Se indlæg
PAS PÅ SVINDEL MED DINE LEGALISERINGS PAPIRER.
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/07-2014 10:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Nu må I lige styre jer ... JS: Paragraffer og "injurie pis" er meget relevant, fordi det er nogle ret alvorlige anklager, der udslynges. Det er ingens forbandede pligt at udslynge den slags. Hvis man føler, man har haft en kedelig oplevelse, så kan man beskrive det sobert - så fremstår man for øvrigt også mere troværdigt. Mukke: Nej, Bjarne har ikke prøvet at være sober. Han lægger ud i sit allerførste indlæg i tråden med anklager om scam, svindel, tyveri og bedrageri. Og han har gentaget de fleste af dem i efterfølgende indlæg. Det er anklager, der helt tydeligt er uden hold i virkeligheden, og som det endda er strafbart at fremsætte. Det er slet ikke sobert. Anjin: Med hensyn til no refund, så vil det nok generelt virke på den måde, at hvis et firma ikke kan løse en opgave, så vil de foretage en delvis tilbagebetaling, fx af ikke brugte gebyrer som skulle være brugt til offentlige myndigheder. Men hvis man føler, at kunden har været urimelig, og at det er kundens skyld, at sagen ikke er blevet løst, så vil man nok henholde sig til no refund, og nægte at tilbagebetale. Bemærk, jeg taler generelt her, jeg ved ikke til, hvordan Robert normalt gør. Bemærk venligst, at jeg har forholdt mig neutralt her i tråden. Redigeret af Kim Ludvigsen d. 26/07-2014 10:26 |
|
|
Frank |
Lagt på d. 26/07-2014 10:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Mukke skrev: Det, der vel er udkommet af denne historie, er, AT DER ER TO TABERE og ingen vinder.. Bjarne kan heldigvis komme videre med sit liv, for han har selv sørget for, at alt er i orden. Robert har jo nok et større problem, for han har et firma, som i fremtiden skal leve af slige sager, og det ser jo ikke så godt ud. Jeg mener ikke Robert, at du har kørt dette her professionelt som firma mand, for så var der lagt mere kul i kakkelovnen. Bjarne har virkelig prøvet på at være sober i disse dialoger, men bliver smidt i hjørnet til straf hver gang, af venner af dig Robert.. Alt dette her kunne jo som så mange andre gange Robert, været undgået, hvis du havde givet dig tid til kundepleje, men det er åbenbart ikke en dyd du mester. Bjarne dit indlæg i starten er virkelig sobert, så jeg giver dig ret i, at nu skal der stoppes, for der jo kun de alt vidende folk som mig og alle de andre der endnu skriver her, tilbage nu. Jeg er bare glad på din vegne, at du nu har check på det hele, og så må vi andre jo bare undgå det samme for fremtiden.. "Bjarne har virkelig prøvet på at være sober?". " Bjarne dit indlæg i starten er virkelig sobert?". Allerede i overskriften og i linie 2 har han beskyldt Roberts firma for svindel to gange! Det er ikke hvad jeg forstår ved sobert. Det ville have været muligt at fortælle historien uden den slags beskyldninger. |
|
|
Anjin |
Lagt på d. 26/07-2014 10:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
@ Kim :Anjin: Med hensyn til no refund, så vil det nok generelt virke på den måde, at hvis et firma ikke kan løse en opgave, så vil de foretage en delvis tilbagebetaling, fx af ikke brugte gebyrer som skulle være brugt til offentlige myndigheder. Men hvis man føler, at kunden har været urimelig, og at det er kundens skyld, at sagen ikke er blevet løst, så vil man nok henholde sig til no refund, og nægte at tilbagebetale. Bemærk, jeg taler generelt her, jeg ved ikke til, hvordan Robert normalt gør. -------------- Jeg vil nu mene, at no refund er ok i forhold til honoratet for opgaven, det er jo den del af betalingen, som firmaet (her Piro) har som sin del af betalingen. Firmaet kan jo tænkes, at have brugt timer på opgaven hvorefter den af forskellige årsager ikke løses, derfor kan det selvfølgelig forsvares. Gebyr til andre derimod, så som ambassaden, har aldrig på noget tidspunkt været tænkt som en del af profitten, det må du da være enig i ? Når man så vælger ikke at ville tilbagebetale den del til kunden, så kan jeg ikke se det som andet end end en bøde/et gebyr