Se indlæg
 Udskriv debat
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
poom
nej thaikurt

man skal ikke holde kæft

men man bliver ikke uretfærdigt behandlet af det offentlige system i Danmark bare fordi man ikke får tillææg og ikke har stemmeret

det var nemlig noget man vidste da man rejste thailand. men man VALGTE at rejse alligevel

hugoboerge
poom skrev:

hugoboerge du kan gentage dig selv 100 gange.

og jeg har læst det
jeg er ikke enig og synes at det er noget klynkeri

Der er ikke tale om klynkeri overhovedet. Der er tale om den uretfaerdighed der finder sted, det maa da snart gaa op for dig. !! Og hvis det ellers har interesse jeg erlaegger 30% i skat til det danske samfund (flygtninge, folk der ikke gider arbejde osv osv). Jeg brokker mig ikke det eller klynker for jeg betaler ifoelge reglerne. Der er bare den hage ved det at ud af de 30% er de 8% det saakaldte "sundhedsbidrag".

Uretfaerdigheden (her gentager jeg mig selv for 101 gang - men til glaede for Bitten, som ikke forstaar noget som helst) bestaar i at pensionister der bosaetter sig i et EU land og/eller EOES land faar alle glaederne plus sygesikring og det faar vi andre ikke. Det er saamaend det hele.

Spanien er ved at gaa bankerot (boliger kan faas for en slik, bankerne staar i koe for at slippe af med dem), saa kunne man jo BARE flytte til Spanien vill alle kloge Aagerne saa sige. Men igen saa nemt er det heller ikke og det har jeg for oevrigt naevnt foer.

Fortsat god dag.

Dalton
Angry
Nu har jeg aldrig rigtigt forstået den danske model med at betale skat af overførselsinkomst.
Staten giver med den ene hånd men tager med den anden...
Det er vel fordi det er den enkleste måde at køre det på og fordi der kan være andre udgifter/indtægter der spiller ind
men den med at betale så og så meget i skat kommer vel an på hvordan man ser på det

Vil iøvrigt give poom ret i de fleste af hans holdninger

Dalton

Livet er hårdt men uretfærdigt!

Conrad
Hej Hugoboerge,

Hvordan kan du slippe med 30 % i skat?

Jeg betaler 4,64 % i bundskat, 7 % i sundhedsbidrag og 23,80 % i kommuneskat, ialt 35,44 % og har en trækprocent på 36.

Bemærk at i 2012 er sundhedsbidraget "kun" 7 %.

Conrad

Kim Ludvigsen
Lad mig først støtte helt op om Bitten. Så vidt jeg kan se, har hun ikke misforstået noget som helst, men det ser ud som om andre ikke kan følge hendes argumenter.

hugoboerge skrev:Der er ikke tale om klynkeri overhovedet. Der er tale om den uretfaerdighed der finder sted, det maa da snart gaa op for dig.

Jo, I klynker, og nej, der er ikke tale om uretfærdighed. Det eneste der er hold i at brokke sig over, er det som tråden startede med, nemlig kontrol, hvor man skal fremvise dokumenter, som man ikke kan få i Thailand. Det er et konkret problem, og selvom det er "kortvarigt", så kan det være ret så slemt for dem, det går ud over.

Men ingen er snydt med hensyn til pension, skat og stemmeret. Det har man vidst på forhånd. Så vidt jeg ved, så er det eneste, der er lavet om i de sidste mange år, at nogle har fået mere. Det betyder, ikke, at I får mindre.

Dem, der får mere, kan takke EU, mens I så kan prøve at arbejde for at opnå det samme. Gamle dages slagsmål viser, at dette ikke vil være nemt, og det vil tage mange år, hvis det nogensinde lykkes at få det samme som EU-borgerne.

Men alt dette ændrer ikke på, at jeres forhold ikke er blevet forringede, siden I flyttede.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Conrad skrev:

Hej Hugoboerge,

Hvordan kan du slippe med 30 % i skat?

Jeg betaler 4,64 % i bundskat, 7 % i sundhedsbidrag og 23,80 % i kommuneskat, ialt 35,44 % og har en trækprocent på 36.

Bemærk at i 2012 er sundhedsbidraget "kun" 7 %.

Conrad

Hej Conrad, det er paa bruttobeloebet, derfor. Ellers er jeg enig. Mvh og god weekend.

karstenf
Er der ikke bare en af de mange her, som syntes det er ok med forskæls behandling, som kan forklare hvorfor det er ok med en forskels behandling. Jeg køber ikke augmentet om at folketinget har besluttet at der skal gøres forskel, der må være nogen personlige grunde.

Det vil være fint hvis jeg kan få en forklaring på at det på nogen område må man ikke men på andre må man godt. Selvfølgelig er det da den god måde at fremprovokere en diskussion, men det er vil ikke formålet?

Karsten
Gift med jordens dejligste kone.

Min kone Noodaeng udføre Thaimassage i Odense Se
https://www.koonm...

https://www.koonmassage.dk/
Kim Ludvigsen
Det er ikke Folketinget, der har besluttet, at der skal være forskel. Det er EU, og EU har ikke besluttet, at nogle skal have mindre, men at nogle skal have mere - af hensyn til det indre marked.

Om det er OK, at der er forskelsbehandling er så en helt anden sag. Jeg har ikke så meget mod forskelsbehandlingen, så længe at der ikke er nogle, som får mindre end lovet. Og det er jo ikke tilfældet her. Jeg har til gengæld heller ikke noget mod, at pensionister uden for EU får samme rettigheder som dem i EU. Det er op til politikerne at bestemme, om den forskel, som EU har indført, skal udlignes med ens rettigheder til alle uanset bopæl.

Andre (i hvert fald én) har så i tråden fortalt, at han vil forskelsbehandlingen til livs ved at nedsætte beløbet til dem i EU-landene uden for Danmark, så de får lige så lidt som dem uden for EU. Selvom forskelsbehandlingen ville ophøre med denne meget usandsynlige ændring, så ville det ikke give dem i Thailand mere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Kim Ludvigsen
Og jeg må hellere lige tilføje, at EU reelt ikke har besluttet dette for at skabe forskelsbehandling, men for at fjerne forskelsbehandling internt i EU.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Det er ikke Folketinget, der har besluttet, at der skal være forskel. Det er EU, og EU har ikke besluttet, at nogle skal have mindre, men at nogle skal have mere - af hensyn til det indre marked.

Om det er OK, at der er forskelsbehandling er så en helt anden sag. Jeg har ikke så meget mod forskelsbehandlingen, så længe at der ikke er nogle, som får mindre end lovet. Og det er jo ikke tilfældet her. Jeg har til gengæld heller ikke noget mod, at pensionister uden for EU får samme rettigheder som dem i EU. Det er op til politikerne at bestemme, om den forskel, som EU har indført, skal udlignes med ens rettigheder til alle uanset bopæl.

Andre (i hvert fald én) har så i tråden fortalt, at han vil forskelsbehandlingen til livs ved at nedsætte beløbet til dem i EU-landene uden for Danmark, så de får lige så lidt som dem uden for EU. Selvom forskelsbehandlingen ville ophøre med denne meget usandsynlige ændring, så ville det ikke give dem i Thailand mere.

Det man faar at vide naar man henvender sig til Pensionsstyrelsen er at Danmark har indgaaet en raekke aftaler med lande indenfor EU og EOES (bl.a. Schweiz), saa om det er EU der bestemmer eller ej skal jeg ikke kunne sige. Man kan bl.a. ikke faa at vide hvad de aftaler gaar ud paa.

Det usandsynlige som Kim beskriver er da en god ide for saa kunne det vaere at Aeldresagen kunne vaagne op og hjaelpe deres allerede rige medlemmer i Spanien.

Lung Yao
hugoboerge skrev:
................................................................................

Der er ikke tale om klynkeri overhovedet. Der er tale om den uretfaerdighed der finder sted, det maa da snart gaa op for dig. !! Og hvis det ellers har interesse jeg erlaegger 30% i skat til det danske samfund (flygtninge, folk der ikke gider arbejde osv osv). Jeg brokker mig ikke det eller klynker for jeg betaler ifoelge reglerne. Der er bare den hage ved det at ud af de 30% er de 8% det saakaldte "sundhedsbidrag".
Uretfaerdigheden (her gentager jeg mig selv for 101 gang - men til glaede for Bitten, som ikke forstaar noget som helst) bestaar i at pensionister der bosaetter sig i et EU land og/eller EOES land faar alle glaederne plus sygesikring og det faar vi andre ikke. Det er saamaend det hele.
..............................................Fortsat god dag.

Jeg synes at du modsiger Dig selv idet den ene øjeblik skriver Du at: du FØLGER reglerne, men på den anden side skrive du "ønske rikke at følge andre regler" m.h.t. bopælen.
Uretfærdigt, Ja i allerhøjeste grad, men endnu en gang SÅDAN er reglerne/lovgivning lavet.
Jeg lever at mine pensioner og får intet GRATIS tillæg og får det aldrig, fordi jeg var dum nok til at spare op (Kapital/ratepension) har en kone der arbejde, hvorimod min genbo får både i hoved og r.... for han har klatet det hele på druk og ikke ejer en reje.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hugoboerge
Lung Yao skrev:

hugoboerge skrev:
................................................................................

..............................................Fortsat god dag.

Jeg synes at du modsiger Dig selv idet den ene øjeblik skriver Du at: du FØLGER reglerne, men på den anden side skrive du "ønske rikke at følge andre regler" m.h.t. bopælen.
Uretfærdigt, Ja i allerhøjeste grad, men endnu en gang SÅDAN er reglerne/lovgivning lavet.
Jeg lever at mine pensioner og får intet GRATIS tillæg og får det aldrig, fordi jeg var dum nok til at spare op (Kapital/ratepension) har en kone der arbejde, hvorimod min genbo får både i hoved og r.... for han har klatet det hele på druk og ikke ejer en reje.

.

Der er ingen regler der siger hvor i verden man oensker at bosaette sig, saa jeg modsiger ikke mig selv. Min bopael er i Thailand. Nu kommer mit spoergsmaal til dig Lung Yao og det er: Den folkepension du modtager er det grundbeloebet og kun det ?

Takker paa forhaand for svar.

Lung Yao
hugoboerge skrev:
.............................................................................................................
1) Der er ingen regler der siger hvor i verden man oensker at bosaette sig, saa jeg modsiger ikke mig selv. Min bopael er i Thailand. Nu kommer mit spoergsmaal til dig Lung Yao og det er: 2) Den folkepension du modtager er det grundbeloebet og kun det ?

1) Jo, der er, men ikke som du ville få det til at lyde, DU må gerne bosætte hvor i verden du ønsker, MEN bosætter du dig udenfor EU/EØS, så gælder det Andre regler, m.h.t. pension-sygesikkring-m.m.

2) JA, kun grundbeløb og tjenestemandspension. Kapitalpension er allerede spiste op, bankkonto er for længste under den magiske formuegrænse på 50K og konen tjener ikke meget, så måske skulle jeg have en snak med min "sagsbehandler". Men det nytter sikkert ikke noget for jeg har også mursten(sommerhus) som kan "spises første".

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hugoboerge
Lung Yao skrev:

hugoboerge skrev:
.............................................................................................................
1) Der er ingen regler der siger hvor i verden man oensker at bosaette sig, saa jeg modsiger ikke mig selv. Min bopael er i Thailand. Nu kommer mit spoergsmaal til dig Lung Yao og det er: 2) Den folkepension du modtager er det grundbeloebet og kun det ?

1) Jo, der er, men ikke som du ville få det til at lyde, DU må gerne bosætte hvor i verden du ønsker, MEN bosætter du dig udenfor EU/EØS, så gælder det Andre regler, m.h.t. pension-sygesikkring-m.m.

Det er her at kaeden hopper af.

2) JA, kun grundbeløb og tjenestemandspension. Kapitalpension er allerede spiste op, bankkonto er for længste under den magiske formuegrænse på 50K og konen tjener ikke meget, så måske skulle jeg have en snak med min "sagsbehandler". Men det nytter sikkert ikke noget for jeg har også mursten(sommerhus) som kan "spises første".

Takker for oplysningen. Med andre ord forskellen er sygesikring.

Naa nu er det tid til at se olympisk boksning. Guld til Thailand ?

.

hugoboerge
Det blev guld. Tillykke Thailand.

Anonym Bruger
poom skrev:

nej thaikurt

man skal ikke holde kæft

men man bliver ikke uretfærdigt behandlet af det offentlige system i Danmark bare fordi man ikke får tillææg og ikke har stemmeret

det var nemlig noget man vidste da man rejste thailand. men man VALGTE at rejse alligevel

Det var nemlig noget man vidste i forvejen...

Er du sikker på det.? Der er sket meget de sidste år.

Da jeg startede her for en del år siden, var der feks. ikke melde pligt til kommunen om, at jeg nu ville være væk mere end
2 måneder.

Essensen af hele denne "never ending story" er i virkeligheden, at det er urimeligt med forskel på
pensionens størrelse, alt efter hvilket land du vælger at spille golf i.

Bosæt dig i Australien, eller Cypern og du vil som pensionist, få fuld pension, uden meldepligt til autoriteterne.

Bosæt dig i Thailand og problemerne regner ned over dig. Intet pensionstillæg, til feks. medicin som feks Skeptikeren
har behov for.

Hvorfor den forskel.? Skal man ikke selv kunne vælge hvor man vil tilbringe sit otium.?
Det er en form for opdeling af menesker. Bliv i Eu og frys om vinteren, så får du den fulde pension.

Vores norske og Svenske brødre er betydeligt bedre stillet. Udover at de ikke betaler fuld skat i feks. Norge, får de også
deres medicinske behandling, betalt af den Norske stat.

Og de har ikke meldepligt til myndighederne, hvis de er væk i 2 måneder.

Norge, er ovenikøbet så large, at en enke i Thailand, som har været Norsk gift, modtager pension fra Norge resten af sit liv.

Og det er ikke småpenge.!

Forstår godt Skeptikeren, som sikkert ikke vidste, hvilke problemer han ville blive konfronteret med hen ad vejen,
da han valgte at bosætte sig i Thailand
Redigeret af Anonym Bruger d. 10/08-2012 15:41

hugoboerge
hugoboerge skrev:

Det blev guld. Tillykke Thailand.

Undskyld jeg var lidt for hurtig. Det bliver minimum soelv. Nu skal han op mod verdensmesteren.

Undskyld, traaden drejer sig pensionister og ikke om boksning.

Skeptikeren
DK, du har helt ret, der er meget der er ændret bare på de 112 år jeg har været her. Men det kan du ikke forklare en thairejsende der bor i DK og som efter 2 gange 14 dage her ved alt om alle problemer. Og har al sin viden via EB og BT.

Alene Bittens umådelig stupide indlæg der siger at man BARE kan blive thailandsk statsborger. Hun aner jo ikke en skid om hvad man kan og ikke kan her i landet.

Så med denne svada bakker jeg ude af denne tråd, som jo ikke mere handler om problemer med kontrol, men om uvidenhed fra danskere i Danmark. Kan det være misundelse?

Skeptikeren

http://www.jumplink.dk/somrak
Anonym Bruger
Skeptikeren jeg håber du vende tilbage med en ny tråd om hvad der sker med din sag/skriv her i, jeg synes det er "interessant" at følge, og ved der nok er mange der ude der følge med, selv om de ikke giver lyd om det..

Det er jo også dem der ikke har modtaget brevet endnu, så de vil måske vende tilbage for at læse om det..Ja jeg er sikker på de ikke er Færdige med at sende brevet ud til pensionister her nede, da jeg kende en der lige har modtaget brevet...

Jeg vil da gerne læse og høre hvordan det går for dig ang din Sag..

Forsat god dag til jer alle sammen..

Mvh Badedyret....

bitten
For det første . så ved du ikke en en s... om hvor meget jeg er i Thailand . Hvis nogen er stupid så er det dig der ikke VIL se tingene fra andre vinkler end din egen navle.

Du brokker dig over kontrol, ja selvfølgelig skal der være kontrol men danskere der trækker pensionen hjemmefra.

Der er kontrol af danskere der er i danmark, der er dyneløfteri, og tidsbegrænsning for hvor og hvorlænge man må rejse.
Det er af folk der aldrig har modtaget en krone fra det offentlige.
Det gælder også for folk i europa.

Der er forskel på pensionen , har man sparet op eller sørget for at have en anden form for pension ved siden af når man bliver gammel så modregnes der også krone forkrone.

Derfor er det klynkeri , jeg ved udemærket hvad man kan og ikke kan i Thailand. Det var for at få dig til , at se lidt længere frem end til din egen næsetip.

Nej det er blevet uha hvor er det synd for mig.

Spring til debat: