Se indlæg
Smertegrænsen?
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/04-2015 17:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Hvor havner en stor del af de penge, som kineserne betaler hjemmefra? Med hensyn til drikkepenge, så er det måske kineserne, der er fornuftige, i modsætning til vesterlændingene. Hvor mange drikkepenge betaler thaierne normalt de forskellige steder? |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 14/04-2015 18:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Mens usd i dag faldt en anelse, bliver thb ved at stige og sætter rekort siden '97, det er helt vanvittig.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Mukke |
Lagt på d. 15/04-2015 08:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 378 |
Kim Ludvigsen skrev: Hvor havner en stor del af de penge, som kineserne betaler hjemmefra? Med hensyn til drikkepenge, så er det måske kineserne, der er fornuftige, i modsætning til vesterlændingene. Hvor mange drikkepenge betaler thaierne normalt de forskellige steder? KL Kinesernes penge havner hos arrangørerne af deres pakketur, så her er Thailand også heldige, for de får jo de fleste penge, eller meget lidt penge, for mange af disse pakketure betaler kun eller tæt på kostprisen for deres mad deslige. Jeg har aldrig endnu set en kineser betale drikkepenge, og hvorfor skal en kineser også gøre dette, for når man får sin regning er det med VAT, betjening og alt andet, bare se Stables priser... så man skal da ikke betale ekstra... Vi kender flere der har restauranter her i det centrale og jeg kan sige dig.. Det er meget sjældent at en thai betaler mere end 20 baht, og dette kun hvis service har været i top.. Jeg er holdt op med at betale regninger når vi er ude, for jeg giver efter konens mening alt for meget i drikkepenge, så nu er det konen der betaler når vi er ud for at spise og have det hyggeligt... Jeg har aldrig set mere end 20 baht i drikkepenge... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 15/04-2015 11:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Maaske ikke saa meget omkring kroner og oerer, men er er lidt om kinesiske turister. http://www.bangko...-red-flags |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 29/04-2015 12:10
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: Centralbanker i Sydkorea og Thailand reducerer ledende renter Der er gang i rentereduktionerne i Sydøstasien. Efter at adskillige centralbanker med Singapore og Indonesien i spidsen allerede har sænket de toneangivende rentesatser i den seneste tid, blev det torsdag så Thailands og Sydkoreas tur. Den sydkoreanske centralbank, Bank of Korea, reducerede uventet den toneangivende rente med 0,2 pct.point til rekordlave 1,75 pct. Reduktionen er begrundet med bekæmpelse af et trægt indenlandsk forbrug og hjælp til at få gang i den økonomiske vækst. Og Bank of Thailand har ligeledes reduceret renten med 0,25 pct.point til 1,75 pct. Også her er det de formørkede udsigter for det thailandske økonomiske opsving der ligger bag rentereduktionen. Især Bank of Thailand har været tilbageholdende med at reducere renten trods en kraftig styrkelse af baht, som gennem det seneste år er steget næsten 30 pct. over for euro. Det er det overophedede ejendomsmarked i Bangkok, som har fået centralbankens pengepolitiske udvalg til at tøve. Store opkøb fra ejendomsglade kinesere har presset priserne op i det central Bangkok til næsten samme niveau som på Manhattan i New York. Men med den nuværende negative forbrugerprisudvikling og de gentagne nedjusteringer af estimaterne for den økonomiske vækst, er det høje renteniveau i stigende grad blevet uholdbart. Renten i Thailand har længe været blandt de højeste reelle renter, og det har givet anledning til valutaindstrømning fra de mange kvantitative lempelser i USA, Japan og nu også Europa. Det har presset baht op, hvilket samtidig har ramt de mange europæiske virksomheder som producerer i Thailand. Og ikke mindst fået potentielle nye virksomheder til at vælge Thailand fra som produktionsplatform. /ritzau/FINANS Links: - http://investor.b...imlen.html - http://marketnews...enter.html Der er lidt nyt: Thailand overrasker med rentenedsættelse. Centralbanken i Thailand har sænket sin ledende rente med 25 basispoint til 1,50 pct.
Beslutningen kommer overraskende for økonomerne, som ifølge Bloomberg News havde ventet en fastholdelse på 1,75 pct. Kursen på den thailandske valuta, baht, falder for sjette dag i træk. Onsdag er den svækket til 32,798 baht per dollar fra 32,619 bath tirsdag. Kilde: Finans.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 30/04-2015 15:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Kære Mugge, lad nu være med at mugge. Jeg har aldrig endnu set en kineser betale drikkepenge, og hvorfor skal en kineser også gøre dette, for når man får sin regning er det med VAT, betjening og alt andet, bare se Stables priser... så man skal da ikke betale ekstra... jeg syntes at Stables priser er ok , men det må jo være fordi jeg har råd til det MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 30/04-2015 15:37
|
kanut skrev: Jeg har aldrig endnu set en kineser betale drikkepenge, og hvorfor skal en kineser også gøre dette, for når man får sin regning er det med VAT, betjening og alt andet, bare se Stables priser... så man skal da ikke betale ekstra... jeg syntes at Stables priser er ok , men det må jo være fordi jeg har råd til det Det er vel ikke et spoergsmaal om at have raad det er blandt andet ogsaa et spoergsmaal om man kan lide stedet, maden, service osv osv. Priserne ligger paa samme niveau som andre lignende steder i Bangkok, men den oevelse har vi vaeret igennem foer saa der er ingen grund til at starte forfra igen. |
|
|
kanut |
Lagt på d. 30/04-2015 16:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Det har du ret i hugoborge,vi stopper her.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 30/04-2015 19:43
|
Webmaster skrev: Der er lidt nyt: Thailand overrasker med rentenedsættelse. Centralbanken i Thailand har sænket sin ledende rente med 25 basispoint til 1,50 pct. Beslutningen kommer overraskende for økonomerne, som ifølge Bloomberg News havde ventet en fastholdelse på 1,75 pct. Kursen på den thailandske valuta, baht, falder for sjette dag i træk. Onsdag er den svækket til 32,798 baht per dollar fra 32,619 bath tirsdag. Kilde: Finans.dk Det har været en fornøjelse at følge udviklingen på kursen i de sidste dage. Samtidigt med at THB er svækket overfor USD, har USD'en mistet pusten overfor EURO'en/kronen. Måske fordi der er kommet mere gang i økonomien i Europa igen, bla. er det gået frem med beskæftigelsen igen, her i Danmark. Dog er der langt vej før vi er under smertegrænsen igen, da der også skal ligges div. gebyrer oveni, når man enten køber THB i banken eller hæver fra ATM i Thailand eller laver penge overførsel. Så for at 10.000 THB ikke skal overstige 2.000 DKR, skal kursen være under 19,40 - 19,50 stykker. Men det går den rigtige vej nu og hvis den udvikling bare vil fortsætte, ser det lyst ud. Uanset hvad bliver min næste ferie i Thailand billigere, for det første bliver længden på ferien barberet ned til max 30 dage imod 49 dage min ferie var på sidste gang og for det anden bliver Phuket helt valgt fra. Alene det at Jeg fravælger Phuket giver en stor besparelse, med de opskruet priser de har på øen. God St. bededags ferie til Jer alle. Redigeret af Thomas72 d. 30/04-2015 19:53 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 30/04-2015 19:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Ja, det er godt nyt, især nu BOT går ind og drejer på håndtagene: “The central bank’s new currency measures and interest-rate reduction will accelerate the baht’s weakness faster than the market had expected,” Pimonwan Mahujchariyawong, an economist at Kasikorn Research, said by phone. “The strong currency makes it harder for exporters.” http://www.bangko...eekly-loss Synes bare det har taget dem lang tid at erkende, eksporterhvervene har det svært med den stærke THB, men mange har jo billig udenlandsk arbejdskraft samt slaver i fiskeindustrien så det går vel..? |
|
|
Allan73 |
Lagt på d. 01/05-2015 01:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 66 |
Kineserne har traditionelt set det som en nedladende handling at give drikke penge.
Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2015 08:12
|
http://www.msn.co...5#image=19 Thailand kommer ind som nr. 33. http://www.indepe...85275.html |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/05-2015 17:20
|
Bortset fra i dag, har det været en god uge mht. udviklingen af kursen. Og noget tyder på den tendens vil fortsætte http://www.therak...to-weaken/ hvis det holder stik, kan vi allerede i næste uge komme på den rigtige side af 1 til 5 og under smertegrænsen igen. Vi må krydse fingre. Redigeret af Thomas72 d. 08/05-2015 17:26 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/05-2015 17:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Og vi har så fået tilbagevist, at baht er bundet op på dollar
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/05-2015 19:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Er ikke overbevist, dollaren er jo også faldende. Hver gang bahtens værdi bliver omtalt fra officiel side, er det altid i forholdet til dollaren, det må der være en grund til. Hvis man ikke kan se det, bør man rense sine briller eller få nogle nye. |
|
|
energy |
Lagt på d. 08/05-2015 19:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
http://marketnews...ollar.html I denne her artikel står der at TBH følger USD... |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/05-2015 20:17
|
vandango skrev: Er ikke overbevist, dollaren er jo også faldende. Hver gang bahtens værdi bliver omtalt fra officiel side, er det altid i forholdet til dollaren, det må der være en grund til. Hvis man ikke kan se det, bør man rense sine briller eller få nogle nye. THB'en er de seneste dage blevet svækket overfor USD'en http://themoneyco...B/USD.aspx Grunden til THB er faldet så meget overfor kronen/EURO'en her på det sidste, er fordi USD'en samtidigt har mistet pusten overfor kronen/EURO'en. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/05-2015 21:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
USD har da ikke mistet pusten, den er steget siden i går: http://www.nation...fault.aspx Tror ikke der er nogle spilleregler længere som i "gamle dage" - der er alt for meget usikkerhed på verdensplan, men hvorfor ikke lade THB følge Rublen, det ku´ blive interessant. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 08/05-2015 21:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Ludvigsen, Du bliver ved med at vrøvle, selvfølgelig er Baht'en bundet til Dollaren. |
|
|
Gunter |
Lagt på d. 08/05-2015 22:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 70 |
Thomas72 skrev.. "" THB'en er de seneste dage blevet svækket overfor USD'en http://themoneyco...B/USD.aspx Grunden til THB er faldet så meget overfor kronen/EURO'en her på det sidste, er fordi USD'en samtidigt har mistet pusten overfor kronen/EURO'en. "" Thomas, Grunden til THB er faldet overfor kronen/EURO'en her på det sidste er at, Thailand har nedsat renten 2 gange den sidste måned, først fra 2.00 % til 1.75 og nu til 1.50 %. Hovedårsagen til den dårlige kurs vi har set de sidste mange måneder mellem Kroner og Baht, er at Danmark flere gange har nedsat renten plus nationalbanken også har hældt milliarder af kroner på valutamarkedet. Samtidig hælder den Europæiske centralbank (ECB ) milliarder af Euro ud på markedet, ECB begyndte i Marts med at sende 60 milliarder euro ud om måneden i et program til opkøb af statsobligationer. I alt vil der frem til September blive sendt 1140 milliarder euro ud til opkøb af statsobligationer - det svarer til 8500 milliarder danske kroner. Det hele går ud på at svække Euroen (og Kroner) så meget så muligt over for andre valutaer, de "kloge hoveder" kalder det at få gang i hjulene. Fordi Kronen er bundet til Euroen, går det ud over os fattigerøve, der dingler rundt ude i Disneyland for voksne. Mvh. Günter. |
|
Spring til debat: |