Se indlæg
Integration !
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/12-2005 17:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Er enig i lidt af det, men med den teknologi man har i dag, bla, DNA og hvis man er sikker i sin sag...............så er det stolen !!!!! eller et nakkeskud. Så kan de lære det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg giver ikke 5 potter pis mht. åh du er syg , du skal i behandling og bla bla bla............ Mvh. Bødlen Suk Redigeret af Suk Rak Ning d. 30/12-2005 17:21 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
jorn |
Lagt på d. 31/12-2005 07:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Du har da ret thaikurt, Masse udryddelse af etniske grupper, staar ikke i Df partis parti pogram - Hilter havde heller ikke skrevet alle sine hensigter ned paa papir og de fleste blev jo ogsaa temmelig overasket over det der skete i Serbien. Boernepilleri, voldtaegter og andre modbydelige forbrydelser udloeser en masse foelser inden i os! Foelser der kan kontrollere os i en grad, saa vores ratinelle tankegang bliver slaaet fra og det er for mig, en vigtig grund til at jeg kan ikke gaa ind for doedstraf. Jeg skal lige sige, at det er forbrydelser der er saa modbydlige, at hvis de ramte min egen familie, saa ville jeg nok vaere istand til at "slaa ihjel" Men det er jo lige netop derfor, at vores samfund har et retsystem der tager over og forholder sig mere rationelt til forbrydelserne. Hvor gaar graesen, skal vi ogsaa hugge haanden af en der stjaeler eller stikke oejnene ud paa paa folk der priratkopier dvder? Nej! ikke efter min mening! vi opnaar intet ved at lade samfundet begaa forbrydelser i retfaerdighedens navn. Det eneste vi tilfredstiller er vores behov for haevn og vi "straffer" ikke men vi begaar selv en forbrydelse. Vi goer forbryderen til offer istedet. Lidt pudsigt at emnet "intergration" har bevaeget sig fra Dansk udlaendinge lov henover - DF partiprogram - Nazisisme - masse udrydelser- Boernepilleri- doedstraf i DK og Thailand......... Det er sgu tanke vaekkende.................... “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 31/12-2005 08:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jorn vi har et udmaerke retsystem i danmark men mange gang straffe man for mild i forhold til den forbrydelser der bliver begaar. Det gaar jeg ikke ind for det samme er det med dodstraf. I en debat kan man jo noget gang komme til at diskuterne emme der ligge et stykke vaek fra hvad indlaege handel om. Redigeret af thaikurt1 d. 31/12-2005 08:12 |
|
|
rolan |
Lagt på d. 05/01-2006 21:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
hvad syntes i om de muslimer der er rejst til østen og lave balade for danmark jeg ved ikke om de er danske eller hvad men jeg vil kalde det for lands foræderi uanset hvad de er. er jeg forkert på den Redigeret af rolan d. 05/01-2006 21:15 |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 05/01-2006 22:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Rolan, Jeg er helt enig med dig. Det fremgår jo med al ønskelig tydelighed at de tilsidesætter den danske grundlovssikrede ytringsfrihed i deres forbandede religions navn. De har jo så netop ikke fattet at de lever i et land, hvor man har lov til ytre sine synspunkt både mundtligt, skriftligt og billedligt. Reelt kunne de ko sætte sig i en social rundkreds og fyre lidt op for deres vandpiber, og forfatte et par læserbreve som de sikkert sagtens kunne få i Jyllandsposten og andre aviser. Jeg syntes den slags burde straffes - forstået på den måde at man dels ikke anerkender det lands love man opholder sig i, og dels direkte er involveret i statsfjentlige aktiviteter. Det kan blive ved med at harme mig at de tror der skal tages sær hensyn til dem og deres religion. Skik følge eller land fly.. De burde forstå at det ikke er hensigtsmæssigt at skide hvor man spiser! Et eller andet sted syntes jeg det er helt i orden at vores statsminister afviser at mødes med deres repræsentanter. Hvorfor skulle han det? der er ikke foregået noget ulovligt, vores ytringsfrihed har vi lov at forsvare. Hvis Danamark og danskerne krænker deres idealer og religion, som åbenbart er så vigtig for dem - så er det da tankevækkende at de ikke kan finde ud af at bosætte sig i et muslimsk land i stedet. Hvis ens religioen fylder så meget at man kan blive så harm, så burde man rykke teltpælene op og søge mod sydligere himmelstrøg. Men så har vi igen balladen, for i mange af deres hjemlande er diktaturer, krænkelse af menneskerettigheder osv. en del af hverdagen - og det har man jo ikke lyst til at være en del af. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 05/01-2006 22:29
|
et andet spørsmål så et program i går om en eksmuslim fra palestina som var konveteret til kristen en meget spændene person han var også imod billederne af profeten men det var mere pgr af respekt for andre menesker er vi pgr af vores frie verden blevet mere kolde eller ligeglade med andre og deres følelser eller har vi bare en fri tankegang |
|
|
rolan |
Lagt på d. 05/01-2006 22:34
|
du udtrykker dig godt hiegtover de vil nemlig heller ikke være en del af at de ikke har ytringsfrihed |
|
|
rolan |
Lagt på d. 05/01-2006 22:41
|
den kristne udlæning som jeg beskrev før sagde at den danske regering gjorde en fejl ved ikke at integrere udlænninge i kristendommen eller i hvertfald give dem tilbudet da det er et kristent land han mente at udlænninge burde have oplysninger om 3 ting det socialle (økonomi) - det åndelige ( kristendom) - og om danskerne generelt og det danske land rigtige gode forslag han har i øvrigt skrevet en bog jeg godt kunne tænke mig at læse |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 05/01-2006 22:56
|
Jeg takker for de rosende ord :-) Jeg tror ikke vi er blevet mere kolde eller ligegalde. Vi mener vel efterhånden bare at vi gennem vores ytringsfrihed og demokrati har sakbt et samfund hvor alle er lige. Enkelte muslimer forstår sig så åbebart ikke på hverken ytringsfrihed eller demokrati. Det tager det som en personlig fornærmelse at vi tillader os at diskuttere DERES religion i VORES land. Vi kan jo på ingen måde slippe afsted med hvad som helst i ytringsfrihedens hellige navn, vi kan både ryge i gyngen hvis vi udtaler os racistisk eller injurierende eller simpelthen lyver. De forstår åbenbart slet ikke at gebærde sig i et demokrati som vores. De kunne snildt tage en debat og gøre deres synspunkter gældende i forhold til deres religion - i stedet forsøger så at skabe splid og udstille Danmark og danskerne som om vi alle er imod hele den islamiske verden. Jeg har aldrig fattet den slags yderliggående personager - det er ligesom med terrorister. Så kan de se sig sure på storbritanien, USA og DK mfl. og springe bomber og slå en masse uskyldige ihjel - mennesker som måske ikke engang sympatiserer med den politik deres land fører. De fleste fornuftsvæsener ved at pennen er stærkere end sværdet, men aligevel er der så mange steder i verden hvor ting bliver løst med selvmordsbomber, afbrænding af flag osv. Jeg har tit tænkt på at når man ser demonstrationer i mellemøsten, hvor der står nogle langskægede muslimer og råber og skriger og brænder det amerikanske flag af - det er åbenbart helt i orden for dem. Når man tænker på at amerikanernes national følelse for fædreland og flag nok er på højde med muslimernes ærefølelse for profeten - så er det da tankevækkende at man uden problemer kan spytte på flaget, trampe på det eller brænde det. Men det er jo så nok noget andet - det er jo ikke den ophøjede profet, så pyt være med om man krænker andrs æresfølelser. Nej, den type muslimer har jeg ikke meget til overs for - der er kun et verdens billede for dem og det er deres eget. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/01-2006 23:08
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
http://politiken....eID=428386 Det siger jo det meste....... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 05/01-2006 23:12
|
Ja, det er ikke mennesker men dyr man har med at gøre.. gale hunde med hundegalskab |
|
|
rolan |
Lagt på d. 05/01-2006 23:15
|
ja det viser jo bare hvor feje de er skabe frykt og derved styre befolkningen så hvis befolkningerne ikke vil gøre noget for at holde de yderligt gående nede kan vi jo heller ikke hjælpe dem jeg har altid sagt de må lave deres eget bonde oprør for at få frihed |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/01-2006 23:21
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja, for mig ligner det det vi så her i Europe i middelalderen hvor kun dem i kirken (præsterne) og de kongelige fik "lov" til at lære at læse og uddanne sig. Det er jo lettere at undertrykke folk når man holder dem hen i uvidenhed.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 06/01-2006 00:44
|
Ja, så kan jeg kun brække mig over forsvarelsen af vores ytringsfrihed: Per Stig Møller aftaler i samtale med Den Arabiske Ligas leder at afslutte strid om Muhammed-tegninger /ritzau/ - 19:02 - 5. jan. 2006 Senest opdateret - 19:12 - 5. jan. 2006 Muhammed-tegningerne bør ikke længere være et stridspunkt mellem Danmark og de arabiske lande. Det aftalte udenrigsminister Per Stig Møller (K) torsdag i en telefonsamtale med Amr Moussa, generalsekretær i Den Arabiske Liga. - Vi er jo enige om, at denne her sag skal til at slutte, beretter Per Stig Møller, som følger samtalen op med et brev, som Moussa har lovet at rundsende til de arabiske lande. Også Den Islamiske Konferenceorganisation, som tæller 56 muslimske lande, vil modtage brevet. Per Stig Møller opnåede hos Moussa forståelse for den danske regerings holdning på to områder: At der skal være gensidig respekt mellem religionerne, og at politikere ikke skal blande sig i private mediers anliggender. - I stedet for at stå fast og sige at den her er en sag ikke er i strid med DK ytringsfrihed, og tilkendegive at DK på ingen måde tager afstand fra andres religioner. Vi forbeholder os bare retten til at diskuttere hvad vi har lyst til indenfor vores loves rammer. - Men der er åbenbart ikke grænser for hvor langt man vil gå for at sikre handlen med FETA ost |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 06/01-2006 05:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
At man saette den danske ytringsfriheden til salg for FETA ost se jeg som at man laegge paa knae over for muslimes lande. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 06/01-2006 09:42
|
der er kun en vinder nemlig Amr Moussa, generalsekretær i Den Arabiske Liga. han har styrket sin posision da hnn har vundet over den danske regering nu er det jo ikke kun feta ost men vi handler også andre vare men det er nu nok ikke det der bekymre regeringen men sikerheden da det er helt sikkert at det er noget nogen af de syge muslimer kan bruge til noget |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 06/01-2006 13:13
|
Det sørgerlige er i hvert fald at man ikke magter at stå fast på den linie man starter med at ligge for dagen. Det kan godt være at Danamark er et lille land, men det ville tjene til et skole eksempel hvis vores politikere magtede at demonstrere at vi har nogle demokratiske og ytringsfrihedsmæssige retningslinier som vi agter at forsvare. Det virker efterhånden som om at hele vesten mere eller mindre danser efter muslimernes pibe - først når snakken kommer til at dreje sig om terorisme magter man at tage et standpunkt. Et interessant spørgsmål er om vesten mon ville være ligeså interesseret i at forsøge at opretholde fred i mellemøsten, hvis ikke det var for områdets rige olie forekomster. Der er jo sjovt nok ikke den samme iver for at gå i krig i fattige diktatur stater i f.eks. Afrika. |
|
|
rolan |
Lagt på d. 06/01-2006 16:54
|
jeg tror ikke at det har noget med olie at gøre men hvis det bryder løs i østen kan det rive hele verdenen med sig og det vil nok blive en beskit krig |
|
|
jorn |
Lagt på d. 06/01-2006 17:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Saa koere vi igen! For engangs skyld goer vores statsminister det rigtige og ligger afstand til den mangel paa respekt, som jyllandsposten udviste med sin konkurence. Det handler sgu da ikke om at vinde eller tabe! Det er ikke at begraense vores ytringsfrihed at forvente, at vi alle optraeder med gensigdig respekt for hinandens reglion og at man tager afstand hvis en avis som Jyllandposten foere sig frem paa andres bekostning for at saelge et par hunderede ekstra aviser! Man maa jo heller ikke tage en budda figur fra det lokale wat med ud af Thailand, bore hul i hovdet paa den, saette en skaerm paa toppen og saa kalde det en lampe. (Men det var maaske en gave ide til Pia, naeste gang hun skal feste) Saa vidt jeg ved, har hverken, Hr. Amr Moussa, generalsekretær i Den Arabiske Liga eller andre braendt det danske flag af eller afbilledet Pia i ridesbukser og med hage kors i panden imens hun snaver en homomseksuel praest! Helt aerligt! hvor er det lige at danskere har saa ringe respekt for andre! Er vi virklig saa meget bedre selv? “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Mads_T |
Lagt på d. 06/01-2006 17:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
jorn skrev: Saa koere vi igen! For engangs skyld goer vores statsminister det rigtige og ligger afstand til den mangel paa respekt, som jyllandsposten udviste med sin konkurence. Det handler sgu da ikke om at vinde eller tabe! Det er ikke at begraense vores ytringsfrihed at forvente, at vi alle optraeder med gensigdig respekt for hinandens reglion og at man tager afstand hvis en avis som Jyllandposten foere sig frem paa andres bekostning for at saelge et par hunderede ekstra aviser! Man maa jo heller ikke tage en budda figur fra det lokale wat med ud af Thailand, bore hul i hovdet paa den, saette en skaerm paa toppen og saa kalde det en lampe. (Men det var maaske en gave ide til Pia, naeste gang hun skal feste) Saa vidt jeg ved, har hverken, Hr. Amr Moussa, generalsekretær i Den Arabiske Liga eller andre braendt det danske flag af eller afbilledet Pia i ridesbukser og med hage kors i panden imens hun snaver en homomseksuel praest! Helt aerligt! hvor er det lige at danskere har saa ringe respekt for andre! Er vi virklig saa meget bedre selv? Tak Jorn, Du har ret. Mvh. Mads |
|
Spring til debat: |