som firmaet pålægger kunden, ud fra firmaets egen vurdering. Det betyder, at firmaets profit vokser når opgaven ikke fuldføres, og det synes jeg, sætter firmaet i et dårligt lys rent etisk og moralsk. Jeg er med på, at der i dette tilfælde er en juridisk aftale og Piro skriver, at det er en del af deres betingelser (no refund),. Det jeg angriber er moralen og etikken i, at man som virksomhed dermed har en økonomisk fordel i at sagen ikke løses. I det konkrete tilfælde har det så vist sig, at man heller ikke ønsker at afvige fra disse betingelser, hvilket kun bestyrker min mistro. Jeg er ikke i tvivl om, at Bjarne og Robert er rygende uenige omkring det meste i sagen her, jeg mener blot, at Robert burde have været stor nok til at refundere gebyret. @Kim : PS: Robert skrev selv tidligere, hvorfor skulle jeg behandle Bjarne anderledes end andre pga han brokker sig ? det vil sige, Robert betaler normalt ikke tilbage (du skriver du ikke ved hvordan Robert normalt gør) Redigeret af Anjin d. 26/07-2014 10:47 |
|
|
H_Larsen |
Lagt på d. 26/07-2014 10:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Kim Ludvigsen skrev: Nu må I lige styre jer ... JS: Paragraffer og "injurie pis" er meget relevant, fordi det er nogle ret alvorlige anklager, der udslynges. Det er ingens forbandede pligt at udslynge den slags. Hvis man føler, man har haft en kedelig oplevelse, så kan man beskrive det sobert - så fremstår man for øvrigt også mere troværdigt. Mukke: Nej, Bjarne har ikke prøvet at være sober. Han lægger ud i sit allerførste indlæg i tråden med anklager om scam, svindel, tyveri og bedrageri. Og han har gentaget de fleste af dem i efterfølgende indlæg. Det er anklager, der helt tydeligt er uden hold i virkeligheden, og som det endda er strafbart at fremsætte. Det er slet ikke sobert. Anjin: Med hensyn til no refund, så vil det nok generelt virke på den måde, at hvis et firma ikke kan løse en opgave, så vil de foretage en delvis tilbagebetaling, fx af ikke brugte gebyrer som skulle være brugt til offentlige myndigheder. Men hvis man føler, at kunden har været urimelig, og at det er kundens skyld, at sagen ikke er blevet løst, så vil man nok henholde sig til no refund, og nægte at tilbagebetale. Bemærk, jeg taler generelt her, jeg ved ikke til, hvordan Robert normalt gør. Bemærk venligst, at jeg har forholdt mig neutralt her i tråden. Kim, hvis du kender bare en lille smule til hvorledes danske domstole dømmer i forbindelse med injurie, så må du også vide at det intet er skrevet i denne tråd, som ville kunne udløse en straf. Hvorledes en thailandsk domstol ville dømme, er ikke til at sige, men du kan ikke anlægge en sag for en thailandsk domstol for hvad der er skrevet på et forum med DK domæne. Der er en international aftale om hvor en civil retssag skal anlægges. Den skal anlægges i det land hvor handlingen er aftalt/udført. Det betyder at hvis Bjarne vil lægge sag an mod Robert skal dette ske i Thailand, og hvis Robert vil lægge en injurie sag an mod Bjarne skal den anlægges ved en dansk domstol, da et DK domæne pr definition henvender til dansker og derfor e underlagt danske regler. Det der skrevet herinde er ikke anderledes, end hvad man kan læse i EB eller se i diverse forbrugerprogrammer, som Kontant. med venlig hilsen H_Larsen |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/07-2014 10:56
|
Anjin skrev: Jeg vil nu mene, at no refund er ok i forhold til honoratet for opgaven, det er jo den del af betalingen, som firmaet (her Piro) har som sin del af betalingen. Firmaet kan jo tænkes, at have brugt timer på opgaven hvorefter den af forskellige årsager ikke løses, derfor kan det selvfølgelig forsvares. Gebyr til andre derimod, så som ambassaden, har aldrig på noget tidspunkt været tænkt som en del af profitten, det må du da være enig i ? Jeg tror, det virker sådan i de fleste virksomheder, og det er vel også sådan, man vil forvente, at det fungerer - selvom der er en no refund-politik. Men man kan altså også komme ud for kunder, hvor man af den ene eller anden grund ikke ønsker at betale noget tilbage, fx hvis man føler kunden har været urimelig eller har fremsat trusler. Forretningsmæssigt er det måske ikke den mest hensigtsmæssige reaktion, men menneskeligt er det meget forståeligt. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/07-2014 11:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Lad os nu proeve at analysere os igennem det her engang til. I traadstarters 1. indlaeg bruger han ordene scam samt svindel. En scam er vel noget man frivilligt gaar ind til ? Jeg kan ikke forestille mig at RK har staaet paa et gadehjoerne og sagt pist, jeg har et godt tilbud til dig. Ordet svindel er efter min mening for groft. Men traadstarter er ogsaa blevet beskyldt for svindel og det er sagen uvedkommende. I hele forloebet er der ingen af de to parter der har dokumenteret sort paa hvidt, hvem fyrede hvem eller opsagde kontrakten eller ordren om man vil. Ordet tyveri forekommer ogsaa. RK har holdt sig forbavsende tavs og er kommet med et bjaef engang imellem, men han har paa ingen maade forsvaret sig selv. Jeg gentager at jeg kender ikke personen RK og har aldrig moedt ham i den tid jeg har boet i Thailand. Hvad taler til hans fordel ? Det er de tillidsposter han har haft indenfor det skandinaviske samfund heriblandt som formand for SSS i 2 aar samt endvidere medlem af bestyrelsen af Thai-Danish Chamber of Commerce i 6 aar. Med andre ord han har sit omdoemme at tage vare om. Det taenker han tilsyneladende ikke over. Han lader bare tingene flyde i denne traad. Hvis man er veltalende nok kan man sikkert snakke sig ind i en hvilken som helst bestyrelse saa som SSS og TDCC. Ordet "moral" forekommer ligeledes. Har RK "moral" ? det haaber jeg da for naar man soeger paa hans CV osv saa har RK vaeret journalist paa Kristeligt Dagblad samt studeret teologi. Min mening er at RK viser imoedekommenhed overfor traadstarter (per kulance) og betaler om ikke hele forskuddet tilbage saa det meste af det med mindre at RK klart kan vise sort paa hvidt at traadstarter annullerede ordren og saa vil jeg henholde mig til RKs forretningsbetingelser. |
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 26/07-2014 11:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Efter at have fulgt denne tråd fra start kan jeg sgu ikke holde kæft mere.. ( lidt ironie kan forekomme ) Det forekommer i mine øjne en utrolig arrogance fra Oraklet fra Bangkok, Hr Kronberg...først hævder han at modparten lyver, herefter en larmende tavshed efterfulgt af " vennernes " støtteindlæg " ( om det er venner, bekendte eller medløbere skal jeg lade være usagt, men for mig som læser forekommer det sådan ) og til sidst melder Hr Kronberg sig på banen og prøver at dreje tråden i en anden retning...en yderst ynkelig fremstilling af sig selv og sit firma i mine øjne At trådstarter Hr Jensen og flere er knotne over en slatten sagbehandling og føler sig snydt kan jeg kun have medfølelse med, jeg kan kun undre mig over at disse ikke selv ordner sagerene og har ladet sig dupere af Hr Kronbergs firmas reklamer..men ok, ikke alle kan eller vil sætte sig ind i papirarbejde. Jeg tror at Hr Kronberg og hans firma skal prise sig lykkelig over at hans misfornøjede kunder ikke har bedre kendskab og forbindelser til Thailand og dermed de lokale metoder til at klare sådanne uoverensstemmelser på Interessant læsning også selvom Simon Spies engang sagde at al omtale er god omtale.....tror sgu ikke at den holder i dette tilfælde |
|
|
skoge |
Lagt på d. 26/07-2014 11:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 113 |
Med hensyn til NO REFUND - skal vi ikke længere væk end til mange af de billetter vi selv bestiller ved typisk lavprisselskaberne, når vi køber flybilletter til f.eks Thailand - Billet købt og betalt = bare ærgeligt hvis du ikke kan komme afsted alligevel, af den ene eller anden grund = NO REFUND |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 26/07-2014 11:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
#Kim Ludvigsen Hvorfor alt det med paragraffer og lovgivning ? Vi er danskere og vi vil sgu ha valuta for vores penge! Sker det ikke så brokker vi os... og det blir vi ved med! Desuden er det jo kommet frem at det langt fra er Bjarne alene der har haft en meget dårlig oplevelse hos Robert. #Hugoboerge Hvorfor analysere ? Pengene er betalt, varen er ikke leveret = Svindel, tyveri og hvad man ellers kan finde på ukvemsord om firmaer der behandler deres kunder på den måde! Jeg føler mig mere og mere heldig med at jeg fik den ydelse jeg betalte for den ene gang jeg brugte Roberts firma. Min ven, Sung, var ikke så heldig og måtte af med 6000 bath i overstay, fordi Robert ikke kunne finde ud af at oversætte, verificere og legalisere på 6 arbejdsdage, incl opkrævet expresgebyr. Men derefter påstod at påske og Songkran var årsagen.... de helligdage var efter. Og stempler fra ambassade og udenrigsministeriet viser tydeligt at sagen ikke var indgivet til expressbehandling. Den risiko at bruge Robert, løber jeg så ikke igen! |
|
|
H_Larsen |
Lagt på d. 26/07-2014 11:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
skoge skrev: Med hensyn til NO REFUND - skal vi ikke længere væk end til mange af de billetter vi selv bestiller ved typisk lavprisselskaberne, når vi køber flybilletter til f.eks Thailand - Billet købt og betalt = bare ærgeligt hvis du ikke kan komme afsted alligevel, af den ene eller anden grund = NO REFUND flyselskaber må ikke beholder afgifter, de skal tilbagebetale dem, men kan tage et administrationsgebyr for dette arbejde |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2014 11:19
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Jeg har prøvet og sidde og regne mig lidt frem til hvad et acceptabelt tidsforbrug er og ville være på sådan en opgave som den trådstarter gav RK. Jeg var godt nok også lidt inde på det allerede i indlæg 129. - 3 dage til papirarbejdet hos legaliseringskontoret hos det thailandske udenrigsministerium - 3 dage til papirarbejdet hos den danske ambassade Det bliver hermed til 6 arbejdsdage, hertil skal lægges selve oversættelsen som enten kan laves selv eller hos et bureau. Så vil lægge én dag mere på til oversættelsen af dokumentet som skal legaliseres. Så 7 arbejdsdage er vel det vi taler om som skulle bruges på den opgave trådstarter havde til RK. I indlæg 1 her i tråden kan vi så læse at trådstarter først den 23/6-2014 havde bedt RK om at gå videre med papirerne. Vi ved ikke på hvilket tidspunkt af døgnet og vi ved hellere ikke på hvilket tidspunkt af døgnet i Thailand RK blev bekendt med trådstarters 'go'. Hvis man så er fræk og udregner de 7 arbejdsdage fra den 24/6-2014 så ender vi på en dato der hedder den 2/7-2014. I indlæg 1 kan vi læse at trådstarter endnu ikke den 3/7-2014 havde modtaget papirerne i Danmark. Det ville også være fysisk umuligt såfremt arbejdet med papirerne først blev startet den 24/6-2014. Jeg ved ikke hvad der er aftalt mellem trådstarter og RK fra start af og hvor klart der blev gjort opmærksomt på at RK skulle iværksætte opgaven før trådstarters 'go' den 23/6-2014. Noget er i hvert fald gået galt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 26/07-2014 11:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
skoge skrev: Med hensyn til NO REFUND - skal vi ikke længere væk end til mange af de billetter vi selv bestiller ved typisk lavprisselskaberne, når vi køber flybilletter til f.eks Thailand - Billet købt og betalt = bare ærgeligt hvis du ikke kan komme afsted alligevel, af den ene eller anden grund = NO REFUND Traaden har intet med flybilletter at goere. Her er der tale om et stykke papirarbejde som skal udfoeres og som ikke blev udfoert. Naar man koeber noget i 7-11 staar der ogsaa NO REFUND. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 26/07-2014 11:40
|
Lovgivning er meget relevant, fordi der udslynges påstande, som man kan dømmes for. Omvendt har Robert ikke gjort noget, han kan dømmes for. Lotte Heise måtte betale erstatning til Jønke, fordi hun kaldte ham psykopat. Asian Farmer skrev: Vi er danskere og vi vil sgu ha valuta for vores penge! Sker det ikke så brokker vi os... og det blir vi ved med! Man kan godt brokke sig uden at udslynge grundløse anklager. Robert har ikke gjort noget, der har det mindste med tyveri eller bedrageri at gøre. Asian Farmer skrev: Pengene er betalt, varen er ikke leveret = Svindel, tyveri og hvad man ellers kan finde på ukvemsord om firmaer der behandler deres kunder på den måde! Nej, det er hverken svindel eller tyveri. Hvis man endelig skal bruge ukvemsord, må man finde nogle som er passende at bruge. Asian Farmer skrev: Men derefter påstod at påske og Songkran var årsagen.... de helligdage var efter. Man skal ikke undervurdere songkran I år havde de fleste (om ikke alle) offentlige kontorer lukket 5 dage i træk på grund af songkran. Jeg skulle have ordnet noget, men de 5 dage, jeg var i Bangkok var ikke nok til at ramme et åbent kontor. |
|
|
Asian Farmer |
Lagt på d. 26/07-2014 11:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 445 |
Kim Ludvigsen skrev: Lovgivning er meget relevant, fordi der udslynges påstande, som man kan dømmes for. Omvendt har Robert ikke gjort noget, han kan dømmes for. Lotte Heise måtte betale erstatning til Jønke, fordi hun kaldte ham psykopat. Asian Farmer skrev: Vi er danskere og vi vil sgu ha valuta for vores penge! Sker det ikke så brokker vi os... og det blir vi ved med! Man kan godt brokke sig uden at udslynge grundløse anklager. Robert har ikke gjort noget, der har det mindste med tyveri eller bedrageri at gøre. Asian Farmer skrev: Pengene er betalt, varen er ikke leveret = Svindel, tyveri og hvad man ellers kan finde på ukvemsord om firmaer der behandler deres kunder på den måde! Nej, det er hverken svindel eller tyveri. Hvis man endelig skal bruge ukvemsord, må man finde nogle som er passende at bruge. Asian Farmer skrev: Men derefter påstod at påske og Songkran var årsagen.... de helligdage var efter. Man skal ikke undervurdere songkran I år havde de fleste (om ikke alle) offentlige kontorer lukket 5 dage i træk på grund af songkran. Jeg skulle have ordnet noget, men de 5 dage, jeg var i Bangkok var ikke nok til at ramme et åbent kontor. Pointen er at tillid er nøgleordet mellem klient og service udbyder. Lotte, Jønke og alle de andre er uvedkommende i den forbindelse. Songkran var efter Påsken, og Påsken var efter arbejdet skulle ha været udført. Men når man vil beholde express tillægget som extra fortjeneste, så går der det galt med påske og Songkran. Det forstår de alt om på emigration... 12 dage = 6000 Bath ! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 26/07-2014 11:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
sabaitoo skrev: Efter at have fulgt denne tråd fra start kan jeg sgu ikke holde kæft mere.. ( lidt ironie kan forekomme ) Det forekommer i mine øjne en utrolig arrogance fra Oraklet fra Bangkok, Hr Kronberg...først hævder han at modparten lyver, herefter en larmende tavshed efterfulgt af " vennernes " støtteindlæg " ( om det er venner, bekendte eller medløbere skal jeg lade være usagt, men for mig som læser forekommer det sådan ) og til sidst melder Hr Kronberg sig på banen og prøver at dreje tråden i en anden retning...en yderst ynkelig fremstilling af sig selv og sit firma i mine øjne At trådstarter Hr Jensen og flere er knotne over en slatten sagbehandling og føler sig snydt kan jeg kun have medfølelse med, jeg kan kun undre mig over at disse ikke selv ordner sagerene og har ladet sig dupere af Hr Kronbergs firmas reklamer..men ok, ikke alle kan eller vil sætte sig ind i papirarbejde. Jeg tror at Hr Kronberg og hans firma skal prise sig lykkelig over at hans misfornøjede kunder ikke har bedre kendskab og forbindelser til Thailand og dermed de lokale metoder til at klare sådanne uoverensstemmelser på Interessant læsning også selvom Simon Spies engang sagde at al omtale er god omtale.....tror sgu ikke at den holder i dette tilfælde Så hvis man ikke er enig med dig, så er man medløber? Magen til arrogance skal man da lede længe efter. |
|
|
johnhelt |
Lagt på d. 26/07-2014 12:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
hugoboerge skrev: Lad os nu proeve at analysere os igennem det her engang til. I traadstarters 1. indlaeg bruger han ordene scam samt svindel. En scam er vel noget man frivilligt gaar ind til ? Jeg kan ikke forestille mig at RK har staaet paa et gadehjoerne og sagt pist, jeg har et godt tilbud til dig. Ordet svindel er efter min mening for groft. Men traadstarter er ogsaa blevet beskyldt for svindel og det er sagen uvedkommende. I hele forloebet er der ingen af de to parter der har dokumenteret sort paa hvidt, hvem fyrede hvem eller opsagde kontrakten eller ordren om man vil. Ordet tyveri forekommer ogsaa. RK har holdt sig forbavsende tavs og er kommet med et bjaef engang imellem, men han har paa ingen maade forsvaret sig selv. Jeg gentager at jeg kender ikke personen RK og har aldrig moedt ham i den tid jeg har boet i Thailand. Hvad taler til hans fordel ? Det er de tillidsposter han har haft indenfor det skandinaviske samfund heriblandt som formand for SSS i 2 aar samt endvidere medlem af bestyrelsen af Thai-Danish Chamber of Commerce i 6 aar. Med andre ord han har sit omdoemme at tage vare om. Det taenker han tilsyneladende ikke over. Han lader bare tingene flyde i denne traad. Hvis man er veltalende nok kan man sikkert snakke sig ind i en hvilken som helst bestyrelse saa som SSS og TDCC. Ordet "moral" forekommer ligeledes. Har RK "moral" ? det haaber jeg da for naar man soeger paa hans CV osv saa har RK vaeret journalist paa Kristeligt Dagblad samt studeret teologi. Min mening er at RK viser imoedekommenhed overfor traadstarter (per kulance) og betaler om ikke hele forskuddet tilbage saa det meste af det med mindre at RK klart kan vise sort paa hvidt at traadstarter annullerede ordren og saa vil jeg henholde mig til RKs forretningsbetingelser. Hej Hugoboerge, at vaere formand for SSS er ikke just noget jeg personligt vil ligge meget i. Den forening er totalt dod og de er vist bare heldigt at Robert gad at stille op. Nu har jeg kommet en del til Det Danske Handelskammer's moeder osv, og ja nu traeder jeg nok nogle over taerne, men Robert Kronberg (Robert Von Kronberg paa facebook) er altsaa en person man "griner lidt af", specielt naar han har faaet noget at drikke og aabner op for posen. |
|
|
sabaitoo |
Lagt på d. 26/07-2014 12:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 105 |
Frank skrev: Så hvis man ikke er enig med dig, så er man medløber? Magen til arrogance skal man da lede længe efter. Ikke nødvendigvis , hvis du havde læst sætningen til ende ville du have fået følgende med... skal jeg lade være usagt, men for mig som læser forekommer det sådan.. betydningen af ordene usagt og forekommer kunne tillægges en hvis betydning som eventuel kunne have givet din opfattelse og efterfølgende brug af ordet arrogance en helt anden mening Man har jo kun det sjov man selv laver og det skæg man selv sidder på...men underholdningsværdien af Oraklet fra Bangkoks sidste præstation er jo yderst emminent |
|
|
Papa |
Lagt på d. 26/07-2014 12:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
Rasmus skrev: Et lille eksempel: For 10 år siden adopteret min kone og jeg én dengang 11 årige pige fra Thailand (Læs: grundet omsorgssvigt) I løbet af ca. 3 ugers tid fik vi alle nødvendige dokumenter og adoptionstilladelser fra De Thailandske myndigheder. Sidenhen gik turen til Den Svenske Ambassade i Bangkok, (da vi er bosat i Sverige) her medbragte vi alle relevante dokumenter som alle var på Thai. En Thaifødt Ambassade funktionær kikkede alle papirerne igennem – smilede, og bad os gå ned på 3éde etage til et Advokatkontor som Ambassaden sammenarbejdede med. Her oversatte de alle papirerne til engelsk, samtidigt med de (advokatkontoret) legaliserede papirerne på under et døgn.! Inden ugen var omme havde hun (pigen) fået én indrejsetilladelse til Sverige med henblik på permanent ophold - da hun nu engang var vores lovformlige datter.! Jeg husker i dag ikke hvor meget vi betalte for hele herligheden, men det var bestemt langt under 10.000 THB. i 2003 priser..! PS: I dag er hun (min datter) svensk statsborger, og har her i juni måned 2014 netop færdiggjort sin uddannelse på Malmø IHM Bussnis School i handel og marketing. Samtidigt blev hun under sit sidste uddannelsesår ”headhuntet” af møbelfirmaet DUX møbler her i Malmø, hvor hun nu arbejder i deres salgsafdeling for hoteludstyr. Det var dejlig læsning i denne tråd, Stort tillykke og godt gået til jer alle tre "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." |
|
|
buick |
Lagt på d. 26/07-2014 12:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 549 |
Der er en meget vigtig ting som ingen åbenbart tager med i deres beregninger er andre kunder men ja hvis Robert sad og intet havde at lave så passer webmasters beregning men som en hver burde vide så har virksomheder mere end en opgave ad gangen så det kunne jo tænkes at der var en del andre kunder end trådstarter endda nogle som ikke skulle ligge i dvale disse skal Robert selvfølgelig have klaret igennem inden han kan gå i gang med nye opgaver. Men det er så en typisk tankegang fra kunder som trådstarter alt skal smides og kun hans opgave er vigtig, skide være med andres opgaver forsinkes bare ikke hans Webmaster skrev: Jeg har prøvet og sidde og regne mig lidt frem til hvad et acceptabelt tidsforbrug er og ville være på sådan en opgave som den trådstarter gav RK. Jeg var godt nok også lidt inde på det allerede i indlæg 129. - 3 dage til papirarbejdet hos legaliseringskontoret hos det thailandske udenrigsministerium - 3 dage til papirarbejdet hos den danske ambassade Det bliver hermed til 6 arbejdsdage, hertil skal lægges selve oversættelsen som enten kan laves selv eller hos et bureau. Så vil lægge én dag mere på til oversættelsen af dokumentet som skal legaliseres. Så 7 arbejdsdage er vel det vi taler om som skulle bruges på den opgave trådstarter havde til RK. I indlæg 1 her i tråden kan vi så læse at trådstarter først den 23/6-2014 havde bedt RK om at gå videre med papirerne. Vi ved ikke på hvilket tidspunkt af døgnet og vi ved hellere ikke på hvilket tidspunkt af døgnet i Thailand RK blev bekendt med trådstarters 'go'. Hvis man så er fræk og udregner de 7 arbejdsdage fra den 24/6-2014 så ender vi på en dato der hedder den 2/7-2014. I indlæg 1 kan vi læse at trådstarter endnu ikke den 3/7-2014 havde modtaget papirerne i Danmark. Det ville også være fysisk umuligt såfremt arbejdet med papirerne først blev startet den 24/6-2014. Jeg ved ikke hvad der er aftalt mellem trådstarter og RK fra start af og hvor klart der blev gjort opmærksomt på at RK skulle iværksætte opgaven før trådstarters 'go' den 23/6-2014. Noget er i hvert fald gået galt. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2014 12:37
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
buick skrev: Der er en meget vigtig ting som ingen åbenbart tager med i deres beregninger er andre kunder men ja hvis Robert sad og intet havde at lave så passer webmasters beregning men som en hver burde vide så har virksomheder mere end en opgave ad gangen så det kunne jo tænkes at der var en del andre kunder end trådstarter endda nogle som ikke skulle ligge i dvale disse skal Robert selvfølgelig have klaret igennem inden han kan gå i gang med nye opgaver. Men det er så en typisk tankegang fra kunder som trådstarter alt skal smides og kun hans opgave er vigtig, skide være med andres opgaver forsinkes bare ikke hans Det er vel noget en udbyder af en ydelse oplyser kunden om ved indgåelse af en aftale, eller ordner internt ved overarbejde eller ansættelse af mere personale til at klare opgaverne. Som kunde har man naturligvist kun én interesse og den er at man bliver betjent og får behandlet sine ting indenfor en acceptabel tid. Påtager man sig som udbyder en opgave, så må man som kunde også forvente at opgaven bliver løst indenfor acceptabel tidsramme. Min pointe i den her sag er at RK ikke kan tillade sig at bruge 20+ arbejdsdage på en opgave som tager maks 7 arbejdsdage. Og trådstarter kan ikke forvente at der sker fremskridt i weekender, helligdage og aftner og nat. Noget er gået galt mellem trådstarter og RK - vi ved ikke helt hvad da vi ikke kender til hvad som oprindeligt er aftalt og skrevet ind i en kontrakt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |