Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
Mads_T
rolan skrev:

hej mads
tak det var bare det jeg ville høre at vi vist ikke er dårligt a ligevel

Hvis man skal sige noget godt om en opholdstilladelse i Danmark, så kunne det være, at den også giver ret til at tage et arbejde.

jeg er glad for at vi så ikke er de eneste med indvandre reglerWink

Rolan,
Jeg har jo aldrig sagt, at hele den danske lovgivning er dårlig, nu nævnte jeg så sidst en god ting, men der er mange andre dårlige regler.
Men, f.eks. Thailands regler er jo også på nogle områder meget lempelige, de kræver jo ikke, at f.eks. danskere skal finde sig et arbejde eller lære at tale thailandsk.

Mvh. Mads

jorn
hej john
( jeg gaar ud fra at du mener "jorn"Wink

du bære over med mig men jeg forstår den ikke

Lagt på d. 28-12-2005 17:51

rolan:
hej jorn
hvad med retighederne til at være dansk

Svaret finder du her:
De staar for en politik der fratager mig, som dansker mine rettigheder til at leve og vaelge frit
oversat til dit sprog: hvor er min ret til at vaere Dansk?

Du goer mig sgu helt nervoes, rolan, hvis du ikke forstaar det jeg skriver, hvordan kan du saa forstaa hvad det er DF parti skriver ind i den danske lovgivning?

Jeg lever og bor i Thailand! Som reglerne er i dag, kan jeg ikke tage paa ferie i Danmark med min kaerste og min kaerstes soen.

Som reglerne er idag kan jeg ikke frit bo i Danamark med min kaerste selv om vi gifter os.

Hvis vi var istand til leve op til de oeknomiske krav der er idag, saa skal min kaerste presses igennem et intragrations helvede paa rekord tid.

at min kaerste overhovedet skulle have en chance, er meget lidt sandsynligt, da min kaersteses har en "staerker tilknytning til Thailand"

Som vores situation er nu, saa er jeg "tvunget" til at bo i Thailand, at jeg betaler skat til Danmark har ingen betydning for vores muligheder for evt. at bosaette os og nyde voeres otium. Som det er nu vil jeg sandsynligvis ende paa en meget lille (maaske slet ingen folke pension) og det ville igen betyde, at jeg ikke kan opfylde en forsoerger pligt, saa mine "gamle dage" vil blive meget ensomme i DK. alt sammen fordi jeg har forelsket mig i en thai.

Jeg har ikke laengere mulighed for, som dansker, at vaelge frit! Jeg har ikke laengere samme rettigheder som danskere gift med en dansker.

Jeg er ikke smidt ud af mit land, men jeg er blevet bedt om at holde mig vaek paa bagrund af at jeg har forelsket mig i en person af "anden etnisk herkomst"!

rolan, nu har jeg forsoegt at ridse problemstillingen op, hvis jeg skulle beskrive alle konsekvenserne af lovgivning, saa ville det blive alt for omfattende.

Nu haaber jeg bare at du forstaar det

“Music is the only language I whirly understand"

thaikurt1
Naar jorm det er der hunden ligge begravet at du bruger denne debat til din lille privat korstog er at du mener at DF er grunden til at du personlig er rammet.

http://nej
clydehaumann
Undskyld mig men hvad er der for noget sludder at skrive at kan man ikke faa aegtefellen til Danmark saa kan man da bare flytte til Thailand. Det er det samme som at sige Thailand skal vaere aaben for alle men Danmark skal have ret til at vrage og vaelge hvem det vil have ind. Jeg mener rent faktisk at Thailand og andre lande burde indfoere de samme stramme visa regler over for Danmark som Danmark har for dem. Thailand med 60000000 mennesker ville ikke komme til at lide noed af af den grund og det ville langt de fleste andre lande heller ikke. Dannmark ville nok i laengden med et befolkningstal saa lille at det knabt kan understoette en selvstendig oekonomi blive taberen.
Er briller virkeligt saa dyre nu i Danmark at man ikke kan se at der er noget rivende galt.
Jorn har jo ret i at man har taget hans medfoedte ret til at vaere 100% Dansk fra ham og det uden mulighed for at soege erstatning.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

clydehaumann
Hvad er integration? Hvad betyder ordet? At man skal blive som gennemsnits danskeren eller at man skal have lov til at vaere i Danmark paa egne betingelser inden for lovens rammer. Jeg har vanskeligt ved at se hvad det er man rent faktisk mener med integration.
Jeg er med paa denne side da jeg foeler mig som vaerende Dansk, men det er jeg rent faktisk ikke. Jeg er Amerikansk statsborger. Jeg har aldrig i min tid i USA eller medens jeg var ved haeren oplevet at blive bedt om at frasige mig mit kulturelle tilhoersforhold til Danmark. HVAD ER DET MAN VIL HAVE?
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

rolan
til clyde

Undskyld mig men hvad er der for noget sludder at skrive at kan man ikke faa aegtefellen til Danmark saa kan man da bare flytte til Thailand

det jeg mente var faktisk at sådan som jeg læser det syntes jeg folk brokker sig og hvorfor er det konen der skal flytte fra familie og venner og ikke os

rolan
clyde
hvor nemt er det for muslimske befolkninger at komme til thailand
så vidt jeg ved er det meget svært at komme til usa i dag

Suk Rak Ning
Integration ???????????? godt spørgsmål.
Hvad forventer vi danskere af de udlændinge der kommer til DK, for det meste at de skal lære sproget hurtigst muligt og vide dit og dat, det er da også helt fint............men det tager tid og jeg mener da heller ikke at vi skal tømme deres rygsæk for det de har fra deres hjemland, jeg sidder selv i Thailand, er begyndt på sprogundervisning, men elsker da stadig at tale dansk, høre dansk musik osv.
Så ordet integration er et meget stor ord i mine øre.

Med venlig hilsen og godt nytår fra Suk............Cool

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

jorn
Jeg vil ikke ligge skjul paa, at jeg frygter konsekvenserne af den politiske udvikling der er i Danmark og jeg vil ikke ligge skjul paa at jeg mener, at DF burde forrbydes paa ligne med nazist partiet og at der for mig er der ikke den store forskelCool

Nej! Jeg koere ikke et personligt korstog med baggrund i min egen situation. Derfor satte jeg netop situationstegn omkring "tvunget"

Jeg staar for en mening imod fremmedhad og forfoelgelse af anderledes taenkende hvad enten det er paa baggurnd, af hudfarve regligion, sexualitet, sindslidelser etc. Det er ikke ligefrem det DF staar for og hvis jeg havde muligheden ja, saa ville jeg goere alt hvad jeg kunne for at stoppe DF ogsaa selv om det ville koste paa et personligt plan.Wink

Jeg erkender, at da jeg valgte at leve i Thailand forventede jeg ikke at de ville blive paa en enkelt billet udstedt af DF.Angry

jeg tager udgangs punkt i min egen situation men selv om jeg skriver i jeg form er det ikke noedvendig vis "mig" det handler om.Wink

Jeg forsoeger at skrive om sitiatationer, vi alle kan komme til at staa i og at skrive paa en maade, saa enhver burde vaere istand til at forstaa det.Smile

Jeg taler ikke paa andres vegne, jeg tillaegger ikke andre mine holdninger og jeg forsoeger ikke at generalisere.Cool

Jeg taler om Danmark fordi mit pas er dansk, det er det land jeg kender og det er det land jeg repraesentere som rejsende. GrinGrin

Hvordan forholdende er eller burde vaere i andre lande kan jeg ikke bruge til ret meget. og nej jeg kan ikke lide holdningen "hvad de andre goer er nok det rigtige" eller "hvad Danmark goer er altid det rigtige" Sad

Mon det hele er lidt mere klart og forstaaligt denne gang?Wink

jorn
Integration ???????????? godt spørgsmål.
Hvad forventer vi danskere af de udlændinge der kommer til DK, for det meste at de skal lære sproget hurtigst muligt og vide dit og dat, det er da også helt fint............men det tager tid og jeg mener da heller ikke at vi skal tømme deres rygsæk for det de har fra deres hjemland, jeg sidder selv i Thailand, er begyndt på sprogundervisning, men elsker da stadig at tale dansk, høre dansk musik osv.
Så ordet integration er et meget stor ord i mine øre.

Med venlig hilsen og godt nytår fra Suk............

Ja suk! en times tid paa fifaen med net p3 i oerene det er sgu hyggeligt!

jeg har kommet her i 3 aar og boet her lidt over 2 og hvis jeg skulle have vaeret "intergreret" efter dansk model, saa ville det have vaeret umuligt for mig. Jeg arbejder stadig paa sagen.GrinGrin

Godt nyt aar og held lykke med "intergratioen"

thaikurt1
Jom saa vidt jeg ved staa der ikke noget i Df partiprogramme om at de gaar ind for masse mord paa en bestemme folke gruppe saa din sammiling holder ikke rigtig.

Hvis mere paa at vaere opmaerksom paa hvem man vil havde til Danmaek.

For at man kan tage udgang i den situation som danmark nu befinder sig i skal man gaar tilbage til 60 - 70.

Da var situation den at vi mangle arbejderkraft og arbejdegiven saa mulighed for billig arbejderkraft fra andre lande.

Og man tog saa dem op til Danmark med det inde formaal at skulle arbejde det hvad kun maend man tog fleres af op til Dk man stille ikke krav om de skulle kunne tale dansk.

Mange af disse maend havde kone og borm i det land de kom fra og fik saa mulighed faa dem til danamark man jo havde bygge et masse bolig og de staa tommer lejelighed sim danskene ikke vil bo i fkytte man saa disse mennskerne ud i dem den man samtide giver disse steder et tilskudt fra staten og det er begyndet til det man saa kende i dag hvor man samle en masse udlaendinger i et lille omraade.

Man fik saa kone og bornen til Dk og borne gik saa i dansk skole og kone gik saa hjemme men der bliv ikke stille krav til hun skulle laere at tale dansk der bliv i skole gjorte meget for at bornen skulle laere det dansk samfund og tale dansk.

Og efterhanden kommer der flere og flrer til DK men man havde glemt at integration de forste der komme til Dk saa de har saa ikke laere at tale dansk.

rolan
tak suk jeg viste jeg havde glemt det jeg ville skrive

hej igen mads
det jeg mente med hvad med at være dansk er at en del invandere sådan set vil skide os et stykke
i deres øjne er vi vandtro dette gælder dog nok mest de muslimer som ikke er helt gode i hovedet

til mads og jorn og andre som gider læse
da jeg var yngre var jeg fortaler for at indvandere kom til danmark jeg syntes det var så synd for dem

jeg har haft for mange dårlige oplevelser med her må jeg jo så nok generalisere ( muslimer ) også selv om de skulle være integreretder er da selvfølgelig nogle som jeg snakker med som jeg ved ikke er dårlige menesker

så ja jeg har ændret mening forde jeg syntes at danmark er ved at blive ødelagt forde en del af dem som kommer op ikke ønsker at vi som hjælper dem skal være en del af dem tværtimod ønsker de os derhend vor peberet gro

rolan
glemte lige
jeg har haft flygtninge boende i mit hus sammen med mig
hvor mange har haft det

rolan
da jeg arbejde i norge
fandt jeg ud af at i små byer var danskere mere velkommen end i store byer hvor der tit var danskere så der var de mere træt af os danskere

det samme ville sikkert også gælde i thailand hvis end lille by i thailand boede 50 % danskere var vi nok ikke populære dette var bare et eksempel

thaikurt1
Kan man kalde det her integration naar der paa skole gaar over
80 % kulturberigelse..

Sammetide med at disse kulturberigelse bo i omroder hvor fleretal
er kulturberigelse og faa danskerne

Tro i at disse unge kulturberigelse nogen sinde bliver integration
i det danske samfund.
Redigeret af thaikurt1 d. 30/12-2005 08:36

Suk Rak Ning
Nu bliver ordet muslim nævnt og der kan jeg kun sige en ting, der er 2 slags muslimer, dem der vil gebærde sig og så er der kræftsvulsterne og en kræftsvulst prøver man som regel at aflive.
Hvis man gjorde det i Danmark ville man stadig kunne synge sangen : Danmark er et yndigt land med god samvitighed......

Mvh. Suk..................Cool-------------Godt nytår til alle..Wink

rolan
håde ord suk men må jo nok give dig ret problemet er bare at vi ikke kan komme af med de dårlige

Suk Rak Ning
Nej der skal andre chillier i som dam'en, men det kan den danske regering jo ikke finde ud af.....desværre

Suk Rak Ning
Nej, jeg syntes ikke, at det er hårde ord, hvis man laver noget kriminelt ( mord, voldtægt, børnepilleri osv. ) et nakkeskud til den dømte, ...............det er min mening.

Hvor tit læser vi ikke i de danske aviser, at man får 3 md. for at ha' pillet ved en lille pige, og når vedkommende bliver løsladt begår han den samme forbrydelse igen

Det er da muligt at visse pædofille har en brist, men det kan jeg stadig ikke acceptere...........Barnet har en brist for livet..............

Så min mening er, genidndfør dødsstraffen, ligesom her i Thailand !!!

Mvh...........Suk...................Cool

high-tower
Jeg er enig i at visse forbrydelser straffes for mildt.

Men dødsstraf? jeg tror kun at gud er den eneste til at afgøre hvem der skal leve og dø.

Uanset forbrydelsens karakter og omfang, kan man risikere at en uskyldig bliver dømt - og det er jo lidt svært at gøre om hvis først personen er aflivet.

Bare det den mulighed kan forekomme gør tanken om dødsstraf frastødende.

Det kan være udslagsgivende ved dårlig bevis førelse fra en forsvarer osv.

I stedet syntes jeg en livstids dom burde være livstid. - Det giver trods alt en uskyldig dømt muligheden for at få genoptaget sin sag.

I USA har der været eksempler på at folk er blevet henrettet for forbrydelser de umuligt kunne have begået - efter man er begyndt at arbejde med DNA har man fundet nye beviser i tidigere sager som bestrider de domme der tidligere var afsagt.

Men det er jo bare lidt sent hvis den sigtede for længst har været en tur i stolen...

Og har man først taget et andet menneskes liv på et forkert grundlag, så er man vel også morder?

Spring til debat: