Se indlæg
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
Skeptikeren |
Lagt på d. 12/08-2012 07:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 330 |
ja selvfølgelig vil jeg informere! De er jo pisket til at svare da de har truet med at lukke kassen, hvis jeg ikke svarere og det har jeg jo gjort 2 gange. Ombudsmanden må jo også vende tilbage når han har undersøgt sagen, han er jo en forstandig mand med fingeren på pulsen af bureaukraterne. Spændende læsning om ham journalisten forleden med sin tyrkiske hustru og deres oplevelser med det danske Emigration. Når jeg tænker på hvor gnidningsfrit - om end langsomt somme tider - det går her i Pattaya Skeptikeren |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/08-2012 09:31
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Kære alle, Det er selvfølgeligt et af de emner hvor både følelserne og holdninger kan ligge langt fra hinanden. Men husk venligst hele tiden på at vi skal snakke ordenligt til hinanden herinde og at formålet med siden er at hjælpe hinanden, udveksle meninger og erfaringer med videre. Alle bedes venligst også respektere at der er andre som vil have emner op som ikke interessere en selv. Ligeledes bedes man venligst også respektere at der er andre som har andre meninger og holdninger end en selv. Fortsat rigtig god dag til alle. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 12/08-2012 10:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
bitten skrev: ... Der er forskel på pensionen , har man sparet op eller sørget for at have en anden form for pension ved siden af når man bliver gammel så modregnes der også krone forkrone. ... Det er ikke rigtigt. Du kan læse om reglerne på https://www.borge...e10a75319e Peter
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2012 11:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: Lad mig først støtte helt op om Bitten. Så vidt jeg kan se, har hun ikke misforstået noget som helst, men det ser ud som om andre ikke kan følge hendes argumenter. hugoboerge skrev:Der er ikke tale om klynkeri overhovedet. Der er tale om den uretfaerdighed der finder sted, det maa da snart gaa op for dig. Jo, I klynker, og nej, der er ikke tale om uretfærdighed. Det eneste der er hold i at brokke sig over, er det som tråden startede med, nemlig kontrol, hvor man skal fremvise dokumenter, som man ikke kan få i Thailand. Det er et konkret problem, og selvom det er "kortvarigt", så kan det være ret så slemt for dem, det går ud over. Men ingen er snydt med hensyn til pension, skat og stemmeret. Det har man vidst på forhånd. Så vidt jeg ved, så er det eneste, der er lavet om i de sidste mange år, at nogle har fået mere. Det betyder, ikke, at I får mindre. Dem, der får mere, kan takke EU, mens I så kan prøve at arbejde for at opnå det samme. Gamle dages slagsmål viser, at dette ikke vil være nemt, og det vil tage mange år, hvis det nogensinde lykkes at få det samme som EU-borgerne. Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede. Nu kommer der igen noget vaas. Kim Ludvigsen stoetter op omkring Bitten som absolut ved ingenting (lader det til) og hvor har Kim det fra omkring at det er EU der bestemmer ? Det er ikke det svar jeg har faaet fra Pensionsstyrelsen. Ifoelge Pensionsstyrelsen har man "indgaaet en raekke aftaler med andre lande" heriblandt Schweiz (som mig ikke bekendt ikke er medlem af EU) Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede Kim Ludvigsen vil du vaere rar at forklare dette, siden du er saa altvidende !!!! Takker paa forhaand. Mvh. |
|
|
poom |
Lagt på d. 12/08-2012 12:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
hugoboerge igen igen Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede Kim Ludvigsen vil du vaere rar at forklare dette, siden du er saa altvidende så er jeg også altvidende hvad er der så svært at forstå ? DU har taget valget at bo i thailand JEG har valgt at bo i danmark. er der nogen der har tvunget dig til thailand og taget dine penge mens du sov? jeg fatter ikke at man ikke tager ansvar for sine egne valg |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 12/08-2012 12:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
@poom Når du nu svarer på hugoboerges spørgsmål til Kim, så gør det dog. Intet af det, du skriver, giver bare en antydning af et reelt svar. Peter
|
|
|
poom |
Lagt på d. 12/08-2012 12:52
|
jeg svarer som jeg gør fordi at hugoboerge bliver ved med at skrive at man ikke forstår eller at man skal læse hvad han skriver igen hugoboerge faatter nok ikke at det ikke er fordi man ikke kan læse men fordi man er uenig og synes det er noget klynkeri og kan man ikke leve med de forhold så lad være med at flytte til thailand. klynkerne har selv taget ders valg deres forhold ikke er blevet forringede, siden de flyttede det kan godt være at man skal finde sig i at svare på et brev en gang imellem eller blive kontrolleret. men det bliver vi andre også og det tager ikke penge fra klynkerne de vidste hvad de gik ind til. så tag dog ANSVAR for egne valg. så kan de da godt være at man har bedre forhold i EU eller danmark. jamen så flyt dog!!! vil man ikke det er det jo eget valg det kan ikke være mit problem som skatteyder at der er en klynker der vil have mere fordi han synes det er svært at flytte hjem efter han af EGET VALG er flyttet og det kan være pisse ligemeget om Schweiz er i EU eller om det er en aftale eller hvad. så flyt til Schweiz hvis I synes der er bedre der. i kender reglerne i er sgu ikke kidnappet og tvunget til thailand og smidt i pattaya eller hvor i bor med magt vel EGET VALG...er der så meget at misforstå? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2012 13:01
|
poom skrev: hugoboerge igen igen Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede Kim Ludvigsen vil du vaere rar at forklare dette, siden du er saa altvidende så er jeg også altvidende hvad er der så svært at forstå ? DU har taget valget at bo i thailand JEG har valgt at bo i danmark. er der nogen der har tvunget dig til thailand og taget dine penge mens du sov? jeg fatter ikke at man ikke tager ansvar for sine egne valg Poom jeg synes du skulle svare istedet for at vaase, "taget mine penge mens du sov", hvad mener du med det ? |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/08-2012 13:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede Kim Ludvigsen vil du vaere rar at forklare dette, siden du er saa altvidende !!!! Takker paa forhaand. Mvh. Hvordan vil du have, at jeg skulle forklare noget som ikke er sket? Hvis du mener, at dine forhold er blevet forringede i forhold til, hvordan det var, da du flyttede, så fortæl på hvilken måde. Hvis du i sin tid blev lovet fuld pension, hvis du flyttede til Thailand, eller at du ikke skulle betale skat, så er der basis for at klynke. Men det er vist ikke tilfældet. Det eneste, der mig bekendt er ændret, er, at man er begyndt at kontrollere. Og at der i den forbindelse kan være "kortvarige" problemer. |
|
|
poom |
Lagt på d. 12/08-2012 13:19
|
hugoboerge hold nu op. det er ikke vås bare fordi man ikke giver dig ret jeg prøver igen. var du ikke klar over reglerne da du VALGTE at flytte? nå? alså DIT valg har de taget penge fra dig som du var lovet i loven? nej vel hvad er så svært for dig at fatte? i kender reglerne i er sgu ikke kidnappet og tvunget til thailand og smidt i pattaya eller hvor i bor med magt vel EGET VALG...er der så meget at misforstå? |
|
|
poom |
Lagt på d. 12/08-2012 13:23
|
jeps. kim skrev lige det jeg ville.. og hvis hugoboerge gad læse. det kan godt være at man skal finde sig i at svare på et brev en gang imellem eller blive kontrolleret. men det bliver vi andre også og det tager ikke penge fra klynkerne jeg bliver også kontrolleret i hoved og røv her i danmark. hvorfor skulle det være anderledes bare fordi man bor i thailand? hvis man læser i starten af tråden som jeg har skrevet før er der også svaret på hvad problemet kan være både for skeptikeren og ham der lagde brevet ind fra start |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2012 13:54
|
jeg bliver også kontrolleret i hoved og røv her i danmark. hvorfor skulle det være anderledes bare fordi man bor i thailand? Skrev Poom. Venligst forklar hvori bestaar kontrollen ? Er Danmark ikke et frit land ? |
|
|
poom |
Lagt på d. 12/08-2012 14:03
|
lad nu være med at spille hugoboerge 4 år gammel hvad fanden har kontrol med et frit land at gøre der kontrolleres hele tiden når man får penge fra overførsel og det har ikke en skid at gøre med jeres klynkeri i thailand selvom i bliver kontrolleret mere end en på amager så har i selv valgt |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/08-2012 14:17
|
poom skrev: lad nu være med at spille hugoboerge 4 år gammel hvad fanden har kontrol med et frit land at gøre der kontrolleres hele tiden når man får penge fra overførsel og det har ikke en skid at gøre med jeres klynkeri i thailand selvom i bliver kontrolleret mere end en på amager så har i selv valgt Kontrol er godt. jeg klynker overhovedet ikke. Saa her er lidt "klynkeri" klynke, v. [g2;klp5;øɳgə] -ede. vbs. -en (se ndf.), jf. Klynk, Klynkende, Klynkeri. (ænyd. d. s., glda. klykkæ (i bet.: blive rørt, bevæget), sv. klynka og kläcka (i bet.: fare sammen), no. klynke, dial. kløkka, oldn. kløkkva, blive ophidset, klynke; besl. m. sv. dial. klak, klök, svag, oldn. kløkkr) frembringe en række svage, klagende lyde (som en svag ell. begyndende graad, let stønnen, hulken); smaagræde (især: uden at have nogen (videre) grund til det); i videre anv.: klage, beklage sig, besvære sig over noget (især: modgang olgn.). *Hans Hustrue klynked meest, sig stedse slog for Bryst | Og raabte med din Død forsvinder ald min Trøst. Holb.r03;Paars.98. Naar dyr Tiid kommer i et Land . . besværger sig ingen derover meere end de, som have mindst Aarsag til at klynke. sa.r03;Ep.r03;IV.143. *saa mangen Jomfru klynker | Og skranter Ugen ud af Tand- og Hoved-Vee. Wadsk. 74. *I Havet Mandskabet synker, | Men ingen af Heltene klynker. Oehl.r03;L.I.76. (han) klynker over den onde Tid. Brandes.r03;IX. 415. Han stønnede ikke længer, han klynkede som et lille Barn. Drachm.r03;UB.306. Gaarden, hvor Jagthundene sagte klynkede. Bang.r03;T.2. (Skriftsprog eller litterært påvirket talesprog, l. br.) refl., i forb. m. præp.-led. naar den væsentligen Lidende har klynket sig gjennem Tiden.Kierk.r03;VIII. 210. (sj.) m. indholds-obj. Tiggerne, der sad paa Rad fra Vaabenhuset helt ud paa Kirkebakken og klynkede Salmer. Rørd.r03;S. 38. jf.: *Klokkerne klynker sørgmodige Salmer. KLyhne.r03;ModVind og Strøm.r03;(1917). 55. ofte i forb. med ord af lign. bet. (især klage; jf. Klynk slutn.). hvad vinder I ved at sørge og klynke? Holb.r03;Abrac.r03;I.6. Almuen udi Nordland . . vare udi forrige Tider komne udi dend Vane at klage og klynke over deres Uformuenhed. Slange. ChrIV.365. *Klynke og klage, | Nætter og Dage, | Maa hvem der vaagner paa Afgrundens Rand. Grundtv.r03;SS.I.239. *Men ej skal jeg klynke og klage, | fordi jeg slog Graasten paa alfar Vej. Schand.r03;SD.226. klynke over helt skind, (jf. II. hel 1.1 slutn.; nu næppe br.) klynke, klage uden grund. Moth.r03;K169. VSO. som vbs.: Klynken, en ell. † et (Ew.r03;(1914).V.86.142. jf. Klynkende). *Jeg strax den førstes (dvs.: Heraclitus's) Graad og Klynken ej kand lide. Holb.r03;Sat.r03;I.A2r. *halve Ord og en forvirret Klynken | Er alt, hvormed jeg mægter at fortolke | Mit Hiertes Længsel. Ew. (1914).III.21. *Træt af at græde, man vilde lee, | For megen Klynken er daarlig. Oehl.r03;L.II.119. Jesp.r03; |
|
|
Lagt på d. 12/08-2012 16:10
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Poom, der er noget du fuldstændigt har misforstået. Fordi man kæmper for at få nogle lovregler ændret, klymker eller piber man da ikke. |
|
|
Lagt på d. 05/10-2012 12:51
|
|
Så blev det min tur til at få en hilsen fra Pensionsstyrelsens kontrolteam i Thailand. Jeg er folkepensionist, og modtager grundbeløbet i pension. Den 17 juli fik jeg standaedskrivelsen fra Kontrolteamet hvor jeg blev anmodet om at DOKUMENTERE at jeg ikke havde en arbejdsindtaegt der oversteg 291.200,00. Man ville derfor gerne se kopi af min lejekontrakt, kvitteringer for betalig af leje, el og andre udgifter. Jeg svarede tilbage med een linie:"Jeg erklaerer på tro og love at jeg ikke har arbejdsindtaegter". Så fik jeg den 21 September svar fra Kontrolteamet, at man tog min erklaering om arbejdsindtaegt til efterretning, men forlangte alligevel at jeg inden 6 uger fremsendte kopi af lejekontrakt og diverse kvitteringer for udgifter, idet man i modsat fald ville stoppe min folkepension. Dette var vaesentlig anderledes end Blackadder fik ud af sit svar for ½ år siden. Når man erkender at jeg ikke har arbejdsindtaegter, troede jeg at sagen var forbi, men det var den altså ikke. Jeg vil mandag svare tilbage at jeg ikke agter at udlevere det ønskede, men vil køre sagen. Jeg har talt med en advokatkolega i København, og han mener at jeg vil kunne få "fri proces", og advokaten mener at det måske var en ide at alle 400 folkepensionister i Thailand, søgte "fri proces". Når jeg får svar på mit svar til kontrolteamet, vil jeg vende tilbage. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 05/10-2012 13:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
ja jeg fatter ikke hvorfor du ikke bare sender dem en kopi af de papirer som de ønsker og det skulle vel ikke vøre så svært vel???? |
|
|
Lagt på d. 05/10-2012 14:00
|
|
Go Daw do. |
|
|
poom |
Lagt på d. 05/10-2012 14:12
|
avekat hvad er problemet med bare at give de oplysninger? Gør det ondt eller sådan noget? Du får penge fra det offentlige, det er vores alle sammens skattepenge. det er da bare rimeligt at man svarer på en lille henvendelse. de forlange jo ikke at du rejser till danmark hver måned for at hæve dine penge i kassen. de beder bare om et simpelt svar om du er berettiget til de penge du får der er nogen der vil lave problemer ud af alting. |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 05/10-2012 14:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
korrekt poom,og er det et problem for abekatten,kan han jo bare frasige sig at modtage sin sikkert fortjente pension også hører han aldrig mere fra kontrol teamet. |
|
Spring til debat: |