Se indlæg
Svindel med pensionen
|
|
Lagt på d. 01/08-2008 15:37
|
|
Begynder Antal indlæg: |
det må man da håbe, jeg vil da til hver en tid hælde til 6 måneders reglen. |
|
|
ohayo |
Lagt på d. 02/08-2008 02:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 82 |
Hej bangkoknielsen, de protestskriverier vil jeg da gerne høre lidt mere om, det vil jeg gerne støtte, jeg er 64 år og arbejdet og betalt skat til dk. hele livet, og så skal jeg straffes fordi jeg ønsker at bo i Thailand på mine gamle dage, de lande som vi normal sammenligner os med får hele deres pension med ud også til Thailand, jeg har førtidspension før 2003 og jeg mister som bekendt mit pensionstillæg ca. 5000 kr. om måneden. det hjælper sikkert ikke meget med en protest, men man føler bare at man må gøre et eller andet mod den lov der er helt hend i vejret. Steen Kronborg Hua Hin. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 02/08-2008 12:31
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Denne tråd har åbenbart fattet interesse på BT's forum: http://debat.bt.d...250&page=1 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 03/08-2008 21:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 181 |
ohayo skrev: Hej bangkoknielsen, de protestskriverier vil jeg da gerne høre lidt mere om, det vil jeg gerne støtte, jeg er 64 år og arbejdet og betalt skat til dk. hele livet, og så skal jeg straffes fordi jeg ønsker at bo i Thailand på mine gamle dage, de lande som vi normal sammenligner os med får hele deres pension med ud også til Thailand, jeg har førtidspension før 2003 og jeg mister som bekendt mit pensionstillæg ca. 5000 kr. om måneden. det hjælper sikkert ikke meget med en protest, men man føler bare at man må gøre et eller andet mod den lov der er helt hend i vejret. Steen Kronborg Hua Hin. Må man lige indsparke en bemærkning? Det er DIG SELV der vælger hvor du vil slå dig ned henne. Du kender reglerne, ikke? Træf dit valg og lad være med at bebrejde andre at dit valg betyder færre kroner i sækken, end hvis du havded valgt at slå dig ned andetsteds. Det er DIT valg, og kan du ikke leve med det - så træf et andet. Hjælpeløse klynkehoveder har vi masser af. |
|
|
Lagt på d. 03/08-2008 21:29
|
|
Cyberstar skrev: Må man lige indsparke en bemærkning? Det er DIG SELV der vælger hvor du vil slå dig ned henne. Du kender reglerne, ikke? Træf dit valg og lad være med at bebrejde andre at dit valg betyder færre kroner i sækken, end hvis du havded valgt at slå dig ned andetsteds. Det er DIT valg, og kan du ikke leve med det - så træf et andet. Hjælpeløse klynkehoveder har vi masser af Det var da en underlig komentar, det rokker sku da ikke ved at den lov er dybt urimelig, det vil selv du kunne se hvis du satte dig ind i tingende |
|
|
Lagt på d. 04/08-2008 14:51
|
|
Hvem tjener penge på svindlen ??? Cyberstar mener Bla. andre lovlydige personer, at han betaler mere i skat grundet alle de slemme svindlere. Jeg tillader mig at tvivle. Mine udregninger, som underbygges af andre udregninger, siger faktisk at lovlydige folk som Cyberstar betaler mindre i skat fordi der er "svindlere". Som lovlydig udlandsdansker, kan jeg let regne ud, at jeg sparar den danske stat, inclusive Cyberstar mange penge ved at bo i Thailand. |
|
|
Lagt på d. 04/08-2008 15:55
|
|
der er ingen tvivl om at den danske stat tjener godt på personer som flytter til fx, thailand, hvor danmark ingen udgifter har til sygehuse og så videre, nogle vælger at blive plejet af familien derude i deres sidste efterår, i danmark havde det heddet plejehjemsplads, som koster kassen. næ det ville værre meget billigere for danmark at sende alle deres pensionister til lavlønslande som thailand, hvis vi sendte alle afsted, kunne vi få en stor skattenedsættelse... der er også færre og færre som gider at passe de gamle i danmark. desværre er der intet der tyder på at danmark skifter holding, på dette punkt, men det skal EU nok søgere for i fremtiden, så kan de lære det, de elendige polítikere... |
|
|
sank |
Lagt på d. 04/08-2008 16:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Ja og alle de gamle i Pattaya der går rundt med en sød og venlig hjemmehjælper i hånden ser altså gladere ud end dem ude på plejehjemet her på Amager så regeringen bør give vi gamle gratis fly. |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 04/08-2008 17:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
sank skrev: Ja og alle de gamle i Pattaya der går rundt med en sød og venlig hjemmehjælper i hånden ser altså gladere ud end dem ude på plejehjemet her på Amager så regeringen bør give vi gamle gratis fly. Ikke at glemme at der fleste af de thailandske "hjemmehjælpere" er væsentligt pænere end de danske ditto,bare se chefen for DF... |
|
|
Lagt på d. 04/08-2008 18:03
|
|
Hurrarrrrrr, der er nogle der har forstået at leve livet ,og samtidig spare Danmark for udgifter, udgifter nogle, dumme idioter ikke engang ved er besparelser for Danmark, og hvor den indvalide eller ældre lever et lykkeligt liv her, i stedet for at være indeburet på et alderdomshjem, eller noget lignende i DK |
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 04/08-2008 19:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
Nu bliver jeg altså nødt til at komme med min mening efter at have læst div. kommentarer for og imod at man får sin pension/invalidepension hel eller delvis med til udlandet. Jeg tror regeringen er af den opfattelse at hvis folk tager deres pension/invalidepension med til udlandet ryger der mindre i statskassen. Det vil sige at hvis pensionister/invalidepensionister bruger deres penge i udlandet går det ud over forretninger i danmark som derved har mindre salg og derved kommer der mindre moms og told i statskassen. Der vil heller ikke blive skabt flere arbejdspladser når der ikke er mere salg ergo færre arbejdspladser er det samme som mindre ind i skat. Og så tror jeg ikke at pensionister/invalidepensionister koster staten så mange penge i sygehusregninger som de tager med ud af landet. Nu har jeg jo selvfølgelig ingen belæg for at komme med mine påstande, men jeg tror det er sådan det hænger sammen. Og så har jeg ikke det mindste imod at folk tager deres penge med hvorhen de vil. |
|
|
Lagt på d. 04/08-2008 19:56
|
|
Den holder ikke mr. Larsen forklar så, hvorfor de kan tage pensionstillæg med til spanien, men ikke til Thailand ??? Redigeret af d. 04/08-2008 19:57 |
|
|
Lagt på d. 04/08-2008 20:00
|
|
larsen99 skrev: Nu bliver jeg altså nødt til at komme med min mening efter at have læst div. kommentarer for og imod at man får sin pension/invalidepension hel eller delvis med til udlandet. Jeg tror regeringen er af den opfattelse at hvis folk tager deres pension/invalidepension med til udlandet ryger der mindre i statskassen. Det vil sige at hvis pensionister/invalidepensionister bruger deres penge i udlandet går det ud over forretninger i danmark som derved har mindre salg og derved kommer der mindre moms og told i statskassen. Der vil heller ikke blive skabt flere arbejdspladser når der ikke er mere salg ergo færre arbejdspladser er det samme som mindre ind i skat. Og så tror jeg ikke at pensionister/invalidepensionister koster staten så mange penge i sygehusregninger som de tager med ud af landet. Nu har jeg jo selvfølgelig ingen belæg for at komme med mine påstande, men jeg tror det er sådan det hænger sammen. Og så har jeg ikke det mindste imod at folk tager deres penge med hvorhen de vil. du har da ret, men du kan rejse til alle eu + nogen andre få lande, og tage hele pensionen med, i del af landene skal du betale skat lokalt, bla bulgarien 5 % for pensionister, danmark har lige ophævet skatteaftalen med frankrig og spanien omkring beskatning af pensioner, da man er sure fra dk side omkring beskatning af kapitalpensioner. men den regl gælder kun nye pensionister. så det er tytdligvis en uforståelige forskelsbehandling, bla.a kan man bosætte sig i pakastian med fuld pension, det er sku da kun terroister og folk som hader vores demokrati som vil bo sådan et sted. i thailand er der desværre ikke nogen aftale om pensioner og beskatning, så man må der nøges for grundbeløbet |
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 04/08-2008 20:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
lung skrev: Det er måske fordi det er anderledes med EU lande. Jeg skal ikke kunne sige det.
Den holder ikke mr. Larsen forklar så, hvorfor de kan tage pensionstillæg med til spanien, men ikke til Thailand ??? |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 05/08-2008 03:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Så vill jeg havde en adresse i pakistan så jeg kan få min fulde pension. |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 05/08-2008 03:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
larsen99 skrev: lung skrev: Det er måske fordi det er anderledes med EU lande. Jeg skal ikke kunne sige det.Den holder ikke mr. Larsen forklar så, hvorfor de kan tage pensionstillæg med til spanien, men ikke til Thailand ??? Ja, det er anderledes med EU - her Spanien og det siger også sig selv, da Spanien og Danmark har en fælles EU-økonomi. Pengene bliver i EU. På den anden side så er der blevet skåret i ulandsbistanden, så det ville måske være fair nok, at folk kunne støtte et 3. land som Thailand med deres pension. |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 05/08-2008 10:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Stk. 4. Når særlige omstændigheder taler for det, kan Direktøren for Den Sociale Sikringsstyrelse tillade, at retten til pension bevares for personer, der tager bopæl i udlandet efter at have fået tillagt pension. Stk. 5. Retten til at modtage pension i udlandet efter stk. 2, 3 og 4 omfatter folkepensionens grundbeløb, førtidspension og tillæg efter §§ 14 og 69-72 og tillæg efter § 15 f beregnet på grundlag af folkepensionens grundbeløb. https://www.retsi...x?id=20344 Jeg kan ikke huske hvordan man laver et link aktivt, måske der er en som kan hjælpe mig tak. Ubon.
|
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 05/08-2008 10:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Jeg har netop modtaget meddelelse fra Jyllands Posten, der kan fortælle, at DF nu, sammen med regeringspartierne, går ind for stemmeret for danske statsborgere bosat i udlandet, og udenfor EU. Hidtidige regler giver kun vedkommende ret til at afgive stemme til danske valg i 2 år - Allerede her er der en lille sejr for vi, måske "selvvalgte udstøtte danske skatteydere", da det nu viser sig yderligere forståelse for udlandsdanskernes problemer - således udtaler SF´s retsordfører, Anne Baastrup: "Vi vil støtte enhver forbedring for danske bosat i udlandet, så længe det er i overensstemmelse med grundloven!"... Lad os så håbe, at dette også snart vil gælde den urimelige lov om pensionstillæg... Hermed en opfordring til brugergruppen her på DTW - nu er tiden for der skal handles... Redigeret af bangkoknielsen d. 05/08-2008 10:48 |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 05/08-2008 11:45
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
jeg pröver lige om jeg kan ubon lynge https://www.retsi...x?id=20344 Ser man på Redigeret af ingolf d. 05/08-2008 11:46 |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 05/08-2008 12:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
mange tak ingolf det virker, jeg kan nemlig ikke huske hvordan man gør det.
Ubon.
|
|
Spring til debat: |