her gjort det i 48 år.

det er stadig vores allesammens fælles penge. og vil man have svablen nede i den kasse. og det er jo ok når man er gammel nok til pension. så må man da også bare bevise at man har krav til de penge uden at lave al den vrøvl

og fri mig for det ævl om magtmisbrug

AL 48
poom skrev:

man har da ikke mere ret til pension hvis man har betalt skat i 50 år end hvis man her gjort det i 48 år.

det er stadig vores allesammens fælles penge. og vil man have svablen nede i den kasse. og det er jo ok når man er gammel nok til pension. så må man da også bare bevise at man har krav til de penge uden at lave al den vrøvl

Rigtigt,-reglerne er jo ens for alle, alt efter hvor man har valgt at bo i verden. Men de regler kendte man forhåbentlig på forhånd.
Er der sket fejl i en udbetaling/sagsbehandling kan man jo altid klage (på en ordentlig måde).
Jeg personlig har lige fået skattepenge tilbage, de sidste fra 2008 og det tog 3½ måned, men det var også fordi alt før 2010 skulle der ansøges om. -Selv det tager tid.

Bjarne
Der står to knægte og råber efter hinanden - og de vil aldrig komme til at forstå hinanden.
A HAR en sag og står midt i den med alt, hvad det indebærer.
B vil gerne gøre sig klog på, hvad A gør, hvad A har gjort, hvad A kunne gøre, hvad A burde gøre og alt andet, end hvad der i øvrigt rager B en kæft. A har nemlig en måske medfødt trang til altid at skulle være med, være på og lade sig høre.
I stedet burde B måske klappe i og koncentrere sig om, hvad der rent faktisk angår ham/hende. Og lade A udveksle erfaringer med andre A'er.

I øvrigt kender jeg Skeptikeren og véd, at hans henvendelser til offentlige myndigheder absolut har været og er i korrekt stil og tone. Men ganske typisk for en Dansk Thai Website-debat er en masse B'ere straks i fuld gang med at konkludere på noget, de ikke aner noget om.

Så - mit mere eller mindre gode råd til alle andre A'ere: Ignorér alle de tåbelige B-indlæg. De er ikke værd at ofre tid og opmærksomhed. Der er mere indhold i at lade Maren i Kæret kommentere en Premier League-finale.

Go' lørdag til både A'ere, B'ere og andre typer.

Bjarne

Bjarne
Blot for god ordens skyld: Det skal naturligvis være:

"B har nemlig en måske medfødt trang til altid at skulle være med, være på og lade sig høre".

Det er ikke altid nemt med de bogstaver...Joker

poom
bjarne nu rabler det vist for dig

så er jeg en B'er? og fordi jeg ikke er enig i det klynkeri skal jeg holde min kæft?
det var dog en underlig mening

er det kun når man kan sidde og klø hinanden på ryggen at man må skrive her?
er det kun når man kan give dine A'er ret at det er OK at skrive

det er da for tåbeligt at skrive

jeg er B'er og om jeg har noget medfødt har da ikke en skid at gøre med at jeg ikke er enig i det klynkeri som de der A'er skriver.

det er også MINE skattepenge der går til pensioner og jeg synes det er OK at der er lidt kontrol

buffalo
det er fint med kontrold,men da ikke den form for tåbelig idioti som man beskriver finder sted fra Danske myndiheders side over for folk der har valgt at bo uden for EU.......mener da bestemt jeg har set at man har ret til folkepension efter 40 år som skatteyder i DK.......tager jeg fejl??? når man så for den pension som man så har optjænt retten til gennem et langt liv på arbejdsmarkedet bør man sgu da have lov til at leve og bruge af dem hvor man vil uden nogen blander sig i det.

eller er der noget jeg har helt misforstået
Stol aldrig på en prut
]

hugoboerge
poom skrev:

Poom, man har ret til pension paa det tidspunkt man fylder 65 aar og maaske nu er det 67 aar. Men det er en ret og det har ikke end dyt at goere med om man har betalt skat i 48, 50 eller 100 aar saa hold nu op med at vaase. Tak, for du ved aabenbart ikke ret meget, derfor spurgte jeg ogsaa tidligere omkring din alder.

Slut ogsaa det vroevl med snablen nede i kassen. Kaeden hopper af fordi der ikke gaelder samme regler for pensionister inden for EU og uden for EU, men det er endnu ikke gaaet op for dig.

chaingmai
nu har jeg aldrig klynket, og jeg har aldrig talt om et bestemt åremål for .at få pension jeg påpeger blot at nogen herinde betrakter os der får vores folkepension minus skat herude som massere, men jeg ved også,at man kan ikke forpligte nogen ud over evner.............LOL LOL

Frank
hugoboerge skrev:

poom skrev:

Poom, man har ret til pension paa det tidspunkt man fylder 65 aar og maaske nu er det 67 aar. Men det er en ret og det har ikke end dyt at goere med om man har betalt skat i 48, 50 eller 100 aar saa hold nu op med at vaase. Tak, for du ved aabenbart ikke ret meget, derfor spurgte jeg ogsaa tidligere omkring din alder.

Slut ogsaa det vroevl med snablen nede i kassen. Kaeden hopper af fordi der ikke gaelder samme regler for pensionister inden for EU og uden for EU, men det er endnu ikke gaaet op for dig.

Nu blander du tingene sammen.

Et er diskussionen om pension efter hvor man bor, andet er diskussionen om kontrol.

AL 48
buffalo skrev:

det er fint med kontrold,men da ikke den form for tåbelig idioti som man beskriver finder sted fra Danske myndiheders side over for folk der har valgt at bo uden for EU.......mener da bestemt jeg har set at man har ret til folkepension efter 40 år som skatteyder i DK.......tager jeg fejl??? når man så for den pension som man så har optjænt retten til gennem et langt liv på arbejdsmarkedet bør man sgu da have lov til at leve og bruge af dem hvor man vil uden nogen blander sig i det.

eller er der noget jeg har helt misforstået

Ja.

hugoboerge
Frank skrev:

hugoboerge skrev:

poom skrev:

Et er diskussionen om pension efter hvor man bor, andet er diskussionen om kontrol.

Beklager, men det haenger sammen, saa jeg blander ikke noget sammen.

Frank
hugoboerge skrev:

Frank skrev:

hugoboerge skrev:

poom skrev:

Beklager, men det haenger sammen, saa jeg blander ikke noget sammen.

Denne fine debat handler ikke om om hvor man er bosat - i eller uden for EU, men om kontrol af Folkepensionister.

OleH
Frank skrev:

Denne fine debat handler ikke om om hvor man er bosat - i eller uden for EU, men om kontrol af Folkepensionister.

Jo, det gør den da i allerhøjeste grad.

Tråden ligger under " Danskere i Thailand ", og i det første indlæg står der:

"Som folkepensionist boende i Thailand modtog jeg "Kontrolteamets" skrivelse af 14/3-12."

Det kontrolteam, der refereres til, befinder sig i Thailand og kontrollerer pensionister der.

Frank
OleH skrev:

Frank skrev:

"Som folkepensionist boende i Thailand modtog jeg "Kontrolteamets" skrivelse af 14/3-12."

Det kontrolteam, der refereres til, befinder sig i Thailand og kontrollerer pensionister der.

OleH; Jeg kan se du er ny her, så lad mig oplyse dig.:

Det, som du (måske) refererer til er, diskussionen om, hvorvidt man skal have mere elle mindre pension, alt efter hvor man bor.

Det, som debatten handler om her, er, hvordan folkepensionistkontrollen foretages.

OleH
Frank skrev:

OleH skrev:

Frank skrev:

Det, som du (måske) refererer til er, diskussionen om, hvorvidt man skal have mere elle mindre pension, alt efter hvor man bor.

Det, som debatten handler om her, er, hvordan folkepensionistkontrollen foretages.

Nok er jeg ny her, men jeg har lært at læse og forstå det, jeg læser !

Hvis du har et problem med at forstå, hvad jeg skriver, så sig bare til, så skal jeg prøve at hjælpe.

Frank
OleH skrev:

Frank skrev:

OleH skrev:

Frank skrev:

Nok er jeg ny her, men jeg har lært at læse og forstå det, jeg læser !

Hvis du har et problem med at forstå, hvad jeg skriver, så sig bare til, så skal jeg prøve at hjælpe.

Tråden handler om kontrol. Helt præcist er overskriften Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen. Jeg svarer hugoboerge, at den ikke handler om størrelsen af pensionen. Det er du uenig i?!

Spring til debat: